Modulele Clubului Improvizat Bucuresti

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Atentie se lucreaza !








Incepand cu saptamana viitoare toti ce implicati in proiect sunt asteptati la atelier sa punem la punct noile module.

S-a decis ca vom merge pe solutia aleasa in topicele anterioare.

Termenul este foarte scurt si avem mult de lucru.

Multumiri anticipate Robert, Bogdan, Cosmin, Pdi, Andreiul ! LDH este invitat special , eu unu il astept in zilele in care vom avea de lucru sa ne dea o mana de ajutor.

Saptamana viitoare incepem sa strangem materialele, astept cate un telefon din partea fiecaruia sa discutam si despre fonduri ca deh...trebe si dealea :))
 
Daca tot am avut drum prin Hornbach am profitat de moment si am cumparat suruburi si holzsuruburi.



Ne mai trebuie lemne, cum masina nu am eu nu le-am putut lua cu carca. Daca are cineva drum la Hornbach saptamana ce vine sa ma sune sa ii transmit cotele. Poate reusim pana vineri sa le avem ca sa putem incepe treaba.
 
Daca am reusit sa imi belesc un ochi, am stat la vatra cateva zile insa dupa ce mi-am revenit a revenit si pofta de lucru.

Au fost doua zile pline ! Am favut multe si mai sunt foarte multe de facut.

La primul modul am lucrat cu o asemenea viteza intrucat nici nu am mai facut poze in timpul construtiei, doar rezultatul se poate vedea aici:





Al doilea modul la care am lucrat a fost cel cu macaze la care am intalnit cateva dificultati insa s-au rezolvat.

In primul rand am lipit pluta :



Se poate observa ca am inceput sa montam sinele. Am inceput cu macazurile care au trebuit adaptate locului. Unul a fost taiat iar intre ele s-a adaugat un segment de 15 mm pentru a putea obtine distanta corecta intre axele caii.



Am montat si flexuri, prinderea temporara este realizata cu cateva holzsuruburi iar cea definitiva cu ajutorul aracetului intre traverse si pluta:



S-au facut si gaurile pentru actionarile macazelor :



Dupa realizarea gaurilor am sigilat zona pentru a preveni scurgerea de aracet si pietris in actionarea macazului:




Rezultatul final:



Restul flexibilelor:



Dupa fixarea sinelor am asezat pietrisul, am stropit cu o solutie de apa + detergent de geamuri.

Ii multumim lui Razvan Mrv ca nu a baut-o pe toata !!

Rezultarul este inca umed , asteptam sa se usuce:



Andrei intre timp s-a ocupat de inlocuirea unui segment avariat la transport. Numai el stie ce a facut acolo....



Si s-a mai cosmetizat putin capatul modulului care a suferit de-a lungul timpului diferite interventii:



Cam asta este tot pentru moment.

Vreau sa le multumesc tuturor pentru eforturile depuse si pentru cooperare. Inculpatii sunt : Lok, Andreiul, Robert si Razvan . Toti au dat dovada ca se poate face ceva in timp foarte scurt, din estimarile mele 5-6 ore de lucru cu tot cu pauze. Bravo ! Se poate deci !

Mai este mult de lucru, va astept in continuate pe toti cei implicati !
 
Dac㒠mai ai nevoie de ceva, d㒠un semnal. Te ajut cu mare plă’cere cât pot şi m㒠pricep, cu condiţia s㒠nu fiu la serviciu.
Spor la lucru, Florin
 
Florin,

Nevoie am avea de multe insa problema sunt banii , vagoanele si remiza sunt luate din banii mei nu din banii membrilor activi implicati in constructia modulelor.
Ar mai fi de luat sinele felxibile, macazele ... si cel mai important (si scump) imi doresc sa luam si o locomotiva.

In viziunea mea pe unul din module as vrea sa fac un terminal de transfer marfuri din trenurile de linie ingusta in trenurile de ecartament normal.

Acest lucru presupune extrem de multe alte constructii pe langa linie:
- rampa de transfer marfuri poate chiar si o macara
- acces rutier la rampa (transferam si in trenuri si in camioane marfurile :D )
- fiind ideea lui bogdanra vom pune si o remiza , ca sa aiba oarece logica amplasarea remizei va fi langa linia normala in acest punct terminus pentru ca eu voi considera ca parcursul mocanitei este lung si aici locomotivele vor avea nevoie de reparatii si facilizeaza transferul rapid al pieselor de schimb aduse cu trenurile mari ... :D
- poate vom pune o placa turnanta pentru intoarcerea locomotivei

Visez frumos nu ?
 
Dragos, daca e vis frumos sau erotic e o discutie care trebuie sa o ai cu membrii clubului. Noi "restul" doar citim aici.

Doar o idee: caile ferate inguste sunt sinonime cu provizoratul. Ideea de a face o placa turnanta (sau de intoarcere) e buna, dar e o complicatie inutila. Motivul pentru care majoritatea covarsitoare a locomotivelor de ingusta erau masini tender (adica acel tip de masina care putea sa circule foarte bine in ambele sensuri) este faptul ca placa turnanta era un accesoriu foarte rar intalnit in caile ferate inguste, fiind specific mai ales marilor depouri.
 
Asta este o veste buna pentru ca ca renunt la una din ideile pe care mi le-am facut in cap :D Multam !

In urma intalnirii de azi am stabilit impreuna cu membrii ca ne vom axa pe realizarea reliefului si a detaliilor pe module iar eu ma voi ocupa de panoul de comanda, timp ne mai trebuie !

Asadar , Mocanita nu vom avea la Rasnov la expozitie oricat de mult ne-am dori pentru ca ar fi trei motive ce ne tin in loc:
- timpul
- banii
- ideile aplicate care sunt multe insa trebuie sa concretizam una singura
 
Dar poti face un triunghi de intoarcere. Cred ca era mai utilizat.
Un triunhi de intoarcere este la defuncta linie de tramvai Sibiu - Rasinari, la iesire pe Calea Dumbravii spre Rasinari. Cred ca au existata in anumite gari mai mari, Catalin o poate confirma/infirma presupunerea...
 
Da, triunghiul de intoarcere era mai des intalnit, acolo unde era nevoie de intoarcerea locomotivelor.
Sunt convins ca in momentul in care membrii clubului se vor hotari sa faca o linie ingusta (si se vor hotari si asupra epocii/zonei - pentru ca una era calea ferata ingusta pe la noi, alta in Germania) o sa solicite informatii si nu am dubii ca le vor si primi de la membrii acestui forum.
 
In general triunghiurile de intoarcere a locomotivelor cu aburi existau acolo unde depourile nu aveau placa turnanta. Un astfel de depou a fost la Caransebes.
 
Nu doar in general ci si in particular. Nu stiu alte metode de a intoarce o locomotiva cu abur decat placa sau triunghi.

Totusi, daca citeai mai sus vedeai ca vorbim de cai ferate inguste. Depoul si triunghiul de la Caransebes (inca existent chiar daca complet inundat de vegetatie) este pentru cale normala :)

Dar deviem si poluam subiectul. Din ce am inteles din ultima interventie a lui Dragos ideea ramane pentru un viitor ... indepartat.
 
  • Like
Reacții: Stefan
@catalin: Desi Dragos a devenit pesimist si oarecum ii dau dreptate pentru ca Mocanita este peste o luna (si noi ne vedem de doua ori la 3 saptamani - mai in gluma mai in serios), orice informatie ar fi binevenita pentru noi, pentru a pregati zona...

Ca linii generale ne-am gandit la o linie ingusta care a fost mai lunga pe vremuri, dar acum se va opri acolo unde se face schimbul de materiale.

Puncte d epornire? Eu am plecat de la http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=581&start=30&postdays=0&postorder=asc&highlight=

ce mi se pare mie, si vom vobi la Club, este ca ocupa cam mult spatiu. Mult prea mult avand in vedere ca trebuie sa ne pliem pe o jumatate de latime de modul.