Locomotivele cu aburi din Trainsylvania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
nu e chiar asa!

Daca oprirea se realizeaza lent, ambreiajul nu decupleaza, atata timp cat se exercita presiune pe el,
adica, ca sa explic babeste, daca locomotiva urca si vagoanele opun rezistenta continua, ambreiajul nu decupleaza nici atunci cand locomotiva se opreste. Nu are nici o legatura cu a fi in analog sau digital, ambreiajul este mecanic, nu electronic.
 
Sistemul S-drive e mecanic, evident, dar alimentarea caii in analog duce la pornirea motorului si actionarea mecanismului. Deci masina nu va putea niciodata functiona in dubla tractiune fara sa traga si ea. In digital, daca locomotiva nu e comandata sa mearga, poate fi tractata de alta.

Am sa incerc acasa practic teoria ta cu panta.

PDI
 
Hai sa nu mai prelungesc asteptarea!
Dar mai intai inca ceva date despre BR18.5 Rivarossi si sistemul S-drive, prezentate de Der modelleisenbahner in '93:







..si o imagine reala a modelului;



Asa cum am spus am creat un mic plan inclinat pe care am facut urmatorul experiment:
- am asezat mai intai locomotiva pe panta, a alunecat putin inapoi, dar fracarea din lagare, angrenaj, biele, a fost suficienta sa nu o ia la vale chiar si pe o panta de 6%.
- tragand un vagon cu lest, am pornit-o usor la deal. Intr-adevar, la oprirea in panta angrenajul ramane "impanat" si masina sta oprita ferm.
- la coborarea in viteza mica si constanta, masina e controlabila fara probleme.
- am facut insa apoi o coborare mai rapida si o 'oprire de urgenta' moment in care a scapat la vale.

Rezultatul e rezumat in filmuletul urmator.



Asa cum spune ca o concluzie si articolul din ME locomotiva e reusita, personal ii reprosez "basorelieful' robinetilor, care o apropie de modelele anilor '80.



Pretul in '93 era intr-adevar prohibitiv, 450 DM fiind mult la acea vreme (un 18 Liliput costa cam 230 DM), dar la 190 USD cu cat am luat-o, o consider o buna achizitie.

PDI
 
Salut,

pot sa spun ca interiorul actulului BR18 este complet diferit fata de cel prezentat in articolul de mai sus, motorul este mai mic, mai lung, si are volanta.

Teste nu am facut insa asa cum am zis si cum se vede demonstrat si in filmuletul de mai sus, o oprire lenta pe panta, nu cauzeaza plecatul cu spatele inapoi.

Ce intelegi prin "oprire de urgenta"? In realitate nu exista oprire brusca a trenului, oricat de urgenta ar fi :).
cosmin78 a spus:
testul este facut in analog,nu?cum se comporta in digital? :roll:

Absolut la fel, nu are nici o legatura cu "analog/digital", "ambreiajul" este pe principiu mecanic, nu electronic.
 
Noi achizitii pentru depoul Trainsylvania.
Avind in vedere ca sintem in plina criza economica,m-am axat in ultima vreme mai mult pe aburoase :lol:
Liliput BR 92.231,DRG epoca 2
Un model atent facut,frumos si cu un comportament destul de bun pe sine.
Ce mi-a placut:constructia din metal
Ce nu mi-a placut:un pic zgomotoasa,din cauza metalului.La trecerea prin macazele Piko se burzuluieste.Doar pentru Fleischmann aceste macaza nu conteaza. :lol:

Detaliile despre produs,prin amabilitatea liliputhobby.ro:

Locomotiva are sasiul, rotile si ambielajul din metal, motor in 5 poli cu bobine distribuite in pozitie oblica fapt ce ofera o rulare impecabila la viteze mici, motorul este echipat cu volanta, locomotiva are interfata digitala cu 21 pini, port cupla tip NEM 362, tampoanele sunt din metal si sunt functionale, farurile functioneaza in functie de directia de deplasare, lungimea peste tampoane 123 mm.

Locomotiva este pregatita pentru instalarea generatorului de fum.





Provenind di Badische Xb,originalul a facut parte din seria 92.201-232.
Din seria Xb s-au fabricat intre 1907-1919 68 de bucati.
 
