• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Kirnitzschtalbahn e o linie binecunoscuta in intreaga Germanie. Pleaca din zona de vile din Bad Schandau si merge de-a lungul vaii si soselei pe sub copaci cale de 8 km pana la cascada Lichtenhain. Este pe ecartament metric si functioneaza din 1898. Materialul rulant actual e format din tramvaie Gotha pe 2 osii cu remorcile aferente (daca imi amintesc bine, ex-Plauen si ex-Zwickau).

Iata mai intai, cu dedicatie speciala pentru @Gam3 una din vilele prin fata carora trece linia: Villa Emma. Stie el de ce :)

DSC_5497.jpg


Ceva mai incolo am surprins si urmatoarea garnitura spre Bad Schandau:

DSC_5509.jpg
 
Linia este simpla. De aceea tramvaiele trebuie sa "se astepte" unele pe altele in doua locuri, cam la o treime din lungimea totala. Iata o asemenea incrucisare:

DSC_5512.jpg


Nu sunt eu cel mai mare fan de "Strabse" ("tramvaie) insa o asemenea poza de toamna "face toti banii":

DSC_5515.jpg
 
  • Like
Reacții: Michael și mpursu
Ne-am ales un loc fain de poza ceva mai jos spre statiune, langa un camping. Lumina era buna, toate premizele pentru o poza faina erau reunite. Am reusit sa prindem tramvaiul din sens opus, insa doar "cu balustrada":

DSC_5524.jpg


Poza din sens opus cu lumina ideala am ratat-o. Nu din vina noastra, ci a unei familii tata+mama+doi copii bezmetici care desi auzeau clar ca tramvaiul parasise statia si nu mai aveau cum sa-l prinda ne-au fugit prin obiectiv in momentul cel mai nepotrivit. Insa si aici, Shit happens... :(
 
Venise timpul pentru ceva marfare. Mai intai unul al DB Cargo, cu dedicatie speciala pentru M. P. Ursu. @mpursu :) Exista si in anul de gratie 2019 trenuri de marfa rosii, chiar daca nu mixte. Era o naveta cu rulouri de tabla de otel, trasa de 189 058:

DSC_5260.jpg
Mulțumesc mult atât pentru dedicație, cât și pentru ajutorul oferit atunci când încercam să plasez semne capăt-de-tren pe unul din vagoanele garniturii mele DB Cargo!
41.gif
 
Mulțumesc mult atât pentru dedicație, cât și pentru ajutorul oferit atunci când încercam să plasez semne capăt-de-tren pe unul din vagoanele garniturii mele DB Cargo

Pai ce sa-ti fac, garnitura ta "rosie" mi-a ramas in memorie :)
 
  • Like
Reacții: mpursu
Soarele avansase suficient incat sa ne intoarcem pe colina de pe versantul opus din Königstein. Aveam si de ce: negura din ziua precedenta disparuse si in plus ramasesem cu frustrarea EC-ului dinspre Praga pe care nu il putusem fotografia asa cum se cuvine din cauza intarzierii si intersectarii sale cu un banal S1. Am sarit deci in "Calut" si am fugit inapoi. Si in acea zi pe deal mai erau si alti colegi, doi prieteni - un mecanic de locomotiva din Dresda si unul ceh din Aussig (Ústí nad Labem). Ne-am salutat reciproc si ne-am pus pe treaba.

Primul tren imortalizat a fost (ce altfel?) un S1 spre Schöna, tras de o 146.0:

DSC_5539.jpg


DSC_5542.jpg
 
  • Like
Reacții: mpursu și Michael
A urmat o naveta de cereale spre Europa de Est, trasa de un TRAXX2 al Railpool. In coltul pozei veti remarca gastele unui localnic de pe partea opusa a Elbei. Dupa ce le-am auzit, acum chiar cred ca gastele au salvat Roma si Capitoliul de invazia galilor. Doamne, cata galagie puteau face! Le auzeam si de dincolo, de la 500 de metri. Ma intreb cum dorm locuitorii din Königstein noaptea. :)

DSC_5546.jpg


DSC_5550.jpg
 
  • Like
Reacții: mpursu și Michael
A urmat un S1 "scurt" format numai din trei vagoane de la Schöna, impins de o 146.0:

DSC_5555.jpg


Si la "un bloc distanta" dupa aceea o TRAXX2 (186) izolata a Railpool, sora cu cea pe care o vazusem cu cateva minute mai devreme:

DSC_5562.jpg


Iat-o si mai de aproape:

DSC_5565.jpg
 
  • Like
Reacții: mpursu și Michael
De data aceasta EuroCity-ul mult asteptat (EC 378) n-a mai avut intarziere si l-am putut fotografia in conditii optimale, cu un soare perfect. Era tras de 193 294 a ELL in leasing la CD:

DSC_5571.jpg


La scurt timp dupa aceea a sosit si S1 care ne stricase poza in ziua precedenta. De data asta l-am prins "cu biserica cu tot":

DSC_5586.jpg
 
  • Like
Reacții: mpursu și Michael
A urmat ceva ce nu mai vazusem pana atunci pe valea Elbei: o naveta de vagoane de mare volum cu pereti culisanti pe 2 osii (probabil pentru subansamble auto) trasa de o 189 a DB Cargo:

DSC_5617.jpg


Ultimul tren prins in acest loc a fost "in sensul in care trebuie". Era o naveta de cisterne, trasa de 193 784 a Captrain:

DSC_5621.jpg


Si "poza de buletin":

DSC_5627.jpg
 
Intre timp norii anuntati pentru dimineata ajunsesera deasupra noastra. Pentru mers in Cehia se facuse prea tarziu, asa ca ne-am intors spre Dresda. Pe drum mai era un loc de pozat intr-o zona industriala pe langa Pirna insa aici norii erau asa de desi incat nu merita sa ne pierdem timpul.

Am parcat deci in apropierea garii centrale din Dresda si ne-am pus pe treaba. Eu, ca roman care cunoaste Franta si Germania consideram ca activitatea feroviara este suficienta - cam de zece ori mai mare decat ce cunoaste Bucuresti Nord la ora de varf. Pentru Peter, obisnuit cu Elvetia si cu plecari sau sosiri simultane pe 22 de linii asa cum se intampla la fiecare jumatate de ora in Zürich HB, totul nu era decat o risipa incredibila de infrastructura. Cum poti sa ai o gara asa de mare cu mai putin de 12 miscari simultane? Doua lumi diferite... :)

Mai intai ne-a fugit un Desiro Classic (642) al Trilex, ex-Vogtlandbahn, prin obiectiv:

DSC_5630.jpg


Pe una din liniile vecine se odihnea o 146.2 din... Freiburg. Era una din locomotivele pe care le vazusem pe Höllentalbahn cu doua zile in urma care ne urmase in Saxonia. De la schimbarea de orar aveau sa inlocuiasca 146.0 pe liniile de S-Bahn din jurul Dresdei. Era bineinteles inca cu logo-urile din Baden-Württemberg:


DSC_5636.jpg
 
A urmat o pereche de Desiro Classic ale DB Regio:

DSC_5638.jpg


Precum si un "Talent 2" din trei unitati care pleca simultan cu un Coradia Continental argintiu. Pe linia rezervata marfarelor din afara halei tocmai trecuse o naveta de containere spre Cehia:


DSC_5647.jpg
 
A urmat RB34 73873 al Städtebahn Sachsen (care tocmai trecuse prin insolventa) format din doua Desiro Classic:

DSC_5653.jpg


Pe urmele sale au trecut si doua Talent 2, unul din trei unitati:

DSC_5668.jpg


si o "dubla" formata dintr-unul din cinci si unul din trei unitati. Acesta din urma era RE50 16524:

DSC_5676.jpg


De remarcat pe fundal configuratia particulara a garii centrale din Dresda. Cele doua hale laterale sunt pentru liniile de tranzit iar cea centrala este in configuratia de gara terminus ("infundata"). O configuratie similara o are de exemplu si gara centrala din Halle/Saale.
 
  • Like
Reacții: GFN și mpursu
Pe liniile "de marfa" din afara halelor se circula sustinut. A urmat o naveta de rulouri de tabla de otel trasa de 193 368 a DB Cargo, murdara insa inca nefoliata:

DSC_5685.jpg


Iar "jos" o dubla de Desiro Classic ale Trilex. Dresda este inca unul din centrele feroviare in care numarul de automotoare seria 642 este foarte important:

DSC_5689.jpg
 
Asteptam un IC intarziat, care pana la urma s-a aratat exact atunci cand norii se indesisera. Era o rama IC2 cu 146.5 (de fapt 146.2) si vagoane etajate, un tren care prin confortul sau de garnitura regionala nu prea corespunde cu standardele pe care si le-a impus DB in transportul la mare distanta:

DSC_5700.jpg


Si din partea opusa:

DSC_5706.jpg
 
Dupa interior, vagonul in care ai calatorit pare un Bpmz 294 al DB AG. :)

Am avut ocazia sa prind gara centrala din Dresda si inainte de renovarea si modificarea facuta de Sir Norman Foster incepand cu 2006. Cand am vazut-o prima data in 1997 sau 1998 era un fel de excursie pe gratis in trecut - atat urmele razboiului nimicitor cat si ale socialismului la fel de daunator pentru cladire erau inca perfect vizibile. Sub acest aspect nu pot decat sa ma bucur ca in 1990 visul urat s-a sfarsit. Daca RDG mai traia inca 10 ani am fi pierdut atat gara centrala cat si bijuteria de gara Neustadt din Dresda in favoarea uneia noi, fara cap si coada, amplasata cam pe unde fusese candva gara si actuala statie de S-Bahn Dresden Mitte...

In ultima poza, facuta intre Rathen si Königstein, ai prins fortareata Königstein de care vobisem mai sus.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Ceva mai tarziu am "schimbat capatul" garii. Aici m-am pacalit pe mine insumi: stiam ca in mod normal EC-urile dinspre Praga spre Berlin intra pe linia 3, cele in sens invers in cealalta hala pe lina 17. Asa ca ne-am amplasat strategic, fara sa verificam situatia reala...

Mai intai ne-am trezit cu o naveta auto pe 3, trasa de 383 003 a CD Cargo:

DSC_5718.jpg


Alaturi astepta 145 030 a Pressnitztalbahn (PRESS):

DSC_5719.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero și mpursu