S-au furat sase locomotive !!

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cred ca pozele vorbesc singure si nu mai este nevoie de nici un comentariu. O singura precizare: Exact asa arata si 150.139 reparata in anul 1997 pana in anul 2000 cand a fost luata de Depoul Cluj. Daca ramanea la Dej sunt sigur ca si la ora aceasta putea fi pusa in serviciu.
 
Hai sa nu fim rai.

RB la puscarie? Nu, chiar daca ar fi condamnat, ceea-ce in Romania de azi mi se pare imposibil pentru simplul motiv ca in cazul Tov. Col. nici nu se ajunge la inculpare, va scoate el un certificat medical ca sa se "dea bolnav".

Hai sa lasam maidanezii si puscariile la o parte si sa respectam ceea-ce face Georg si modul in care o face: fara a exprima ura, fara a dori revansa, doar intr-un spirit de dreptate si echitate. O merita.
 
Pai dac㒠nu ar avea PZB nu ar primi de la EBA autorizaţie sa circule pe alte cai ferate decât cele private neinteroperabile, adica nu ar putea sa o scoat㒠din ograda.
 
"Pai ce conteaza, bunuri culturale avem destule. Si ca ruginesc in ograda mea sau a ta, tot aia, oricum o fura cautatorii de fiare vechi pana la urma..."

Cam asa gandesc politicienii locali.
 
Au ajuns politicienii sa se bata pe niste epave, ca alea bune si faine le-au taiat sau zac prin tufisuri pe la Sibiu sau Ploiesti. Sincer sa fiu nu stiu (cred) daca vreunul dintre ei au idee pentru ce se bat sau semneaza. Nici nu stiu daca efectiv merita sa expui un morman de fiare vechi. In alta ordine de idei sa vedeti cum va fi cand baietii se vor satura de jucarii si proprietarii de drept ai lor vor trebui sa le recupereze din tot felul de intersectii, parcuri etc. Atunci sa vezi frate veselie!
 
Florine, ai pus punctul pe "i": toata treaba asta cu expus cate o locomotiva pe ici, pe colo, nu e din pacate decat un fenomen de moda care va trece la un moment dat - cel mai tarziu dupa alegeri si cand va fi nevoie de o noua mana de vopsea... :mad:
 
Am citit ca urmatoarea pe lista celor ce vor fi afisate va fi 150.1051 de la Galati pentru care a fost (se pare) pregatita linia.
 
Oameni buni, ceva e in miscare, ori de bine, ori de rau:

Iata ordinea zile sedinta CNMC pentru 29.10.2013:

110. Adresa Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Hunedoara, Serviciul de Investigaţii Criminale -   prin care se solicit㒠 o analiz㒠şi un punct de vedere cu privire la expertizele întocmite de că’tre experţii Radu Bellu, în cazul  locomotivelor din  dosarul penal 205/P/2009,  Şerban Lă’criţeanu Georgescu, precum şi a lui Adrian Stroe, în cazul locomobilului marca Clayton-Schuttleworth şi Ră’zvan Ciuc㒠- faţ㒠de acelaşi locomobil. Nr.UNIC 1666/P//2013 din 21.10.2013, Nr. 3567/D.P.C./23.10.2013  

111. Audierea domnului expert Gheorghe (Radu) BELLU, ca urmare a solicită’rii domnului Georg Hocevar privind retragerea atestatului al că’rui titular este anterior numitul expert. Nr. 2579/D.P.C./23.07.2013; S.C.C.F.I.S.R.L./22.07.2013

113. Propunerile domnului dr. Ernest Oberländer-Târnoveanu, preşedintele C.N.M.C. privind modificarea H.G. nr. 886 din 20 august 2008 pentru aprobarea Normelor de clasare a bunurilor culturale mobile şi a O.M.C.C. nr. 2009 din 12 februarie 2001 pentru aprobarea Normelor de acreditare a experţilor.
Nr. D.P.C. 3041/09.09.2013


Ce parere aveti???
 
Sper ca expertul Gheorghe (Radu) BELLU, sa ne lase odata pentru totdeauna in pace si sa se termine odata circul asta.
 
