Orient-Express

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Vali, ma intereseaza si pe mine foarte mult cartea asta, o sa vorbesc in zilele urmatoare cu doamna Alice Popescu de la editura ASAB si-ti comunic si tie! Daca apare, am sa o iau doua exemplare, unul si pentru tine, si vedem cum facem... ti-l trimit prin posta sau il tin pana vii incoace!
 
nu, in nici un caz!

exista cel putin 5 dispuneri diferite, domuri si nisiparnite lipsa, etc...

@ Dorin, acea carte ma intereseaza si pe mine extrem de mult... Florin, pe unde esti?
 
Tot e vorba de Orient Express, iata si ce mers avea in 1956:

Se observa ca de la Strasbourg avea vagoane pentru Londra iar Orasul Stalin pentru cine nu stie e Brasov :D
 
Srazvi, azi e o zi mare: dupa cinci ani de forumuri diferite, azi obtin si eu o informatie mai mult decat utila de la tine! :D

multumesc.
 
@ Horia: :D

Nu mai stiu daca s-a postat deja link-ul asta aici, oricum sunt cateva poze interesante, care merita (re)vazute:

http://trains-worldexpresses.com/200/200.htm
 
@victorian

aici nu cumva zaresc si primul LDE care zace acum la Dej?
http://trains-worldexpresses.com/200/207-18m.JPG
 
Exact, poza respectiva are explicatia: "Express 201 Bucharest - Budapest, successor of the Arlberg-Orient-Express, with the Romanian 2-8-4 type 142.076 after arrival at Brasov (the old "Staatsbahnhof" Kronstadt), where the Henschel-Sulzer prewar twin diesel (in the background) took over, a rare photo from 1961 (Arnold Muell)

Deci, in 1961, Expresul Bucuresti-Budapesta era tractat pe teritoriul Transilvaniei de un "monstru" din seria 142, iar segmentul Brasov-Ploiesti (sau poate chiar Brasov-Bucuresti, poate cineva sa ne spuna?) cel mai dificil din tara, era asigurat de locomotiva Diesel Sulzer, un exemplar unic, care ar merita mai multa atentie!
 
Programul pe anul 2009.

Paris - Istanbul
pe 31 august soseste la Sinaia la ora 08:20-- pleca spre Bucuresti la ora 10:55

Soseste la Bucuresti la ora 13:56

marti 1 septembrie pleca de la Bucuresti la ora 09:00

Istanbul - Venetia
sambata 5 septembrie soseste la Bucuresti la ora 13:49
duminica 6 septembrie pleaca spre Sinaia la ora 10:30 , soseste la ora 12:35

pleaca de la Sinaia la ora 17:00

Spor la pozat si filmat!
 
Cu o ora intarziere a ajuns trenul Orient-Express cu 15 vagoane la Sinaia.
Deci va sosi si in Bucuresti cu intarziere.
 
Salutare
Azi am reusit sa ajung in Gara de Nord si sa surprind Orient express ul , cu poze cred ca o sa revin in seara sau in cursul zilei de maine
 
Ms mihaim
pe peron nu am avut acces in totalitate , am putut intra pe la capatul trenului unde erau locomotivele si am putut inainta doar pana la primul vagon , am avut si ceta prob cu un politai am coborat de peronul liniei 13 si m am apropiat de tren si ma trezesc cu nenea politaiu in spatele meu , am vazut ca in sinaia nu a fost pazit trenul ca in bucuresti
 
Pozar de servici, BogdanI. Vremea nu a fost grozava, asa ca pozele sunt cum sunt.

in Timisu de Jos :





Sinaia:







 
1 septembrie 2009 --- Orient Express în România

Că’lă’toream la sfârşitul lui aprilie 2008 cu o ram㒠electric㒠de la Suceava Burdujeni la Vama, iar un panou din acel tren amintea de Orient Express. Iat㒠c㒠începutul toamnei m-a gă’sit la Bucureşti şi am vă’zut şi fotografiat, pentru prima dat㒠în viaţa mea, Orient Express. Un tren cu o tradiţie de 126 de ani, un tren care circul㒠mii de kilometri contra a mii de Euro...


