Segmentele OBB Nebenbahn la scara N de Horia Radulescu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Hai sa ne intoarcem la diorama mea.

Asa cum am mai facut si cu alte ocazii, precum acea faimoasa expozitie de la Saverne unde am aparat culorile patriei, segmentele ÖBB se pot converti usor intr-unele transilvanene...

Sa spunem ca fotograful nostru a fost transpus in timp si spatiu, cam cu 800-1000 de km mai la est... si cand s-a intors in loc de EN 347 "Dacia" a vazut fostul rapid R 662 care lega Bucuresti de Iasi:








Compunerea este cea din 2010: grupa "de zi" cu Aeem 30-76, Beem 22-96 ex Bimz259 DB AG si Beem 22-96 ex Bomz236 DB AG, ba chiar si unul din primele Beem 22-76 si grupa "de noapte" cu un Bc 59-50 (in loc de AcBc 44-31 care nu exista pe N) si un WLABmee 71-31 tip AB33.

Toate modelele sunt bineinteles creeatii proprii (RSM)
 
Si ca sa incheiem micul episod cu material rulant din Romania, iata si ceva material rulant care se potriveste mai bine cu caracterul liniei:


















(toate fotografiile din aceasta serie: (c) Florin Vornicu, Gam3)

Sper sa va fi placut micul nostru reportaj foto.
 
O "injectie" mai mult decat binevenita care m-a readus cu picioarele pe taramuri feroviare in plina vara .... felicitari fotografului si povestitorului pentru acest mic reportaj ! Dincolo de nivelul de detaliere in realizarea segmentelor precum si de modelele prezente pe acestea remarc o continuitate cromatica intre model si poza de fundal, cred, deloc intamplatoare. Poza de fundal a fost modificata astfel incat sa se potriveasca cu materialul folosit sau materialul a fost vopsit pentru a se potrivi cu fundalul ?
 
Buna,
Poza de fundal a fost modificata astfel incat sa se potriveasca cu materialul folosit sau materialul a fost vopsit pentru a se potrivi cu fundalul ?

Nici una, nici alta - doar ca pe vremea cand au fost construite primele segmente am ales culorile materialelor de la bun inceput astfel incat sa se potriveasca fundalului (un biet fundal Faller cu o imagine din Schwaben, insa care se potriveste ca relief din Alsacia in Weinviertel si chiar si in Ardeal).

La segmentele noi am lucrat cu materiale "adevarate", adica numai de la Polak, Silhouette si Model-Scene.
 
Iata inca ceva poze "noi-vechi" (adica fotografii care au mai multi ani insa care nu au mai aparut aici pana acum) :D

Doi cetateni de prin partea locului la discutii:


Sosirea autobuzului interurban in gara:


Instalatiile dezafectate ale garii:


Trecerea unei "duble" de Rh.2016 cu un marfar mixt prin gara, fara oprire:


Trei poze cu ferma invecinata cu gara:






Si doua imagini cu un incident in gara, care au fost facute acum 4-5 ani de fapt pentru prezentarea in presa a noii macarale Gottwald de 100t de la Kibri:



(Toate pozele: (c) Horia Radulescu)

Sper sa va placa...
 
Horia,

multumesc pentru ca ai continuat postarile la acest subiect. Pentru mine a fost unul "inspirational" in multe. Cred ca ai inceput acum 4 ani pe RF (sau poate mai mult) si ma bucur ca subiectul are o continuare.

Pentru un fan N si un modelist teoretician de exceptie (ma refer la mine :)) coltul tau rural la N ramane pentru mine un vis frumos.

Succes in continuare !

PS: incearca un watermark pe poze pentru a incerca pastrarea dreptului de copy-right.
 
Buna Catalin,

A trecut chiar mai mult de atunci. M-am apucat de segmente in 2004 si prezentarea pe RF a fost prin 2007...

Iti multumesc pentru sfatul cu watermark, insa nu este necesar. Fotografiile au fost in mare parte deja publicate in reviste de specialitate, in general la Alba Publikation (N-Bahn Magazin), unde sunt redactor, iar avocatul meu si freaca mainile de fiecare data cand vreun sit internet sau vreun utilizator "se face ca uita" de proprietatea intelectuala sau de mentiunile legale pe sau alaturi de fotografiile mele. Nici nu stii de cate ori s-au schimbat in trecut "zmeii" in "mielusei" cand au primit scrisori recomandate cu cereri concrete de daune si interese pentru folosirea ilegala a schitelor, planurilor sau fotografiilor mele, ale firmei mele sau a RSM. ;-)

Ca orice diorama, si segmentele mele rurale ÖBB isi "traiesc viata", se extind (din pacate prea incet pentru gustul meu) si se imbunatatesc. Mi-as dori si eu foarte mult sa am ocazia sa fac mai multe la ele, insa timpul este limitat si trebuie sa avansez in ritmul meu. Bine ca din cand in cand mai am si vizite precum cea a lui Florin care scot diorama din letargie...
 
Ca sa revin in actualitate, iata o o noua garnitura cat se poate de autentica pe segmentele mele ÖBB, care prezinta si una din noutatile Brawa din acest an: vagoanele "Halberstädter Mitteleinstiegswagen", aici in versiunea austro-ungara de la GYSEV/Raaberbahn.

Iata deci un tren EURegio cat se poate de autentic, tras de o Rh2016 a ÖBB si cu o garnitura Byz - AByz - Byz a GySEV/Raaberbahn, cum circula de exemplu intre Szombathely et Wiener Neustadt:

(Foto: (c) Horia Radulescu, toate drepturile rezervate)

De remarcat ca Brawa si-a dat osteneala sa reprezinte doua Byz diferite, cu logourile Raaberbahn vechi si noi.