Locomotive LDH 45 si LDH 70

CalinStrimbu

New Member
31 Ianuarie 2021
6
22
Piatra Neamt
LDH70-072 abandonată într-o curte de lângă stația Lăzarea, județul Harghita. Locomotiva a fost livrată către CATC Pitești. În anul 2005, aceasta se afla în Râmnicu Vâlcea (http://transport-in-comun.ro/trenuri/ldh/seria85.htm) iar în 2011 în Bicsadu Oltului (https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?topicId=2160...)
Et1O0zx.jpg

2R5A8Zk.jpg
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.009
67
Un caz foarte rar in tara noastra, in care o locomotiva este pastrata si expusa in loc sa fie taiata la fier vechi.

Am citit pe alt forum ca locomotivele 060-DB de la Isalnita sint la vinzare (si ar putea ajunge la Strehaia)
 

flo82

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2010
253
22
Husi
LOCATION
Husi
In ce an a fost desfiintata portiunea de cale ferata industriala din Iasi, care traversa Bdul. Tudor Vladimirescu si linia de tramvai si facea legatura intre CET Iasi si fosta "intreprindere de mase plastice " (Moldoplast) Iasi ?
 

trainsdepot

Member
1 Februarie 2018
24
13
L2.jpg


Locomotiva de mai sus este identificata ca fiind un LDH 450 CP pe site-ul http://inginerie.3x.ro. Este corect?

Deoarece pe site-uri Elvetiene (tara pe unde se pare au ajuns vreo 2 modele - http://www.le-rail.ch/text/aktuell50BS.htm) aceste locomotive sunt identificate ca fiind LDH 240 CP (ceea ce pare bizar: mult prea putini cai putere pentru o locomotiva asa mare).

Si in afara de "capota" usor inclinata, este vreo diferenta fata de varianta "clasica" a CFR?

Multumesc anticipat pentru ajutor! :)
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.525
1.624
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Em 4/4 35 a Kriens-Luzern-Bahn (KLB) a fost livrata de Faur in 1979 si avea 500 CP DIN. Ea a pecetluit si soarta exporturilor in Elvetia, fiind de o fiabilitate execrabila si cu o finisare demna de lumea a treia - de unde si provenea, de altfel.

A sfarsit-o la Lokservice Burkhard in 1998, dupa ce a stat ani buni pe tusa.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.009
67
cum de au luat-o elvetienii? si mai ales a fost folosită sau a stat pe linie moartă?
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.525
1.624
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
A fost folosita ca nu aveau altceva. KLB avea o singura locomotiva in parc, cea de la Faur a inlocuit una de la inceputul secolului.

Au luat-o pentru ca teoretic era un produs cu tehnologie elvetiana (radacini de Bm 4/4) si mecanica simpla insa fara sa stie ca este de o calitate execrabila din punct de vedere constructiv. Din 1979 pana prin 1981 a cam stat pe tusa, dupa aceea a mers "cum a putut" pana la sfarsitul KLB.
 

Chode

Active Member
Trenulist
6 Decembrie 2008
144
10
Pitesti
LOCATION
Pitesti
https://eingestellte-bahnen.ch/wp-c...Kupferhammer.-Stadtarchiv-Luzern-1-scaled.jpg sursa pozelor aici https://eingestellte-bahnen.ch/kriens-luzern-bahn-klb/ . A fost folosita si parerea mea e ca locomotiva arata foarte bine! De ce au cumparat-o? Probabil sa faca faimoasele bricege elvetiene din ea ( circula in trecut un banc despre buldozere romanesti si bricegele elvetiene) :D sau spionaj, sa vada tehnica romaneasca unde a ajuns. Si elvetienii sunt lumea a treia, pfff. Cand o sa foloseasca sistem de propulsie antigravitational o sa le schimb calificativul, pana atunci toti sunt pfff :D Cei mai tari sunt japonezii, cu Shinkansen, restul sunt pfff. Si pfff = nu ma impresioneaza. Fiind nevoit, lipsa de bani, am calatorit, locuit precum multi altii in alte tari si nu m-au impresionat. Daca in Romania salariul minim ar fi de 1500 euro, atunci totul ar fi bine. Am calatorit si cu faimoasele trenuri elvetiene din lumea zero :D si pfff. Japonezii ofera adevarat confort . Aurolaci, betivi, panarame si fumatori, am vazut in toata Europa occidentala si in toate trenurile lor de lume zero barat cand am calatorit cu ele. Desigur, imi plac locomotivele lor si cele germane. In Elvetia, o femeie varstnica facea piata cu Ferrari, avand sofer personal cu manusi albe. 2 euro ardeiul...civilizatie!:D 1633528360247.png
 
  • Like
Reacții: AdyAero

trainsdepot

Member
1 Februarie 2018
24
13
Em 4/4 35 a Kriens-Luzern-Bahn (KLB) a fost livrata de Faur in 1979 si avea 500 CP DIN. Ea a pecetluit si soarta exporturilor in Elvetia, fiind de o fiabilitate execrabila si cu o finisare demna de lumea a treia - de unde si provenea, de altfel.

