• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Vorbeam inainte de "variatiile de culoare" ale taxiurilor de la Greenlight. Un exemplu extrem e asa cum spuneam Dodge Diplomat-ul din anii 1980.

In fotografiile de mai jos avem modelul asa cum "iese din blister", cu un galben canar nefiresc si in plus un cod de taxi gresit (corect e cu combinatie cifre/litere in formula 1A10 pana la 9Y99). Cel de langa nu a primit inca codul si este revopsit de mine corect:

64-NYC-Cab-Dip-mit-GL-Original.jpg


Operatiunea de vopsire nu a fost simpla, deoarece am dorit sa pastrez marcajele cu tarifele de pe usile din fata. Asa ca am mascat cu grija, am slefuit in jur si am vopsit peste. Dupa aceea a urmat un strat de lac lucios de la Microscale.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Prinzand "gust" am mai facut o variatiune pe aceeasi tema:

64-NYC-Cab-Dip-Gran-Fury-1.jpg


Ambele masini sunt revopsite de mine. Cel din stanga este un Dip, cel din dreapta un Gran Fury. Iata-le si din spate:

64-NYC-Cab-Dip-Gran-Fury-2.jpg
 
  • Like
Reacții: mrpuf
O operatiune mai simpla a fost "banalizarea" unui Caprice din 1987-90. Cele mai multe nu purtau benzi in carouri si aveau capace tip "farfurie de caine" la roti:


64-NYC-Cab-Caprice-mit-GL-Original.jpg


Inscriptiile au fost eliminate cu acetona (pe vopsele "arse" Die-Cast merge fara probleme) si cu multa grija. Trebuie evitat contactul cu orice masa plastica si mai ales trebuie lucrat in jurul celorlalte inscriptii care trebuie pastrate.

Iata si trei taxiuri "custom" din anii 1980 impreuna (Caprice, Dip, Gran Fury):

64-NYC-Cab-Caprice-Dip-Gran-Fury.jpg
 
De pe vremea cand aveam timp sa modific dublurile din colectia de 1:72: Un Dodge Intrepid, curatat, revopsit la vopsea la tub, protectii suplimentare fata spate, panou de reclame pentru plafon, urma sa o decorez cu decaluri aplicate individual si sa imi iasa un taxi complet fictiv. De 3 ani am cam lasat deoparte sculele de modelism si m-am apucat de 1:87 dar o sa revin la 1:72 incet incet...
PS. Pozele imi apartin, le-am luat de pe rcforum.ru unde le-am postat acu' ceva timp si nu stiu daca mai gasesc originalele prin calculator.
DI_015.JPG
DI_016.JPGIMG_4858.JPG
IMG_4857.JPGIMG_4860.JPG
 
Arata fain.

De 1/72 Die Cast am reusit pana acum sa nu ma leg. Cred ca am avut candva doar 3-4 modele, un Land Rover 110 sau 130 precum si un BMW E39 berlina si un MB Actros cisterna care au fost revopsite si decorate ca masini ale Bundeswehr respectiv Bundeswehr Fuhrpark. :) Au ajuns intr-unul din cartoanele cu machete aero si blindate 1/72 pe care le gazduieste un prieten din Bucuresti si care isi cauta inca loc de expunere.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Ca sa exemplific ce scria @mrpuf ceva mai sus, azi am primit o cutie cu o duzina de modele Auto World, Racing Champions si Greenlight din SUA, unele pentru conversii si alte ca noutati abia livrate din China. Mai jos va voi prezenta doua "variatiuni pe aceeasi tema".

E vorba de pick-up-ul cunoscut din anii 1970 si 1980 de la Chevrolet, cod K10 si denumit comercial Silverado. Cel rosu cu alb e un model Auto World din 2019 sau 2020 si reprezinta un Chevy Silverado K10 din 1978. Cel negru este produs in 2021 si reprezinta facelift-ul din 1981 cu faruri rectangulare (doar doua in acea versiune de echipare) ca Silverado Fleetside:

64-AW-Chevy-Silverado-Fleetside-1981-Silverado-K10-1978-1.jpg


Se remarca diferentele de forma si de culoare si de asemenea tampografia foarte completa, inclusiv numere de imatriculare:

64-AW-Chevy-Silverado-Fleetside-1981-Silverado-K10-1978-2.jpg
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Si aceste modele AW au "parti care se deschid" precum capota motorului si clapa din spate, insa cu luft-uri mai fine ca altele (sub acest aspect Chevy Suburban din 1965, tot de la AW, sosit si el azi, e o catastrofa; in schimb Buick-ul Regal T-Type din 1986 de la Racing Champions Mint este aproape perfect, fara luft vizibil):

64-AW-Chevy-Silverado-Fleetside-1981-Silverado-K10-1978-3.jpg
 
  • Like
Reacții: mrpuf și Frank_L
Salut,

Episodul de azi l-as putea intitula "Originalul chinezesc si copia chinezeasca".

