Istoricul tractiunii feroviare din Romania - cele trei vol.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
poate locomotiva "Bourbonnais", ce e afara, o fi cea care a iesit prin peretele garii din Paris http://www.footnote.com/image/29027869

:lol: :lol: :lol:

sau poate asta e locomotiva de afara http://www.railfaneurope.net/pix/fr/steam/misc_PLM/030TB2_Mulh01.jpg

O saptamana placuta
 
aceea de la Paris-Montparnasse nu era o Bourbonnais... :D

in schimb cea de pe postament, din poza, este!
 
recunosc ca sunt mai profan in ale tipurilor de locomotive si sa ma scuz citez si eu pe cineva mult mult mai experimentat decat mine "o fotografie spectaculoasa a unui accident din 1895, cand o locomotiva de tip "Bourbonnais" scapata de sub control a trecut dincolo de capatul liniei, a strapuns fatada garii Montparnasse din Paris si ...a ramas "atarnata" acolo! Va puteti imagina groaza trecatorilor de pe trotuar, cand s-au trezit ca le pica in cap de la etaj o locomotiva!"...

Apai acum daca o fi sa nu o fi "Bourbonnais"...nu stiu, oricum poza e la fel de celebra ca si filmul fratilor Lumiere - Un tren intra in gara :lol:
 
Asa este, Claudiu, EU am gresit spunand ca era o locomotiva "bourbonnais" si Horia m-a "taxat" pe pentru asta! Oricum, faptul in sine nu micsoreaza cu nimic spectaculozitatea accidentului!

Cea gasita de tine este intr-adevar locomotiva Bourbonnais de la intrarea din muzeu.
Din pacate n-am poze personale asupra carora sa detin dreptul de copyright cu cealalta locomotiva Bourbonnais din interior, asa ca va postez aici o poza cu alta locomotiva cel putin la fel de interesanta: "L'Aigle" (Stephenson, 1846!!!)

Fotografia a fost facuta de mine in muzeul din Mulhouse in 2003.

ayhbbibyu1jph72qi.jpg


Enjoy!
Salutari din Constanta,
Dorin
 
chestia cu copyright-ul im aduce aminte de o intamplare mai veche de pe net...cand cautam o melodie ce-mi place foarte mult...in Re don giovanni...si nicicum nu o gaseam...am intrat pe un forum si am dat de stire daca nu o are cineva...intr-un final primesc un mail cu melodia si un mesaj tare:

"Arta ar trebui sa fie gratis, sa atarne pe toate gardurile, ca atunci nu s-ar mai asculta asa multe manele"

Facand o paralela pot zice ca daca pe forumuri ar fi mult mai multe poze multa lume ar avea ceva de invatat si de vazut...aici ma includ si pe mine :lol: :lol: :lol:
 
Claudiu,

Pe undeva pot spune ca sunt de acord cu tine, Wolfgang Amadeus Mozart ar trebui sa fie mai accesibil, chiar daca nu chiar pe toate gardurile, insa muuuult inainte de "Andrian, compilu' minune"! Totusi, inainte de a incalca drepturile de autor ale altuia, voi continua sa-mi postez pe forumuri numai propriile poze! Daca ti-a placut poza locomotivei "L'Aigle", iata mai jos:

ayhri2s56beajebve.jpg


o imagine a vagoanelor aceleiasi locomotive.

Te rog sa remarci ca acest vagon este un soi de struto-camila: este ruda apropiata a vagoanelor care in Germania vor purta numele "abteilwagen", sau in italiana "centoporte", adica vagoane in care fiecare compartiment are acces direct in exterior. Totodata insa, este foarte vizibila filiatia directa dintre acest vagon si.... diligentele secolului al XVIII-lea! De fapt, sunt trei cabine de diligenta "lipite" impreuna si suite pe sasiul unui vagon, pastrand inca din punct de vedere al expresiei artistice "lipitura" dintre ele!

Explicatia este simpla, si poate fi gasita in orice manual de design industrial: pentru fiecare noua tehnologie, inspiratia este de fiecare data gasita in tehnologiile existente, asa ca nu-i de mirare ca tehnologia feroviara emergenta a secolului al XIX-lea se "inspira" copios de la alte ramuri inrudite precum tractiunea animala!

In mod amuzant, ca un ultim exemplu, la CFR, in cazul tractiunii multiple am auzit termenul "locomotiva rotasa": acest termen provine direct de la carutasi. Pentru atelajele trase de mai multe perechi de cai, "rotasii" erau perechea de cai cei mai apropiati de ...roata carutei!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
oricum Mulhouse se afla pe lista destinatilor mele...alaturi de muzeul tehnic din Berlin, muzeul locomotivelor cu abur din Budapesta.

Si nu in ultimul rand linia Ertzbergbahn http://de.wikipedia.org/wiki/Erzbergbahn
 
nu as vrea sa fie off-topic dar nu ma rabd sa nu intreb, in calatoria voastra in germania spuneati ca veti opri si la Salzburg, din intamplare nu ati ajuns si la linia ferata cu cremaliera Gaisbergbahn????????
 
Nu Claudiu,

Excursia noastra a avut drept scop precis Freilassing.

Dragos si-a fixat drept tinta magazinele de trenulete de acolo, iar eu remiza de locomotive/muzeu LokWelt din Freilassing. N-am oprit pe drum, decat mici halte de ajustare, dar toata excursia in ansamblu a fost excelenta!

