Claudiu,
Pe undeva pot spune ca sunt de acord cu tine, Wolfgang Amadeus Mozart ar trebui sa fie mai accesibil, chiar daca nu chiar pe toate gardurile, insa muuuult inainte de "Andrian, compilu' minune"! Totusi, inainte de a incalca drepturile de autor ale altuia, voi continua sa-mi postez pe forumuri numai propriile poze! Daca ti-a placut poza locomotivei "L'Aigle", iata mai jos:
o imagine a vagoanelor aceleiasi locomotive.
Te rog sa remarci ca acest vagon este un soi de struto-camila: este ruda apropiata a vagoanelor care in Germania vor purta numele "abteilwagen", sau in italiana "centoporte", adica vagoane in care fiecare compartiment are acces direct in exterior. Totodata insa, este foarte vizibila filiatia directa dintre acest vagon si.... diligentele secolului al XVIII-lea! De fapt, sunt trei cabine de diligenta "lipite" impreuna si suite pe sasiul unui vagon, pastrand inca din punct de vedere al expresiei artistice "lipitura" dintre ele!
Explicatia este simpla, si poate fi gasita in orice manual de design industrial: pentru fiecare noua tehnologie, inspiratia este de fiecare data gasita in tehnologiile existente, asa ca nu-i de mirare ca tehnologia feroviara emergenta a secolului al XIX-lea se "inspira" copios de la alte ramuri inrudite precum tractiunea animala!
In mod amuzant, ca un ultim exemplu, la CFR, in cazul tractiunii multiple am auzit termenul "locomotiva rotasa": acest termen provine direct de la carutasi. Pentru atelajele trase de mai multe perechi de cai, "rotasii" erau perechea de cai cei mai apropiati de ...roata carutei!
Salutari din Constanta,
Dorin