• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Un autocar de linie tipic pentru sfarsitul anilor 2000 la Südbadenbus este MB Citaro LE (Low Entry). La 1/87 exista un model de la AWM in mai multe variante din care unele rosii, insa niciunul ca Südbadenbus. In colectie am unul in versiunea Südniedersachsenbus, care va fi inscriptionat corespunzator ulterior:

Glas_DB_Sudniedersachsenbus_MB_Citaro_LE_13m-1.jpg


Glas_DB_Sudniedersachsenbus_MB_Citaro_LE_13m-2.jpg


Iata si un prototip real, masina FR-JS 457 la putin timp dupa livrare in 2008:

mercedes-citaro-le-suedbadenbus-27092008-59875.jpg

(c) Martin Hertzberg , www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.
 
Incet, incet am ajuns la sfarsitul colectiei mele SBG Südbadenbus. Nu au mai ramas decat schemele de vopsire speciale actuale.

In ocolul Rottweil (acolo de unde vine si cainele omonim) :) exista un tarif unic pentru toate mijloacele de transport. Südbadenbus opereaza acolo cateva linii interurbane si a foliat una dintre masinile folosite, autocarul FR-JS 162 (un Setra S 415 UL) in schema VVR. Firma AWM a realizat un model al acestui autocar, in mare parte corect - cu exceptia jantelor, echipate cu capace verzi pe care masina reala nu le-a avut niciodata:

Glas_Sudbadenbus_Setra_S415UL_GF_VVR-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_Setra_S415UL_GF_VVR-2.jpg


O alta "greseala" este instalatia de climatizare de pe pavilion, lasata de culoare gri, desi partile laterale de la autocarul real au fost foliate cu albastru. Iata-l si pe acesta:

setra-s-415-ul-suedbadenbus-97350.jpg

(c) Martin Hertzberg , www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.
 
  • Like
Reacții: mrpuf și GFN
Si Rietze a realizat un autobuz de line in schema VVR, un MAN NL mai vechi. Era un model limitat doar pentru VVR. Am reusit cu greu sa-l achizitionez, insa nu am apucat inca sa-l fotografiez in mod corespunzator. :)
 
Echivalentul VVR in regiunea nord-vestica a lacului Constanta este VHB. Südbadenbus exploateaza si acolo linii urbane si interurbane, insa fata de cele din VVR exclusiv cu autobuze si autocare de linie cu podea coborata, in general MAN si MB. Rietze a realizat acum cativa ani un model special pentru VHB al unui MAN Lion's City interurban, care nu a fost disponibil in comert. Modelul este corect, in afara oglinzilor retrovizoare (pe model carenate, pe original necarenate):

Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_VHB-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_MAN_LionsCity_U_VHB-2.jpg


Iata-l si pe acesta, masina FR-JS 427, fotografiat aici la gara din Singen dupa ce avusese o "intalnire" nefericita cu alta masina si fusese reparat insa nu si refoliat: :)

suedbadenbus-man-lions-city-127209.jpg

(c) Hp. Teutschmann , www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.
 
Incet, incet, colectia SBG Südbadenbus a ajuns la sfarsit.

Ultimul model este un autobuz urban. Südbadenbus are in sarcina reteaua urbana din Radolfzell, la capatul de vest al lacului Constanta (Bodensee). Se exploateaza cu midibuze si autobuze standard de 12 m, precum acest MB Citaro C2 model 2012 pe care Rietze l-a reprodus la 1:87:

Glas_Sudbadenbus_MB_Citaro_C2_Radolfszell-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_MB_Citaro_C2_Radolfszell-2.jpg


Modelul are o tampografie completa, inclusiv numerele de inmatriculare corecte.

Iata si originalul sau:

suedbadenbus-mercedes-citaro-knsw-102120.jpg

(c) Hp. Teutschmann , www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate.
 
Incet, incet, colectia SBG Südbadenbus a ajuns la sfarsit.

