Despre poreclele trenurilor, locomotivelor, automotoarelor

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.120
2.779
Iași
LOCATION
Iași
Vreu si eu traducrea de aici:
shoppy a spus:
Si asta doar daca portocalele au primit aviz de circulatie fara mecanic ajutor, ca altfel vin 6 oameni :D.

alex12 a spus:
mai nou pe brad au trimis torpile si portocale in locul Gmurilor :-( :-( :-( :-(

Ce inseamna portocala si torpila? Este asa greu sa scrieti corect? Scrieti denumirile corecte ale locomotivelor. Ce sa inteleaga cineva care este nou pe forum ?

Valabil si aici:
cristiCFR a spus:
Foamea EPRESS

http://www.youtube.com/watch?v=Z0eH6qFV-pk

alex12 a spus:
ai dreptate daca se strica si 920 foamea va fi trasa de sluzere si ldh-uri clasa 83 :-D ,pentru ca pe ARAD-BRAD si BRAD-ARAD deja circula in locul lor 83-0400 si 83-0433
 
Pai portocala, e seria 82 modernizata la Cluj Napoca, despre care se spune ca s-ar dori sa circule in regim simplificat.
Torpila este seria 82 modernizata la Faur.

Iar foamea este o vecheeee denumire data trenurilor de Moldova, care nu s-a mai folosit pina pe aici pe forum au luat-o citiva, cred ca srazvi de la Arad a reinviat-o.

Practic nici ceferisti nu o mai folosesc, si de fapt nu aduce o pata de culoare in discutie.
 
Practic nici ceferisti nu o mai folosesc, si de fapt nu aduce o pata de culoare in discutie.
Tin sa te contrazic mai sunt multi care o folosesc :-D
Cat despre denumire... ei bine pe langa cea cunoscuta din stravechi timpuri este una la oridinea zilei.
In trenul ala chiar se face foamea..., nu de putine ori am vazut calatorii scotan din ranita , "pita, clisa si porodica"(ardelenii stiu despre ce e vorba :-D ) si ce altceva mai aveau de mancare.
Intr-o vreme avea chiar vagon restaorant pentru a potoli foamea :-D :-D
Sunt totusi 790 km in 14 ore...
 
Mai avem
Gimi - seriile 63 si 65
Gogosar - noile ldh-uri de la Marfa, seria 84
Bobic - electrica pe 4 osii, formula BoBo, seriile 43, 44 si 46
Didina - fostele diseluri seria DD sau 70/71 si 66/67
la torpile le mai zicea si papagal
 
"Torpilele" cum le ziceti voi sunt construite specia pentru a fi conduse in sistem simplificat,deci, pauza 6 mecanici, poate dora dac nu sunt autorizati ei la simplificata!( ma refer strict la seria 82, cele de serie noua! )
 
Torpila nu e 83 e 82 de la Faur,
Calatori care mai maninca in tren sint si pe alte rute, foamea nu se mai foloseste ca denumire a trenului, pe vremuri avea vagon restaurant dar am observat ca era folosit cu predilectie pentru a servi ,,baterii" de vin.

Trenul e prost gindit pentru o distanta atit de lunga, ajungind sa opreasca si in Nadab.
Nu doar acceleratele de Iasi, dar si alte trenuri ar trebui sa aiba opriri mai putine si sa fie gindit un sistem de accelerate pe distante mai scurte pentru celelalte statii si conexiuni cu cele de foarte lung parcurs, dar asta e off topic.

Pe multi ceferisti i-am auzit vorbind despre ,,gi-em" nu despre gimi, dar nu pot sa spun ca nu se foloseste si acet termen.

tot off topic, am mai auzit exprimarea de ,,purcelusi" pentru LVT datorita formei.
 
"Purcelus", minunat

Mai sunt multe porecle de spus? Acesta nu este un forum al mecanicilor de locomotiva, al acarilor, al revizorilor tehnici! Sunt persoane pe acest forum care nu se plimba prin gari, nu au rude la CFR, nu lucreaza in sistem si nu au de unde sti ce este "portocala" ,"torpila", etc.

Asa ca hai sa ne gandim si la ei si sa scriem denumirea corecta a locomotivei, a trenurilor.
 
La noi trenurile de calatori sunt un haos total, o adunatura de "nu-i nici cal, nici magar" si alte improvizatii de genul personal Bucuresti - Brasov, accelerate care traverseaza tara sau rapidul Bucuresti - Timisoara care opreste la Orsova si la Baile Herculane.

