Material rulant din Moldova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Завод Å koda Plzeň a produs pt. USSR în special locomotive electrice ЧХ1, ЧХ2, ЧХ4, ЧХ6, ЧХ7, ЧХ8.
 
Eu asi spune ca denumirea nu s-a schimbat da s-a intors innapoi (in mod istoric).
Dar in timpul producerii acestei locomotivei intreprinderea purta denumirea CKD.

Din mod istoric si denumirea CKD si Skoda sunt sinonime. Asa ca tot este spus corect...
 
kestrel a spus:
Din mod istoric si denumirea CKD si Skoda sunt sinonime. Asa ca tot este spus corect...
Da, am fă’cut doar o precizare. 5538(produs㒠probabil prin octombrie sau noiembrie 1986), care e singura care trece graniţa în ultima perioadă’, am putea spune c㒠e printre ultimele ЧМЭ3 produse(pastrând proporţiile, deoarece producţia era destul de mare).

Din 1987 s-au produs variante ca ЧМЭ3э sau ЧМЭ3т.
 
Re: Material rulant din Basarabia si nordul Bucovinei

<r><QUOTE author="flo82"><s>
flo82 a spus:
</s>Un singur tip- "D2", produs in Ungaria. <e>
</e></QUOTE>
D1 <br/>
In anii 70 au fost si automotoarele de seria D (3 vagoane). D1 este o modificatie alei D si are 4 vagoane.<br/>

<QUOTE author="flo82"><s>
flo82 a spus:
</s>3.Vagoane de calatori<br/>
Cel mai cunoscut tip este cel "Amersdorf"- vagon de dormit si cuseta. <e>
</e></QUOTE>
AmMeNdorf (cu 2 liter M si prin N). Denumirea a aparut dupa denumirea oraselului din Germania unde se amplasa uzina care incepand de a 2-lea jumatate a anilor 60 producea aceste vagoane pentru USSR. Proiectarea vagonului era de 100% facuta in USSR. In Germania numai se producea.<br/>

<QUOTE author="flo82"><s>
flo82 a spus:
</s>A fost produs intai in fosta RDG, iar apoi si la uzinele din TVER.<e>
</e></QUOTE>
La uzinele din orasul Tver (Russia) se produceau vagoane de tip asemenatoar doar totusi ele erau diferiti. Se difera prin numarul si marimele ferestrelor li locul unde ele se amplasau.<br/>
<br/>
De fapt nu numai la uzina de vagoane de la Tver. Se produceau si in Polonia (uzina Tsegels), uzina din orasul Kalinin (Russia), uzina Egorov (Sankt-Petersburg, Russia) si chiar si in China (cu o modernizare). Chinejii produceau acest vagon numai pentru sine si pentru tari din asia (adica Vietnam, Korea de nord si altele). <br/>
Vagonul mod Chinez la scara 1/87 produce compania Bachmann).<br/>
<br/>
In USSR toate vagoane de acest tip se numeau ÈťMV (ÈťelnoMetalliceskii Vagon) adica vagonul care este facut total din metal. Putin cine stie ca primele vagoane de acest tip au aparut inca in anul 1947 !!!<br/>
<br/>
Pana acum au aparut mai mult de 20 de versiuni si modificatii de ele...<br/>
<br/>
La prime privire pentru oameni ce nu sunt la curent sau sunt neatenţi, vagoanele acestea nu se difer unul de la altul...<br/>
<br/>
Pe toate din ele (independent de uzina care l-a produs) le porelesc Ammendorf (fiind ca uzina din Germania pana la anul 1991 a produs mai mult de 50% din toate vagoanele acest tip).<br/>

<QUOTE author="flo82"><s>
flo82 a spus:
</s>Toate vagoanele de marfa a CFM sunt pe boghiuri "Diamont".<e>
</e></QUOTE>
Nu este corect. Boghile Diamond nu se folosesc din anii 60 fiind ca nu correspund cerintelor contemporane de greutate a marfei in vagoane.<br/>
Acuma se folosesc boghiurile MT-50 si TsNII-3 care sunt foarte asemanatoare cu boghiurile contemporane americane.</r>
 
Am o întrebare... când s-au retras MT-44? Cam ce procent din vagoane mai sunt pe boghiuri MT-50? Nu s-a fă’cut trecerea la TsNII-3 (18-100)? Mulţumesc!
 
Data precisa retragerii de la MT-44 nu pot va spune fiind ca toate retragirile la vagoane se faceau cand ei nimereau la uzine de reparatie sau la depo (daca necesa reparatie urgenta). Asa ca retragerea putea sa dureaza timp de multi ani.

MT-50 este produsa in Germania la uzina din orasul Dessau si se punea la vagoane care se produceau in Germania pentru USSR. Cand boghiurile la vagonul necesau reparatie - nu se repareau da se inlocuiau cu TsNII-3
Toate vagoanele ce se produceau in USSR foloseau boghiurile TsNII-3.

Anul precedent la statie Revaca (suburbia Chisinaului) am vazut niste vagoane pentru transportarea vinului (model EKW-4 ale uzinei Dessau) la care s-au pastrat MT-50
 
Prima poza - un Hoper standard pentru ingraşă’minte minerale
model 19-752 si se produce din anul 1982
Deobicei hoppere de stat sunt vopsite in culoarea cafenie. Da albastru sau verde - culorile vagoanelor proprii ale uzinelor sau a intreprinderilor.

Pe a doilea poza sunt hopere noi. Adica proiectate dupa anii 1995-1998
Despre ele am putina informatie fiind ca sunt pana ce destul de rare pe caile ferate.
 