A sfarsit-o la Lokservice Burkhard in 1998, dupa ce a stat ani buni pe tusa.

Salut Horia,

Am mai avansat un pic... :)

Dupa ce pun cap la cap tot ce am gasit pana acum, eu am cam asa despre LDH-urile romanesti in Elvetia:

-> Faur 21236 construita in 1971 pentru Ciba si inregistrata Em 4/4 329 (trecuta pe la ISS si in final achizitionata de RHENUS Logistics unde este inregistrata 98 85 5847 911-5)

-> LDH45-053: dusa in Elvetia in 1972 (doar pentru prezentare/teste dupa care a revenit in RO?)
---> http://www.polier.ch/Fotoarchiv/W/WerderR/28/28E-28J/28E-029A.jpg

-> Faur 23879 (model LDH45-320 ???) construita in 1979 pentru Kriens-Luzern-Bahn (KLB) si inregistrata Em 4/4 35 (mai tarziu LSB 847 901-6)

-> Faur 24122 construita in 1980 pentru Zuckerfabrik Tulln si care a ajuns tot la LSB in 2003 - inregistrare Em 847 902-4

Daca cineva mai poate completa cu ceva informatii... istoria acestor locomotive va fi completa! :)
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.525
1.624
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Hai sa nu batem campii. Discutam de cai ferate si de ce circula pe ele, nu de ce aurolaci vedem in gari.
A fost folosita si parerea mea e ca locomotiva arata foarte bine!

Nimeni nu cumpara o locomotiva - mai ales cand e singura pe care o detii - ca sa arate bine, ci ca sa faci serviciu cu ea. Si Em 4/4 35 a fost ceea-ce a dus in final la disparitia KLB., chiar daca asta e greu de inteles.

De ce au cumparat-o? Probabil sa faca faimoasele bricege elvetiene din ea ( circula in trecut un banc despre buldozere romanesti si bricegele elvetiene) :D sau spionaj, sa vada tehnica romaneasca unde a ajuns.

Hai sa vorbim un pic de Kriens-Luzern-Bahn. Uitati-va pe harta, vedeti unde sunt Kriens si Lucerna si minunati-va de ce a existat o cale ferata privata intre cele doua locuri.

Se intampla ca in clubul elvetian al caruia sunt de o duzina de ani membru si unde am facut parte si din prezidiu sa avem si o duzina de membri din Lucerna si imprejurimi. Si se intampla chiar sa avem si doi care au lucrat activ la KLB, din care unul in conducere.

Aceasta cale ferata a fost inca de la inceput ceva util insa un non-sens economic. A supravietuit cu toate acestea mai bine de un secol. A inceput in 1886 ca tramvai cu abur de ecartament normal intre Pilatusplatz din Lucerna si Kriens si partea de calatori a fost cumparata ulterior de orasul Lucerna si metrificata. In paralel a existat si o activitate de transport marfuri foarte lucrativa - la scara acelei regiuni elvetiene.

De-a lungul intregii sale vieti KLB a avut o singura locomotiva activa care facea toata treaba. Una singura. Si care trebuia sa fie disponibila in permanenta, zi si noapte. Nu 98% din timp ca la SBB, ci 100%. Incepand cu 1926 s-a folosit Ee 4/4 numarul 1, fosta numarul 51 a WM, construita de AEG in 1917- un "fier de calcat" electric care a functionat fara nici o pana pana la deelectrificare in 1968. La acel moment si statia de tensiune, si locomotiva si catenara erau "gata" - isi depasisera norma de viata. Dupa ce s-a scos catenara KLB a cumparat pe Em 2/2 numarul 1, o locomotiva MaK din 1965 deci recenta si de asemenea fiabila, insa care cu cele doua osii ale sale nu facea fata. Asa ca la jumatatea anilor 1970 s-au cautat alte solutii si cea din R.S.R. a corespuns bugetului limitat si - pe hartie - si asteptarilor.

In 1979 a sosit troaca de Em 4/4 numarul 35. De cand a fost adusa in depou la Lucerna SBB a cerut despagubiri la KLB pentru urmele de ulei lasate pe terasament. A fost pusa in functiune cu greu in cateva luni, pentru ca nimic nu corespundea carnetului de sarcini. Si oricat s-au chinuit fiabilitatea sa nu a depasit 30%. De aceea in ultimii ani, cu ajutor din partea Cantonului, a fost inlocuita de un locotractor tip D 14.240.

