• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ca informatie, masina folosita ca baza arata asa:

2013-international-durastar-new-york-city-police-department-emergency-hd-trucks-series-19-greenlight-164-33190-b.jpg

Imagine (c) passiondiecast.com
 
Buna seara, interesanta si frumoasa colectie! Si eu, la rândul meu, chiar zilele acestea, luând o mica pauza de la calea de fier, am îmbogățit colectia la scara 1:64. Daca mi se permite, trimit si eu o fotografie cu o mica parte din colectia mea: o benzinărie Standard oil de la Greenlight (ce va suferi un weathering si reechipare cat se poate de curând), cu niscavai autoturisme: din punctul meu de vedere (chiar în detrimentul brandului Schuco), cele mai detaliate autoturisme (in mare parte americane) sunt cele de la Auto World: integral din metal, sasiuri ultradetaliate, la fel si interioarele, precum și ce este sub capota. Jante individuale, si cauciucuri corect dimensionate, cu profilul corespunzător.
IMG_20210319_2033365.jpg
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Ti se permite. :)

din punctul meu de vedere (chiar în detrimentul brandului Schuco), cele mai detaliate autoturisme (in mare parte americane) sunt cele de la Auto World:

Inseamna ca inca n-ai tinut in mana un model de la Tomytec/Tomica din colectiile TLV si TLV Neo sau un Kyosho din gama scumpa...

Uite aici de exemplu BMW E30 ca 325i si 318i, modele care ating pe Ebay si 2-300€:

76cd3-img_5332.jpg



aab42-img_5371.jpg




Si o comparatie cu ce numesc unii "1/64" adica Hot Wheels:

f0067-img_5348.jpg


Toate fotografiile din acest post (c) Lamley Group.
 
  • Like
Reacții: Frank_L
Sau asa: Auto World ($5,99) vs. Greenlight ($5,99) vs. Neo Scale Models ($39,99): :D

IMG_3390.jpg


(c) Lamley Group

Personal consider Auto World si Greenlight cam la acelasi nivel: amandoua au in general capote care se deschid, roti cu jante si cauciucuri separate etc. Exista Auto World faine si mai putin faine, la fel si Greenlight. La un nivel ceva mai inalt e Schuco si generatia noua Norev (ex: modelele exclusive pt. Citroen). Dupa aceea vine Kyosho, urmat de firmele tari din China (More Art, Scale Mini, etc., unele din rasina) si topul sunt Tomica Limited Vintage si Tomica Limited Vintage Neo din metal Die-Cast si Neo Scale Models din rasina. Desi de putina vreme am un camion usor MB 809 din rasina Scale Mini care bate la fund orice Neo Scale Models... :)

Ideea e ca o "jucarie" Matchbox sau Hot Wheels costa 1,99€, un model ieftin Auto World, Johnny Lightning sau Greenlight pe undeva intre 5 si 10, unul de la firmele "tari" chinezesti sau Kyosho cam 20-25, unul TLV sau TLV Neo undeva intre 35 si 150 (insa cum spuneam unele ating pe Ebay si 300) si un Neo Scale Models 40 pentru autoturisme si de la 80 in sus pentru autocamioane... E un fel de "cat dai, atata face".

Daca ar exista modele NYPD fabricate nu de Greenlight ci de TLV/TLV Neo le-as cumpara pe toate, oricat ar costa. Insa nu exista.
 
Continui putin si cu prezentarea colectiei, sau mai degraba prezentarea in detaliu a unor modele.

Spuneam ceva mai devreme ca am un Pontiac LeMans Safari din 1977 si un Plymouth Gran Fury mai recent cu zece ani "in lucru" si care vor deveni masini de comandament ale FDNY. Iata-le aproape terminate:

64-FDNY-Pontiac-LeMans-Safari-Plymouth-Gran-Fury-Umbau-HR-1.jpg


64-FDNY-Pontiac-LeMans-Safari-Plymouth-Gran-Fury-Umbau-HR-2.jpg
 
Si fiecare impreuna cu masini-pompa ale epocilor respective, in anii 1970 impreuna cu un Mack C-Pumper:

64-FDNY-Pontiac-LeMans-Safari-Umbau-mit-Mack-C-Pumper.jpg


si zece ani mai tarziu cu un Mack CF-Pumper:

64-FDNY-Plymouth-Gran-Fury-Umbau-mit-Mack-CF-Pumper.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Buna ziua, scuze pentru off-topic, nu contest calitatea TLV (chiar dacă unele din putinele europene par putin disproporționate), sau Neo (deși în general imi displac modelele din rășină), dar vin in apărarea AW cu următoarea comparatie side-by-side, a unui emblematic Dodge Challenger (precum este cel din Vasnishing Point): în stânga este AutoWorld R/T black over dark green, iar în dreapta este un T/A "go mango"(despre culorile MOPAR se mai poate scrie o pagină) de la Greenlight, ambele din 1970.
NB: datorita numarului scăzut de modele produse (maxim 10000, de obicei in jur de 1000), e aproape imposibil să găsești pe ebay.de un AW mai vechi de 1 an. Preturile din state pe masura, nemailuand in calcul versiunile "chase"-un gimmick american.
On-topic: felicitări pentru paint-job-uri, foarte reușite, de o calitatea mai buna decat cele din fabrica.
P.S.: cum procedati in privinta reasamblarii după vopsire, legat de nituri?
IMG_20210322_1519490.jpg
IMG_20210322_1519587.jpgIMG_20210322_1519344.jpgIMG_20210322_1520216.jpgIMG_20210322_1520381.jpgIMG_20210322_1520545.jpgIMG_20210322_1521130.jpg
 
Ultima editare:
Nici o problema.

Intr-adevar, Challenger R/T-ul AW arata mai realist decat cel de la GL, indiscutabil. Din nefericire AW s-a cam axat pe Muscle Cars si nu pe masinile de zi cu zi care-mi plac mie.

Problema apare cand pui masini aproape la fel cu alta gama de pret alaturi. Am in colectie un Cadillac Eldorado din 1975-76 si un DeVille Coupé din 1976-77 de la AW care atunci cand le privesti singure arata foarte bine. Cand le pui langa DeVille Coupé model 1973 de la Neo Scale Models par jucarii. Insa asa cum spun nemtii, "trebuie sa lasi biserica in sat", adica sa compari ce e comparabil.

TLV si TLV Neo disproportionate nu am intalnit. Nu am multe, cam doua duzini, insa tocmai proportiile corecte m-au convins.

Exemplu tipic: pozitia farurilor in masca. La multe modele (ex: Schuco) la masinile la care farurile la cea reala sunt foarte aproape de marginea mastii (ex: VW Golf I, Golf II, BMW E30) unele marci "ieftine" ca Schuco sau chiar si mai scumpe ca Mini GT le "aduc spre interior" din cauza grosimii carcasei de metal a masinii. La TLV si TLV Neo se foloseste alta tehnica si din acest punct de vedere imaginea reproducerii partii frontale a masinii e perfecta.

Singurii care ii pot echivala pe cei de la TLV sub aspectul asta sunt Kyosho in seria scumpa. Modelele mai recente construite 100% dupa planurile masinilor originale (ex: BMW M6 E24, BMW 2002 turbo) sunt din acest punct de vedere perfecte.

Care europeene TLV ti se par disproportionate? In colectie am ca italiene Fiat Panda, Lancia Delta Integrale, Alfa 1600 GT si un Ferrari, ca germane Golful II normal, Golful II GTI, Audi 80, Audi 90 si BMW-ul E30 ca 325i. Inca n-am gasit MB 190 E la pret convenabil, adica sub 150€. Si nici Porsche 911 si 912 sub 90-100€. :)
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Privind reasamblarea: indepartez niturile cu un burghiu de 2 sau 2,5 dupa caz insa nu gauresc "in prostie" ci doar atat cat trebuie. Daca e un model care mai trebuie deschis, fac o gaura de 1 in lacasul nitului si dupa aceea pun surub, cum a facut si Greenlight la unele masini (ex: Plymouth Fury 1977-78). Daca sansele sa intervin ulterior sunt mai mici, lipesc zona nitului cu putin cianoacrilat gel. Daca sunt sigur ca nu mai e nevoie sa intervin niciodata, lipesc cu epoxi cu 2 componente. Iar daca am dat-o in bara devine mai dificil :)
 
  • Like
Reacții: mrpuf
La scara 1/64 ar mai fi o regula: cu cat modelul are mai putine elemente de caroserie care "se deschid", cu atat e mai detaliat.

Desi exista si aici exceptii, de exemplu la baietii astia din China:

Rolls Royce Wraith
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Multumesc :). De la TLV, E30-ul mi se pare ca are ceva "gresit" la zona spoiler-ului si a farurilor,par poziționate prea jos. Si cauciucurile la Audi 80 mi se par nitel groase pentru categoria de pret. După ce am colecționat aproape maniacal 1:87 europene, recent descoperita (de mine) scara 1:64, pare destul de incantatoare, mai ales americanele cu "opening features".
Astept cu nerăbdare si prezentarea TLV-urilor, m-au fascinat mereu, mai ales JDM-urile străvechi. Din nefericire, raritatea cu care se gasesc pe ebay în Europa mi-a limitat colectia.
Schuco, deși foarte binevenite la 1:64, mi se par putin cam disproprotionat si grosolan lucrate. T3-urile sunt frumoase, dar nu același lucru poate fi afirmat despre t1 si /8, unde persista erorile de la 1:87.
După cum spuneam, astept cu nerăbdare prezentarea, în continuare, a colecției dumneavoastra- mai ales a umbau-urilor.
LE: Si mie imi plac mai mult mașinile " de zi cu zi", restaurand in realitate un Renault 18 GTL din 1985, foarte bogat reprezentat în miniatură în colecția mea: de la Otto la 1:18, la toate minuatiile frantuzesti, la Odeon, ixo, până la Bos-uri la 1:87. Scuze de off-topic
 
Ultima editare:
Multunmesc frumos pentru aprecieri.

Atatia useri, tot atatea pareri. Mie unul E30-ul TLV Neo mi se pare cel mai corect la 1/64, comparat cu Kyosho, Mini GT si compania, ca sa nu mai vorbesc de jucarii stil Hot Wheels sau Matchbox. Nu am pretentia ca opinia mea sa conteze mai mult ca a altuia, insa mi-am petrecut o buna parte din viata alaturi de BMW-uri si forma specifica a E30-ului imi este foarte familiara.

Cum spunea un ilustru disparut de aici acum cam 10 ani, "de aia e forum, dom'le, ca sa te certi si sa-ti impui parerea". :)

TLV-uri si TLV Neo cumpar pe Ebay doar din Japonia, fie de la useri privati fie de la magazine virtuale precum acesta. Aici sunt preturi destul de corecte si daca iei 2-3 odata transportul nu e foarte mare. Taxe vamale pana acum nu s-a intamplat sa platesc.

De la Schuco am cateva modele, T1 si T3 (T2-ul e GL), Golf I, un Unimog, un 911, un Käfer, un Strich 8 si de mai putina vreme un BMW 2002 ti. Nu tine comparatia cu 2002 turbo Kyosho insa e proportionat corect.

In Statele Unite mai exista candva si o marca 1/64 a Motormax numita Fresh Cherries. Modelele erau ieftine (sub 5 dolari) insa cu proportii corecte. Am de la ei un Dip (dupa parerea mea mai frumos lucrat ca cel din 2020 de la GL) si un Dodge Aries. Faceau masini "de zi cu zi" si asta se potrivea perfect colectiei mele.

O surpriza placuta sunt firmele din China pentru piata din China. Multe modele se gasesc aici la preturi modice. Asa am pus mana pe un VW Jetta perfect pentru conversii de anii 1980, un VW Passat din epoca si ceva camioane care au ajuns si in Romania in anii 1960 - rude de "Steagu Rosu". La firmele chinezesti trebuie insa avut grija, nu tot ce e declarat ca 1/64 chiar este la 1/64. In general cu cat modelele sunt mai scumpe, cu atat sunt mai corect reproduse la scara si mai precise - ca oriunde, de altfel. ;)

Atentie cu magazinul chinezesc din linkul de mai sus - modelele pentru piata interna sunt chiar ieftine, mai ieftine ca in alta parte, insa la GL sau Norev preturile sunt mai mari ca in Europa.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Si ca sa revin la colectie (ceea-ce nu trebuie interpretat ca o incercare de a opri discutia in paralel - chiar ma bucur de ea) :) iata si doua fotografii cu Tow Truck-ul Chevrolet Steel Tilt Cab NYPD amintit mai sus, rezultat din aceeasi operatiune de kitbashing ca si Ford-ul C ESU. Stiu ca pare al naibii de scurt si disproportionat insa asa era si originalul:

64-NYPD-MTD-Chevrolet-Umbau-HR-1.jpg


64-NYPD-MTD-Chevrolet-Umbau-HR-2.jpg
 
  • Like
Reacții: mrpuf și AdyAero
Azi inchei cu raftul rezervat NYPD. Iata partea din stanga:

64-US-09-NYPD-3.jpg


Cronologic vorbind suntem la sfarsitul anilor 1980 si inceputul deceniului urmator. Asa cum spuneam, "lumea" mea NYPD se incheie odata cu aparitia schemei de vopsire albe in 1997. Pur si simplu nu ma impac cu ea.

