Jumperii din selectoarele farurilor se pun pe pozitiile corespunzatoare farurilor laterale, fiindca farurile centrale vor fi alimentate de noul montaj. Avem de intrerupt doar doua trasee, acelea care unesc primii anozi ai LED-urilor albe cu ultimii catozi ale LED-urilor galbene (punctat). Ultimii catozi ai LED-urilor albe se conecteaza prin cate o rezistenta de 430 ohmi la pinii rezistentelor originale de 270 ohmi care duc la iesirile de lumini ale decodorului, iar primii lor anozi se conecteaza impreuna la colectorul tranzistorului PNP universal (TUP).
Aici vine frumusetea montajului meu

, anume ca acest tranzistor va crea un "plus comun" pentru farurile centrale,
comandat de F1 8), fata de care iesirile de lumini vor deveni negative sau vor fi lasate in aer, exact ca in cazul plusului comun adevarat.
Daca iesirea F1 este lasata in aer de catre decodor, atunci baza tranzistorului T1 este "trasa" spre emitor de rezistenta R3, ceea ce produce blocarea acestuia si, deci, absenta unui potential pozitiv la colector. Chiar daca una din iesirile de lumini va fi activata (pusa la masa), prin niciun grup de LED-uri albe n-are cum sa treaca niciun curent, deci farurile centrale raman stinse.
Daca iesirea F1 este activata, adica pusa la masa de catre decodor, atunci baza tranzistorului T1 este "trasa" spre masa (minus) de rezistenta R4, ceea ce produce deschiderea acestuia si, deci, aparitia unui potential pozitiv la colector. Daca una din iesirile de lumini va fi activata (pusa la masa), atunci de la acest "plus comun comandat" va trece un curent numai prin LED-urile albe ale caror ultimi catozi sunt conectati la iesirile respective, adica farurile centrale vor lumina numai in directia de mers 8)
Daca s-a comandat stingerea luminilor, atunci ambele iesiri de lumini sunt lasate in aer, deci prin niciun grup de LED-uri (galbene sau albe) nu poate trece vreun curent, nici chiar daca F1 este activa si avem plus la primii anozi ai LED-urilor albe. Deci farurile centrale NU pot fi aprinse fara farurile laterale :idea: