ND2 - Bachmann - Transformare.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
si inca ceva....vopseste si tu chederul la sitele pe lateral, ca la modelul real sunt negre :D , in rest imi place cum a iesit, mai ales farurile centrale, sa inteleg ca ai aplicat metoda folosita de mine? sau le-ai facut altfel?
nu te-ai bagat sa pui termopane la geamurile la usi...o sa inghete mecanicul de frig
 
Salut

@scristi,
le iau pe rand:

- treptele de pe sasiu, aici te inseli, cauta bine poze cu locomotivele GFR, majoritatea au treptele de pe sasiu, unele exact ca modelul nd2 altele de forma si marimi diferite, dar majoritatea le au, cele care nu le au deloc sunt exceptii.
- sunt locomotive GFR care au chederele negre si sunt care le au albastre, cum s-a nimerit cand au reparat locomotiva. Decat sa vopsesc cu negru si sa arate ca facut din mana prefer sa nu le vopsesc. In fabrici se folosesc diferite metode si tehnologii care deocamdata mie nu imi sunt accesibile.
- la farurile de sus am aplicat tot metoda prezentata la primul model cateva pagini mai in fata, doar ca am folosit alte materiale si ceva experienta acumulata intre timp :D
- legat de termopane, aceeasi poveste ca si cu chederele, nu imi place sa fac modificarile la care nu am garantie ca iasa bine, mai ales cand e vorba de taiat geamuri la scara H0 (vorbim aici si de geamul care trebuie scurtat cu x zecimi de mm.)
Mersi de pareri, ca de obicei sunt bine venite.
 
treptele da corect ai dreptate sunt, eu ma refeream strict la seria aleasa de tine
in celelalte cazuri referitor la vopsit chedere da, e complicat si iti trebuie manasa iti iasa.
spor la treaba
 
Cristi poti sa ai 100 de maini, tot ca iesit din mana iasa, ca sa fie calumea trebuie sa ai o masina speciala, este un procedeu asemanator cu tampografia iar in unele cazuri se face chiar prin tampografie.

Si da, 1502 nu are treptele, insa proprietarul locomotivei le poate da jos daca chiar doreste.

Florin.
 
Vopsire fina

<t>Am reusit sa vopsesc linii foarte subtiri de 0.2 MM folosind "Markers" care de fapt au vopsea inauntru. Ca un fel de "Rotring" in USA se gasesc la magazinele de bricolaj dar mai buna selectie este la magazinele care vind materiale pentru arte plastice. Se gasesc orice culori inclusiv metallice, si cam orice dimensiuni de la 0.2 mm in sus.<br/>
Uneori am mascat cu banda adeziva de calitate alteori cu lichid de mascare in cazul formelor neregulate.<br/>
Daca geamul are "umeri" cum au cele de la ND2 original garnitura neagra din jur este simulata cu vopsea direct pe muchia geamului, am reusit sa trasez cu precizie ca si originalul de fabrica.<br/>
Cea ce ma intriga este faptul ca geamurile care au chenare negre au si o culoare diferita, si arata oarecum altfel decit sa spunem, geamurile de pe sala motoare. Are cineva idee de ce ?<br/>
Am crezut ca sunt probabil actibilde (stickers sau decals) dar nu prea pare asa. Sar pute sa fie date cu lac "gloss" ca sa protejeze chenarele negre asta dindule acea culoare ciudata. Nu am spreiat cu lac pe geamuri niciodata asa ca nu stiu ce iese.<br/>
Oricum,Nu am vazut asa geamuri la nici o alta locomotiva chiar Bachmann, si am vazut sute...</t>
 
Apoi si cind moi pun-e Io pe treaba.... :twisted:





Trebuie sa fac rost de ceva timp liber...
Cred ca am sa renunt la dormit vreo saptamina..., tot spunea cineva ca este o pierdere de timp

:D
 
Deschizi cumva un nou atelier de locomotive ?? vezi ca CFR-ul a falimentat 8)
Iar cit priveste dormitul...e si aia o necesitate...dar cu masura. :fluierat:
 
