Jumperii din selectoarele farurilor se pun pe pozițiile corespunzătoare farurilor laterale, fiindcă farurile centrale vor fi alimentate de noul montaj. Avem de întrerupt doar două trasee, acelea care unesc primii anozi ai LED-urilor albe cu ultimii catozi ale LED-urilor galbene (punctat). Ultimii catozi ai LED-urilor albe se conectează prin cate o rezistență de 430 ohmi la pinii rezistențelor originale de 270 ohmi care duc la ieșirile de lumini ale decodorului, iar primii lor anozi se conectează împreună la colectorul tranzistorului PNP universal (TUP).
Aici vine frumusețea montajului meu
, anume ca acest tranzistor va crea un "plus comun" pentru farurile centrale,
comandat de F1 , față de care ieșirile de lumini vor deveni negative sau vor fi lăsate în aer, exact ca în cazul plusului comun adevărat.
Daca ieșirea F1 este lăsată in aer de către decodor, atunci baza tranzistorului T1 este "trasă" spre emitor (plus) de rezistența R3, ceea ce produce blocarea acestuia și, deci, absența unui potențial pozitiv la colector. Chiar dacă una din ieșirile de lumini va fi activată (pusă la masă), prin niciun grup de LED-uri albe n-are cum sa treacă niciun curent, deci farurile centrale rămân stinse.
Daca ieșirea F1 este activată, adică pusă la masă de către decodor, atunci baza tranzistorului T1 este "trasă" spre masă (minus) de rezistența R4, ceea ce produce deschiderea acestuia și, deci, apariția unui potențial pozitiv la colector. Dacă una din ieșirile de lumini va fi activată (pusă la masă), atunci de la acest "plus comun comandat" va trece un curent numai prin LED-urile albe ale căror ultimi catozi sunt conectați la ieșirile respective, adică farurile centrale vor lumina numai în direcția de mers.
Dacă s-a comandat stingerea luminilor, atunci ambele ieșiri de lumini sunt lăsate in aer, deci prin niciun grup de LED-uri (galbene sau albe) nu poate trece vreun curent, nici chiar daca F1 este activă și avem plus la primii anozi ai LED-urilor albe. Deci farurile centrale NU pot fi aprinse fără farurile laterale.