Orient-Express

Ne apropiem de zilele noastre:


de pe :
http://www.worldrailfans.info/forum/viewtopic.php?f=2&t=8349&p=70112&hilit=CFRp70112

OK, this is a start:

Train 263 "Orient-Express", Paris departure 23:15, 21st July 1981:

SNCF BB 15000 (missed the exact number) Paris - Strasbourg
SNCF Dd4s (green / grey livery) Paris - Strasbourg
DB 51 80 22-70 356-6 Bm 234 (turquoise / beige) Paris - Wien
ÖBB 51 81 31-80 004-8 ABm (orange C1) Paris - Wien
CFR 51 53 30-40 001-8 AB AFLD-30 (medium green) Paris - BucureÂşti
MÁV 51 55 20-41 003-3 Bm (blue, large white stripe) Paris - Budapest
SNCF 51 87 39-80 680-1 A4B5 (UIC type Y, green / grey) Paris - Budapest
SNCF 51 87 95-70 621-8 Dd4s (green / grey) Paris - Budapest
SNCF 51 87 20-80 591-1 B10 (UIC type Y, green / grey) Paris - Salzburg
SNCF 71 87 72-70 737-5 (4737) (WL type MU, TEN livery) Paris - Salzburg
SNCF 51 87 44-70 381-1 A4c4B5c5x (UIC type Y, green / grey) Paris - Salzburg
SNCF 51 87 59-70 569-3 B9c9x (UIC type Y, green) Paris - Salzburg
SNCF 51 87 59-80 532-9 B9c9x (UIC type Y, blue / grey) Paris - Salzburg
DB 51 80 22-70 300-4 Bm234 (turquoise / beige) Paris - Karlsruhe
DB 51 80 52-40 113-1 Bcm 241 (blue) Paris - Karlsruhe
DB 51 80 52-40 073-7 Bcm 241 (turquoise / beige) Paris - Karlsruhe

DB 181.2 (missed the exact number) Strasbourg - Kehl

DB 103 (missed the exact number) Kehl - Stuttgart

Reversal in Stuttgart

Added to the front in Stuttgart:

DB 51 80 31-40 120-2 ABm 223 (turquoise / beige) Stuttgart - Budapest
DB (missed the exact number) Bm (green) Stuttgart - Budapest
DB (missed the exact number) Bm (turquoise / beige) Stuttgart - Budapest
DB (missed the exact number) WRbumz 139 Quick-Pick (turquoise / beige) Stuttgart - Wien
DB 103 (missed the exact number) Stuttgart - MĂźnchen

Reversal in MĂźnchen

ÖBB 1044 (missed the exact number) München - Wien

Reversal in Wien

Added to the front in Wien:

MÁV ABm (blue, large white stripe) Dortmund - Budapest (from train D 427 / E 645)
ÖBB 1044.51 Wien - Hegyeshalom

MÁV V43 Hegyeshalom - Budapest

Note: the DB Bm 234 from Paris to Wien was exceptional. It should normally have been a Bm UIC type X carriage or similar, supplied by the ÖBB.

_________________
Pierre



care e vagonul CFR seria 30-40 AB AFLD-30 (medium green)?
 
Un link interesant: http://www.tassignon.be/trains/Rixke/orient-express/orient-express_nl.htm
Daca ar fi si limba mai accesibila... :lol:
 
Imi aduc aminte cum era (si inca mai e) la timbre. O serie cu erori era de obicei cu mult mai valoroasa decat cea normala tocmai prin respectivele greseli. Si binenteles ca respectiva serie cu erori sa fie doar un mic procent din emisiunea totala, ca sa fie intr-adevar o raritate.
 
Conform cartii "ORIENT EXPRESS, The Life and Times of the World's most Famous Train" scrisa de E. H. Cookridge, pe teritoriul Romaniei au circulat doua trenuri Orient Express, si anume:

1. Orient Express: Paris - (...) - Timisoara, Orsova, Turnu Severin, Craiova, Bucuresti, Constanta - (...) - Istanbul;

2. Arlberg Orient Express: Paris - (...) - Oradea, Cluj Napoca, Sinaia, Ploiesti, Bucuresti, Giurgiu - (...) - Istanbul.

dar si o "ramura" a Simplon Orient Express care se oprea la Bucuresti.