Este foarte simplu: ajunge s㒠îl întrebe cineva din comisie care sunt diferenţele dintre o locomotiv㒠cu abur seria 50.000 şi una seria 50.100 şi gata cu marele expert.
 
De fapt nu ar trebzui sa stie pentru ca nu intra in atributiile lor, insa ar trebui sa exista si experti impartiali prezenti la sedinta in cauza ca sa poata evalua nivelul de cunostinte si cultura generala a persoanei convocate cu scopul de a i se revoca atestatul de expert.
 
Buna seara Georg,
Dar pe mine ma intereseaza mai mult de ce IPJ Hunedoara este interesata de acest circ. Este destul de interesant, dosarul este inchis, inculpatii sunt achitati, ce drept mai are Politia sa se implice?

Drept, niciunul. Interes, da, si cred ca nu e greu de inteles de ce.

Imi permit sa fac o mica speculatie, si anume ca la IPJ Hunedoara exista cel putin un cadru care s-a implicat personal, cu mult zel (de altfel nejustificat) in respectivul dosar, care a mers departe (pe cont propriu sau mai degraba "impins din spate") si care nu este deloc multumit nici de modul in care justitia a pus sfarsit respectivei poveste si nici de soarta sa personala in urma implicarii in acest dosar. Ba daca mi-ar placea jocurile de noroc, as paria chiar ca e vorba de mai multe asemenea persoane si nu doar de una singura.

Nu ti se pare plauzibil?
 
Proces Verbal

la sedinta CMNC din data de 29.10.2013



Dl. presedinte Oberlander a solicitat membrilor prezenti acordul pentru a- reaudia pe domnii Ciuca si Lacriteanu. Toti membrii prezenti au votat pentru respectiva propunere.

Dl. presedinte l-a rugat pe dl. Bellu sa prezinte modul in care a fost implicat in ancheta.

Dl. Bellu a oferit bibliotecii MNIR mai multe monografi ,ale sale despre Caile Ferate Romane si le-a prezentat succint d-nului presedinte Oberlander si intregii comisii.

Apoi ,dl Bellu a afirmat urmatoarele:

- nu a solicitat si a refuzat sa realizeze expertiza .A inaintat d-lui presedinte niste documente in acest sens;

- a fost implicat in ancheta fara a cere sa fie platit;

- patrimoniul de locomotive a ajuns la 111 buc;

- nu putea sa stea deoparte cand locomotivele plecau “pe capete”

- are o vechime de 53 ani in Ministerul Transporturilor ;

- a publicat o”Istorie a Locomotivelor cu Aburi”;

- nu a avut niciodata nici o reclamatie ;

- a publicat 79 de titluri;

-este membru al Academiei Romane cu drepturi depline ;

- a prezentar o scrisoare de multumire de la dl. Oberlander ,in calitate de director al U.N.T.R. , si a lasat-o la dispozitia CNMC , impreuna cu alte copii ale unor documente ;

- a facut clasari fara sa castige bani”doar nopti nedormite”,deoarece dorea sa pazeasca locomotivele ;

- a adus o diploma de la Primaria Teius pentru implicarea in salvarea locomotivelor ;

- a fost invitat de mai multe ori (chiar inainte de a fi atestat ca expert) la Ministerul Culturii in calitate de cunoscator si astfel a ajuns la concluzia ca trebuie sa se faca expert .

A aratat copii dupa scrisori in acest sens;

- a prezentat o lista cu 35 de locomotive care au plecat di cauza d-lui Hocevar si o lista cu 29 de locomotive pe care le-a salvat de la fier vechi si care au fost ulterior expuse in garii

- la Busteni a salvat si reparat o locomotive care in present este expusa in gara;

- nu are nimic inpotriva expertizelor nimanui, considera ca este dreptul fiecarui expert sa scrie ce doreste;

- a fost chemat de procuror si i s-a cerut sa faca o expertiza muzeistica ,daca locomotivele sunt susceptibile de a fi clasate;

- o locomotive plecata din tara ca fier vechi a fost vanduta cu 123.437 euro;

- locomotivele care au fost clasate de el nu au mai putut fi vazut pentru ca au plecat din tara. Is-au prezentat fotografi relevante ,iar unde fotografiile nu au fost clare ,in cazurile respective nu s-a pronuntat;

- a identificat 7 locomotive unicate universale ,dintre care 2 bucati au fost scoase din tara;

- i s-a cerut pentru linia de la Viseu sa claseze linia de cale ferata.A prezentat “Istoria Cailor Ferate Forestiere “ o lucrare care descrie situatia trista a acestora si a daruit cartea d-lui presedinte Oberlander.