S-ar zice ca m-am grabit putin. Intre timp am mai fotografiat doua masini SBG si/sau Südbadenbus de care vorbisem mai devreme. :)

Si Rietze a realizat un autobuz de line in schema VVR, un MAN NL mai vechi. Era un model limitat doar pentru VVR. Am reusit cu greu sa-l achizitionez

Iata-l:

Glas_Sudbadenbus_VVR_MAN_NL223-1.jpg


Glas_Sudbadenbus_VVR_MAN_NL223-2.jpg


Si originalul, masina RW-BF 260 a prestatarului de servicii Omnibus Fischinger GmbH, fotografiata in anul 2010. Era un MAN NL 263, versiunea mai puternic motorizata:

nl-223-mit-vvr-design-50648.jpg

(c) Gilles Lenhard, www.bus-bild.de, toate drepturile rezervate
 
  • Like
Reacții: GFN
Tot din seria "model SBG de care s-a vorbit insa fara poze" :)

In anul 2017 Rietze a prezentat si un MB Citaro G FL (Euro 4) in aceeasi schema. L-am achizitonat si pe acesta insa inca nu am apucat sa-l pozez asa ca va prezint fotografia oficiala de produs de la Rietze. Modelul este din pacate de slaba calitate. Toate inscriptiile sunt realizate prin imprimare digitala (UV-Druck) si sunt net inferioare calitativ celor obtinute prin tampografiere. E un model pe care nu merita sa-l privesti de aproape:

Inscriptiile sunt intr-adevar oribile:

Glas_SBG_blau_M0B_Citaro_FL_G_Stadtenamen-1.jpg


Glas_SBG_blau_M0B_Citaro_FL_G_Stadtenamen-2.jpg


Si originalul sau, fotografiat la Konstanz acum mai bine de 10 ani:

110909-sbg-freiburg--327091.jpg

(c) Markus Doyon, www.autobusse-startbilder.de, toate drepturile rezervate

In zilele urmatoare voi mai posta cateva completari la cele de mai sus, dupa care trecem in alta regiune :)
 
  • Like
Reacții: GFN
La capitolul "alte autocare din Freiburg" urmeaza un Setra S 415 HD al firmei Winterhalter. Era autocarul folosit de echipa de fotbal locala, SC Freiburg, actualmente in Liga 1 federala, pentru deplasari acum 8-9 ani. Modelul este de la AWM:

Glas_Winterhalter_SCF_S415HD-1.jpg


Glas_Winterhalter_SCF_S415HD-2.jpg
 
  • Like
Reacții: GFN
Si la capitolul "Autocare din Alsacia" exista intre timp o completare, si anume un Renault FR1 al firmei Pauli din Colmar. Am vazut acest autocar acum 23 sau 24 de ani "pe viu". Modelul este o serie speciala realizata de (pe atunci foarte tanarul) Veit Kornberger pe baza Praliné:

Glas_Pauli_Renault_FR1-1.jpg


Glas_Pauli_Renault_FR1-2.jpg
 
  • Like
Reacții: GFN
Inainte sa schimbam "capitolul" mai am cateva autobuze si autocare de linie rosii ale DB Städteverkehr insa din alte regiuni decat Breisgau-Hochschwarzwald.

Mai intai un MAN NM 223-2 de la Oberbayernbus. E un midibuz carosat de Göppel, modelul e de buna factura si este produs de VK-Modelle (Veit Kornberger):

Glas_DB_Oberbayernbus_MAN_NM_223-2-1.jpg


Glas_DB_Oberbayernbus_MAN_NM_223-2-2.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero și GFN
Iata si un Setra S 415 NF, urmasul lui 315 NF care a fost in parcul SBG in numere mari, aici in versiunea Frankenbus. Modelul este realizat de AWM si nu a fost disponibil in comert:

Glas_DB_Frankenbus_Setra_S415NF-1.jpg


Glas_DB_Frankenbus_Setra_S415NF-2.jpg
 
  • Like
Reacții: GFN
Incheiem povestea rosie DB Stadtverkehr cu un autocar de linie foarte rar in Germania. Este un MAN Lion's City LE, model A78, care este masina low-entry ieftina de la MAN si se produce in Turcia. La DB nu am vazut decat foarte putine, in Saarland. Modelul este de la Wiking:

Glas_DB_Stadteverkehr_MAN_LionsCity_LE-1.jpg


Glas_DB_Stadteverkehr_MAN_LionsCity_LE-2.jpg


Incepand cu maine vom face un scurt tur pana la Bucuresti, inainte sa ne intoarcem apoi in Europa Centrala. :)
 
  • Like
Reacții: GFN
Anticipez putin (maine voi avea o zi luuuuuuuuuuuuuunga de tot :) ) si prezint de acum primul din cei patru membri ai colectiei mele RATB/STB.