Am inteles corect?
 
Vali,

Nedrept de scurt, ca sa nu deranjez prea mult , desi despre trenurile astea pot povesti multe zile si nopti:

Trenurile express ale Romaniei de pana la 1914:

Orient Express:
-inaugurat oficial in octombrie 1884 (prin Romania circula intre Varciorova-Craiova-Pitesti-Bucuresti-Giurgiu)
-in 1885 apare a doua ramura a OE prin care evita Romania prin Serbia si Bulgaria
-dupa 1895 (anul deschiderii podurilor de la Cernavoda) OE ajunge la Constanta Port, nu la Giurgiu, cu legatura la Constantinopol prin vapoarele SMR.


Ostende Express:-apare in iunie 1884 Ostende OE care facea legatura intre Londra si Buxelles si OE
-dupa 1895 traseul lui ajunge la Constanta devenind Ostende Constanta Express (acelasi traseu cu OE prin Varciorova-Constanta-Pitesti-Bucuresti-Constanta-Constanta Port)
Ostende circula joia si duminica, OE circula miercurea si duminica.

Mai exista un al treile tren de viteza european care traversa Vechiul Regat, expresul Constanta-Berlin, care circula prin Buzau, Lemberg, Cracovia, Bresla, Berlin. Circula joia si duminica.

Acestea au fost trei cele mari trenuri exprese europene ale perioadei de pana la 1914.
Dupa primul razboi:

-in 1919 apare Simplon Orient Express care pleca de la Londra si ajungea prin Paris, Lausanne, Brigue, Simplon, Milano, Venetia, Triest, Belgrad si Sofia. De la Vinkovci se ramifica, spre Bucuresti si Pireu.
Ramura romaneasca circula prin tara noastra pe relatia: Bucuresti, Pitesti, Craiova, Turnu Severin, Timisoara, Jimbolia.

-in 1921 se repune in functiune OE pe relatia Arad, Teius, Brasov, Bucuresti-Constanta si de acolo cu vapoarele la Constantinopol.

-in 1932 apare Alberg Orient Express care lega Parisul de Bucuresti prin Salzburg, Innsbruck.

cele trei trenuri au circulat pana la al doilea razboi mondial.

Pe langa aceste trenuri internationale s-au pus in circulatie si trenurile express romanesti, printre care si Expresul Carol I, cel de care vorbeai in postul anterior.

PS:

Ti-am ramas dator cu un raspuns, Expresul Carol I pleca din Bucuresti Nord la 19.40 si ajungea a Constanta la 22.37.
Returul pleca din Constanta la 7.00 si ajungea la Bucuresti la 10.00.
 
Multumesc mult de informatii Cataline!

Incerc sa aflu cat mai multe despre circulatia OE-ului in Romania. Mi-ar place mult o garnitura autentica a acestuia si o gara romaneasca prin care a trecut. De fapt, cred ca orice pasionat roman ar putea "atinge Nirvana" cu o astfel de diorama in colectie :-D
 
asa:

155h.jpg


de fapt era gara sora a vechiului Predeal. Dupa razboaie din ea nu mai ramasese decat corpul central, disparut si acesta sub apele Dunarii ca si vechea gara din Orsova.

PS: ar fi de preferat pastrarea liniei subiectului. Despre gari interesante si "reprezentative" din Romania se discuta cu mult profesionalism la alte subiecte.
 
Recent am revazut, dupa mai bine de 30 de ani, ecranizarea dupa romanul Agathei Christie, Crima din Orient Express (1974).

Dupa cum multi stiti, actiunea se desfasoara in anul 1935 in trenul Orient Express Istanbul - Calais.

Trenul era compus din 4 vagoane si era tractat de locomotiva 230-G-353 (in captura de ecran de mai jos).



Intrebarea mea este: aceasta locomotiva tracta trenul pe intreg parcursul sau era schimbata? Daca era schimbata, care erau motivele la acea vreme? Se proceda la fel cu toate trenurile Orient Express?
 