Orient Express, garat pe linia 14 in Bucuresti




A sosit în România pe 30 august prin Punctul de Trecere a Frontierei Curtici, din judeţul Arad, orele 23.30. A poposit la Sinaia pe 31 august, unde cei aproape 100 de că’lă’tori au vizitat Castelul Peleş şi Mă’nă’stirea Sinaia. Urmă’toarea oprire avea s㒠fie în Gara de Nord, la ora 14 şi câteva minute. Pasagerii au fă’cut un tur al Bucureştiului şi au înnoptat la Hotel Hilton. Ca un fapt divers, fiecare dintre participanţii turului intercontinental a ales s㒠plă’teasc㒠între 6.000 şi 7.500 de Euro.

15 vagoane, 2 locomotive, 100 de pasageri




O tabela de calatorie mai speciala




A ajuns de 120 ori pe tă’râmul României, acesta circulând înc㒠din 5 iunie 1883. Trenul a unit Parisul cu Istanbulul şi trece prin şapte ţă’ri şi prin oraşele Nancy, Strasbourg, München, Viena, Budapesta, Szeged, Timişoara, Bucureşti, Giurgiu, Smârdan, parcurcând peste 2.600 km. în perioada celui de-al Doilea Ră’zboi Mondial, 1939 - 1945, Orient Express a încetat s㒠mai circule.


'The train against which all other luxury trains are measured' - Vanity Fair, April 2009


Afis cu Orient Express intr-o rama electrica z6100, Suceava - Campulung Moldovenesc




Fiecare compartiment este dotat cu un corp de toalet㒠dotat cu ap㒠rece şi caldă’. în timp ce pasagerii servesc masa în vagoanele restaurant, personalul trenului transform㒠compartimentul de dormit într-un living. Bucă’tarii de origine francez㒠pregă’tesc mese gurmande şi de pe masa pasagerilor nu lipsesc preparate culinare ca escalop de foie-gras (32 de euro porţia), caviar Baccari (220 de euro de 75 de grame) şi caviar beluga (390 de euro/50 de euro). înaintea fiecă’rui mic-dejun, prânz sau cină’, un şef de vagon preia confirmarea participă’rii la mas㒠şi ofer㒠un meniu cu preparate extra pe care distinşii că’lă’torii doresc s㒠guste.


Vedere a ultimelor 3 vagoane a Orientului Express




în cadrul vagonului Lalique, se afl㒠un spaţiu rezervat acelora care doresc să’-şi exprime dragostea pentru perechea sa, dă’ruindu-i un cadou „valoros”. Colecţia de accesorii care poate fi achiziţionat㒠din Catalogul „Venice Simplon-Orient-Express”.


Branza frantuzeasca in... burduf de Orient Express




Cele 15 vagoane au fost construite în timpul anilor 20’-30’, cheltuindu-se peste 16 milioane de dolari. Trenul a trecut prin multe evenimente, şi anume: înză’peziri, atacuri în timpul celui de-al Doilea Ră’zboi Mondial, a servit ca vagon de transport pentru diverse personalită’ţi europene şi a inspirat filmul de lung-metraj „Murder on the Orient Express”.


întrucât am fost prezent şi la faţa locului, cât şi pe site-ul oficial al trenului, www.orient-express.com, doresc s㒠redau câteva informaţii despre fiecare vagon în parte şi fotografiile aferente.


3309 – Sleeping Car
Acest vagon-cuşet㒠este cel mai vechi din seria de vagoane ale trenului Orient Express şi a fost construit în 1926 în Belgia. A circulat exclusiv în componenţa „hotelului de cinci stele”, iar în 1929 a fost blocat timp de 10 de zile de ninsorile abundente. Trenul a fost surprins la aproximativ 100 de km de Istanbul, iar că’lă’torii au supravieţuit mulţumit㒠ajutorului acordat de localnici.


No. 3309




Vagonul 61 87 06-70 309 - 6




No. 3309




Detaliu sigla producatorului




No. 3309, detaliu caseta tehnica




No. 3309, vagon din anii 30 pe boghiuri de 160 km/h




3473 - Sleeping Car
Vagonul a fost construit în 1929, în Marea Britanie, la Birmingham. Interiorul a fost gândit de Morison şi a fost decorat cu ghirlande şi flori. Vehiculul feroviar şi-a început serviciul în cadrul trenului ce lega Parisul de Riviera, „Train Bleu”.

No. 3473






Cuseta No. 3473




Osie monobloc, capabila de viteze europene




No. 3473




3552 – Sleeping Car
A fost construit în Franţa şi decorat de că’tre Nelson cu o delicateţe aparte. în anii 30 ai secolului trecut, a mers pe ruta Express-ului „Pyrénées-Côte d’Argent”. în timpul ră’zboiului, a fost adă’postit la Lourdes şi apoi a funcţionat ca hotel. Cuşeta a circulat pe traseul express-ului „Costa Vasca”.


Fum la Cuseta No. 3552




No. 3552




61 87 06-70 552-1




Venice Simplon - Orient Express




3482 - Sleeping Car
Construit în 1929 şi decorat de Maple într-un stil geometric abstract numit „Trapeze”. La fel ca şi 3473, a debutat în a transporta că’lă’tori pe ruta trenului „Train Bleu”, ca mai apoi s㒠circule şi pe itinerariul trenului „Rome Express”. în timpul ră’zboiului, vagonul a servit drept hotel în Lyon.

No. 3482




61 87 06-70 482-1




No. 3482




3544 – Sleeping Car
Designul acestui vagon-cuşet㒠a fost gândit de că’tre René Prou şi a fost construit în Franţa. A funcţionat pe rutele Express-urilor „Pyrénées-Côte d’Argent Express” şi „Train Bleu”. A staţionat în timpul crizei la St. Denis, Paris, ca mai apoi s㒠circule între Paris şi Marseilles în trenul „Rome Express”. în 1946 a fost trimis la Amsterdam pentru a face parte din componenţa Trenului Regal Danez. Cu doi ani mai târziu a circulat pe ruta trenului „Train Bleu”, ca mai apoi s㒠intre în componenţa Trenului „Orient Express”.


No. 3544




61 87 06-70 544 - 8




Voiture Lits No. 3544




Burduf de lux




3915 – Sleeping Car


Vagonul nr. 3915




Sageata albastra vs. Orient Express




61 87 06-70 915-0




No. 3915




Service Car No. 3915




4110 – Dining Car
„Etoile du Nord” a fost construit în 1926 la Smethwick de că’tre Birmingham Railway and Carriage and Wagon Co. şi este considerat a fi cel mai frumos vagon din Europa. A că’lă’torit între Paris şi Amsterdam, la fel ca şi vagonul-restaurant 4095. De asemenea, a circulat şi în Spania, între 1961 şi 1970 pe distanţa Cadiz şi Sevilia.

No. 4110




61 87 08-70 110-6




No. 4110




4141 – Dining Car
„Lalique Pullman” a vă’zut lumina zilei în 1929 şi a circulat ca vagon de clasa I. A circulat în zona Coastei de Azur, între Paris şi Calais. Restaurat la Bremen, dup㒠1981 a fă’cut parte din trenul Venice Simplon – Orient-Express.

No. 4141




61 87 09-70 141-0




No. 4141




Decor exterior vagon No. 4141

\


4095 – Dining Car
Denumit şi „Voiture Chinoise”, a fost construit în 1927 în Birmingham. A circulat între Paris şi Amsterdam, via Bruxelles, că’lă’torind astfel pe o distanţ㒠de 560 km.

Vagon restaurant No. 4095




61 87 08-70 095-9




No. 4095






3674 – Bar Car
Vagon bar-restaurant construit în 1931, acesta a circulat în Vestul Europei între Spania şi Franţa.


