Regionala CFP

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Grund pe tender

IMG_20210302_120356.jpg

IMG_20210302_120513.jpg

IMG_20210302_120532.jpg

IMG_20210302_120416.jpg

IMG_20210302_120442.jpg

Niturile de pe laterale, ce reprezentau prinderile placilor cu plută, măsură împotriva înghețului, au fost șlefuite. Nu am reprodus tija pentru deschiderea capacelor de apă, nu am un burghiu de 0,5 și lung de 5 cm pentru a găuri ranforsările laterale ale lăzii de cărbuni.
Ventilul de pe buncărul de păcură este cam mare, va fi înlocuit la prima ocazie cu o piesă mai mică. Mai sunt retușuri de făcut și va primi culoarea neagră.
 
Uitasem să reproduc treaba de pe partea dreaptă a tenderului, existentă în imaginea din ITF și care este prezentă și azi, ca un corp comun tenderului. Vreo izolație, ceva, pentru țeava de păcură...habar n-am!

Ca să nu "mă foiesc noaptea", cum zice un tip cunoscut, simpatic și sărat prin bălțile lumii, am reprodus și drăcovenia respectivă.

IMG_20210311_133259.jpg

IMG_20210302_120911.jpg


Suporți pentru felinarul "din piept", număr și un montaj provizoriu, pentru edificare.

IMG_20210228_164037.jpg

IMG_20210228_164102.jpg

IMG_20210228_164218.jpg

IMG_20210228_164242.jpg
 
Am demontat blocul motor, pentru curățare, relubrifiere și apoi digitalizare. De altfel, pentru a aplica scările și plugurile, am nevoie de rama șasiului "nuda".

IMG_20210228_152945.jpg
Înainte

IMG_20210228_163946.jpg
După

IMG_20210228_163912.jpg

Până gasesc tubul de vaselină pentru angrenaje, trecem la alte cele

IMG_20210306_204519.jpg

IMG_20210306_204502.jpg
 
Plugurile sau aruncatoarele de pietre sau curățitoarele de șine sau combinația dintre toate cele enumerate....care o fi denumirea tehnică, nu știu.

O mână de grund, să vad cât de plane sunt (sau cât de strâmbe)

IMG_20210307_115702.jpg

Suporții din alamă de 0,5, cositoriți pe spate

IMG_20210313_195711.jpg
IMG_20210313_195725.jpg

Montaj provizoriu

IMG_20210313_195631.jpg
IMG_20210313_195655.jpg
 
Și am intrat deja in faza aceea dinainte de finală, când avansul se reduce drastic. Adică multă muncă și migăleală pentru diferite repere. Scările de pe tender, din fir de alamă de 0,5, "turtit" cu ciocanul

IMG_20210313_195834.jpg

IMG_20210313_195818.jpg

IMG_20210313_195757.jpg

IMG_20210313_195742.jpg

IMG_20210313_195615.jpg

Tot fiind cu letconul "sub presiune", am schimbat și led-urile galbene cu unele alb-cald.
IMG_20210314_114249.jpg

IMG_20210314_114231.jpg
 
Cum spuneam, ventilul de pe buncărul de păcură, prea mare in diametru, l-am schimbat cu unul mai mic, din setul Weinert 8260

IMG_20210320_144125.jpg


Tot de la Weinert (8463), suporți pentru mâinile curente de pe cazan. Și aici, câteva ore de muncă, suporții fiind pregătiți pentru sârmă de 0,3-0,35 mm, a trebuit să lărgesc gaurile cu burghiul de 0,5 și să pilesc puțin flanșa ce vine pe cazan pentru a nu se așeza peste țevile vecine, in basorelief.

IMG_20210319_222206.jpg
IMG_20210319_222352.jpg
Și am ajuns la următorul impas, felinarele colțare de pe traversa frontală...
 
O alta locomotiva la fel, numai buna pentru un alt proiect.
Da, este același cod. Prețul este nais, peste 1 an vor fi și mai scumpe. La sfârșit am să fac o listă cu modificările ce se pot face pentru a fi transformată in 150.1102.

Sau, pentru cine nu vrea neapărat CFR, o poate modela în varianta camuflaj+Flack.

IMG_20210228_214431.jpg


Acum mă lupt cu lanternele

IMG_20210327_141323.jpg


IMG_20210327_162448.jpg
 
5 zile libere și timp deloc. Totuși...

IMG_20210328_201529.jpg



IMG_20210403_214428.jpg

IMG_20210403_214404.jpg


Au ieșit puțin cam mari, nu am cote exacte pentru tipul ăsta de felinare.

Și că tot sunt cu "mâna in cocă", robineți și ventile (Weinert), pentru altă mașină in lucru.

IMG_20210403_214210.jpg


IMG_20210403_214147.jpg
 

Atașamente

  • IMG_20210403_214321.jpg
    IMG_20210403_214321.jpg
    498,1 KB · Vizualizări: 13
Îmi place foarte mult munca (făcut) ta. Respect!
:D
Mulțumesc Frank!
Nimic deosebit, tu știi bine.

Am vopsit puțin, cutia tenderului încă nu, o voi mai învârti in mâini ceva timp

IMG_20210404_172803.jpg


IMG_20210404_172828.jpg

IMG_20210404_180813.jpg

IMG_20210405_211434.jpg


IMG_20210405_211451.jpg
 

Atașamente

  • IMG_20210404_180813.jpg
    IMG_20210404_180813.jpg
    309 KB · Vizualizări: 3
  • IMG_20210405_211451.jpg
    IMG_20210405_211451.jpg
    381,5 KB · Vizualizări: 3
Am montat o mufă NEM 652, cu 8 pini, in tender.

IMG_20210410_152548.jpg

Teste in analog, urmează să conectez luminile și tenderul este gata de vopseaua finală

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/FD9QGTJzAW8]View: https://youtu.be/FD9QGTJzAW8[/img]
 
Lucru pe sărite, conform chefului și dificultății

IMG_20210425_113359.jpg

Farul central a ieșit puțin cam supradimensionat, însă va fi funcțional. :)

Montaj provizoriu

IMG_20210425_201922_1.jpg

La urmatoarea repatriere, termin cablajul in mașină. Sau poate vopsesc tenderul... Șuruburile M2 x 35 mm vin tocmai la vară, deci am timp să nu fac nimic. :D
 
Până una alta, teste in digital, viteza minimă finală in al doilea clip. Viteza maximă incerc (încă), s-o stabilesc la 80 km/h, la scara.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/9FOfuPAuMeo]View: https://youtu.be/9FOfuPAuMeo[/img]


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/e6EG0-HF3tk]View: https://youtu.be/e6EG0-HF3tk[/img]
 
  • Like
Reacții: mpursu
Dupa NEM toleranta admisa este 40%, insa asta e din vremea "analogului" cand producatorii nu se intelegeau daca sa ia ca tensiune de referinta 12V sau 14,5V.

Daca reusesti sa ai o linie dreapta de 3-4 metri poti calcula si singur viteza cu un cronometru de precizie medie, cu o eroare de 10-20%.
 
Eu am facut doua vagoane unul pe boghiuri si unul pe doua osii pentru reglajul vitezei maxime a locomotivelor, am vrut sa vad daca sunt diferente intre ele la viteza pe curbe.
Sunt dotate cu vitezometre identice de biciclete cumparate de la Jumbo.

Am preluat ideea de la colegul @dac si functioneaza perfect , poti urmari viteza in timp real , nu doar cand trece prin dreptul senzorilor, ca sa nu mai zic ca la pret iese de rasul lumii.
 
Am mai vazut asta pe undeva, cu mulți ani în urmă, însă pagina cu tutorialul respectiv nu mai este. Cred că este mult mai fiabil decât măsurat și cronometrat.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Pagina este, o am eu salvata ,dar nu se mai vad pozele .
Pe seara cand ajung acasa am sa pun linkul aici si cateva poze cu vagoanele sa vezi despre ce este vorba.
 
Ultima editare: