Detalii macheta feroviara

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Sincer, nu prea am stiut unde sa incadrez subiectul :p

Mi-am zis ca la infrastructura este in regula deoarece, daca extrapolez si largesc putin gama celor ce intra in infrastructura unei machete feroviare, pot spune, fara a gresi, ca tot ce nu se cheama linii, macaze si material rulant este infrastructura.

Daca nu merge atunci mutam subiectul la "atelier".

Revenim, la subiect, chiar daca-mi place sa umblu pe coclauri din vorba :wink:

M-am gandit ca nu ar fi rau sa prezint detaliile unei machete feroviare, sa insist putin pe ele fara a baga prea mult in seama desenul circuitului si modul de operare.

Ca sa nu bat prea mult campii, sa nu faca unii scurta la mana tot dand comanada de mareste/micsoreaza poza, voi prezenta detaliile in forma finala sau aproape finala.

Voi vorbi si despre materiale, daca este cazul, si eventuale tehnici dar sunt sigur ca sunt cunoscute majoritatii modelistilor feroviari si nu numai.

Nu voi intra prea mult in amanunte in ce priveste macheta si voi puncta doar cateva lucruri:

-macheta este la scara 1/87, ecartament linie H0, complet digitalizata cu posibilitate de functionare in regim automat cu o statie Flaischmann si cu ajutorul programului pe calculator dar cu posibilitatea de interventie in joc;

-dimensiuni 2,70 x 1,75 m, compusa din doua panouri identice ca dimensiuni, cadru din scandura de brad 10 x 2,5 cm;




-nu exista o tema anume dar poate fi plasata la sfarsitul Ep.II si inceputul Ep.III cu mici variatiuni in functie de modelele ce ruleaza pe macheta;

-desenul circuitului CF apartine in totalitate proprietarului si nu au fost facute decat mici interventii;




Am avut libertate totala
04.gif
la relief, drumuri auto si detalii, evident in linia traseului CF.

Dupa realizarea, in mare, a reliefului, calibrarea liniei, astfel incat sa poata rula fara probleme orice model feroviar, a inceput lucrul la detalii.

Primul, aproape de finalizare, este o captare de apa …




… a unui parau, captare ce trece pe sub un drum si … nu mai apre nicaieri deoarece se termina macheta
18.gif



Voi reveni cu poze finale dar pana atunci doua de ansamblu cu stadiul de astazi




:cafea:

(va urma)
 
LDH vad ca ai inceput distractia, ce ai folosit pentru a scoate plasele alea de sarme asa de bine, plasa de tantari ?
 
In sfarsit cineva care incepe de la rama machetei asa cum trebuie !!! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Frumos lucrat !!!Spor in contiunuare ....
 
SantaFeFan a spus:
In sfarsit cineva care incepe de la rama machetei asa cum trebuie !!! :aplauze: :aplauze: :aplauze:

Pai daca asa scrie la regulament, asa facem, ca tot auzii io, prin targ, ca se intrunesc nu stiu ce comisii sa refaca normele modelismului feroviar si sa fie drastici cu cei care nu le respecta, cartonase galbene, rosii, castraveti, telina si alte alea, asa ca paza buna ...

Multumesc Rudi.

Ei, sa revenim la subect ca sa va scriu pe langa subect :D

Azi ne puturosiram cu detaliile ca s-a lucrat in domeniul electronicodigitaltaiatdeliniisilipitsarme.

Cu toate astea nu am rezistat sa nu impartasesc cu voi cateva imagini, luate astazi, cu ceva din Ep.I - II

Ignorati decorul :mrgreen:






Hm, inspiratie germana, se putea altfel, pe o parte, adica in sensul de mers al trenului, are sticla alba iar pe partea cealalalta rosie.

Ca sa fie complet original ii lipsesc doua nituri, lampa cu ulei de rapita si vopseaua data in atelierul de fabricatie.

O fi conform normelor MOROP :confused:

Are lumina bicolora :wink:

:cafea:
 
LDH a spus:
Hm, inspiratie germana, se putea altfel, pe o parte, adica in sensul de mers al trenului, are sticla alba iar pe partea cealalalta rosie.

Ca sa fie complet original ii lipsesc doua nituri, lampa cu ulei de rapita si vopseaua data in atelierul de fabricatie.

O fi conform normelor MOROP :confused:

Are lumina bicolora :wink:
Deci uite ca LED-urile mele PLCC warmwhite si rosu lipite spate_in_spate aveau un precedent istoric, de care n-am stiut! :D
 
@Mircea ,tot ai banuit tu ceva..... :D
@Dorel ,vad ca merge cu relieful mai departe ,imi place ce vaz pana acum ....
 
SantaFeFan a spus:
@Mircea ,tot ai banuit tu ceva..... :D
@Dorel ,vad ca merge cu relieful mai departe ,imi place ce vaz pana acum ....

Pai cand este vorba de lumini si biele imposibil sa nu fie pe faza Mircea.

Ma bucur ca iti place si sper sa iasa bine pana la urma.

Lucrul merge greu ca nu avem loc toti pe macheta asa ca iar a trebuit sa ajut si sa stau la rand dupa "programul de lucru in digital".
Azi trebuia sa scap de el si sa-mi vad linistit de ale mele dar nu am reusit.
Dupa identificare sarme, legaturi, etichete si alte multe alea speram ca facand testele sa vedem daca functioneaza minunea, sa avem revelatia ca functioneaza si sa-l trecem pe planul doi, pe el, pe digital :evil:
Nu a fost sa fie.
Dupa teste, teste, teste, ... am strans tot, ca tot nu a fost sa fie astazi si a ramas pe luni :-x
Cauza nefunctionarii?
Lipsa unui cablu de conexiune.
Bine ca expertii si-au dat seama dupa ce am desfacut legaturile si am depozitat macheta.

Ei, i-am mai pacalit io cate putin si am mai "miscat" cate ceva 8) ca doar nu eram prost sa stau toata ziua cu sarmele in mana :D

Un zid de sprijin, din piatra naturala zidita, la linia CF




Un zid de sprijin, din piatra cioplita zidita, sa nu caza soseaua peste linii




Sapand in munte, ca tot a pomenit Rudi de relief, ca sa lungesc doua linii de garare, dupa evacuarea surplusului de material iote peste ce am dat




Mare dandana, mare.
Un adevarat sit arheologic, ne-am dat unii si altii cu parerea.
Oare ce o fi in spatele usilor blindate?




Nimic, din ce am incercat, nu ne-a fost de folos sa dezlegam misterul.
Am chemat o ghicitoare care ne-a dat in bobi, a ghicit in carti si bani :D si dupa ce a intors problema pe toate fetele rezultatul a fost acelasi:

"Proprietarul machetei, la drum de seara, cu o dama de pica o sa se intalneasca cu un valet de caro. Mai nasol este ca se implica si un popa de verde."

Cum ne minunam noi asa, cand intoarcem privirile spre porti am ramas muti, pana atunci mai se auzea cate o injuratura, cand am vazut doua personaje ce sprijineau contrafortii.




Dupa pozitia de sprijin se pare ca au trecut pe la dughenele lui Bachus si si-au facut plinul.
Probail ca daca apare "fun" gradat or sa aibe probleme.
As ...
Iote ca apru si trecu la sezatoare, adica s-a asezat pe sina.




Era deja tarziu asa ca am amanat dezlegarea misterului pentru alta data, poate data viitoare.

:cafea:

(va urma)
 
Poate o asa apara oarece transport special cu V2 cu destinatia Peenmunde :?:
Da' gherete, gherete nu faci la baieti, chiar daca au asigurat antigelul, un acoperis acolo... :p
 
Servus ,
Cum am spus ,imi place cum lucrezi .Ceea ce este si frumos ,umbli cu ochii deschisi,privesti natura,adica unde relieful depaseste 45grade .....se construisete un zid de sprijin....
Si asta face mult la aspectul unei diorame......(adica diferenta dintre jucarie si model ....).
Spor in continuare... :aplauze:
 
mecanno a spus:
LDH a spus:
chickengeorge a spus:
Poate o asa apara oarece transport special cu V2 cu destinatia Peenmunde :?:
Da' gherete, gherete nu faci la baieti, chiar daca au asigurat antigelul, un acoperis acolo... :p

Daca ma lasa sa vaz ce este in spatele usilor poate ma induplec si le fac gherete :D

Cam asa ceva?


Da, numai ca nu cu acel tip de gard, gard ce arata foarte bine, si cu acoperisul la ghereta rotit cu 90 gr.

Ce se vede langa calculatorul de birou este un canton sau doar mi se pare?
 
Dupa ce trecuram pe la captari de apa si porti ferecate o luaram spre drumuri ca nu numai feroviarele trebuie sa umble.
Se pare ca si-au platit toti automobilistii taxa de drum altfel nu se explica avantul revolutionar in constructia soselelor

Captarea de apa fiind ceva din "vremi" de mult apuse a ramas, ca marturie a trecerii timpului, cu pavajul din piatra cubica.
De imbinat s-a imbinat aproximativ bine cu asfaltul




Drum nou, treceri la nivel noi ... in devenire.
Circulatia auto fiind, momentan, inchisa, se lucreaza de zor la definitivarea lucrarilor, speram noi nu ca la pasajul Basarab




Ei! Mai rau stam cu drmurile vechi, uitate de lume si de administratie.
Va mai aduceti aminte de portile blindate?
Pe langa linia CF ce ajunge acolo mai este si un drum.
Candva, in vremuri mai bune, a fost pavat cu piatra cubica.
Acuma piatra cubica mai este doar de samanta, in rest piatra de rau.
Probail ca au scos piatra cubica ca sa verifice daca este adevarat ca

"Aici sunt banii dumneavoastra"




Drumu-i vechi si asa o sa ramana ca "nu e bani" dar peisajul se mai schimba ca natura nu cere bani.
Accente de culoare pentru viitoarele "stanci" si culoarea de baza pentru piatra si pavaj




Iote ca, incet, incet, apar si stancile, una cate una, cam firave dar vor prinde ele putere




Oare urca dealul?!?




Nu ma intrebati care dintre ele trebuie sa urce ca se vede din fotografie.

(va urma ... sper :mrgreen: )

:cafea:
 
Bag' de sama ca se inmultesc cei care prefera FLM Profigleis si nu pot decat sa ma bucur!
Astept cu nerabdare sa se deschida portile pesterii ! :|
 
chickengeorge a spus:
Bag' de sama ca se inmultesc cei care prefera FLM Profigleis si nu pot decat sa ma bucur!
Astept cu nerabdare sa se deschida portile pesterii ! :|

Da, sunt niste linii care, mie personal, chiar i-mi plac.
Poate sufera putin cu geometria dar nimeni nu este perfect.
Ar mai fi ceva.
Daca faceau ca la decuplatoare sa poata fi montat motorul sub planseta ca la macaze mai aveau o bila alba de la mine cei de la FLM.

Si eu astept cu nerabdare sa vedem ce este "in spatele usilor inchise" dar pana atunci oarece probleme cu piatra de pe drumul "Aici sunt banii dumneavoastra".

Vorba lui Cosmin78 "mama lui de macro :twisted: "