Bar Car No. 3674




No. 3674




61 87 09-70 674-0




No. 3674




3912 – Sleeping Car

No. 3912




Spre Istanbul...




No. 3912 produs in Belgia, pentru transport de calatori in lux




61 87 06-70 912-7




No. 3912




3525 – Sleeping Car
Acest vagon de dormit a fost construit în Franţa şi a fost decorat de că’tre René Prou. A că’lă’torit pe ruta trenului express „Pyrénées Côte d’Argent”, Paris – Biarritz. A funcţionat în rutele trenurilor „Train Bleu” şi „Rome Express”, ca mai apoi s㒠staţioneze în timpul ră’zboiului la Lourdes.

No. 3525




61 87 06-70 525-7




No. 3525




3555 – Sleeping Car
A circulat în componenţa trenurilor „Pyrénées-Côte d’Argent Express” în anii 1930, „Costa Vasta Express”, „Orient Express” între 1949 şi 1961, „Nord Express” între 1961 şi 1969, „Sud Express” între 1969 şi 1971. în timpul ră’zboiului a funcţionat ca hotel în Lyon.

Vagon de lux francez No. 3555




Detaliu cuseta No. 3555




61 87 06-70 555-4




No. 3555




3483 – Sleeping Car
Construit în Birmingham în 1929, a fost decorat de că’tre Morison şi a fost decorat cu ghivece de flori. Åži-a „tră’it” tinereţea în cadrul trenurilor „Train Bleu”, „Rome Express” şi „Nord Express”. Pân㒠în 1948, când a fost integrat în componenţa trenului „Orient Express”, a circulat pe rute ca Paris – Roma sau Biarritz – Brig.

No. 3483




61 87 06-70 483-9




No. 3483




3539 – Sleeping Car
Construit în Franţa, are un design asemă’nă’tor vagonului 3525. A circulat timp de un an în componenţa trenului „Train Bleu”, ca mai apoi s㒠circule şi în Express-ul „Pyrénées Côte d’Argent”. Din cauza crizei de atunci, a staţionat pân㒠în 1936, când şi-a reluat „viaţa de cuşetă’” în cadrul trenului „Rome Express”. A fost în grija US Army Transportation Corps între 1945 şi 1947.

No. 3539




61 87 06-70 539-8




No. 3539




Interior de lux




Trenul „Orient Express” a plecat din Gara Bucureşti Nord pe 1 septembrie 2009, ora 9 şi 5 minute, îndreptându-se spre Giurgiu cu locomotivele GM 65-1395-6 şi 63-1326-6. Mi s-au pă’rut interesante luminile de avertizare plasate la sfârşitul trenului, care se pot în vedea în fotografiile de mai jos. Destinaţia final㒠va fi Istanbul, unde că’lă’torii din Europa, America şi Australia vor avea s㒠ajung㒠în Asia, cu ajutorul unui tren intercontinental, cu ajutorul unui tren care transform㒠visele câtorva oameni în realitate, vise legate de vizitarea Turciei, României, Austriei, Ungariei, Bulgariei, Germaniei şi… locul de plecare, Franţa.

Locomotiva GM 65-1395-6




Locomotiva GM 63-1326-6




Orient Express se pregateste de plecare spre Istanbul




Spre Istanbul, verde pentru Orient Express




Si s-a dus...




în realizarea acestui blog, am folosit câteva informaţii de pe site-ul oficial de internet al trenului, www.orient-express.com .

Si ne revedem la anul…

 
Sulzer1150 a spus:
Iata niste poze calde cu Orient Expressul de azi :

in Timisu de Jos :





Din pacate dimineata vremea n-a fost deloc buna, prin urmare pozele nu sunt dintre cele mai reusite.

Cu garnitura garata nu insist sa pun poze intrucat va fi pozata si raspozata de toata lumea, asa cum am facut si eu ultimii ani.

Foarte frumoase pozele, George! Dar cum ai reuşit s㒠fii în atâtea locuri? Ai mers cu locomotiva?