Salve,Lupule,
Filme inca nu am,dar poate ma vor ajuta in viitor colegii de club.Pina atunci:
Liliput BR 93.13,DR epoca II,fosta 378 BBÖ
Un model deosebit,din metal,greu,rece si bine detaliat.
Ce mi-a placut: Tampoane functionale,viteza realistica.
Ce nu mi-a placut: forma si rotile originalului :lol:

Citeva date ale modelului,courtesy of liliputhobby.ro:

Locomotiva-tender, din seria Br 93.13, DR, Ep. II.

Locomotiva are sasiul, rotile, ambielajul, cazanul si rezervoarele de apa realizate din metal, are motor in 5 poli cu bobine distribuite in pozitie oblica fapt ce ofera o rulare impecabila la viteze mici, motorul este echipat cu volanta, locomotiva are interfata digitala cu 21 pini, port cupla tip NEM 362, tampoanele sunt din metal si sunt functionale, farurile functioneaza in functie de directia de deplasare si sunt realizate cu leduri warm-white, lungimea peste tampoane 137 mm.






BR 93.13 face parte din fosta clasa 378 a BBO si a fost produsa intre 1927-1930-31,avind viteza maxima de 60 km/h.
 
sunt interesante rotile. eram obisnuit la aburoase sa vad roti cu spite, dar iata o aburoasa cu ceva deosebit. frumoasa.
 
Salutare.
Un nou model care a parcat nu demult in depoul Trainsylvania este Liliput BR 75.4 DR ep III.
Este o bijuterie de model din metal cu un mers egal,frumos chiar si la viteze mici,in analog.
Ce mi-a placut:detalierea,mersul,subiectul.
Ce nu mi-a placut:pozele pe care i le-am facut
Specificatiile modelului-courtesy of liliputhobby.ro:

Locomotiva are sasiul, rotile si ambielajul din metal, motor in 5 poli cu bobine distribuite in pozitie oblica fapt ce ofera o rulare impecabila la viteze mici, motorul este echipat cu volanta, locomotiva are interfata digitala NEM 652, port cupla tip NEM 362, farurile functioneaza in functie de directia de deplasare, raza minima de curbura recomandata 360mm, lungimea peste tampoane 146 mm.

Citeva poze:




Caile ferate ale Marelui Ducat de Baden (Großherzoglich Badische Staatsbahn) au achizitionat aceste masini cunoscute sub denumirea de Badische Clasa VI c de la Maschinenbau-Gesellschaft Karlsruhe incepind cu 1914.
In total se pare ca au fost cumparate intre 1914-1921 135 de bucati in 9 transe.
Dupa primul razboi,15 locomotive au fost trimise Frantei iar 13 Belgiei ca daune de razboi,dupa Tratatul de la Versailles.Cele 107 ramase au intrat in patrimoniul Deutsche Reichsbann.
Masinile mai usoare din primele 7 serii au primit clasa 75.4 iar cele mai grele,din ultimele 2 serii au fost grupate in seria 75.10-11.
Dupa cel de-al II-lea razboi,DB a folosit peste 60 de locomotive de acest tip,ultima ,75.1118 fiind retrasa in 1967.DR-ul le-a folosit insa inca multi ani. :lol:
 
buna sandy,

o locomotiva foarte interesanta si care a avut la sfarsitul vietii sale, in anii 1960, onoarea sa traga trenuri accelerate si rapide (cel putin pe segmentul Singen - Konstanz din Schwarzwaldbahn, pentru a se evita o intoarcere pe teritoriu elvetian in Konstanz/Kreuzlingen...

am pe undeva (pesemne intr-o MIBA de acum cativa ani, cand a iesit modelul Liliput) o poza cu o 75 Bad. tragand un lung D-Zug pe podul mixt in Konstanz... locomotiva pare jumatate de lunga cat primul vagon! :D
 
