Despre poreclele trenurilor, locomotivelor, automotoarelor

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Acc pe distante lungi ce e cu ele ca sunt ff bune daca plec din tm si vreau sa cobor la vama ma duc direct nu stau sa schimb 7 trenuri pe distante scurte ca asa cred unii ca e mai convenabil , din contra nu e convenabil deloc dc au prelungit acc 1822 la ct ca sa nu mai stea in buc toata ziua cand acea garnitura poate sa mearga pana la ct si inapoi plus ca asa mai baga o legatura in plus
la fel si cu 1632 1636 mege la ct de la buc pt ca timp e destul si asa mai scuteste o garniturta care acum ceva vreme circula doar pe buc-ct-buc
iar daca eu am chef sa ma plimb de la iasi la timisoara cu trenu o fac cu acel acc este ff bun si sunt ff bune trenurile care traverseaza tara e normal sa fie de la un capat la altul tren direct nu cu schimbare in toate tarile exista trenuri directe de la un capat la altul pe mai multe ranguri :-x :-x :-x
 
Seriei de locomotive 47 (cele ale CFR calatori) i se spune Elodia / Elodii, in mediile ceferistice.
 
Pai da domnule ForumAdmin, pentru ca orice pas spre civilizatie este dureros, vezi si discutiile anterioare de genul "da de ce nu se deschide geamu", "da de ce sa merg la salon si nu la compartiment", "da de ce sa nu-mi pun picioarele pe banca si sa ma culc" si asa mai departe.

Asta a fost prostia in comunism, ca se dadea totul gratis, dar defapt nu se dadea nimic, vezi Dacia ieftinita in fiecare an care nu se putea cumpara, benzina la pret de nimic care nu se gasea, curentul si gazele pe care si le permiteau toti da se opreau in fiecare seara, si asa am ramas cu sechela ca ni se cuvine totul, bun ca in occident dar gratis ca in comunism. Pai du-te in Franta si zi ca tu n-ai bani sa te duci cu TGV-ul la bunici sau in concediu, si o sa-ti zica ca sa te duci si tu la bunici doar odata pe an iar in concediu mai aproape de casa, ca nu se poate baga un personal care sa traverseze tara, ca ori nu ar fi civilizat, ori nu ar fi rentabil.
Cum la noi nu e nevoie nici de civilizatie nici de rentabilitate, se poate orice.

E greu sa-ti dai seama ca ce e bine pentru pasionatu feroviar sau pentru calatorul ocazional nu e bine nici pentru calatorul regulat nici pentru CFR Calatori. Daca nu sunteti capabili sa intelegeti ca rentabilitatea in sistemu feroviar nu se face cu pasionatu care vrea sa traverseze tara pe nimic sau cu omu care vrea sa se duca odata pe an la mare, la munte si la bunici, nu are rost sa continuam discutia.

Din nefericire am vazut si eu asemenea scene cu acceleratul / personalul Bucuresti - Constanta, cu urcat in tren din revizie, cu agatat de vagoane din mers, cu batai pentru locuri, cu bagatul bagajelor pe geam, si totul pentru a ajunge la mare ieftin. Pai eu unu, decat sa ma cobor la nivelul asta de legea junglei si sa ajung acolo rupt de pierd o zii de concediu doar odihnindu-ma dupa drum, si inca o zi la intoarcere, pai mai bine imi scurtez concediul cu 2 zile si imi iau bilet la IC.
Sau am uitat ca romanu nu merge in concediu ca sa se odihneasca, el merge "sa sparga 500 de para" si "sa dea rusine la fraieri", deci nu conteaza cum ajunge si cum pleaca de acolo. Deci ne meritam "Foamea", si degeaba ne amagim ca e ieftin, diferenta tot o platim la impozite.
Sau o sa ziceti ca trenu e gol, puneti picioarele pe banca si va culcati, deci ajungeti odihniti. Asa un tren nu are ce cauta in mers.