In prim-plan dreapta avem o bucata dintr-un Caprice al Highway Patrol. In spate unul din cele doua Mustang-uri model 1988 confiscate de NYPD si ajunse la HWY 3 (Greenlight) de care am vorbit deja si si mai in spate Tow Truck-ul Chevy fabricatie personala prezentat mai sus.

Ultimele masini in schema clasica NYPD alb - lbastru deschis sunt doua RMP-uri Ford Crown Victoria model 1992-93 (Greenlight) si in spatele lor un Chevrolet Caprice model 1991 ("Balena"). Acesta din urma este un model Johnny Lightning special pentru Playing Mantis si este un pic iesit din scara - mai degraba 1/66. Din motive de copyright poarta marcaje un pic fictive. Candva va trebui sa corectez si asta, daca ma indur sa-l modific - macheta e una foarte rara.

Urmeaza trei Chevrolet Caprice model 1987-1990 ale NYPD Housing Bureau in schema lor caracteristica galben - albastru inchis. Au existat in epoca si Dip-uri / Gran Fury-uri vopsite astfel.

Langa ele trei masini ale New York City Transit Police in schema caracteristica alba cu capotele albastre, de pe vremea cand era o entitate separata de NYPD. Cele din fata (Caprice 1987-90) sunt RMP-uri obisnuite, cel din spate (Ford Crown Vic 1993-94) este "masina ceremoniala" folosita la evenimente exceptionale (parade, cermonii mortuare, etc).

In extrema stanga se afla masini "civile" ale NYPD, obtinute in general prin conversii si revopsiri de alte modele. Avem doua Caprice-uri din 1987-90 (albastru inchis si auriu), un Impala din 1980-81 (negru), un Dip din 1982-89 (albatru metalizat) si un Ford LTD Station Wagon de la jumatatea anilor 1980 (albastru inchis). Toate (la fel ca si masinile de la Housing Bureau si Transit Police) sunt Greenlight sau conversii pe baza Greenlight in afara Dip-ului, care e un model Motormax/Fresh Cherries "out of the box".
 
Cam asta ar fi colectia NYPD pentru moment. Mai trebuie sa soseasca doua modele Greenlight, un 4 x 4 GMC Blazer si un remorcher pentru autoturisme GMC Sierra, anuntate pentru lunile viitoare.

In episodul urmator trecem la binecunoscutele taxiuri galbene new-yorkeze.
 
Trecem acum la ultimul raft "american" - cel putin in starea din martie 2021. :)

Partea din dreapta a acestuia e rezervata taxiurilor din "Marele mar":

64-US-10-NYC-Cabs.jpg


Taxiurile din New York sunt de trei sferturi de secol vopsite intr-o culoare unitara stabilta de New York City Taxi and Limousine Commission (NYC TLC), si anume asa numitul "Taxi yellow" (vopsea Dupont M6284 sau echivalentul). La origine era vorba de o culoare folosita de Ford pentru autobuze scolare.

In model exista (ca si la masinile reale, de altfel) unele variatii, chiar si la acelasi producator. Unele, precum Dip-ul recent de la Greenlight sunt "complet pe langa placa", asa ca in cazul meu au trecut printr-o cura de revopsire aproape completa.

In extrema dreapta avem un Ford Torino din 1975 (Greenlight), model folosit rar ca taxi. Langa el urmeaza cinci Checker (Marathon) A11, masina produsa in aceasta forma intre sfarsitul anilor 1950 si 1982 si care au supravietuit in New York pana aproape de anul 2000. Sunt modele Greenlight cu detalii care le identifca drept modele din anii 1970 si 1980, in parte customizate de subsemnatul. Cele trei din fata sunt "stock", cele din randul din spate modificate de mine.

In spatele lor se zareste ascuns un Dodge Monaco din 1977-78, un model rar Johnny Lightning pentru Playing Mantis.

In stanga lor avem patru Diplomat / Gran Fury de la Greenlight. Cele doua din fata au fost revopsite de subsemnatul, cele doua din spate sunt in culoarea in care le-a produs GL acum cateva luni si care n-are nimic in comun cu originalul.

In stanga lor urmeaza un sir de trei Chevy Caprice. Cel din mijloc (cu decorul in carouri) este "stock", cel din fata si cel din spate customizate.

In final, in stanga spate se ascunde un Ford LTD Crown Vic din 1993-1994. Si acesta e un model Greenlight.