Oradea-Constanta si retur

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.675
642
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dupa o "pauza" de cativa ani, am reusit din nou sa-mi petrec o parte din concediu pe Litoralul romanesc, mai precis la Mamaia. Ca fapt divers, am mai fost la Mamaia intr-un frumos sejour in 1999, unde am prins celebra eclipsa de Soare, cutremurul de la Izmit si... o participare la emisiunea-concurs "Karaoke Show", transmisa in direct de PrimaTV :D
Am decis impreuna cu sotia mea ca meritam un transport dus-intors "in style", deci am ales sa mergem la vagon de dormit clasa I, spre Constanta cu rapidul 936, respectiv inapoi spre Oradea cu acceleratul 1635. Ambele trenuri aveau ora de plecare in jurul orei 16, deci ne-au convenit de minune. Am obtinut foarte usor biletele la rapidul 936, insa cele de intoarcere au fost cu cantec, fiindca intre timp aparuse problema cu podul de langa Copsa-Mica, iar acceleratul 1635 avea de dus si vagoane de Sibiu, deci diagrama trenului respectiv a fost blocata zile in sir pentru a se gasi o solutie in acest sens. Dupa nenumarate telefoane la agentia de voiaj si la gara, urmate de un telefon la linia verde CFR Calatori si cateva emailuri catre aceiasi (la care mi s-a si raspuns :aplauze:), in sfarsit am fost anuntati ca s-a deblocat trenul si, astfel, cu cateva zile inainte de plecare, am putut sa luam biletele dorite 8)
 
... faine poze! ;-)

Pozele cu zoom sunt interesante fiindca "aplatizeaza" perspectiva. Asteptam cu interes continuarea!
 
Din cauza vremii nefavorabile si a noptii care incepea sa-si faca simtita prezenta, n-am mai facut alte poze pana a doua zi dimineata, respectiv cand am inceput sa ne apropiem de celebrul nod feroviar de la Fetesti. In prima poza se observa, in departare, linia ferata care duce spre Bucuresti. Pe linia paralela a trecut pe langa noi un tren de cisterne GFR luuuuung cat o zi de post, dupa care gara din Fetesti mi s-a aratat in toata splendoarea ei :aplauze: (ma rog, ce se putea vedea de pe partea stanga a vagonului nostru :D).
 
Ca de fiecare data cand trec pe acolo, am pozat din nou celebrele poduri de la Fetesti, de aproape si de departe (a se citi "cu zoom si fara zoom" :D). Totusi, dintre cele cateva poze facute, cea mai reprezentativa este aceasta, facuta cu putintel zoom, in care place grozav cum se vad impreuna cele doua poduri, cel istoric si cel modern 8)

Iata aici si un instantaneu cu Autostrada Soarelui, nu prea ocupata la ora aceea (ceea ce totusi m-a mirat, avand in vedere vestile transmise obsedant la radio zilele trecute cum ca autostrada e blocata de atata trafic si ca se recomanda insistent rute ocolitoare etc):
 
Dupa o traversare cand mai rapida, cand mai lenta, cand mai pe loc, cand pe o linie, cand pe cealalta, cand pe linie dubla sau chiar tripla, cand pe una singura, in zare apare o imagine cunoscuta, care ia forma celebrului pod construit de Anghel Saligny:

Bineinteles ca si acum am pozat de cateva ori, dar am ales poza cea mai reprezentativa :D
Este absolut fantastica toata acea dantelarie extrem de fina a podului, care insa reprezinta rezultatele unor foarte migaloase calcule de inginerie si rezistenta a materialelor; pur si simplu, toate elementele podului au rolul lor in ceea ce priveste stabilitatea si buna functionare, dar... ia uitati-va cat de frumos arata :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Dupa poduri, prindem viteza si statiile trec pe langa noi ca vantu' 8)
Dar... ce se intampla?! Pe masura ce ne apropiem de Constanta incetinim din ce in ce mai mult :confused:

Ahaaa, sunt lucrari carevasazica :D
Trenul nostru incepe o miscare foarte serpuitoare si FOARTE inceata, trecand peste liniile abatute ale unor macazuri ale caror linii directe nu duceau nicaieri :!:, dupa care incepe un luuuuung ocol pe dup㒠casa nă’naşului (cum spunem noi pe aici :D) si... intra in gara Constanta prin spate, respectiv pe la capatul dinspre Mangalia :confused:
Bine, nene, lucrari si modificari sa fie, daca le cer interesele cailor ferate, da'sa le stim si noi :D
 
Ajuns la Victorian, am ramas fara replica atunci cand, din cutii si cutiute, au iesit la iveala o intreaga multitudine de locomotive si vagoane epoca I, asa ca mi-a fost necesar destul timp pretios ca sa ma dezmeticesc si sa incep sa pozez :D
O simpatica garnitura tractata de ceea ce avea sa se numeasca mai tarziu BR70 8)

Close-coupling la scara N?!? Da, chiar exista :aplauze:
O micutza bijuterie pe roti, cunoscuta sub numele "Glaskasten", adica... "cutiuta de sticla", urmata de un vagon cu roti cu spite care transporta... tot roti cu spite 8)
 
Catre ce sa ma intorc mai intai? Ce sa mai pozez asa, frumos, cum stiu eu? Of, ceasul ă’sta nesuferit, care sare dintr-o data cate o ora, desi noi avem impresia clara ca au trecut abia cateva minute...

Nu se poate sa nu o prezint asa cum se cuvine pe simpatica locomotiva Saxonia :aplauze:

Micuta bijuterie pe roti pur si simplu NU are motor, din cauza dimensiunilor foarte reduse; totusi, garnitura este deplasata de catre... primul vagon de dupa locomotiva, acesta gazduind un microscopic motor in acest sens :D
 
Si iata aici alaturate cateva "beri" :D

Multe alte minunatii am mai vazut (unele ramase nepozate), ceea ce, per total, constituie o foarte frumoasa colectie 8)

Felicitari, Victorian, si... multi kilometri parcursi in cele mai bune conditiuni la caile tale ferate! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Asa cum spuneam mai sus, vremea trece repede si iata-ne din nou in gara Constanta, iar trenul accelerat 1635 avea sa ne aduca inapoi acasa... Imi aminteam cateva din versurile piesei "A Accapulco" (Ricchi e poveri):
"E un oceano di felicita / mentre il nostro aereo se ne va / prendi il fazzoletto e salutiamoci / stiamo ritornando alla realta etc."
adica
"e un ocean de bucurie / in timp ce avionul nostru decoleaza / ia-ti batista si hai sa salutam / ne intoarcem inapoi la realitate etc"
In afara de faptul ca noi nu aveam de mers cu avionul, ci cu trenul, asa-i ca versurile se potriveau perfect? :D
 
mpursu a spus:
...
Close-coupling la scara N?!? Da, chiar exista :aplauze:...

Mircea, se vede ca nu prea ne "citesti" pe noi, astia de la N. Demuuuult exista KKK la N :wink:

Ba mai mult, eu am si inceput sa imi convertesc stocul si cu cuple Fleischmann Profi.

PS. Ce s-a mai schimbat gara de cand am fost eu pe-acolo. Dar ajung si eu acasa in septembrie si de la Bucuresti la Constanta voi merge cu trenul ;-)