Cat despre studenti, du-te in strainatate si zii ca vrei sa studiezi la 300km departare si n-ai bani, o sa ti se zica sa faci rost de o bursa sau sa stai acasa, ca nu trebuie sa invete toti pe unde ii taie capu, doar ca sa fie in mijlocul petrecerilor din Regie.
Da tu cum faci, mergi in fiecare weekend acasa sa iei un milion de cheltuiala? Nu e mai simplu sa mergi odata pe luna si sa iei 4 milioane? (ca sa nu mai zic de transfer bancar, ca noi am ramas la caratu oalei cu ciorba)
 
Shopy am prieteni in strainate la facultate si am avut si eu ocazia sa vizitez. Iti pot spune ca sunt diferente enorme, nu are rost sa le discutam ca ocupam intregi pagini.
Daca tu vrei calitatea transportului din vest, du-te in vest. Traim in Romania, care este o combinatie intre Vest si Est. Cea ce vrei tu este 1 imposibil pentru noi si 2 nerentabil. Automat daca ai bani sa mergi cu IC, mai repede iei avionul. Sau pe distante mici iei masina. Trenul a ramas mijlocul de transport in comun a "clasei muncitoare". In aceswte conditii, o marire a rangului nu este justificata.
PS: Tu banuiesc ca ai facut faculta in Bucuresti, nu ai experimentat niciodata mancarea de studentie si foamea de student. Ai mancat linistit acasa. Cand merg acasa iau pe langa bani si mancare. Mancarea din complex produce indigestie, iar in camin nu ai voie cu mijloace de incalzire. Plus incearca sa dormi o noapte in camin cu manelele bubuind langa tine, in care dintr-o noapte intreaga dormi cateva ore. Merg acasa din simplul motiv ca vreau sa scap de acest mediu. Si nu sunt singurul. In camera cu mine mai sunt inca 2 pasionati de pe acest forum care pot aproba acest lucru. Nu suport acest oras, nu am mers pentru fite, ci pentru ca la mine acasa nu exista facultate pe profilul meu. Este motivul pentru care toate cunostiintele mele au venit la Timisoara. Am card insa nu folosesc transferul bancar pentru ca prefer sa lucrez cu cash. Ar mai fi multe de spus, insa ma limitez aici.
Toate cele bune!
 
Draga domnule "oala cu ciorba",

Topicul asta este destinat exclusiv poreclelor materialului rulant din Romania. Daca nu stii ce inseamna sa fii student si sa faci facultatea in alt oras mai bine taci. Nu e prima data cand contrazici cunoscatorii, tu fiind necunoscator, si iti dovedesti lipsa de documentare. Nu stiu in ce mediu ai fost crescut dar mi se pare ca nu ai dus lipsa de nimic din moment ce zici ca ar trebui sa ne permitem sa circulam cu ICul. Daca vrei comparatie, MAV-ul are un sistem foarte bun de acoperire a caii ferate care include si trenuri accelerate. Dar repet, nu este subiectul adecvat pentru o asemenea discutie, si nu cred ca ai dreptul sa ataci studentii, ca acum 20 de ani ei au fost printre cei care ti-au dus libertatea.
 
Este totuşi trist c㒠în mometul în care se deschide un topic despre poreclele locomotivelor, topicul imediat este umplut de pă’reri, ră’spunsuri, devine cel mai vizitat, iar când se cer planuri, informaţii despre locomotivele/mijloacele de transport în comun din România, ei bine, respectivele întrebă’ri primesc numai în puţine cazul ră’spunsuri cel mult sumare. Dup㒠aia ne miră’m c㒠gă’sim mai multe planuri de EA-uri pe forumuri din ţă’ri unde de abia a umblat locomotiva amintit㒠decât la noi.
Oare asta (discutarea poreclelor locomotivelor) este menirea unui forum despre modelism? Oare asta se doreşte a se face aici? Sper c㒠nu.
 
Pok ,

Forumul nu este doar de modelism. Forumul este destinat tuturor pasionatilor de cale ferata. Cu tot respectul, dar in alte tari cu ajutorul poreclelor calea ferata, si ceea ce circula pe ea, a fsot popularizata seminificativ cu ajutorul poreclelor date.
Iti dau dreptate. Este strist ca la unele subiecte importante se dau rapsunsuri sumare si cand este vorba despre cearta sare toata lumea. Dar se pare ca asta e ce intereseaza pe o parte din utilizatori, in timp ce articole de valoare raman necitite si nedezbatute.
 
Domnule "shoppy" ....... esti cam prea plin de tine si vb in necunostinta de cauza , daca tu ai bani de ic asta nu inseamnna ca toti trebuie sa ne permitem acel tren dc sa nu platesc mai putin si sa ajung tot acolo ? o ora doua in plus nu e problema cel putin pt mine iar cu diferenta de bani care e destul de mare de la acc la ic sa nu mai zic de personal pot face altceva , fiacre stie cat are in portofel dc sa nu ma duc si sa ma intorc la bv cu personalul la care bilet dus intors este cat dau la acc un drum sa nu mai zic ca la ic e 40 de lei un drum pana la bv mie mi se pare mult si asta numai pt o ora scurtata nu am dc sa platesc acel tren cand la pers dau 16 lei dus intors 32 si mai raman si cu bani fata de cat e un bilet la ic asta inseamna sa faci economie si sa te simti si bine dar tu poate nu sti ce inseamna sa nu iti permiti una si alta in ziua de azi cand e destul de greu .
Gandestui ca un comunist , dc sa se duca lumea de colo colo sis a nu stea apropae de casa , dar la urma urmei fiecare e liber sa se duca unde vrea deasta e libertate nu mai e pe vremea lu ......... cand nu aveai voie sa zici nimik si sa nu iesi din tara si tot asa fiecare se duce unde vrea si e liber sa aleaga ce tren vrea poate ca eu ma duc la satu mare cu personalul ca asa vreau ai ceva impotriva ? e alegerea mea atata timp cat pe mine nu ma deranjeaza sa schimb 5 personale e ok
 
alex12 a spus:
AICI E TOPIC DE LOCOMOTIVE CLASA 65 NU DE IC,R,ACC SAU ALTCEVA,EXISTA DISCUTII PE MARGINEA LINIEI UNDE SAR POTRIVI MAI BINE DISCUTIA VOASATA :D :D :!: :!: :!:

N-ai citit bine numele topicului sa vezi ca discutiile au fost mutate, nu se folosesc majusculele, se spune seria 65, se mai scrie si corect, nu trebuie sa citesti si cu atit mai mult nu trebuie sa raspunzi daca nu iti convine subiectul.
 
S-a inteles ca am zis sa se scoata acceleratele de lung parcurs???

Nu.
Am zis ca ar trebui sa aiba opriri mai putine, adica daca vrei sa urci la Arad, cobori la Vatra Dornei sau Cimpulung Moldovenesc si iei un accelerat local care are opriri mai dese ca sa ajungi la Vama, in timp ce acceleratul Timisoara - Iasi nu opreste si cistiga timp in drum spre Iasi.
Ce e asa de greu de priceput.
Cum este acum accelerat Timisoara -Oradea, Oradea-Cluj, ar putea fi si altele corelate cu cele de lung parcurs.
Idem pentru Satu Mare -Bucuresti sau alte rute.
 
Hai sa-mi exprim si eu parerea despre cum s-ar putea reorganiza transportul feroviar de calatori.
Eu as vedea o solutie similara celei din Germania.
In consecinta ar exista trenuri de lung parcurs cu opriri numai in orasele importante / noduri feroviare (importante), trenuri expres regionale, si trenuri personale numai si numai de scurt parcurs.

Bineinteles nu putem noi avea trenuri ICE peste tot, dar cum s-a zis corect, acele accelerate care exista ar trebui sa opreasca mult mai rar. Daca tot s-a introdus in discutie "foamea", dupa mine el ar trebui sa aiba doar urmatoarele opriri: Iasi - Suceava - Vatra Dornei - Beclean - Dej - Cluj - Huedin -Oradea- Arad-Timisoara.

Apoi ar fi accelerate regionale care ar acoperi distanta dintre doua orase mari sau noduri feroviare. (de ex: un calator care doreste sa mearga de la Cluj la C-lung Moldovenesc, sa mearga cu acceleratul de lung parcurs pana la V. Dornei, de unde sa-si continue drumul cu regionalul Vatra Dornei - Suceava).

A treia categorie de trenuri ar fi personalele, care ar acoperi o distanta de maxim 100 km, si ar lega orasele mari/ nodurile feroviare cu ariile lor de atractie. In consecinta nu ar mai exista trenuri Simeria - Petrosani sau Simeria - Craiova, toate ar fi Deva -Petrosani, Petrosani - Tg, Jiu, Tg. Jiu - Craiva, etc. Aceste trenuri ar fi alcatuite in principal din rame (electrice/diesel) sau ar fi trenuri reversibile. In plus in jurul Bucurestiului de exemplu (dar si in jurul altor orase mari cu peste 300 mii de locuitori - asta necesita deja analiza amanuntita) ar exista asa numitele trenuri zonale (de exemplu pe distanta Bucuresti - Rosiori ar exista tren personal care ar opri in toate punctele de oprire pana la Rosiori, si un alt tren care ar opri in toate punctele de oprire dintre Videle si Rosiori). Toate trenurile ar circula cadentat, ca omul care face naveta sa se poata baza pe ele ( daca nu ai putut iesi la 16:00 de la servici sa prinzi trenul de 17, mergi cu cel de 17:30, 18:00, s.a.m.d.

Un lucru in plus: tariful ar fi unic, pana la distanta de 100 km, pentru toate tipurile de trenuri.

Si altceva, ce as schimba, este componenta trenurilor. Cele care circula pe distante foarte lungi, sau noaptea ar fi alcatuite 80-90% din dormitoare si cusete. Bineinteles la un pret mai accesibil.
Facand pretul accesibil, si conditii mai decente, fara trenuri diferentiate prea mult (nu vad rostul trenului Rapid nici astazi), cu legaturi bine organizate, totul ar merge mult mai bine.

Dar sa nu uitam, la CFR se procedeaza total diferit.
 
Mai nou, Foamea nu mai are porecla Foamea ci de Bobina. :D
alex12 a spus:
portocala locomotive clasa 82
torpile locomotive clasa 83

Acesta e total gresit. Dan tm a scris corect: Portocalele sunt 82-urile modernizate de Remarul Cluj, iar Torpilele sunt 82-urile vechi, Faur. 83-urile nu au porecla.

Gogosarul e seria 84 modernizat la Remarul Cluj.

Jimmy (sau Gimi, GM, Gem, Gemeu) sunt locomotive din seria 63 si 65.

Delfin (Elodia, Coca Cola) - EA-urile seria 47 de calatori.

Ledehaş (haş, DHC) - seriile 80 si 81.

Sulzer (DA, lde2100) - seria 60 si 62

Automotoare:

Desiro (Sageata sau Să’jat㒠cum mai zic mecanicii :D tramvai, şobolan) - seria 96

Caravelle - seria 97 la Regiotrans si Via terra

Cam atat 8)
 
Nu Karpaty, nu sunt comunist.
Faptul ca aceste trenuri proaste si de lung parcurs nu exista in tarile capitaliste (in adevaratele sisteme feroviare, vezi Germania sau Franta) inseamna ca ele nu sunt rentabile, deci sunt doar niste ineptii comuniste, iar cei care le sustin sunt si iei tot comunisti (chiar daca e clar ca tu nu-ti dai seama ce e acela comunism).
(Nu era mare recomandare si zicala folclorica in America "Tha goverment asks the people not to do any unnecesery traveling"? Atunci dupa tine in America e comunism.)
Daca a fi plin de tine inseamna sa ai pretentia ca fiecare sa-si vada lungu nasului si sa nu ceara plimbare nejustificata pe banii publici (adica si ai mei), atunci de acrod, sunt plin de mine.
 