Un prim pas al restructurarii ar trebuii sa reduca categoriile de trenuri la doar 2:
- InterCity, leaga 2 sau mai multe resedinte de judet, opreste doar in resedintele de judet
- Regional, leaga 2 resedinte de judet vecine sau pana la cea mai apropiata resedinta de judet, opreste in toate punctele de oprire de pe parcurs

Al doilea pas urmeaza analizarea zonelor cu cereri sporite pentru introducerea trenurilor regionale care sa opreasca doar in garile ce deservesc doar comunitati mai mari de 5.000 locuitori.
 
shoppy a spus:
La noi trenurile de calatori sunt un haos total, o adunatura de "nu-i nici cal, nici magar" si alte improvizatii de genul personal Bucuresti - Brasov, accelerate care traverseaza tara sau rapidul Bucuresti - Timisoara care opreste la Orsova si la Baile Herculane.

Un prim pas al restructurarii ar trebuii sa reduca categoriile de trenuri la doar 2:
- InterCity, leaga 2 sau mai multe resedinte de judet, opreste doar in resedintele de judet
- Regional, leaga 2 resedinte de judet vecine sau pana la cea mai apropiata resedinta de judet, opreste in toate punctele de oprire de pe parcurs

Al doilea pas urmeaza analizarea zonelor cu cereri sporite pentru introducerea trenurilor regionale care sa opreasca doar in garile ce deservesc doar comunitati mai mari de 5.000 locuitori.


Dece sa platesc bilet de ic pana la satu mare , nu toata lumea isi permite acest tren e ff bun acceleratul si conditii bune este un tren pt majoritatea oamenilor , rapid si ic sunt trenuri scumpe plus ca nicaieri nu exista doar 2 categorii de tren nu asta ar fi solutia pt restructurare
 
Cind a fost introdus IC Timisoara - Bucuresti oprea la Drobeta si la Craiova,
acum opreste peste tot, ca sa iasa banii CFR a ridicat rangul trenurilor la IC desi opreste si la Strehaia.

Eu sustin de multa vreme ca trenurile de lung parcurs trebuie sa aiba opriri mai multe pina la iun anumit punct, de unde trebuie sa cistige timp spre destinatie.
Este un accelerat Satu Mare -Bucuresti, nu spun ca nu e bun l-am folosit si eu ca sa cobor in Piatra Craiului, dar de la Satu Mare pina la Cluj Napoca esti deja satul de mers ce sa mai spui pina la Bucuresti.

De la Timisoara aproape toate trenurile opresc in Videle, nu imi dau seama citi calatori preiau ei de acolo, dar de la Craiova unele trenuri nu ar trebui sa mai opreasca, alte trenuri ar trebui sa preia calatorii spre Rosiori sau Videle.
 
Dar ce treaba ai la Satu Mare?
Daca ai interes de serviciu, atunci sigur pretul nu este o problema, mai ales ca nu se poate astepta seful tau ca tu sa mai faci acolo vreo treaba dupa ce ai stat 20 de ore pe tren sau sa vii le servici dupa ce, in ultimele 48 de ore, tu 40 le-ai stat in tren, pe un scaun, tranca-tranca.
Daca te duci la bunici, atunci te duci doar de 1-2 ori pe an, deci se poate face economie.
Daca nici nu sunt bani si nici nu se poate face economie atunci inseamna ca scopul calatoriei este inutil. Nu inteleg de ce toata lumea trebuie sa isi permita sa traveseze tara asa, aiurea-n tramvai, toata ziua buna ziua, doar ca sa se poata, sa scape de plictiseala sau sa faca carausie (deci frauda financiara) pe impozitele celorlalti.
Cu studentii lafel, juma de tara vrea sa faca facultate la Bucuresti, ca e mai cu mot, da dupaia vinerea nu mai vrea nimeni sa mearga la scoala, ca sa ia trenul spre casa, ca vineri la pranz sa fie deja acasa, ca sa se odihneasca in weekend, de-a dreptu boierie, de-a dreptu nejustificat, numai in Romania se putea asa ceva(in alte parti studentii stau la maxim 100km de universitate si nu se duc acasa decat odata pe luna daca nu stau aproape).
Pasionatii feroviari nu intra in discutie, din nefericire nu se poate face un sistem feroviar competitiv dupa dorintele pasionatilor de a vedea reteaua feroviara.

Deci, resubliniez, ai o treaba, deci ai bani, deci te duci rapid si civilizat, daca nu ai bani atunci e cazul sa stai acasa.
Oare in Franta, pe Paris - Lyon, o fii si alt tren mai lent decat TGV-ul?
 
Shoppy, tu nu ai inteles ce e mai impoortant.

Am avut treaba in Bucuresti, trimis in interes de serviciu, si am vrut sa merg rapid si civilizat asa cum spui tu, da?
dar tu sti ca IC opreste peste tot pina la Bucuresti si retur?

Asadar nu CISTIG ci PIERD timp nu ca as vrea eu sa vad reteaua feroviara.
S-a introdus un accelerat Timisoara Nord -Craiova care opreste aproape prin toate haltile inclusiv in opriri marcate cu ,,h", asadar nici in acest mod de a degreva unele trenuri de lung parcurs de opririle dese nu e bine gindit.