Salutare,
Dintre locomotivele cu aburi care au mai intrat in depoul Trainsilvania,iata una dintre cele mai impresionante:
Liliput BR 62 002 DRG epoca 2
Sasiul,caroseria,rotile,bielele sint din metal iar motorul este in 5 poli,lumini,albe,se poate instala generator de fum.
Un model frumos,impresionant si spre bucuria mea,am si un set de vagoane adecvate pentru tractare.
Ce mi-a placut:senzatia "live",optica,detalii,constructie.
Ce nu mi-a placut:cam galagioasa,uneori face figuri pe macaze Piko(asta nu mai e o noutate)
Originalul,locomotiva BR 62 in 2 cilindri a fost construita in 15 exemplare de catre Henschel in anii '20.
Se pare ca ultimele exemplare au functionat pe teritoriul Germaniei de Est si au fost scoase din circulatie la jumatatea anilor '70.Locomotiva 62-015 a devenit exemplar de muzeu.




 
Inca o aburoasa la Cluj, BR 91 Epoca III.
BR 91 / T9 LILIPUT. Inmatriculata in Luxemburg, aceasta loco neagra ca un tuci a fost produsa in 2055 de exemplare pentru KPEV, si inca 143 de exemplare pentru alte companii feroviare.
Tracta garnituri in greutate de 300 tone cu viteza de 65 KM / h.
Modelul din colectie l-am achizitionat de curand de la Liliput Hobby si inca nu am apucat sa-l rulez. In Weekend voi reveni cu poze la lumina zilei si impresii despre cum functioneaza masina.
 
O particularitate care o face diferita fata de celelalte aburoase din colectie rezida in conceptia contragreutatilor pe roti. Acestea sunt sectoare de cerc :!: , nu obisnuita forma selenara.
Masinaria asta inghite mult metal: roti, biele, sasiu, tancurile de apa , marchiza si tenderul.Tampoane functionale!
O sa traga cisterne pe 3 osii ca in poza , bineinteles, tot Liliput:
 
ei, nu sunt chiar sectoare de cerc, insa pe aproape...

practica se folosea des la sfarsitul sec XIX si pana spre 1910, in America chiar si mai mult... in Germania, Hanomag (Hannover) si Borsig (Berlin) faceau des asa!
 
Salutare,
Revin cu o noua prezentare,modelul locomotivei cu aburi DB 85-010 de la Trix.
Este la ora asta modelul meu preferat,avind decodor,sunet si generator de fum,o adevarata bijuterie functionala.
Locomotiva este din metal,cu superbe roti brunate,bine detaliata si cu un aspect foarte real.

La inceputul anilor 30,DRG a comandat aceste locomotive la Henschel si au primit numerotarea 85 001 pina la 010.Br 85 a fost conceputa sa traga trenuri de pasageri si de marfa dar oricum a fost folosita ca locomotiva impingatoare pe Höllentalbahn ,in Padurea Neagra.
BR 85 are elemente comune cu BR 44 si BR 62.In afara de 85 004 care a fost distrusa in razboi,restul au rezistat cu bine pina la inceputul anilor 60.

Modelul de la Trix este excelent,rulind impecabil pe orice sine,pe orice raza.
Ce mi-a placut:subiectul,realizarea optica si tehnica,rulajul.
Ce nu mi-a placut-sunetul e un pic prea slab fata de zgomotul produs de locomotiva la deplasarea pe sine,dar asta e si din cauza infrastructurii.
E un model care te cucereste repede si nu iti pare rau de banii pe care i-ai dat,mai ales ca nu e scumpa,avind si decodor,si sunet si fum.
Citeva imagini(am incercat sa fiu artist dar nu mi-a prea iesit :(



 
Au iesit bine pozele. Imi place reflexul albastrui de pe locomotiva.Trebuie sa vin sa-ti pictez zidul . Ionut Trif l-a compus bine, dar nu a mai avut si timpul necesar sa-l puna in evidenta cu ajutorul culorilor.Locomotiva e superba, sa o rulezi la viteza mica, pana rezolvam sunetul amplificat de diorama. Scoatem ceva finali de sub blat si punem vatelina sau burete.
 
pozele sint frumoase, poate un pic de lumina in plus nu ar fi stricat.
intradevar este o locomotiva superba, poate gasiti pe la unul dintre voi un BR 84 liliput (negru, nu gri) si le faceti niste poze impreuna, BR 84 + BR 85, cind va mai intilniti la club.