Shoppy,
1.Prin Inreregio ce intelegi?
2.Topicul este destinat poreclelor locomotivelor si nu reogranizarii transportului feroviar. Drept urmare va rog sa va conformati sau va trebui sa actionam ca atare
 
la desiro i se mai spune si sulitza
iar prin timisoara de ceva vreme am auzit la trenuri gen locomotiva+3 vagoane "capra cu 3 iezi"
 
shoppy a spus:
Dar ce treaba ai la Satu Mare?
Daca ai interes de serviciu, atunci sigur pretul nu este o problema, mai ales ca nu se poate astepta seful tau ca tu sa mai faci acolo vreo treaba dupa ce ai stat 20 de ore pe tren sau sa vii le servici dupa ce, in ultimele 48 de ore, tu 40 le-ai stat in tren, pe un scaun, tranca-tranca.
Daca te duci la bunici, atunci te duci doar de 1-2 ori pe an, deci se poate face economie.
Daca nici nu sunt bani si nici nu se poate face economie atunci inseamna ca scopul calatoriei este inutil. Nu inteleg de ce toata lumea trebuie sa isi permita sa traveseze tara asa, aiurea-n tramvai, toata ziua buna ziua, doar ca sa se poata, sa scape de plictiseala sau sa faca carausie (deci frauda financiara) pe impozitele celorlalti.
Cu studentii lafel, juma de tara vrea sa faca facultate la Bucuresti, ca e mai cu mot, da dupaia vinerea nu mai vrea nimeni sa mearga la scoala, ca sa ia trenul spre casa, ca vineri la pranz sa fie deja acasa, ca sa se odihneasca in weekend, de-a dreptu boierie, de-a dreptu nejustificat, numai in Romania se putea asa ceva(in alte parti studentii stau la maxim 100km de universitate si nu se duc acasa decat odata pe luna daca nu stau aproape).
Pasionatii feroviari nu intra in discutie, din nefericire nu se poate face un sistem feroviar competitiv dupa dorintele pasionatilor de a vedea reteaua feroviara.

Deci, resubliniez, ai o treaba, deci ai bani, deci te duci rapid si civilizat, daca nu ai bani atunci e cazul sa stai acasa.
Oare in Franta, pe Paris - Lyon, o fii si alt tren mai lent decat TGV-ul?

Cu riscul de a fi banat - dar in cazul asta merita riscul -
1) "Daca ai interes de serviciu" firma te trimite cu avionul; nu toti vind fier vechi in judetul vecin "ca tu sa mai faci acolo vreo treaba "
2) "Daca te duci la bunici, atunci te duci doar de 1-2 ori pe an". No comment
3) "pe impozitele celorlalti". Eu platesc impozite. Tu?
4) "Cu studentii lafel, juma de tara vrea sa faca facultate la Bucuresti"
"in alte parti studentii stau la maxim 100km de universitate si nu se duc acasa decat odata pe luna daca nu stau aproape"
Am facut faculta la 280 km de casa. Nu la Bucuresti, dar politehnica, nu universitate. Mergeam acasa de 2 ori pe an, alegerea mea.

Intre timp ti-am citit si celelelte postari de la acest subiect. Nu le mai comentez...retrage-te, cei care platesc impozite iti asigura pensie. Jignesti oamenii care iti platesc reducerea la caldura.

Daca sint termeni care iti scapa, contacteaza-ma pentru detalii.
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.