In aceasta seara revin la raftul cu autoturisme de peste ocean si anume cu partea sa din mijloc:
E mai usor sa le prezint pe randuri decat pe coloane. Pe langa "americane" mai sunt si cateva europeene si japoneze insa care isi au locul acolo din motive personale.
De la stanga la dreapta in randul din fata avem un VW Rabbit de prin 1977 de culoarea cuprului de la Greenlight (ruda americana a Golf-ului I) cu detaliile specifice, apoi un Nissan Terrano R3M de la sfarsitul anilor 1980 (TLV Neo), apoi un BMW 2002 ti portocaliu de la Schuco. Acesta este un model pre-1972 si va fi "americanizat" prin aplicarea de lumini coltare (barile de protecte supradimensionate au fost introduse in SUA dupa 1972). In dreapta lui avem o Honda Civic CRX pre-1989 albastra-argintie (TLV Neo), urmata de un Datsun 200 SX de la jumatatea anilor 1980 de asemenea intr-o schema de vopsire in doua culori albastra-argintie (tot TLV Neo). Ultimul pe rand este un Chevy Caprice din 1989-90 in configuratia taxi, opera subsemnatului despre care am vorbit deja.
Pe randul al doilea avem masini full-size, intre care si multe asa numite "coupé-uri de lux personale". Primul este un break Buick Century Caballero Estate din 1957 (Neo Scale Models) din rasina, apoi un Cadillac Eldorado model 1975 verde metalizat (Lido Green) de la Auto World, apoi un Cadillac Coupé DeVille model 1972 rosu-metalizat cu capota acoperita cu scai crem de la Neo Scale Models (rasina). In mijloc avem tot un Cadillac Coupé DeVille insa model 1976 (Die Cast Auto World) negru, urmat de un Cadillac Coupé DeVille model 1972 identic cu primul insa de culoare albastru metalizat (Neo Scale Models). Masina aurie este un Lincoln Continental Mark V din 1977 tot din rasina si de asemenea de la Neo Scale Models. Tot de acolo provine si ultima masina. Randul se incheie asa cum a inceput, cu un autoturism din 1957. Este insa cu totul alta clasa si anume un (Chrysler) Imperial Crown 4-Door Southampton de culoare neagra (Neo Scale Models, rasina).
In spate avem un AMC Matador model 1971 al Politiei orasului Yonkers, NY. Urmeaza doua Chevy Caprice de la jumatatea anilor 1980 albastre cu dunga galbena ale Politiei Statului New York. Toate trei modelele sunt de la Greenlight. Urmatorul este de la Auto World si anume un break Buick Estate Wagon din 1974, un urmas al celui din rasina din randul de mijloc. Urmeaza un minibuz scolar Ford Club Wagon model 1968, un alt break Mercury Grand Marquis Colony Park visiniu din 1985 (ambele Greenlight), apoi inca un break Buick Century Caballero Estate din 1957 (Neo Scale Models) insa albastru deschis metalizat si in final un Chevy Caprice model 1986 in versiunea de lux cu acoperisul de vinil roscat (Greenlight).
Cu alte cuvinte, de toate pentru toate gusturile si de fapt si toate portofelele.
Fascinante sunt proprotiile masinilor: Honda CR-X sau Rabbit-ul sunt nu numai ca lungime insa si ca latime cam jumatate dintr-un Lincoln Continental sau Cadillac deVille...