Locomotivele cu aburi din Trainsylvania

sandy

Well-Known Member
Trenulist
23 Aprilie 2016
1.131
1
Cluj-Napoca
www.desperadocountry.ro
WEBSITE
http://www.desperadocountry.ro
LOCATION
Cluj-Napoca
Dragi prieteni,
In cele ce urmeaza,incerc sa va prezint locomotivele si vagoanele aflate in depoul Trainsylvania.
O sa incep cu un model Fleischmann BR 39.0-2 cu tender 2'2'T31,5 cod de produs 4137
Motor cu volanta.Tractiune pe 4 axe,cu 4 cauciucuri de tractiune.Sasiu din metal,Close-coupling intre loco si tender.Lumini albe functie de directia de mers.Interfata PROFI-NEM 652
.Posibilitate de instalare Generator de fum Seuthe nr.9
Istorie :39 189 a avut sediul la depoul Dresden-Altstadt .Ceva interesant:Pe ambele laturi ale cabinei exista cite un triunghi rosu,un fanion care se spune a fost vopsit de mecanici pentru a arata atasamentul fata de propria locomotiva.

Locomotiva ruleaza excelent,fara sa prezinte nici cea mai mica ezitare la negocierile de curbe chiar R2.Motor extrem de silentios,2 lumini pe fiecare directie.

Pretul cu care am cumparat-o eu in anul 2000 a fost de aprox. 390 DM.

Pentru cei interesati de informatii si mai detaliate,iata un link cu prospectul modeleului:
http://fleischmann.de/images/anleitungen/BA_4137.pdf
Citeva poze aici:

Adica:


Scuzati pentru faptul ca inca am probeme cu postatul de poze(din cauza mea)
 
Aceasta splendida aburoasa a fost in vizita la Caile Ferate "La Ursu", asa ca pot sa va spun si eu ca este foarte reusita si, mai ales, foarte spectaculoasa. Este o adevarata incantare sa o vezi in mers :aplauze::aplauze::aplauze:.
Nici ea si nici verisoarele ei ;) nu au probleme la mersul pe curbele R1; motorul cu volant :grin: ii asigura o rulare foarte lina si silentioasa. Culegerea tensiunii se realizeaza la TOATE axele, inclusiv la cea alergatoare si la cea purtatoare :aplauze:.
 
Multumesc,Mircea pentru completari.\Din cauza timpului sint unul dintre aceia care nu au fost in stare sa invete mai repede postatul de poze :oops:
In scurta vreme voi depasi acest handicap mai ales ca am multe de prezentat.... :lol:
s
 
Simpatica aburoasa BR39 a fost utilizata mai ales la tractarea trenurilor de pasageri. Este o locomotiva cu trei cilindri, ale caror biele motoare sunt articulate la osia a doua motoare (cotita!), iar mecanismele de distributie sunt actionate de osia a treia :shock: - dupa cate cred ca stiu, numai la BR39 si BR22 se intalneste aceasta situatie.

Pe partea stanga a locomotivei BR39 se remarca imediat forma mai aparte a contramanivelei (un fel de "L"), care actioneaza doua mecanisme de distributie, cel al cilindrului interior si cel al cilindrului exterior. Imi pare rau ca nu pot atasa o imagine in miscare a acestui superb mecanism :( ...
 
Salutare,
In primul rind multumesc pentru completari,ele sint extrem de utile.Daca aveti si voi materiale referitoare la modelul respectiv sau experienta in exploatare,sint binevenite.
Astazi,citeva cuvinte si fotografii despre
Fleischmann BR 55.25-56 DRG epoca II tender 3T16,5 (pr).Articol nr 4154
Un model foarte frumos,super-detaliat,inclusiv in interiorul cabinei.Tamburi de frina la roti,sasiu de metal,motor cu volant,motor in tender cu tractiune pe 4 roti,2 cauciucuri.
Close coupling intre loco si tender,cite 2 faruri albe bidirectionale,functie de directia de mers.Interfata Standard NEM 362.

Modelul se bazeaza pe G 8.1 prusaca si are ca original BR 55.25-56 al DRG.
A fost folosita in special pentru tractarea trenurilor de marfa dar si pentru manevre grele.Chiar si Bundesbahn a folosit-o multa vreme,fiindu-i indispensabila.
Acest model reproduce constructia tirzie(dupa 1915) a acestei locomotive,cu gura de admisie situata intre cutia de nisip anterioara si domul central.

