Astea sunt chiar mai simple, cu exceptia mastilor de la boghiuri care trebuie si ele modificate sa reflecte arcurile cu foi duble.
Am cumprat 31 de boghiuri noi KATO care au EXACT acelasi encartament si dimensiuni ca si cele de la Bachmann. Boghiurile sunt complecte cu tot cu axul cardanic.
Dupa ce folosesc toate cele pe care le am, poate au cei de la KATO altele de vinzare ieftine din nou, sau am sa torn eu unele noi modificate ca sa fie mai simple. Rotile dintate se gasesc ieftin tot de la KATO ca si pe la altii. In caz ca imi fac eu boghiuri noi am sa incerc sa stau cu un singur fel de roti dintate. Este mai simplu decit sa mesteresc boghiuri noi de fiecare data cind folosesc roti diferite. Rotile dintate vin cu tot cu ax.
Pentru osii si roti: Si astea se gasesc pe aicea usor, am un borcan plin cu vreo 70 de perechi de foarta buna calitate din aliaj de Nickel si deja inegrite de la fabrica. Nu au spite, singura buba. Stiu ca cele cu spite de la ND2 sunt din otel inox si sunt turnate.
Boghiurile KATO sunt complecte cu roti cu tot inclusiv cardane.
In functie de motorul care pot sa il gasesc (tot KATO) voi nodifica un sasiu ca sa prinda motorul exact ca si pe sasiurile KATO. Aceste motoare sunt foarte durabile dar se gasesc sporadic. Pina pot gasi o cantitate corespunzatoare am citeva care le pot scoate de pe la alte Locomotive pentru probe.
Si acuma Sasiul:
Antimoniul este EXTREM DE TOXIC !!!! A fost popular pe vremuri pentru jucarii pentru ca are temperatura DE TOPIRE MICA. Probabil asta explica o abundeta de adulti timpiti dintro anumita generatie
Pentru toti amatorii de jucat cu ANTIMONIU mai bine va jucati cu Mercur ca cam tot pe acolo se ajunge. Ataca sistemul nervos si creaza probleme mari. In Plus Cind este topit degaja vapori extremi de toxici!!!!
Toate modelele (trenuri, masini etc) sunt defapt turnate dintrun aliaj de ZINC, care uneori se numeste comercial "ZAMAC" nu este nici pe departe ca si Antimoniul sau Plumbul. Mai tot ce nu este turnat din Aluminiu este din ZAMAC. Nu se preteaza la topit pe aragaz, dar eu nu am aceasta problema...
Pot sa cumpar lingouri curate de jumatate de Kg pentru $3,50 asa ca este foarte ieftin.
Exista un tip de ghips poros care este formulat special pentru turnat metale neferoase de genul Aluminiu-Bronz-Zinc sau aliaje, este foarte ieftin (un sac de 40Kg costa pe la $30) si se pot optine piese cu peretii de la 0,6mm in sus. Deci teoretic se pot turna si carcase de locomotive. Pentru topit eu am un furnal mic si creuzete de Grafit.
Ma repet din nou, dar toata smecheria este un model "Perfect" initial, care poate fi replicat de foarte multe ori si la un pret rezonabil de sub $50 bucata...
Nu stau bine cu timpul, asta este problema mea capitala a doua este nevastamea care ride de mine ca ma joc cu jucarii
Apropo din lipsa de tim am cumparat un elicopter telecomandat de la Revell gata asamblat cu tot cu radio de 2.4 GHz $40 !!! Asa ca nu pierd tim cu asamblatul.
De ce naiba costa locomotivele aste HO sute de dolari ? Cum sa ii convingem pe Chinezi sa se apuce de trenuri mai serios?
Am o idee, stiu pe cineva in China care face motoare si controloare de viteza dar pentru model de avioane si barci si vinde cu miile. Sunt foarte ieftine si durabile. Comparabil, daca se apuca sa faca ar putea face motoare sub $5 si DCC cam to pe acolo....
Ar fi cam cazul sa le taie macaroana la cei care ne jacmanesc pentru decodoare (vezi Lenz et al) si la fel si pentru alte piese...
:evil: