Istoricul tractiunii feroviare din Romania - cele trei vol.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
8
Constanta
LOCATION
Constanta
Un mic off topic:

Horia,

Intrucat esti un pasionat de istorie feroviara cu interese clare privind istoria Cailor Ferate Romane, cred ca ar merita sa-ti comanzi si tu cele trei volume ale cartii lui Serban Lacriteanu si Ilie Popescu pana mai sunt disponibile la editura, daca nu ai facut-o deja cumva.

Acolo, in volumul 3 ai toate locomotivele unguresti despre care spuneai mai sus ca au existat si la CFR cu poze, cu scheme si explicatii detaliate.

Later edit, pentru cosmin78:

Uite aici link-ul catre editura, pe site ai si datele de contact care sunt actuale, eu asa mi-am comandat cartea!

http://www.asab.ro/

Deruleaza prima pagina pana jos si vei gasi cartile respective, iar la "contact" gasesti numerele de telefon unde poti comanda, dar poti face comanda si direct pe site!
 
oameni buni, trimit oare si in Franta?

daca nu, Dorin, facem noi cumva, sper ca ai pastrat numerele de telefon pe care ti le-am trimis! ;)
 
daca se incumeta editura sa intocmeasca toata hartogaria necesara ptr plati in euro;,
atunci se poate trimite in orice tara din zona euro;...altfel trebuie apelat la intermediari
:( :(
 
Daca nu trimit in Franta poate ne vedem la o bere pe o terasa in luna iunie si le ai de la mine.

Daca nu e prea tarziu atunci.
 
Horia,

Nu stiu daca oamenii de la editura ASAB trimit si in strainatate fiindca ei de regula trimit ramburs (cu plata la primirea coletului) si s-ar putea sa le fie cam complicat sa-si primeasca banii de la posta franceza.

De asemenea, sunt ditamai cartile si ar rezulta un colet destul de voluminos si greu, care ar costa destul de mult.

Insa ai prieteni aici, asa ca ne descurcam noi cumva! Observ ca mi-a luat-o Florin inainte, dar voiam sa-ti spun acelasi lucru: daca vrei, iau eu cartile pentru tine si le tin pana in iunie, cand am inteles ca urmeaza sa vii in Romania!
 
pai nu, de fapt e invers... cred ca in iunie vine Florin pe aici! :)

multumesc mult pentru ajutor, baieti... asemenea carti chiar mi-ar folosi! :)
 
O, Horia, nici nu-ti imaginezi cat de complete sunt cartile astea!

Poti sa fii sigur ca ti-ar folosi!

Atunci, Florin, inteleg ca-i comanzi tu cartile lui Horia si i le duci personal, si trageti o discutie pe teme feroviare in fata unui platou de choucroute?

Din pacate Horia, eu unul nu cred ca voi ajunge anul acesta in Alsacia. In mod sigur voi ajunge la Viena si poate cel mult, daca sunt norocos, reusesc sa dau o fuga pana la Freilassing si la Nurnberg, la muzeul DB. Dar candva tot o sa mai ajung la Mulhouse, ca mi-a "scapat" si locomotiva "Le Continent" si muzeul de automobile, si nu de alta, dar Bugatti-uri ca acolo, mai rar :D

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Dorin,

Urmeaza sa vorbesc cu Horia si sa vedem cum facem. Nu cred ca trebuie sa fac comanda, am sunat la editura si au zis ca ma pot duce la librarie ca le gasesc sigur.

Catalin,

Nu e nicio problema cu automotorul, daca ajung la Mulhouse poti conta pe mine.
 
victorian a spus:
O, Horia, nici nu-ti imaginezi cat de complete sunt cartile astea!

Daca ar fi avut grija sa tipareasca pe o hartie mai buna ca sa se vada bine fotografiile ar fi fost si mai bine mai ales ca din cate am inteles originalele sunt de exceptie.
Nu cred ca diferenta de pret ar fi catalogat volumele ca prohibite.
 
Poate ca nu este corect sa raspund in numele lui Serban, insa cartea a asteptat la editura un an inainte ca voi sa o vedeti in vitrine.
La un moment dat am crezut ca nu va mai aparea deloc si ca va ramane un manuscris care va circula imprumutat printre prieteni, asa cum din nesansa au ramas fabulosele monografii ale liniilor din Moldova, scrise de regretatul Rudolf Kalinca si Ioan Lup...
Poate cea mai completa serie de monografii feroviare scrise vreodata in Romania, nu a depasit statutul unor voluminoase carti batute la masina (sunt scrise la inceputul anilor '90) cu poze lipite pe hartie, imbracate in coperti de carton si cusute cu grija celui care stie ce contin aceste file.

Pentru ca e o lucrare greu vandabila, cu un public tinta mic, pentru ca tirajul minuscul al primului volum s-a epuizat foarte greu si pentru ca Serban si-a dorit sa apara informatia, pentru ca toti cei interesati sa aibe acces la ea, s-a acceptat si compromisul unei conditii grafice slabe.
 
Nu contest greutatile intampinate in editarea cartii si sunt sigur ca au fost mult mai multe decat cele pe care le-ai expus dar mi-am exprimat regretul vis-a-vis de conditiile grafice.
Sunt o gramada de desene valoroase cu locomotive care sunt greu lizibile chiar si cu lupa si este pacat ca o documentatie de valoare, imi permit sa-i spun document de valoare, sa nu fie completa si nu in sensul ca mai trebuie adaugat ceva.
 
Greutatile nu mai conteaza. Cartea este in biblioteca unora dintre voi si pentru fiecare este un inceput.
Asa cum pentru mine un inceput a fost cartea "Cai ferate, transporturi clasice si moderne" aparuta in conditii grafice la fel de precare, pe hartie reciclata, acum 2 decenii, poate aceste carti sunt un inceput si pentru altii.
Puteti vedea voi insiva acum cat de fabuloasa este istoria administratiei feroviare romanesti, si pentru ca sunteti modelisti aproape toti de aici, si cat de divers si interesant a fost parcul CFR.

Acesta lucrare si Monografia Uzinelor Malaxa sunt doua evenimente editoriale care vin sa repare marea nedreptate facuta decenii bune fata de calea ferata si fata de cei cu adevarat pasionati de acest fenomen.

Sa ne bucuram de ele asa cum sunt acum, si asa cum il stiu pe Serban ne va surprinde si pe viitor cu lucrari de valoare.
 
bine mai baieti, si pe mine care stau de 5 ani in Mulhouse si de 12 in Alsacia nu ma intrebati de automotorul Bugatti?

daca as fi stiut, as fi tras ceva poze anul trecut, cand am vizitat "noul" muzeu... :(

daca nu, in iunie :)
 
despre el vorbiti??? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Autorail_Bugatti_Mulhouse_FRA_002-01.jpg
http://www.martynbane.co.uk/2003Trips/AlsaceLorraine/museum3.htm
 
Claudiu,

Cred ca eu sunt capul rautatilor aici, fiindca eu am introdus in discutie cuvantul
"Bugatti" si de fapt ma refeream la un ALT muzeu care exista tot in Mulhouse, si este muzeul de automobile. Acesta adaposteste cateva exemplare deosebite de vehicule inclusiv niste modele unice de masini Bugatti.

Dar ai dreptate, la muzeul SNCF de la Mulhouse exista si acest automotor Bugatti care nu-i cu nimic mai putin interesant, alaturi de locomotiva Buddicom "St Pierre", de un Crampton "Le Continent" construita de Cail, alaturi de doua locomotive "Bourbonnais" (una e pe postament, in fata muzeului)... si inca multe alte minuni!

Nici nu ma mir ca dintre toate locurile posibile, Horia, ca un pasionat de cai ferate ce este, a ajuns sa locuiasca tocmai la Mulhouse! Sau poate a devenit SI mai pasionat de cai ferate de cand locuieste acolo? ;-)