- a facut clasarea caii ferate de la Sibiu;

- a facut clasarea pentru 16 locomotive ,depusa la Resita si asteapta sa fie clasate pentru a le pune sub “umbrella”legii;

- Uzina 16 Februarie de la Cluj era in faliment “Acolo a clasat , la cererea d-lui Cublesan, 2 locomotive si 6 vagoane ,care au plecat in Turcia cu certificate de export ,iar banii i-a incasat Hocevar;”

- “Toate locomotivele au sarit peste articolul 12 din Legea 182 ,au plecat fara acordul statului roman .Sunt numeroase locomotive exportate fara certificate de expert ,ca fier vechi.HG525/2008 nu a fost respectata;”

- a fost trimis sa se pronunte pentru locomotive 230.301 la Viena unde a observat ca acesta avea o usa noua;

- trebuie san e gandim ca san u se creeze un precedent sis a ramanem fara locomotive, pentru ca urmeaza privatizarea unor societati mari de cai farate;

- “exista colectii valoroase pe care s-au pus ochii “

DL. presedinte Oberlander spus ca au doua intrebari:

Desi nu este in traditia acestei comisii sa ceara parerea unui expert asupra expertizei altor experti, il roaga pe dl. Bellu sa se pronunte cu privire la expertizele celor 2 colegi aia sai:d-nul Ciuca si Lacriteanu.

Dl. Bellu a raspuns ca ar fi nedrept sa vorbeasca fara sa vada acele expertise.In ceea ce priveste expertiza d-lui Lacriteanu nu se va pronunta ,iar in privinta d-lui Ciuca nu-l cunoaste si doreste sa sa se abtina.Apoi a adaugat urmatoarele:

- Considera ca realitatea este evidenta pentru oricine ,chiar necunoscatori;

- Nu mai este nevoie de expertise pentru ca era sufficient faptul ca nu a avut acordul statului roman pentru export;

- Punctajul a fost realizat pe documente ,in mod serios;

-locomotiva 230311 are o valoare documentara ,fiind cea cu care a plecat regale Carol ,apoi regale Mihai sip e care a folosit-o chiar Gheorghiu Dej.

- a facut Muzeul de la Sibiu unde face restaurarea la drezina regelui Carol si la multe altele;

- 2)Dl. Presedinte Oberlander l-a intrebat in cat timp crede ca ar putea clasa cele mai importante locomotive care mai exista in tara.

Dl Bellu a raspuns ca daca nu i se ridica atestatul isi da cuvantul de onoare ca,in data de 31 decembrie a.c.,ne depune documentatia de dosare pentru tot ce a mai scapat neexportat din tara .

Dl. presedinte a spus ca pentru acest lucru este nevoie de solicitare scrisa si ca CNMC va sesiza MC ca este nevoie de declansarea clasarii pentru intregul parc feroviar,locomotivele de toate categoriile existente in intregul parc romanesc.

Dna Fulga a cerut sa ia cuvantul . Aspus ca-l cunoaste demult pe dl. Bellu ,fiind din acelasi oras,sis tie ca acesta este un om onest si un iubitor de patrimoniu .

Dl.Florin Lupescu –Depoul de locomotive CFR Ploiesti si dl .primar Silviu Ponoran-Primaria orasului Zlatna,jud Alba l-au insotit pe dl. Bellu la sedinta si l-au sustinut.

Dl.Lupescu a prezentat pe scurt un caz in care dl. Lacriteanu a facut o expertiza in care s-au inlocuit o locomotiva cu alta prin inlocuirea placutelor.

Dl.Petac a spus ca acest procedeu este cel prin care s-a reusit scoaterea din tara a mai multor locomotive.

CNMC a hotarat ca va elabora si trimite raspunsul dupa epuizarea procedurilor de audiere a expertilor si analiza a datelor rezultate.