Si ca sa intelegi ce treaba am cu Satu Mare arunca o privire pe mersul trenurilor si vezi ce parcurs are unu care urca in Satu MAre ca sa vina la Bucuresti, pe banii firmei cum zici tu.
 
Nu inteleg de ce te superi.
Ca sa fie clar, InterCity Timisoara - Bucuresti ar trebuii sa opreasca doar la Caransebes, Drobeta, Craiova si Rosiori.
Apoi, in momentul in care Inter City ajunge (sa zicem) la Craiova, cu 10min inainte au ajuns la Craiova Regionalele Drobeta - Craiova si Rosiori - Craiova, pentru a aduce calatori pentru IC, si apoi, Regionalele vor pleca inapoi in cursa cu calatorii care au venit cu IC-ul.
 
As mai adauga un lucru care ar fi obligatoriu sa se schimbe, od data cu modificarea tipurilor de trenuri (aici cred ca IC, IR si R ar fi mai potrivite): plata calatoriei sa se faca ca in alte tari, in functie de distanta parcursa, pana la urma asa e si logic, eventual cu un supliment rezonabil pentru IC; astfel nu ar mai fi struto camila de la noi, adica IC/R care face mai mult ca acceleratul, sau accelerate care traverseaza toata tara; din pacate la CFR nu se vrea o reorganizare spre normalitate, tot ce intereseaza sefii de acolo e cum sa mai scoata un ban inainte de faliment....
 
AICI E TOPIC DE LOCOMOTIVE CLASA 65 NU DE IC,R,ACC SAU ALTCEVA,EXISTA DISCUTII PE MARGINEA LINIEI UNDE SAR POTRIVI MAI BINE DISCUTIA VOASATA :grin: :grin: :!: :!: :!:
 
dantm a spus:
am mai auzit exprimarea de ,,purcelusi" pentru LVT datorita formei.
Exprimare deviata din porecla de la nemti "Ferkeltaxe" http://www.ferkeltaxe.de/

Deci chiar nu vad care e problema utilizarii acestor porecle (care se practica si de europeni)
Facem o lista cu denumirea "stiintifica" <=> "porecla" pentru cei care nu stiu.
Si atunci nu o sa mai fie motive ca nu stiu unii utilizatori despre ce locomotiva, automotor sau tren se vorbeste cand se vor folosi poreclele.

Doriti un forum sec pur tehnic ?
Foarte bine fratilor, daca am sa vad in fiecare post DA EA EC etc, nu numai eu, in 5 minute am sa ma plictisesc si am sa ies.
Intra unul care sa zicem nu stie poreclele la locomotive si vede "Torpila xxxx care trege trenul de Brad.
Imediat pe individul acela il loveste curiozitatea si se apuca sa caute ce e aia "torpila" si de ce este poreclita asa si sigur va gasi mai multe lucruri interesante si date tehnice.
Asa daca intra vede un numar aruncat acolo da o cautare dupa numar gaseste locomotiva in cauza o vede si atat.
 
Acceleratele pe distante lungi isi au rostul lor, nu vad de ce sa le scoata? Cand ai un buget limitat pentru o vara, nu iti permiti sa mergi cu IC. Cand am de ales: sau merg odata pana la munte cu IC, sau ma duc si la mare si apoi merg si la un festival, sincer...tind spre a 2-a varianta. Probabil din punctul de vedere al salariatilor ar fi ok sa fie numai IC si rapide, insa trebuie sa va ganditi ca mai exista si studenti si elevi care au o vara intreaga, deci timp destul, insa fonduri limitate. Pe ei nu ii deranjeaza ca stau 12 ore pe tren, in loc de 8.
@shoppy: De ce sa nu merg acasa in fiecare weekend? De bani cum fac rost altfel? Cad din cer? Si de ce sa nu mearga studentii unde vor la facultate? Daca e mai buna acolo decat ce au ei in oras?
 
shoppy a spus:
Nu inteleg de ce te superi.
Ca sa fie clar, InterCity Timisoara - Bucuresti ar trebuii sa opreasca doar la Caransebes, Drobeta, Craiova si Rosiori.
Apoi, in momentul in care Inter City ajunge (sa zicem) la Craiova, cu 10min inainte au ajuns la Craiova Regionalele Drobeta - Craiova si Rosiori - Craiova, pentru a aduce calatori pentru IC, si apoi, Regionalele vor pleca inapoi in cursa cu calatorii care au venit cu IC-ul.
daca tu esti bogat si iti permiti treaba ta nu toata lumea isi permite ic e greu de priceput ?
in tara asta in care nu exista locuri de munca si nivelul de trai e destul de scazut tu vrei sa plateasca orice roman bilet de ic
uite ca asa ceva nu se va intampla
trebuie sa existe trenuri pt toate buzunarele
:-x :-x :-x
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.