Si elvetienii sunt lumea a treia, pfff. Cand o sa foloseasca sistem de propulsie antigravitational o sa le schimb calificativul, pana atunci toti sunt pfff

Din punct de vedere al punctualitatii, fiabilitatii in transportul de marfa si de persoane si al infrastructurii Elvetia face parte din primele tari din lume, dupa Japonia. Cineva care scrie ce ai scris mai sus fie nu are habar, fie cauta galceava, fie doreste sa se "arate rotund" cum se spune pe plaiuri mioritice. Si nici una din cele trei activitati nu sunt dorite aici. ;)
 
  • Like
Reacții: AdyAero

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.009
67
Interesant, o cale ferata in Elvetia sa renunte la electrificare.
Si mai interesant este ca s-au orientat spre Romania sa cumpere locomotive desi fabrica 23August daca nu ma insel nu avea tangenta cu locomotivele elvetiene? Sau si LDH-urile sînt tot după elvetiene.

Oare Electroputere ar fi reusit sa faca un model mai fiabil?

___________

din ce am vazut linia asta a fost mai mult un fel de linie industriala prin localitati, colectoare de vagoane de marfa.Am vazut ca s-au demontat multe racorduri. Dar nu inteleg de ce aveau doar LDH-ul romanesc în dotare?
_______________________
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.525
1.624
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Interesant, o cale ferata in Elvetia sa renunte la electrificare.

Ce sa-i faci, cand banii sunt putini si toata infrastructura fixa are cincizeci de ani vechime si trebuie schimbata in integralitate nu ai de ales. Asa au renuntat multe orase elvetiene la tramvaie in favoarea troleibuzelor si apoi la troleibuze in favoarea autobuzelor. Infrastuctura fixa costa.

Si mai interesant este ca s-au orientat spre Romania sa cumpere locomotive desi fabrica 23August daca nu ma insel nu avea tangenta cu locomotivele elvetiene? Sau si LDH-urile sînt tot după elvetiene.

LDH-urile de Faur au o oarecare ascendenta catre Bm 4/4 a SBB si asa s-au si "laudat" la elvetieni.

Oare Electroputere ar fi reusit sa faca un model mai fiabil?

Nu stiu insa nu s-a pus problema. KLB dorea o locomotiva "de-a gata", nu putea finanta un proiect nou.
 

Chode

Active Member
Trenulist
6 Decembrie 2008
144
10
Pitesti
LOCATION
Pitesti
Salutare,
Nu caut cearta, dar daca tu spui de Romania ca e lumea a treia, pai ce altceva sa comentez. Daca tu esti super moderator aici, atunci nu mai denigra Romania. Nu e o tara perfecta dar nici capatul lumii. Cat despre Elvetia si alte tari din Europa occidentala , stiu foarte multe asa cum si tu stii . Nu mai comentez la acest subiect.
 

maus5

Active Member
Trenulist
14 Februarie 2010
143
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salut Horia,

Am mai avansat un pic... :)

Dupa ce pun cap la cap tot ce am gasit pana acum, eu am cam asa despre LDH-urile romanesti in Elvetia:

-> Faur 21236 construita in 1971 pentru Ciba si inregistrata Em 4/4 329 (trecuta pe la ISS si in final achizitionata de RHENUS Logistics unde este inregistrata 98 85 5847 911-5)

-> LDH45-053: dusa in Elvetia in 1972 (doar pentru prezentare/teste dupa care a revenit in RO?)
---> http://www.polier.ch/Fotoarchiv/W/WerderR/28/28E-28J/28E-029A.jpg

-> Faur 23879 (model LDH45-320 ???) construita in 1979 pentru Kriens-Luzern-Bahn (KLB) si inregistrata Em 4/4 35 (mai tarziu LSB 847 901-6)

-> Faur 24122 construita in 1980 pentru Zuckerfabrik Tulln si care a ajuns tot la LSB in 2003 - inregistrare Em 847 902-4

Daca cineva mai poate completa cu ceva informatii... istoria acestor locomotive va fi completa! :)
Salut! Faur 23879-79 LDH45-303
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.525
1.624
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut Chode,

Chiar daca nu ne place, din punct de vedere feroviar Romania nu este decat o tara de lumea a treia. Am avut o tehnologie importata, care s-a invechit si dupa care s-a produs tot mai prost. Ne-a dat prin cap sa cumparam licente Westwaggon pentru boghuri, Maybach pentru motoare Diesel si Voith pentru cutii de viteze insa ne-am batut joc de ele prin "merge si asa" si "la cat sunt platit nu pot munci bine". Inovatiile de pe plan local au fost majoritar esecuri. Marea majoritate a exporturilor in tarile in dezvoltare au avut o fiabilitate redusa si cele in lumea civilizata au dat gres integral, si asta de la seria 119 DR si locomotivele pentru OSE pana la vagoanele AVA200 salon pentru RegioJet care au probleme desi cele vechi de 40 de ani din restul garniturii nu au deloc.

Chiar daca nu ne place, uneori trebuie sa deschidem ochii si sa ne privim in context. Traim intr-o lume concurentiala si asa am trait intotdeauna. Am fost intr-atat de josnici incat nu numai ca ne-am falsificat istoria pe cat am putut insa ne-am si laudat prin cataloage cu produse "de varf" pe care cei care au avut nesansa sa le primeasca le-au considerat rebuturi. Astia suntem, mai mult nu putem.

Inchei si eu aici, inapoi la subiect.