• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cum am mai scris, Schöna e punctul terminus al liniei de S-Bahn S1 de la Meißen si Dresda. Cum se facuse cam jumatate de ora de cand sosisem era vremea sa vedem si un asemenea tren. Era S1 31725, tras de catre 146 014:

DSC_5943.jpg


Am profitat pentru a ii face si locomotivei un portret de la inaltime :)

DSC_5949.jpg
 
Dupa ce s-a golit de pasageri (o hoarda de turisti pusi pe escaladat muntii, care a luat cu asalt feribotul de mai devreme, se remarca in dreapta pozei :) ) trenul a fost tras in grupa:

DSC_5956.jpg


Pe urmele sale venea 386 018 a Metrans cu o naveta de containere:

DSC_5960.jpg
 
  • Like
Reacții: Michael și mpursu
Ce asteptam noi cu nerabdare acolo pe stanca din Hřensko? Cei care au urmarit primele doua zile ale aventurii feroviare pe valea Elbei stiu deja: EuroCity-ul urmator spre Praga, cel cu vagoane MÀV-START. :)

Sambata el a venit dupa plan. Iata-l deci pe EC 173 in Schöna:

DSC_5986.jpg


Locomotiva era in aceasta zi 193 295:

DSC_5990.jpg
 
  • Like
Reacții: Michael și mpursu
"Misiunea" aproape se incheiase. Spun "aproape" pentru ca mai ramasese ceva ce ne zgaria pe creier din ziua precedenta: doream sa surprindem un tramvai in locul in care familia aceea nechibzuita ne stricase poza. :)

Asa ca am facut-o si pe asta. Nici de data asta nu a fost perfect, pentru ca din spate venea un autobuz OVPS, insa nu poti sa le ai pe toate :)

DSC_6019.jpg


DSC_6026.jpg


Cu asta am bagat aparatele in traista si am dat bice "Calutului". Drumul de intoarcere a fost prin Chemnitz, Hof, Nürnberg si de aici mai departe in jos pe A9 spre München, apoi spre Lindau. Am intrat apoi in Austria si am luat masa de seara la Bregenz. Am avut de ales intre un restaurant grecesc si unul mexican, la grec mai mancasem in vara acelui an impreuna cu @Hurricane si consoarta :) asa ca am ales mexicanul. Din pacate pentru doi nefumatori de mai bine de 20 de ani precum Peter si cu mine, cu cateva zile mai devreme...

Nu ne-am dat seama pana ce era prea tarziu (sa gasesti o masa sambata seara fara rezervare in Bregenz nu e tocmai ceva usor) insa localul era unul din putinele care permiteau inca accesul fumatorilor (de la 01.11.2019 si in Austria interdictia fumatului in baruri si restaurante s-a generalizat) si in sala de mese. La inceput nu ne-a deranjat, insa abia atunci cand am iesit afara si ne-am dat seama cum ne miroseau hainele impregnate de fum ne-am dat seama cat de mult ne lipsisera regulile din alte parti... :( Dupa ce te-ai obisnuit 12 sau 15 ani sa intri si sa iesi "cu hainele curate", e un soc.

Dupa aceea am trecut in Elvetia, l-am lasat pe Peter la gara centrala din Zürich pe la 22.30 seara ca sa ia trenul spre Thun iar eu m-am intors la Mulhouse. Am curatat "Calutul" asa cum se cuvine (regula personala: masina se baga in garaj fix in starea in care a fost scoasa mai devreme) si pe la ora doisprezece si jumatate noaptea eram si eu acasa.

Concluzia? Patru zile faine si cateva sute de poze la fel de faine. Prognoza meteo s-a jucat un pic cu noi insa ne-am luat inimile in dinti si i-am dat cu tifla. Ne-a fost lectie si pentru datile viitoare: atunci cand ceva in burta iti spune sa mergi undeva la pozat, fa-o :) In orice caz, vom repeta si noi experienta.
 
Evident, daca cineva din audienta are candva chef de expeditii fotografice pe Höllental sau valea Elbei si doreste sa fotografieze din locurile din care am facut-o, le stau la dispozitie cu coordonatele geografice :)

Iar daca sunt intrebari, nu ezitati ;)
 
Ai scris despre o locomotiva ,,inca" cu inscriptiile BW.

Cum e ,,impartita" DB in Germania, pe landuri sau e ceva ciudat ca o locomotiva dintr-un land sa fie mutata de DB in altul?

si cum functioneaza sau de cine apartin caile ferate ,,locale" care par a fi tot mai dese?
 
Salut,

Da si nu. Germania e o federatie in care fiecare "tara" in parte este responsabila pentru traficul regional si local. Federatia are in sarcina doar traficul national.

In Germania sectiile se scot la licitatie de catre Länder - adica "tari" - la intervale cuprinse intre 10 si 25 de ani. DB Regio are filiale in fiecare din aceste Länder si participa la licitatie cu materialul cel mai modern la momentul respectiv. Dupa aceea se intampla ca acesta sa fie transferat in alta parte, dupa nevoie.

In cazul de fata: in 2019/2020 in Baden-Württemberg, in partea de sud, mai multe linii importante au fost scoase la licitatie. A castigat DB Regio, care opera si inainte, insa cu obligatia sa aduca material nou. Asa se face sa s-au adus rame noi-noute Siemens Mireo, Siemens Desiro HC (etajate) si Alstom Coradia Continental, toate vopsite in culorile Land-ului alb/galben/negru, nu in rosul traditional si garniturile cu vagoane etajate si 146.1 (Oberrheinbahn) sau 146.2 (Höllentalbahn) care operau de 15 sau 20 de ani sau fost retrase.

In acelasi timp la Dresda era nevoie de masini "mai noi". 143 sunt la sfarsit de cariera, 146.0 sunt deja vechi si nu au prins bine pentru ca au inlocuit seria 182 (Siemens ES64U2 vulgo Taurus 2) care le era superioara sub toate aspectele si care a ajuns candva la Berlin. Asa se face ca la Dresda seria 146.0 ia locul seriei 143 si in loc de 146.0 vin 146.2 mai moderne din BW.

E un "transfer" serios, in masura in care locomotivele sunt scoase din parcul unei filiale DB Regio si integrate in parcul alteia.
 
Cu placere.

BWegt e si un joc de cuvinte ,nu?

Da. Sloganul de mobilitate din Baden-Württemberg e o combinatie intre initialele Landului si cuvantul "bewegt" adica miscat sau in miscare.

Personal preferam sloganul de mobilitate de dinainte, cel lansat in 1997, cu cei trei leusori - "Drei Löwen-Takt".