E un banal Ikarus 260, revopsit de subsemnatul acum cam 10 ani. Inaintea sa a mai existat un "frate" si mai vechi, revopsit in galben ca in Bucuresti prin 1996-97 insa acela a fost instrainat si acum este in autobaza Iasi (Iasu', @Gam3 receptie?)

Glas_Bucuresti_RATB_Ikarus260-1.jpg


Glas_Bucuresti_RATB_Ikarus260-2.jpg
 
Urmeaza ceva mult mai rar. Singurul model RATB realizat la scara H0 in serie pana acum, in afara tramvaiului Minitechnik: un Ikarus 415 T de la Wumm-Modell din Ungaria.

Modelul este realizat din rasina si este departe de a fi perfect. Are insa meritul de a fi foarte rar. Seria realizata de colegul din Ungaria nu a fost mare deloc si nu stiu cate s-au "ratacit" pe plaiuri mioritice:

Glas_Bucuresti_RATB_Ikarus415T-1.jpg


Glas_Bucuresti_RATB_Ikarus415T-2.jpg
 
Anticip putin (maine voi avea o zi luuuuuuuuuuuuuunga de tot :) ) si prezint de acum primul din cei patru membri ai colectiei mele RATB/STB.

E un banal Ikarus 260, revopsit de subsemnatul acum cam 10 ani. Inaintea sa a mai existat un "frate" si mai vechi, revopsit in galben ca in Bucuresti prin 1996-97 insa acela a fost instrainat si acum este in autobaza Iasi (Iasu', @Gam3 receptie?)

Pai La Multi Ani in aceasta zi luuuuunga! Sanatate si tot ce iti doresti! Sa ai parte de multe trenulete la N HO Spur 0, sa te duca BMW-urile peste tot cu bine!

Salutari de la autobaza Iasi
DSC_5013.JPG
DSC_5016 copy.jpg
 
Multumesc frumos pentru urari!

Mai, si la Iasi aveti un CET Sud si o Gara de Nord, sau i-au ramas placutele de traseu de la autobaza de origine? :)
 
Continuam cu ceva tipic pentru Bucuresti si foarte rar in restul lumii: Un MB Citaro FL in versiunea cu 3 usi si podea 100% coborata.

Nu este ceva nou in faptul ca licitatiile in Romania se fac de multe ori "cu dedicatie". Atunci cand s-a ajuns la achizitia celor "1000 de stele pentru Bucuresti" s-a cerut expres in caietul de sarcini ca masinile sa aiba podea 100% coborata, pentru a elimina din start anumite marci din Europa de Est si spatiul ex-sovietic (ex: MAZ). De facto, singurii producatori europeni capabili sa ofere o asemenea configuratie (cu motorul amplasat vertical, vulgo "in dulap") erau EvoBus (MB) si Neoman (MAN).

Modelul este de la AWM, revopsit de catre subsemnatul si echipat cu o climatizare de la Rietze:

Glas_Bucuresti_RATB_MB_Citaro_FL-1.jpg


Glas_Bucuresti_RATB_MB_Citaro_FL-2.jpg
 
Inchei colectia mea bucuresteana cu un membru care este unul din putinii supravietuitori ai colectiei initiale, din 1996-97. Este o Tatra T3R realizata de catre subsemnatul cu mijloacele tehnice de atunci pe baza Hermann und Partner. Nu mai corespunde nicicum cu standardele din ziua de azi, insa la fel ca si Setra S 215 HD de la GFR Reisedienst, mi-e pur si simplu imposibil sa o arunc:

Glas_Bucuresti_RATB_Tatra_T3R-1.jpg


Glas_Bucuresti_RATB_Tatra_T3R-2.jpg