Lica,

ai mult de munca :confused:
mai bine modifici o carcasa si o clonezi de cate ori ai nevoie.la cate carcase ai de modificat,nu cred ca iti ajunge o saptamana,24 ore pe zi,7 zile din 7 :p
 
E adevarat este mult de munca pina iese primul model reusit.
Am facut o gramada pentru ca am incercat diverse metode de colorat si injectat rasina.
Ma-m apucat deja de incercat diverse modificari si deja stiu ca dintro miscare gresita de mina se duce ori carcasa ori mina (deja am fost la urgenta si eu am 3 copci iar ei au $150) :(
Dupa socotelile mele probabil din toata stiva cred ca am sa distrug poate chiar in jur de 20. Turnarea in sine nu este prea costisitoare poate sub $1 bucata. Realizarea matritei si cumparatul la tot echipamentul aferent a fost mai costisitoare. Oricum acum cam pot sa torn orice imi trece prin cap atit timp cit am un model original perfect. Carcasele sunt asa de bune incit au iesit cu gauri cu tot pentru bare peste tot.
Am gasit si o metoda pentru a iesi toate aceesai culoare. Daca te uiti atent la cele experimentale vezi ca nu sunt doua colorate la fel :D
Problema cea mai complicata este motorul. Nu se gaseste pe niciunde motoare ieftine de calitate (cu perii grafit si ax dublu) cel mai ieftin care am gasit este cam $20 bucata japonez dar de citeva luni este "sold out"
Mai astept ,poate Mos Craciun Japonez aduce citeva la magazie...
 
Astea sunt chiar mai simple, cu exceptia mastilor de la boghiuri care trebuie si ele modificate sa reflecte arcurile cu foi duble.
Am cumprat 31 de boghiuri noi KATO care au EXACT acelasi encartament si dimensiuni ca si cele de la Bachmann. Boghiurile sunt complecte cu tot cu axul cardanic.
Dupa ce folosesc toate cele pe care le am, poate au cei de la KATO altele de vinzare ieftine din nou, sau am sa torn eu unele noi modificate ca sa fie mai simple. Rotile dintate se gasesc ieftin tot de la KATO ca si pe la altii. In caz ca imi fac eu boghiuri noi am sa incerc sa stau cu un singur fel de roti dintate. Este mai simplu decit sa mesteresc boghiuri noi de fiecare data cind folosesc roti diferite. Rotile dintate vin cu tot cu ax.
Pentru osii si roti: Si astea se gasesc pe aicea usor, am un borcan plin cu vreo 70 de perechi de foarta buna calitate din aliaj de Nickel si deja inegrite de la fabrica. Nu au spite, singura buba. Stiu ca cele cu spite de la ND2 sunt din otel inox si sunt turnate.
Boghiurile KATO sunt complecte cu roti cu tot inclusiv cardane.
In functie de motorul care pot sa il gasesc (tot KATO) voi nodifica un sasiu ca sa prinda motorul exact ca si pe sasiurile KATO. Aceste motoare sunt foarte durabile dar se gasesc sporadic. Pina pot gasi o cantitate corespunzatoare am citeva care le pot scoate de pe la alte Locomotive pentru probe.
Si acuma Sasiul:
Antimoniul este EXTREM DE TOXIC !!!! A fost popular pe vremuri pentru jucarii pentru ca are temperatura DE TOPIRE MICA. Probabil asta explica o abundeta de adulti timpiti dintro anumita generatie :)
Pentru toti amatorii de jucat cu ANTIMONIU mai bine va jucati cu Mercur ca cam tot pe acolo se ajunge. Ataca sistemul nervos si creaza probleme mari. In Plus Cind este topit degaja vapori extremi de toxici!!!!
Toate modelele (trenuri, masini etc) sunt defapt turnate dintrun aliaj de ZINC, care uneori se numeste comercial "ZAMAC" nu este nici pe departe ca si Antimoniul sau Plumbul. Mai tot ce nu este turnat din Aluminiu este din ZAMAC. Nu se preteaza la topit pe aragaz, dar eu nu am aceasta problema...
Pot sa cumpar lingouri curate de jumatate de Kg pentru $3,50 asa ca este foarte ieftin.
Exista un tip de ghips poros care este formulat special pentru turnat metale neferoase de genul Aluminiu-Bronz-Zinc sau aliaje, este foarte ieftin (un sac de 40Kg costa pe la $30) si se pot optine piese cu peretii de la 0,6mm in sus. Deci teoretic se pot turna si carcase de locomotive. Pentru topit eu am un furnal mic si creuzete de Grafit.
Ma repet din nou, dar toata smecheria este un model "Perfect" initial, care poate fi replicat de foarte multe ori si la un pret rezonabil de sub $50 bucata...

