Oradea-Constanta si retur

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dupa o "pauza" de cativa ani, am reusit din nou sa-mi petrec o parte din concediu pe Litoralul romanesc, mai precis la Mamaia. Ca fapt divers, am mai fost la Mamaia intr-un frumos sejour in 1999, unde am prins celebra eclipsa de Soare, cutremurul de la Izmit si... o participare la emisiunea-concurs "Karaoke Show", transmisa in direct de PrimaTV :D
Am decis impreuna cu sotia mea ca meritam un transport dus-intors "in style", deci am ales sa mergem la vagon de dormit clasa I, spre Constanta cu rapidul 936, respectiv inapoi spre Oradea cu acceleratul 1635. Ambele trenuri aveau ora de plecare in jurul orei 16, deci ne-au convenit de minune. Am obtinut foarte usor biletele la rapidul 936, insa cele de intoarcere au fost cu cantec, fiindca intre timp aparuse problema cu podul de langa Copsa-Mica, iar acceleratul 1635 avea de dus si vagoane de Sibiu, deci diagrama trenului respectiv a fost blocata zile in sir pentru a se gasi o solutie in acest sens. Dupa nenumarate telefoane la agentia de voiaj si la gara, urmate de un telefon la linia verde CFR Calatori si cateva emailuri catre aceiasi (la care mi s-a si raspuns :aplauze:), in sfarsit am fost anuntati ca s-a deblocat trenul si, astfel, cu cateva zile inainte de plecare, am putut sa luam biletele dorite 8)
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Una din garile mele preferate este Ciucea, unde am intalnit si un Desiro:

La Alesd ne-a intampinat o ploaie zdravana, si nici la Cluj-Napoca vremea nu era mult mai buna:

(evident ca nu m-am rabdat sa nu folosesc si celebrul zoom optic 10X al Panasonicului meu TZ1 :D)
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
... faine poze! ;-)

Pozele cu zoom sunt interesante fiindca "aplatizeaza" perspectiva. Asteptam cu interes continuarea!
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Din cauza vremii nefavorabile si a noptii care incepea sa-si faca simtita prezenta, n-am mai facut alte poze pana a doua zi dimineata, respectiv cand am inceput sa ne apropiem de celebrul nod feroviar de la Fetesti. In prima poza se observa, in departare, linia ferata care duce spre Bucuresti. Pe linia paralela a trecut pe langa noi un tren de cisterne GFR luuuuung cat o zi de post, dupa care gara din Fetesti mi s-a aratat in toata splendoarea ei :aplauze: (ma rog, ce se putea vedea de pe partea stanga a vagonului nostru :D).
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Ca de fiecare data cand trec pe acolo, am pozat din nou celebrele poduri de la Fetesti, de aproape si de departe (a se citi "cu zoom si fara zoom" :D). Totusi, dintre cele cateva poze facute, cea mai reprezentativa este aceasta, facuta cu putintel zoom, in care place grozav cum se vad impreuna cele doua poduri, cel istoric si cel modern 8)

Iata aici si un instantaneu cu Autostrada Soarelui, nu prea ocupata la ora aceea (ceea ce totusi m-a mirat, avand in vedere vestile transmise obsedant la radio zilele trecute cum ca autostrada e blocata de atata trafic si ca se recomanda insistent rute ocolitoare etc):
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dupa o traversare cand mai rapida, cand mai lenta, cand mai pe loc, cand pe o linie, cand pe cealalta, cand pe linie dubla sau chiar tripla, cand pe una singura, in zare apare o imagine cunoscuta, care ia forma celebrului pod construit de Anghel Saligny:

Bineinteles ca si acum am pozat de cateva ori, dar am ales poza cea mai reprezentativa :D
Este absolut fantastica toata acea dantelarie extrem de fina a podului, care insa reprezinta rezultatele unor foarte migaloase calcule de inginerie si rezistenta a materialelor; pur si simplu, toate elementele podului au rolul lor in ceea ce priveste stabilitatea si buna functionare, dar... ia uitati-va cat de frumos arata :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dupa poduri, prindem viteza si statiile trec pe langa noi ca vantu' 8)
Dar... ce se intampla?! Pe masura ce ne apropiem de Constanta incetinim din ce in ce mai mult :confused:

Ahaaa, sunt lucrari carevasazica :D
Trenul nostru incepe o miscare foarte serpuitoare si FOARTE inceata, trecand peste liniile abatute ale unor macazuri ale caror linii directe nu duceau nicaieri :!:, dupa care incepe un luuuuung ocol pe dup㒠casa nă’naşului (cum spunem noi pe aici :D) si... intra in gara Constanta prin spate, respectiv pe la capatul dinspre Mangalia :confused:
Bine, nene, lucrari si modificari sa fie, daca le cer interesele cailor ferate, da'sa le stim si noi :D
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
In sfarsit, deci, am ajuns la gara si exact la fix am urcat intr-un foarte simpatic autobuz etajat, care ne-a transportat direct la Mamaia. Iata aici o poza a garii, facuta repede de la etajul autobuzului, respectiv un alt autobuz identic cu al nostru:
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Ajuns la Victorian, am ramas fara replica atunci cand, din cutii si cutiute, au iesit la iveala o intreaga multitudine de locomotive si vagoane epoca I, asa ca mi-a fost necesar destul timp pretios ca sa ma dezmeticesc si sa incep sa pozez :D
O simpatica garnitura tractata de ceea ce avea sa se numeasca mai tarziu BR70 8)

Close-coupling la scara N?!? Da, chiar exista :aplauze:
O micutza bijuterie pe roti, cunoscuta sub numele "Glaskasten", adica... "cutiuta de sticla", urmata de un vagon cu roti cu spite care transporta... tot roti cu spite 8)
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Catre ce sa ma intorc mai intai? Ce sa mai pozez asa, frumos, cum stiu eu? Of, ceasul ă’sta nesuferit, care sare dintr-o data cate o ora, desi noi avem impresia clara ca au trecut abia cateva minute...

Nu se poate sa nu o prezint asa cum se cuvine pe simpatica locomotiva Saxonia :aplauze:

Micuta bijuterie pe roti pur si simplu NU are motor, din cauza dimensiunilor foarte reduse; totusi, garnitura este deplasata de catre... primul vagon de dupa locomotiva, acesta gazduind un microscopic motor in acest sens :D
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Si iata aici alaturate cateva "beri" :D

Multe alte minunatii am mai vazut (unele ramase nepozate), ceea ce, per total, constituie o foarte frumoasa colectie 8)

Felicitari, Victorian, si... multi kilometri parcursi in cele mai bune conditiuni la caile tale ferate! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Asa cum spuneam mai sus, vremea trece repede si iata-ne din nou in gara Constanta, iar trenul accelerat 1635 avea sa ne aduca inapoi acasa... Imi aminteam cateva din versurile piesei "A Accapulco" (Ricchi e poveri):
"E un oceano di felicita / mentre il nostro aereo se ne va / prendi il fazzoletto e salutiamoci / stiamo ritornando alla realta etc."
adica
"e un ocean de bucurie / in timp ce avionul nostru decoleaza / ia-ti batista si hai sa salutam / ne intoarcem inapoi la realitate etc"
In afara de faptul ca noi nu aveam de mers cu avionul, ci cu trenul, asa-i ca versurile se potriveau perfect? :D
 

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
mpursu a spus:
...
Close-coupling la scara N?!? Da, chiar exista :aplauze:...
Mircea, se vede ca nu prea ne "citesti" pe noi, astia de la N. Demuuuult exista KKK la N :wink:

Ba mai mult, eu am si inceput sa imi convertesc stocul si cu cuple Fleischmann Profi.

PS. Ce s-a mai schimbat gara de cand am fost eu pe-acolo. Dar ajung si eu acasa in septembrie si de la Bucuresti la Constanta voi merge cu trenul ;-)
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Avea Minulescu, parca, o poezie care se intitula "Din mersul trenului rapid"; eu adaptez putin si schimb rapidul in accelerat :D
Pana trenul nostru se mai afla in gara, am facut niste poze:

Da'ce tren luuuuuuuung aveeeeem :confused:
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dupa oprirea regulamentara in gara Medgidia...

... ne indreptam catre celebrele poduri de la Cernavoda...

... si Fetesti
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Este evident ca la Fetesti nu s-a putut sa nu mai pozez inca o data aburoasa 130.525 care se afla pastrata acolo 8)

Si iata aici o dedicatie speciala pentru Alin ;-)