Oradea-Constanta si retur

Din gara Fetesti am pornit impreuna cu un alt tren de calatori. In timp ce noi ne-am avantat spre Ciulnita, pe binecunoscuta cale ferata dreaptaaaaaaa de nu se mai termina, parca trasa cu liniarul...

... celalalt tren era deja departe, spre Buzau, pe linia pe care venisem spre Mare cu cateva zile in urma.
 
Gara Ciulnita, desi nu este nu_stiu_cat de spectaculoasa, imi este foarte simpatica datorita multelor scheciuri comice in care era pomenita :-D

In plus, de aici porneste o linie ferata spre Calarasi (stanga), practic perpendiculara pe linia spre Bucuresti:

Ce am eu cu Calarasi?! Primii mei ani de catedra s-au desfasurat la Oltenita, la Liceul Industrial nr.2, iar Inspectoratul Scolar se afla la Calarasi. Multe drumuri am mai facut eu cu autobuzul de la Oltenita la Calarasi si inapoi :fluierat: ...
 
Cu o intarziere considerabila, ne indreptam spre Gara de Nord...

... unde trenul nostru a mai primit vagoane si, dupa o escala petrecuta in mod placut in compania colegului nostru DIP 8), a rebrusat si a pornit spre Oradea. Intre timp, ca si la venire, seara a inceput sa-si intre in drepturi, deci pozele mele s-au rarit considerabil. Iata aici doua poze in gara Campina, una normala si una cu efect de inalta sensibilitate:
 
In munti ne-a intampinat furtuna, cu fulgere si ploaie. Tarziu in noapte, vedeam pe soseaua invecinata masini, autocare, furgonete cu stergatoarele pornite, mergand cand spre Brasov, cand spre Bucuresti. Pe masura ce inaintam spre Brasov, fulgerele ramaneau tot mai in urma, dar... dintr-o data, un enorm trasnet a umplut tot patratul geamului de la cabina 8O 8O 8O!!! Fusese lovit imensul cos al termocentralei brasovene, ale carui luminite rosii nici macar n-au clipit :grin:
 
Deoarece scopul principal al vagonului de dormit este, dupa cum ii spune numele, somnul pasagerilor, oboseala si-a spus cuvantul si... m-am conformat. Din cand in cand mai aruncam o privire afara cand trenul oprea, sa vad unde suntem si ce intarziere aveam, dupa care adormeam din nou. O splendida dimineata de munte m-a intampinat in aceeasi gara draga mie, Ciucea 8) :

M-am uitat inapoi si... surpriza 8O

Heeeey, unde sunt multele vagoane care erau in urma noastra?! Bineinteles, lasate in garile de destinatie :-)
 
Dupa o intalnire cu un Desiro...

... trenul nostru a pornit mai departe...

Dupa Negreni, am intrat in munti, urmand sa iesim pe partea celalalta, spre acelasi Alesd pomenit spre inceputul subiectului. Pe masura ce ziua creste si tot creste, iata ca in zare apar simpaticele mele repere care-mi semnaleaza apropierea de Oradea. Care sunt acelea? Pur si simplu antenele radio-TV pe care le vedeti in stanga imaginii :-)
 
Astfel se incheie calatoria mea spre Constanta (Mamaia) si inapoi la Oradea. Cu singurul regret ca sejurul nu a putut fi mai lung, imi voi aminti cu placere frumoasele zile petrecute la Mare si drumurile cu trenul, ajutat fiind si de multele poze facute, dintre care le-am selectat si prezentat aici pe cele mai semificative.
Va multumesc pentru atentie si va doresc sa aveti parte de concedii cel putin la fel de reusite ca al meu! 8)
 
Frumos dar s-a incheiat cam repede aceasta calatorie in imagini,am vazut ca din cauza orarului de circulatie al trenului,frumoasele peisaje din centrul tarii au ramas in bezna,da....poze cu interiorul vagonului...este? :grin:
 
Cam asa este Aulin, peisajele din centrul tarii au ramas in bezna, iar probabil ca interiorul cusetei fiind "spatiu privat" e bine sa ramana astfel ;-)

Eu iti multumesc inca o data pentru frumoasele poze, inclusiv cu modestele mele modele si... am o intrebare pentru cine stie:

In pozele lui Mircea, chiar in gara Constanta, apare o locomotiva Regiotrans interesanta, pe care n-am mai vazut-o pana acum si va trebui sa merg sa o pozez mai indeaproape. Stie cineva ce fel este ea?
 
Foarte frumos reportajul, felicitari si la mai multe!
victorian a spus:
In pozele lui Mircea, chiar in gara Constanta, apare o locomotiva Regiotrans interesanta, pe care n-am mai vazut-o pana acum si va trebui sa merg sa o pozez mai indeaproape. Stie cineva ce fel este ea?

Este o locomotiva de contructie frantuzeasca achizitionata second-hand de la SNCF. Este un pic mai batrana decat EA-urile noastre , dar inca face fata cu succes conditiilor de exploatare din Romania. Schema de vopsire apartine Regiotrans-ului iar principala noutate pe care o auduce in peisajul feroviar autohton este faptul ca sunt compatibile cu garniturile push-pull. Consuma putina energie, nu este din cale-afara de puternica dar are alte calitati care-o recomanda ca solutie de tranzitie, la tractiunea trenurilor de calatori. Din cate am aflat nu demult, locomotivele acestea vor deveni o prezenta familiara pe calea ferata, Regiotrans intetionand sa achizitioneze vreo cateva zeci de unitati.
 
Recunosc ca nu am pozat interiorul vagonului astfel incat imaginile sa fie semnificative pentru forum :grin:
Trenul Regiotrans chiar asa a si venit, in regim "push", respectiv cu locomotiva la coada trenului si mecanicul in postul de conducere al vagonului din capat 8)