Ca un produs Fleischmann care se respecta,functioneaza ireprosabil,nu am avut probleme la curbe strinse sau macaze DKW sau triplu Y.
Citeva poze mai jos:



Astept si completari din partea voastra
s
 
Sandy,
Conform site-ului Fleischmann BR39 nu are priza pentru decodor.Esti sigur ca modelul tau are interfata NEM652 ?
La fel si la BR 55 Iar NEM 362 e norma pentru "PROFI-Kupplung"
 
Salve,
As vrea sa va prezint una dintre cele mai frumoase locomotive,
Fleischmann BR 41.
Este inmatricularea 41 019 DRG epoca II, cu tender 2'2'T34.
Frumos detaliata,cu tamburi de frina atit pe rotile principale cit si pe alergatoare si purtatoare ,roti si sasiu de metal.motor cu volant in tender,tractiune 4 axe cu 4 cauciucuri de tractiune.Close-coupling intre loco si tender,cite 2 faruri albe functie de directia de mers.PROFI-couplings pentru pre-uncoupling .Interfata Standard NEM 362. coupling .
Informatii istorice: Firma Schwartzkopff a livrat primele locomotive rapide pentru tractiunea trenurilor de marfa clasa 41 in 1936. Modelul Fleischmnann 41 019 are toate detaliile tipice ale epocii II ,de exemplu,deflectoarele de fum Wagner,tamburii de frina la alergatore si purtatoare si luminile albe duble.
Modelul functioneaza exceptional,avind incorporat un decodor "DanCoder".
Citeva poze:

 
Salutare,
In cele ce urmeaza doresc sa va prezint un alt model al Asociatiei,Liliput BR 84,cod produs 131 200.
Inmatriculare DRG ,epoca II,sasiu de metal,lumini albe,bidirectionale functie de directia de mers,motor cu 5 poli si volant,interfata pentru DCC NEM 652.
Folosita pentru tractiune trenuri grele de marfa .
In aceasta locomotiva e instalat un DanCoder.Modelul,desi optic arata foarte bine,pe sine se comporta foarte prost.Deraiaza la cel mai mic impediment,"preferate" fiind macazele unde realmente nu e in stare sa intre fara probleme.Se misca din toate incheieturile,alergatoarele si purtatoarele creaza probleme mari fiind foarte usoare .Un model frumos si prost,precum trupele de dance de gagici din Romania.Parca vad ca si MPU spune ca bielele sint gresite :-(
Citeva poze:


 
Conform pozei cu locomotiva reala 84.001 din cartea "Dampflok Archiv vol.3" (Weisbrod, Muller, Petznick), numai partea dreapta a versiunii 1:87 este corecta. Aceeasi carte spune ca locomotivele reale 84.001, 84.002, 84.005 - 84.012 sunt cu trei cilindri, cu toate trei bielele motoare articulate la osia a treia, iar toate cele cinci osii motoare sunt actionate de bielele de cuplare. Spre deosebire de acestea, locomotivele 84.003 si 84.004 sunt numai cu doi cilindri, iar transmisia miscarii la cele cinci osii motoare se face un pic mai altfel: osiile 2-3-4 sunt actionate prin celebrele biele de cuplare, iar osiile 1 si 5 prin... angrenaje 8O
 
Guetzold BR 52 3157 cu Wannentender
Inmatriculare DB,epoca IV,motor cu volant in tender,tractiune pe 4 axe,cauciucuri pe 2.Lumini albe bidirectionale,functie de directia de mers.Curentul este cules de pe toate osiile.
Locomotiva a fost dezvoltata in 1942 din seria 50,avind o structura simplificata,adaptata la nevoile razboiului.Ca si curiozitate,nemtii dadeau acestei locomotive un termen de garantie de 5 ani,caci atita estimau ei ca va tine razboiul.
Dupa 1945,un numar mare au ajuns in Europa de Est si in Uniunea Sovietica unde au primit prefixul"TE" de la "trofeu",fiind considerate trofee de razboi.In tarile din blocul comunist au circulat pina la inceputul anilor 70.
Modelul Guetzold cu inmatriculare 3157 a fost o editie limitata produs cu incepere din 1998.
Se comporta destul de rau pe macaze si incrucisari dar are o putere mare de tractiune,lucru specific modelelor Guetzold mai noi.Tot o caracteristica a acestei firme este consumul ridicat de curent al motorului.
Personal cred ca optic vorbind,e ok,chiar originalul fiind simplist.In schimb,nu prea mi se pare fericita nuanta de rosu aleasa de Guetzold.Asta e valabil si la alte aburoase.
Citeva imagini:





Astept cu drag revizuiri,adaugiri,pietre,smenuri,susanele :-)
s
 
Roco BR 50 2501 din setul 43145 "Ende der Berliner blokade"
Locomotiva face parte dintr-un set produs in serie limitata care mai contine si 4 vagoane de marfa 2 acoperite si 2 deschise.
Interesanta este tematica acestui set iar locomotiva are 2 particularitati:prezenta in partea frontala a cazanului a steagurilor englez si american si lipsa deflectoarelor de fum.Inmatricularea este tipica pentru epoca II.
Locomotiva este bine detaliata,are motor in tender cu transmisie pe primele si ultimile osii ale acestuia si spre locomotiva prin cardan.Lumini albe bidirectionale.
Putina istorie:
La 24 iunie, 1948, Uniunea Sovietică a blocat accesul la cele trei sectoare occidentale ale Berlinului, aflate în interiorul zonei controlate de sovietici, oprind accesul rutier sau pe cale ferată care treceau prin Germania controlată de sovietici.Puterile occidentale nu negociaseră cu sovieticii un pact care să garanteze aceste drepturi de liberă circulaĂžie. În timpul discuĂžiilor de la ConferinĂža de la Londra, sovieticii au respins argumentele că dreptul de ocupare a Berlinului Âşi utilizarea drumurilor în precedenĂžii trei ani au oferit Occidentului dreptul de a folosi la discreĂžie reĂžeaua rutieră Âşi feroviară. Pentru a creÂşte presiunea, sectoarele occidentale ale Berlinului au fost izolate de la reĂžeaua electrică a oraÂşului, oprind accesul locuitorilor la energia electrică în scopuri casnice sau industriale.
AcĂžiunii SUA i s-a dat numele de OperaĂžiunea Vittles. Un plan britanic deja existent Âşi cunoscut ca planul Knicker a evoluat în planul Carter Paterson, iar apoi a devenit operaĂžiunea Plainfare la începutul lui iulie 1948.

Sute de avioane, botezate Rosinenbomber ("raisin bombers") de către populaĂžia locală au fost folosite pentru a transporta în zbor o gamă largă de provizii, inclusiv peste 1,5 milioane tone de cărbune. La apogeul operaĂžiunii, pe 16 aprilie 1949, un avion aliat ateriza în Berlin la fiecare minut Âşi fuseseseră livrate 12,840 tone de marfă. Containerele variau de la containere mari la pacheĂžele micuĂže cu bomboane, având paraÂşute minuscule destinate copiilor berlinezi. La zborurile de întoarcere erau evacuaĂži copii bolnavi. Avioanele erau aprovizionate Âşi deĂžinute de SUA, Marea Britanie Âşi FranĂža, dar piloĂžii Âşi ceilalĂži membri de echipaj proveneau Âşi din Australia, Canada, Africa de Sud Âşi Noua Zeelandă. În total au fost executate 278.228 de zboruri, 2.3264.406 tone de alimente Âşi provizii fiind livrate în Berlin.

Pe 4 aprilie, 1949, puterile vestice au semnat Tratatul Nord Atlantic, punând bazele NATO, prin care un atac asupra unuia ar fi fost considerat atac asupra tuturor.

URSS Âşi-a ridicat blocada la ora 23:59, pe 11 mai, 1949. Podul aerian însă s-a finalizat pe 30 septembrie, naĂžiunile vestice dorind să asigure suficiente provizii în cazul în care sovieticii ar fi instituit blocada din nou.

Se pare ga garnitura de care vorbim este prima care a trecut in afara zonei controlata de englezi si americani,avind astfel valoare istorica.

Locomotiva ruleaza bine,e un model Roco reusit in pofida prezentei atit de multor axe.Fabricantul recomanda minimum radius 415 mm dar si daca o bagi pe raze mai mici nu creaza probleme.
Citeva poze:

 
Roco BR 02 0201-0
O locomotiva extrem de interesanta cu o istorie aparte.
Locomotiva DR 18 201 este recunoscuta ca fiind cea mai impresionanta si eleganta locomotiva cu aburi din fosta Germanie de Est(DDR).RAW Meiningen,un fel de " 16 Februarie" DDR-ist ,a creat acesta locomotiva din 2'C3' (4-6-6) 61 002 construita in 1939 si locomotiva H45 024,impreuna cu un tender de tip 2'2'T34.Avind un aranjament al axelor de tip "Pacific" (2'C1'/4-6-2) si beneficiind de un design aerodinamic al caroseriei inspirat de locomotiva SNCF 232 U1,a fost folosita in scopuri experimentale(mai ales teste de tractiune pentru vagoane de export dar si in frinare) iar ocazional a functionat in garnituri expres,mai ales cu o conotatie istorica.
A primit numar de computer 02-0201-0 atunci cind s-a introdus acest sistem si este acelasi lucru cu 18-201.
A fost tinuta in conservare din 1997 pina in 2001-2002 cind,datorita unor sponsorizari de la Damf-Plus si Roco,se intoarce pe traseu.
Datorita firmei Roco,i se schimba vopsirea in rosu,lucru contestat de multa lume,mai ales de modelisti.
Dupa un an de zile in culoarea rosie,revine la originalul verde.
O poza cu originalul in rosu:


Modelul Roco este foarte reusit,facind parte din seria Platinum.Motor cu volant si tractiune pe 2 axe in tender,tractiune cu cardan pe toate cele 3 axe ale locomotivei,lumini bidirectionale,carcasa de plastic,sasiu de metal.Extraorinar de bine finisata iar ca model se comporta exceptinal,cu mult peste orice alt model Roco.
Citeva imagini,tovarasi:



 
Piko BR 94 2087 DR epoca IV model BR 94.20-21 (Sächsische XI HT).
Acest model,cred eu este materializarea unui efort fantastic din partea celor de la Piko de "a rupe gura tirgului".
Un model extrem de frumos si de bine detaliat,din metal,tractiune pe 2 axe,2 cauciucuri de tractiune,lumini albe bidirectionale,interfata pt decodor,close-coupling.
La inceputul secolului XX,Caile ferate din Saxonia au comandat la uzinele Hartmann in Chemnitz o locomotiva tender puternica cu destinatie universala.
Locomotivele au inceput sa fie livrate din 1910 si s-au dovedit atit de eficiente incit in 1923 s-au facut noi comenzi,numarul total insumind 164 de bucati.Au fost folosite atit pentru manevre si tractari de garnituri grele,de multe ori ca si impingatoare,cit si la garnituri de pasageri pe linii secundare.S-au folosit si in alte state din Europa de est iar DR a folosit-o pina in 1978.
Un model exceptional,puternic si silentios,fara sa puna probleme de rulare,o adevarata bijuterie din toate punctele de vedere!
Citeva poze cu "minunea de la Piko".Sper ca are biele corecte,altfel am incurcat-O :lol:


 
BR94 Piko este singura aburoasa produsa de respectiva firma cu bielele... corecte!!!
yahoo.gif
yahoo.gif
yahoo.gif

De asemenea, imi place foarte mult faptul ca fiecare far contine cate un... LED SMD :aplauze: (oare o fi galben sau warm-white? :grin:)
Toate locomotivele Fleischmann prezentate anterior, pe langa toate calitatile enumerate de Sandy (realizare foarte ingrijita, rulare impecabila etc), mai au si acea calitate care pe mine unul ma bucura foarte mult: bielele realizate corect 8). Stiu ca le-am pozat si eu cand au fost in vizita la mine si chiar am incercat sa scriu pe celalalt forum articole in acest sens, asa ca o sa caut pozele & comentariile respective si o sa le aduc (si) aici.
 
@sandy
02 0201-0 sau 18 201
Am vazut modelul de aproape in cele doua inmatriculari (cea de a doua e a lui GaborF) si e intradevar foarte frumoasa.
Voiam sa mentionez ca locomotiva reala are viteza maxina autorizata de 180Km/h, fiind cea mai rapida locomotiva cu abur in functiune. De asemenea are un sound deosebit datorat celor trei cilindri si faptului ca evacuarea cilindrului din mijloc se face pe un traseu mai scurt decit la ceilalti doi. Cu rotile de 2300 mm, al doilea tender si culoarea care o face deosebita, locomotiva e un spectacol oriunde apare. Intr-unul din filmele dedicate, un mecanic, unul din cei care au condus-o din 1961 pina prin anii '90 spunea, ca de la viteza de 160 Km/h in sus locomotiva functioneaza "wie ein uhrwerk" in traducere locala "ca ceasu'". Faptul ca a fost mindria cailor ferate din DDR rezulta si din faptul ca, la reunificarea administratiei celor doua cai ferate, a fost simbolul DR iar de partea cealalta a fost un ICE3. Simbolic acestea s-au intilnit fata in fata sub acoperisul uneia din garile Berlin-ului (daca nu ma insel).