• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Lumina incepuse sa scada si tanara "jumatate" a mecanicului de la DB Regio sa sufere de frig. Mai aveam vreme pentru unul, maxim doua trenuri inainte ca umbra sa ajunga peste noi. Primul a fost o naveta de containere de la Hamburg trasa de 386 037 a Metrans:

DSC_5271.jpg


Din sens opus... Ce poate veni dupa o naveta de cisterne trasa de un Vectron MS Captrain? Alta naveta de cisterne trasa de un Vectron MS Captrain, ca sa-si tina de urat una celeilalte sau sa nu se piarda pe drum: :)

DSC_5274.jpg
 
Soarele a sfarsit prin a se ascunde in spatele reliefului. Am mai pozat si urmatorul S1 de la Schöna la Meißen, impins de 146 007, pentru a avea constiinta impacata:

DSC_5279.jpg


iar pe drumul spre "Calut" ne-am intalnit cu 146 021 in directia opusa:

DSC_5290.jpg


Sesiunea foto se incheiase. Pana la urma ne ajunsese si pe noi oboseala din urma. Am fugit la Dresda, ne-am improspatat putin la hotel, apoi am luat o masa de seara completa si binemeritata la Max, un local care mi-e pe plac si pe la ora zece seara s-a sunat stingerea. Cum am petrecut urmatoarele doua zile va voi arata si povesti in saptamanile urmatoare. :)
 
Ce cisterne noi si frumoase , tot se zicea acum ceva timp pe forum ca tot materialul rulant de pe diorama trebuie imbatranit
 
Uneori ne place sa credem ca un vagon de marfa se poate folosi "etern" si ca nu necesita prea multa intretinere sau ca nu se curata des. In ziua de azi in Europa Centrala o gramada de operatori feroviari isi innoiesc parcul des. Este usor, dat fiind ca majora parte a materialului rulant este inchriat sau in leasing. :) E mai usor sa ai numai locomotive si vagoane noi cu care sa nu-ti bati capul decat sa tot sudezi si sa tai cu flexul la EA-uri si Zaes-uri care si-au depasit de cateva ori durata programata de viata...
 
  • Like
Reacții: mpursu
A treia zi a aventurii feroviare a inceput la sapte si jumatate dimineata. Nu am luat micul dejun la hotel ci la gara Dresden-Neustadt din apropiere pentru ca doream sa-i aratat lui Peter arhitectura halei care a ramas si acum cam asa cum era cand a fost construita, cu salile de asteptare pe peroane din lemn. Dupa aceea am sarit in "Calut" si ne-am indreptat spre Königstein.

Intre timp Peter luase legatura cu colegul care postase pe Flickr pozele de dimineata din unghiul perfect si acesta ne raspunsese, serviabil, indicandu-ne cum sa ajungem acolo. "Parcati pe strada din spate, la jumatate e o potecuta pe care nu o remarca mai nimeni, apoi mergeti prin spatele caselor si candva veti gasi un luminis. Atentie, vecinul nu e simpatic, a avut probleme cu fotografi". Zis si facut, am gasit potecuta, am trecut peste vegetatia deasa si nenumarati copaci rasturnati de furtuna insa care traiau bine-mersi mai departe si dupa un sfert de ora am gasit luminisul. Vecinul avusese in mod cert probleme cu fotografii (de fapt luminisul era pe parcela sa), unii lasasera mizerie, altii ii taiasera boschetii si crengile ca sa poata poza mai bine. In orice caz, omul era intr-atat de exasperat incat pusese anunturi batute in pioneze pe copaci ca orcine va intra pe terenul sau se va alege cu plangere penala si cu coltii cainelui pe fese.

Am ramas deci discreti, in spatele copacilor, iesind doar cand "trecea" ceva pe liniile de mai jos. Din fericire nu ne-am intalnit nici cu omul, nici cu fiara cu colti lungi. Poate ca daca ar fi vazut ca suntem oameni de treaba si nu stricam nimic ne-ar fi lasat in pace, cum a fost intotdeauna cazul pana acum, sau poate ca nu. Nu vom afla niciodata. :)

Soarele era inca in spatele colinei si toata zona in obscuritate, insa la trecerea primului S1 spre Schöna am fost siguri: ajunsesem la locul potrivit.

DSC_5297.jpg


A urmat dupa cateva minute si "perechea" sa spre Dresda, de data aceasta cu 146.0:

DSC_5299.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero și mpursu
Am mai surprins acelasi tren si dupa ce trecuse de Königstein spre Rathen, in negura diminetii:

DSC_5305.jpg


Incet, incet, lumina a inceput sa creasca. Nu era inca perfect, insa suficient pentru a surprinde o naveta de cereale spre Ungaria trasa de 383 007 a CD Cargo, inscriptionata si in limba romana:

DSC_5309.jpg


Si mai de aproape:

DSC_5315.jpg
 
  • Like
Reacții: mpursu
A urmat o pereche de S1. Mai intai una cu 146.0 dinspre Dresda:

DSC_5325.jpg


A urmat trenul impins de 143 pe care il pozasem la sosire, care se intorcea de la Schöna:

DSC_5326.jpg
 
  • Like
Reacții: mpursu
Dinspre Cehia se circula ca in ziua precedenta, cu "pachete" de 2-3 trenuri intr-o directie. Naveta de containere trasa de o 189 a DB Cargo am surprins-o inca in umbra:

DSC_5332.jpg


...iar la urmatoarea, o naveta auto trasa de un Vectron CD Cargo deja se ivise soarele:

DSC_5346.jpg
 
La urmatorul tren, o naveta de cisterne trasa de un Vectron MS al Captrain, lumina era suficient de puternica incat sa ne dam seama ca facusem alegerea perfecta:

DSC_5362.jpg


Cerul era de asemenea albastru, fara negura care ne insotise intreaga zi de dinainte. Era exact pe dos ca in prognoza meteo - inca o dovada ca nu trebiuie sa te iei numai dupa aceasta. :)
 
Pana sa treaca EC-ul de dimineata cu vagoane CD spre Dresda soarele ajunsese suficient de sus incat sa lumineze aproape intregul viaduct:

DSC_5365.jpg


Si inca o ipostaza "din spate", ca sa pot documenta compunerea trenului atunci cand va fi cazul:

DSC_5371.jpg
 
Peter si cu mine asteptam cu nerabdare EC-ul spre Praga. Inainte a mai trecut insa o naveta de containere remorcata de 189 001 a DB Cargo:

DSC_5418.jpg


Precum si, in sens invers, S1 spre Meißen cu 146.0 de mai devreme:

DSC_5422.jpg
 
Dupa trecerea EC-ului am mai stat "doua trenuri" (de fapt trei) :)

Pe urmele sale a venit S1 31727, remorcat de 143 591:

DSC_5453.jpg


La scurta vreme dupa aceea a urmat o naveta de cisterne spre Cehia remorcata de 189 844 a AWT:

DSC_5462.jpg
 
  • Like
Reacții: mpursu
Pe cand eram gata sa plecam a venit si un S1 din sens opus, spre Dresda:

DSC_5465.jpg


Ne facusem pe plac, prinsesem trenuri faine, asa ca venise vremea sa "schimbam pozitia". Dupa-amiaza aveam de gand sa pozam de pe dealul din partea opusa a Königstein, insa pana atunci aveam inca doua ceasuri libere. Am pornit deci spre Bad Schandau.
 
Ce are interesant statiunea Bad Schandau? O gara mare de frontiera, insa in care nu se prea poate fotografia pentru ca este de dimineata si pana seara in umbra colinei vecine. Un centru vechi simpatic si cateva mari hoteluri de-a lungul Elbei, insa asta nu ne intereseaza prea mult si de altfel l-ati si putut vedea pe fundal in pozele de pe Carolahöhe din prima zi. Mai ramane Carolabrücke, podul vechi de peste Elba al liniei spre Sebnitz si faimosul tramvai interurban al Kirnitzschtalbahn. Le-am luat deci pe rand.

Mai intai, Carolabrücke. Podul actual reconstruit dupa 1945 pe stalpii vechi nu permite fotografii spectaculoase, pentru ca materialul rulant e in mare parte acoperit de structura tablierelor. Insa cu toate acestea nu am rezistat sa nu tragem macar doua fotografii cu 642 088/588 ca RB5546 de la Sebnitz la Schöna si mai departe la Děčín :

DSC_5479.jpg


Si dupa ce parasise podul:

DSC_5490.jpg