Regionala CFP

Îți mai trebuie o găleată de vopsea pentru inscripții.
Ai în plan și vagoane de călători pentru ele?
 
Neavând destule mațe, am mai adăugat unul. Să nu cumva să mă plictisesc.
Cu ceva vreme in urmă, am pus mâna pe un restaurant CIWL Rivarossi la un preț foarte bun. L-am luat cu gândul la restaurantul 3785, Cătălin postând poza la Vagoane istorice de calatori.

Cum trebuia obturată o fereastră și modificat pe la acoperiș, l-am înecat in alcool. Izopropilic.

received_212463104170006.jpeg


IMG_20211009_223250.jpg

IMG_20211009_225934.jpg

Imaginea inculpatului, la Muzeu CFR, via Florin Vornicu.

IMG_20211023_214221.jpg

Și o primă intervenție la acoperiș

IMG_20211016_134848.jpg
 
Ultima editare:
De obicei curăț modelele de vopsea prin 2 metode. Ambele presupun o baie de cel puțin 10 ore (de pe o zi pe alta) in alcool izopropilic sau lichid de frână DOT4. Acolo unde nu funcționează alcoolul, încerc să curăț cu DOT4 și invers. Când nu funcționează niciuna, aplic șmirghel (de apă), dacă suprafața o permite. Altfel, se îngroașă gluma...
De ce să curăț vopseaua veche? 2 motive mari și tari:
- să nu reacționeze vopseaua nouă cu cea existentă.
- să nu se încarce inutil modelul cu vopsea in exces și "îngroparea" detaliilor.

După "baie alcoolică" și frecție cu periuțe de dinți (unele tunse, să fie mai aspre) Rivarossi arata așa :

IMG_20211023_212714.jpg


Am astupat fereastra (n-a ieșit bine din prima chituire, am insistat până a ieșit cum trebuie), am șlefuit capetele, eliminat toate cele pe acolo, șlefuit, astupat /chituit, șlefuit, dat cu primer, toate împreună și in funcție de necesitate

IMG_20211012_181925.jpg

IMG_20211016_215225.jpg

Pentru așezarea pieselor pe acoperiș, am trasat axul longitudinal cu ajutorul unei benzi adezive.

IMG_20211019_164507.jpg

Și piesele cu pricina, diferite ventilatoare și prize de aer, print 3D în rășină. I-am dat de lucru unui amic :D

IMG_20211016_215351.jpg
 
A stat. Pe 11 l-am astupat și chituit, să se tragă chitul împreună cu adezivul. Poza cu conturul ferestrei sub primer este de pe 12, l-am încărcat cu chit in aceeași zi, a stat vreo 3-4 zile până la șlefuit, apoi iarăși primer, etc.. Pe 20 și-a luat prima vopsea...

După ce am lipit cutiile, mi-am făcut curaj și am scos intăriturile de sub șasiu. Acum așteaptă să-i vină rândul la vopsit.

received_304034144577379.jpeg

După ce am dat jos vopseaua, am văzut mai bine neajunsurile cutiei. Ferestrele nu sunt toate la aceeași înălțime, elementele de protecție împotriva apei de pe model nu se regăsesc pe vagonul real, etc..

IMG_20211020_154947.jpgreceived_960942214458372.jpeg


Deci trebuie să caut un restaurant LSModels, cutiile vagoanelor sunt corecte.

Și bătalia RAL-urilor

IMG_20211023_212335.jpg

IMG_20211023_212352.jpg

In stânga, un LSModels, diferența de culoare este mai mult decât evidentă. Am vopsit cu Revell 350 semimat, echivalentul RAL 5013. Cu paletarul RAL pe vagon, culoarea este aproape de 5013 sau de 5003. Cea de pe LSModels nu este 5013, ci doar se apropie.
Am dat 2 mâini de vopsea, voiam să-i mai dau una. Probabil am să iau vagonul LSModels la magazinul de vopseluri auto și am să-i cer să imi regleze culoarea respectivă.
 
  • Like
Reacții: nae44 și AdyAero
Cand am documentat vagoane albastre CIWL pentru LSM si Lemke Collection am ales fie RAL 5011, fie un amestec de 5011 si 5013. Atat 5003 cat si 5013 sunt prea deschise.

Un 5011 vopsit in mai multe straturi, din care ultimul extrem de diluat ca sa dea luciu, ar trebui sa fie suficient.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
După lupte grele cu curierii, Moș Crăciun a ajuns la mine. Evident, după 25, da' îl iert, că nu este ușor in preajma Sărbătorilor.

IMG_20211228_133302.jpg

IMG_20211228_190144.jpg

Cazanele și "acidele" sunt mortale, sper să se continue seria. Macaraua a picat la fix, face treabă bună la bătătura omului.

IMG_20211228_191916.jpg

IMG_20211228_191910.jpg

IMG_20211228_191901.jpg

A doua zi a și fost chemată la o deraiere, la o altă "regională".

IMG_20211229_181224.jpg
 
Sincer, pe retina mea zgariata de MTBuri, DAul de la Tillig este ca o pomada de efect scurt.
Imi aduc aminte repede de neajunsuri.
Inca sper la un DA cu o cutie corecta, dintr-o bucata, pe o mecanica gen MTB. AF ne tine in suspans...
 
Nu știu ce strategie aplică AF, dar piața se va suprasatura la un moment dat de MTB-uri și Albert-uri, iar vânzările unui eventual nou model nu vor mai fi la fel de consistente. După logica asta, posibil să nu vedem nimic. Uitându-ne însă in curtea altora, vedem o mulțime de modele produse de fabricanți diferiți, la concurență, dar in țări cu capacitate de absorbție mult peste România.
Speranța moare ultima...dar moare.
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Salut,

Orice strategie de piata ia in considerare mai multe elemente pe care unii, care sa nu spun cei mai multi, au tendinta sa le uite sau sa le treaca cu vederea. Intre altele si gradul de saturare al pietei respective, capacitatea de absortie si mai ales investitia initiala. Plus, foarte important, momentul lansarii.

Vorbim de o locomotiva diesel cu sase osii pe scara H0, adica un model care daca este gandit asa cum trebuie cere o investitie initiala de o suma in Euro cu sase cifre si nu cu cu "1" in fata. Asta intr-un moment in care preturile in China si alte tari din Orient au explodat la productie cu un ratio de 240-280% iar la transport maritim cu 700% (de cel aerian nu mai vorbesc). Si de asemenea in care piata e mai slaba ca in alti ani din diferite motive.

Nu vorbesc in numele AF ci din experienta cu intreaga bransa, nu din Romania ci in intreaga lume. Firma AF pana acum s-a aratat cumpatata, lansand modele pe piata in functie de ce poate absorbi aceasta - si chiar si asa uneori au fost prea multe modele pentru buzunarul unora. Un model de DA nu vizeaza numai piata din RO, insa singura alta piata demna de luat in seama este cea din PL, care pentru moment e la fel de saturata cu alte modele mai importante decat DA-ul de la Piko, ACME si Robo citire.

Pe scurt, nu cred ca AF se va grabi cu proiectul DA, ci va astepta momentul potrivit - in ochii firmei. Pana acum istoria i-a dat dreptate.