Multumesc!

Interesante vagoane, cand am fost in Moldova nu am vazut asa ceva.
Inca nu stiu exact ce descarca aici langa Iasi, pe langa vagoanele de mai sus mai sunt si vagoane CFR tip Uapps / Uagps.

Si locomotiva pozata in aceasi locatie:



De la redeme am aflat ca e ТГМ23В de cale larga.
 
Hmm... de-alea albastre n-am mai vă’zut pe aici (deşi aparţin companiei Evrohim Spb şi sunt încă’rcate, cel mai probabil, cu fertilizatori minerali), cele verzi, care aparţin companiei Belaruskali (una din cele mai mari companii producă’toare de fertilizatori pentru agricultur㒠din lume) vin regulat, încă’rcate cu potasă’, florură’, etc., încă’rcă’tura fiind transbordat㒠în general la ArviAgro Holboca(unde e fă’cut㒠poza, de atlfel) şi mai rar la Cristeşti Jijia. Se încarc㒠apoi în Tals-uri şi/sau Uagps-uri care formeaz㒠navetele Socola - Beclean pe Someş - Târgu Mureş Sud.

Despre vagoane în sine aştept cu interes mai multe informaţii, am observat (m㒠refer la vag. Belaruskali) doar c㒠cele cu carcasa rotunjit㒠sunt construite (sau reparate?) relativ recent (2009-2010, la Могилев вагОн СавОд), celelalte fiind puţin mai vechi ('88-'91). Pe vagoane scrie c㒠sunt destinate минеральные удобрения, adic㒠pentru fertilizatori minerali.

LE: Scuze, în timp ce scriam au mai apă’rut mesaje. Mulţumesc de informaţii!
 
Gam3 a spus:
De la redeme am aflat ca e ТГМ23В de cale larga.
La caile ferate a CIS (fosta Uniunea Sovetica) acuma TGM-23 a devenut o locomotiva foarte rara si se socoate ca un fapt cand in lucri s-a pastrat un exponat de muzeu.
 
redeme, cele albastre sunt fotografiate astazi. Cum am de gand sa mai merg la Cristesti Jijia poate le prind in gara si fac o sedinta foto.
 
Da vreti o curiozitate?
Hoppere acestea (albastre) se produceau pentru USSR la uzinele Kriukov (Russia) si la Arad (Romania) !!!

Modele a vagoanelor aceste la scara TT produce compania TT-Model (Russia) da la scara HO compania Modela (Latvia).

http://www.modela.lv/production/?page=rail&ln=eng
http://www.tt-models.spb.ru/
 
Nu ştiu, interesant totuşi c㒠carcasa seamă’n㒠(aceleaşi „ridică’turi”). La Ungheni în depou am vă’zut c㒠ar fi o asemenea locomotiv㒠abandonată’.

LE: Cum o poz㒠face cât o mie de cuvinte, am zis s㒠pun şi eu câteva poze puţintel mai vechi:



 
Nu e de pe la Basarabeni, dar e acelaşi tip de servicii:
http://englishrussia.com/2012/01/14/use-rzd-russian-railways-while-travelling/more-87373
 
Și tot de pe la ei, la alt㒠scară’.

http://englishrussia.com/2012/01/11/the-grand-model-of-russia-part-2/more-86995

http://englishrussia.com/2012/01/01/mega-miniature-of-russia/more-86242
 
http://englishrussia.com/2011/09/04/the-grand-model-of-russia/

http://englishrussia.com/2012/01/11/the-grand-model-of-russia-part-2/
 
Vagonul bar/dormitor cu 4 paturi.
58 23 83-85 750-2


Vagon dormit cl 1, 2 paturi in cabina
58 23 49-81 627-7
 
Primul tren european CFM - "Că’ilor Ferate ale Moldovei"

"Directorul General al CFM, Vitalie Strun㒠a menţionat c㒠noul tren, reutilat din fostul Diesel D1 de producţie ungară’, este o premier㒠pentru ţara noastră’. “Este dotat cu scaune confortabile, pentru un total de 267 de locuri, aer condiţionat, toalete igienizate, geamuri termopan, acces la internet, televizoare, uşi automate şi un sistem care îi va informa pe că’lă’tori despre opririle care urmează’”.“Prin reconstrucţia şi modernizarea acestui tren automotor format din patru vagoane, s-a urmă’rit montarea şi adaptarea unor dotă’ri noi, precum şi fiabilizarea sistemelor existente, în scopul creşterii confortului şi siguranţei că’lă’torilor”, au precizat responsabilii români de reutilarea trenului.

De menţionat că’, în acest scop, un grup de angajaţi de la depoul de locomotive Chişină’u au fost deja instruiţi de că’tre specialiştii S. C. Remar S.A. Paşcani, privind exploatarea şi reparaţia trenului diesel modernizat.Restaurarea primului tren prototip a fost realizat㒠din mijloacele financiare ale CFM şi uzinii din Paşcani. Costul de renovare a unui tren este de 2 mln 200 euro. Urmă’toarele trenuri vor fi aduse la o distanţ㒠de 45 zile fiecare. "
sursa : http://news.point.md/obschestvo/primul-tren-modernizat-va-circula-pe-directzia-tighinaocnitza

Inainte de modernizare
Martie 2012


Dupa modernizare
Cristesti Jijia





CFR vs CFM:



Boghiurile:



Vagon cl 1-a:



Vagon cl 2-a:





Vagon cl 3-a:





Si video Primul tren european a ajuns la Chişină’u