Orient Expressul si toate trenurile internationale erau tractate pe teritoriul tarilor tranzitate de locomotive apartinand administratiilor feroviare nationale.
In cadul aceleiasi tari se succedau mai multe partide la tren in functie de :
declivitatea liniei pe o anumita sectiune, distanta de parcurs raportata la cantitatea de combustibil disponibila (autonomia masinilor), nevoia de rebrusare si nu in ultima instanta (ex Romania) titularizarea si norma exacta de km/zi ce a unei echipe de locomotiva, care pe atunci se respectau cu sfintenie.

Lista locomotivelor care remorcau OE sau oricare alt expres european este foarte lunga....

Ex: in 1935 OE traversa Romania cu 301 (seria MAV/CFR) de la Arad pana la Brasov, sau dubla de 230, sau o alta fosta serie MAV, 327. La Brasov prelua echipa Bucurestiului formata din 231 ajutata pa Valea Prahovei de 140.400 (una sau 2 bucati).
140.400 ramanea la depoul Campina si de acolo pleca doar Pacificul singur pana la Bucuresti-Nord.

Cam asta se intampla pe teritoriul fiecarei tari...
 
Pe teritoriul Frantei trenul era tras tot de "Pacific"-uri, sau de 230-uri aratau ca asta:
b9lj2r5hvc9qww5eh.jpg


Gasita intamplator pe net, intr-un loc unde nu prea sunt usor de gasit, dar merita sa va uitati la ele:
http://www.vonscheven.net/CheminDeFerLocomotivesDeFrance.asp

Sunt mai multe, intrati mai intai pe "sitemap" si de acolo dupa "Den Haag" gasiti mai multe link-uri cu locomotive, incepand cu cele germane

(Treinen links, Duitsland-Locomotieven etc )
 
Catalin, locomotivele din seria 230 provin din prusacele P8. Sunt diferente mari intre ele?
 
Unele sunt chiar foste P8 prusace, ajunse la CFR ca despagubiri de razboi. Nu, nu sunt diferente decat dpdv al accesoriilor de pe masina si al adaptarii arderii mixte, ceea ce face ca tenderul sa fie prevazut cu buncar de pacura.

Locomotivele 230 produse la Resita si Malaxa au avut un tender cu o suprastructura amenajata special si alte cateva modificari, dar e poveste lunga. In rest toate au fost "batranele doamne" P8 prusace....
 
buna Vali,

de ce numai cea in Fotoanstrich, care are domurile altfel si este si extrem de scumpa?

pe toate P8/38.10-40 GFN se vad urmele de la matrita de la deflectoare, deci acestea nu reprezinta o problema, trebuind sa fie oricum slefuite...

incearca sa te uiti cu atentie la o P8 in orice versiune, bineinteles si ca 38.10-40 in magazin... este o macheta buna, singura pe piata, insa dateaza totusi din 1971...
 
Salut Vali,

Asa cum spune si Horia, nu are rost sa te complici cu o fotoanstrich care trebuie vopsita cu totul, cand cele epoca II sau chiar III sunt gata negre si destul de potrivite cu ceea ce ne trebuie noua. Uite o BR 38.10-40 epoca II absolut la fel cu cea pe care ai luat-o pentru mine acum doi ani, ba chiar cu 21 de lire mai ieftina:

http://www.hobb-e-mail.com/shop/shop.php?c=viewproduct&pid=1177&cat=6&maincat=1&start=12&sid=sidbf7414c78e9e418ce7ff69f53832156c

In cartea "Istoria tractiunii feroviare..." volumul II apar si cateva poze din perioada interbelica unde se vad locomotive CFR din seria 230 cu deflectoare Wagner, din pacate nu am reusit sa gasesc inca una care sa aiba si aranjarea domurilor ca la modelul Fleischmann. Ce-i drept, nici nu am cautat inca cu tot dinadinsul, ideea ceferizarii unei BR 38.10-40 fiind un proiect mai indepartat.

Totusi modelul Fleischmann, in ciuda varstei sale este foarte reusit si merge super, asa ca e o excelenta baza de plecare pentru o eventuala ceferizare!