Nu stau bine cu timpul, asta este problema mea capitala a doua este nevastamea care ride de mine ca ma joc cu jucarii :)
Apropo din lipsa de tim am cumparat un elicopter telecomandat de la Revell gata asamblat cu tot cu radio de 2.4 GHz $40 !!! Asa ca nu pierd tim cu asamblatul.
De ce naiba costa locomotivele aste HO sute de dolari ? Cum sa ii convingem pe Chinezi sa se apuce de trenuri mai serios?
Am o idee, stiu pe cineva in China care face motoare si controloare de viteza dar pentru model de avioane si barci si vinde cu miile. Sunt foarte ieftine si durabile. Comparabil, daca se apuca sa faca ar putea face motoare sub $5 si DCC cam to pe acolo....
Ar fi cam cazul sa le taie macaroana la cei care ne jacmanesc pentru decodoare (vezi Lenz et al) si la fel si pentru alte piese...
:evil:
 
Poza de la bariera din Simleu Silvaniei. Nu e ND2, ci un tandem 060 DA in culorile GFR, poate ajuta la ceva ;-)



Mister Lica cu frane, stim ca sunt locomotive la care adaosurile reprezentand gadget-ul electronic ( decodor+led-uri+cable s.a.m.d.) depasesc lejer costul jucariei. Se mai intampla si invers, DAR! de ce dracu costa atat un decodor LENZ sau FLM, TRIX???
 
Raspunsul este simplu:

Pentru ca punem toti botu'

Specia umana "trenulisti" este un pic mai diferita de alte hobby ca de exemplu Aeromodele sau Navomodele. Este tendinta ca trenulistul amator sa fie un pic mai in virsta si cu o baza financiara mai stabila. In acelasi timp este tendinta sa fie mai adinc bagat in trenuri care de obicei necessita si alte investitii ca si o diorama sau DCC. In acelasi timp hobbyul se practica in casa sau la club. Studiile facute de companiile de Marketing au prins smecheria si au calculat care este pretul maxim care pot sa il ceara si lumea tot mai cumpara. In cazul majoritatii de modelisti Romani se fac chiar economii la alte lucruri ca sa se stringa banu' pentru un vagon sau o locomotiva noua.
Am desfacut citeva Decodoare si am calculat pretul pentru piesele de pe ele. Rar am ajuns la $3 si asta la costul meu care cumpar piese cu bucata din cataloage. Inca un dolar manopera plus inca unul cablajul, deci $5. In cazul unui nume "de Prestigiu" costul exorbitant este numele nu marfa. Aicea "Lenz" este cam prost cotat din cauza calitatii cam indoielnice...
In cazul Proiectului meu ND2 GFR am de gind sa imi fac decodorul meu. Trebuie sa termin locomotiva bineinteles, ca sa imi fac o idee de dimensiuni interioare si cerintele motorului.
Cit despre LED uri tot asa, am cumparat o cutie de 1000 (Una Mie) cu $34 toate "Sunny White" de acolo le pot colora eu ca sa fie mai galbui vopsindule cu Lac Incolor pentru lemn. Lacul de fapt nu prea este "Incolor" Si defapt vine in diverse nuante si culori asa ca pot sa scot tonul culorii dorite alterind nuanta sau numarul de straturi de lac. Un led Alb poate fi facut sa fie chiar galbui bine ca pentru o locomotiva cu aburi ponosita folosita la manevre. Cind este uscat Lacul este la fel de tare ca si plasticul si va sta pe led o vesnicie aderind foarte bine, si este aproape indestructibil....