Totusi, am vazut doua locomotive cu cremaliera in muzeu:

1) Locomotiva S.K.G.B. nr. 23, construita de Krauss/Linz in anul 1893, o masina speciala de plan inclinat, dotata cu o cremaliera sistem Abt, si

2) Locomotiva bosniaca III 6719 construita de atelierele Florisdorf/Wien in 1908. Aceasta din urma este o locomotiva de ecartament ingust prevazuta si cu o cremaliera sistem Abt si seamana exterior foarte mult cu locomotivele mocanitelor Alba Iulia-Zlatna, asa cum le tin minte din plimbarile mele de la sfarsitul anilor '60 de la depoul din Alba Iulia.

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Literatura clasa 150?

<r>Buna. imi puteti recomanda o carte (cat mai completa daca se poate) despre clasa 150.1 (componente, istorie, functionare, etc). sau orice carte care acopera istoria caii ferate romane, atata timp cat contine informatii despre 150.1 mersi <E>:D</E> Sau poate o carte despre locomotiva Dr52 in limba engleza? <E>:)</E></r>
 
Istoricul tractiunii feroviare in Romania,vol II , de Serban Lacriteanu si Ilie Popescu.
 
Istoricul tracţiunii feroviare din România. Vol.1. 1854-1918. Ediţie revizuit㒠şi adă’ugită’.

604_110607_1.jpg


http://www.agir.ro/carte/istoricul-tractiunii-feroviare-din-romania-vol1-1854-1918-editie-revizuita-si-adaugita-110607.html


Preţ: 65,40 lei + taxe poştale/curier
 
Salut Florin,
tocmai am facut comanda la vol.2 si 3. din pacate la asab pe pagina volumul 1 nu mai este disponibil (este afisat cu pret 0). de unde se poate comanda acest volum 1 (revizuit)?

Multumesc.
 
bun buuuun.....
de astazi sunt proaspatul posesor al tuturor celor 3 volume.



evident volumul 1 editia revizuita si adaugita.



grele si mult de citit dar precum zice ardeleanul: "nu vad unde atata graba!"

ca preturi, ca peste tot
vol.1 - 65,40 lei
vol.2 - 54,50 lei
vol.3 - 54,50 lei
taxe postale - 7,44 lei

total: 181,84 lei.

evident ca posta romana nu se dezminte. desi au fost ambalate in 2 pungi de plastic cu bule si invelite in hartie in 2 straturi tot am 2 colturi turtite la un volum. cred ca daca mai scria si fragil cu siguranta primeam 2 colete... cate un volum jumate in fiecare. in fine, asta e.

nedorind sa-mi stric placerea de a citi, am inceput cu volumul 1 si spre partiala mea dezamagire (nu contest calitatea tehnica a informatiilor) in 9 pagini (de la pagina 27 de unde am inceput sa le contorizez pe hartie pana la pagina 35) am gasit 10 greseli de ortografie.

fara a fi carcotas, si voi contoriza la final (sper sa reusesc sa parcurg toate 3 volumele pana la o reeditare) numarul de greseli evident cu dorinta de a le inainta editurii daca va fi cineva interesat de corectura.

ca exemple: severin cu s mic, "onstructoare" in loc de constructoare, "in plusd" in loc de in plus, "mentuinat" in loc de mentionat.... etc.
 
Greşelile de ortografie, la tipă’rire, sunt "nimic" faţ㒠de datele fă’r㒠concordanţ㒠cu adevă’rul...faţ㒠de datele proiectantului / fabricantului / deţină’torului de parc / fişelor de înmatriculare / registrelor de reparaţii / registrelor de evidenţă’-inventar cu intră’ri-ieşiri (s㒠afirmi c㒠"cutare" imagine este din "x" loc, când, de fapt, este din "y" loc....asta ca dovad㒠fotografic㒠a existenţei "subiectului" în spaţiu şi timp) şi multe, multe.....altele! Autorul a venit cu temele fă’cute, dar pân㒠la tipă’rire se pot întâmpla multe...... şi uite aşa apare lucrarea sub ochii noştri.
Independent de voinţa autorului, greşeli finale...apar; contează’, însă’, exactitatea datelor tehnice / istorice asumate, pe care s㒠le luă’m "de bune" din care s㒠ră’mânem cu ceva "corect"....ceea ce singur ai afirmat (c㒠nu conteşti exactiatea datelor)! Asta contează’, cred, cel mai mult....în rest bucură’-te de achiziţia ta şi ră’sfoieşte-o de câte ori ai ocazia sau îţi apare vreo nedumerire. Lectur㒠plă’cută’!!!
Am şi eu aceast㒠lucrare, din "prima apariţie", dar nu am bă’gat în seam㒠toate "amă’nuntele"........
 
Salutări tuturor! Am o rugăminte la cei care poate reușesc să mă ajute... De curând am dat de această lucrare a d-lor Lacrițeanu și Popescu, procurând relativ ușor volumele 2 și 3, dar volumul 1 este de negăsit la momentul de față! Am căutat la toate librăriile și anticariatele on-line..., peste tot ”stoc epuizat”, iar editura ASAB (cea care le-a editat) e în faliment! Îmi doresc mult să am lucrarea completă, de aceea, dacă aveți cunoștință cum sau pe unde aș putea găsi volumul respectiv, v-aș ruga să-mi dați de veste! Mulțumiri anticipate!
 
Salutări tuturor! Am o rugăminte la cei care poate reușesc să mă ajute... De curând am dat de această lucrare a d-lor Lacrițeanu și Popescu, procurând relativ ușor volumele 2 și 3, dar volumul 1 este de negăsit la momentul de față! Am căutat la toate librăriile și anticariatele on-line..., peste tot ”stoc epuizat”, iar editura ASAB (cea care le-a editat) e în faliment! Îmi doresc mult să am lucrarea completă, de aceea, dacă aveți cunoștință cum sau pe unde aș putea găsi volumul respectiv, v-aș ruga să-mi dați de veste! Mulțumiri anticipate!
Aici.