Revin putin (cu ocazia a doua achizitii recente) in lumea FDNY la 1/64. V-am vorbit deja de defuncta firma Code 3, care a produs in anii 1990 si 2000 masini de interventie americane, in general din New York. Modelele erau extrem de detaliate, de o calitate deosebita (sub aspectul finisajelor - despre materiale voi mai reveni) si se comercializau la preturi pe masura. Firma a disparut de aproximativ 10 ani si unele modele Code 3 ating azi sute de Euro pe Ebay.

Am in colectie cate un Mack C Pumper al FDNY produs in China de Code 3 si "copia" ieftina comercializata de catre Amercom "la chiosc" in diferite tari europeene, mai ales in Polonia. Pe cel Amercom l-am aratat deja impreuna cu Pontiacul facut de mine.

Iata-l pe cel "ieftin" Amercom, care se gaseste la 10-20€, masina 305 a FDNY:

64-FDNY-Mack-C-Pumper-Amercom.jpg



Si iata si "originalul" Code 3, masina FDNY 71, care costa peste 100€:

64-FDNY-Mack-C-Pumper-Code-3.jpg


La prima vedere e cam acelasi lucru, nu-i asa?
 
Hai sa ne uitam mai bine:

64-FDNY-Mack-C-Pumper-Amercom-Code-3-3.jpg


La Code 3 toate manerele cromate sunt piese din plastic separate, la Amercom sunt doar mulate in caroserie si date cu vopsea argintie. Jantele si cauciucurile Code 3 sunt profilate, cele Amercom nu. Toate geamurile la Code 3 au garnituri de cauciuc (simulate) negre, la Amercom ioc. Daca le iei in detaliu vei gasi cateva sute de diferente.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Iata-le inca o data si impreuna, in vederi de ansamblu:

64-FDNY-Mack-C-Pumper-Amercom-Code-3-1.jpg


Si din spate:

64-FDNY-Mack-C-Pumper-Amercom-Code-3-2.jpg


"Merita banii"? Depinde ce si cum colectionezi. Daca vrei sa ai un Mack C Pumper la 1/64 ajunge si cel Amercom. Daca nu ai cu ce sa-l compari arata chiar foarte fain. Insa pentru unul obisnuit cu rasini si TLV-uri ca mine trebuia si un Code 3 in colectie. Din fericire ambele masini sunt reprezentari ale unor prototipuri FDNY diferite, de la cazarme de pompieri diferite.

Despre a doua achizitie, un Mack CF Ladder cu 3 osii, voi vorbi in zilele urmatoare. :)
 
Pe asta de la Amercom l-am cumparat si eu (cred) dar pentru ca scria 1:72 pe postament (sau ma insel si era alt model...)
 
La Amercom si DelPrado au aparut mai multe modele la 1/64 care au fost declarate 1/72, de exemplu un PSE Renault Master al BSPP pe care il am si eu. Insa l-am masurat (cunosc dimensiunile masinii reale) si e chiar 1/64.

A existat insa si un Mack C la 1/72:

ACSF49-DD__97430.1587942360.1200.1200__29135.1609231812.jpg

Poza (c) Live Car Model

Acesta era intr-adevar la scara precisa 1/72. Nu stiu daca a existat numai cu caroserie Rescue sau si ca Pumper sau Ladder.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Buna seara,

Am scris mai sus:

Despre a doua achizitie, un Mack CF Ladder cu 3 osii, voi vorbi in zilele urmatoare.

Din motive logistice a trebuit sa asteptati cateva zile. Pur si simplu nu am avut nici macar o clipa de pace pana in seara asta (si probabil nici de maine incolo). ;)

Mi-am dorit de cand m-am apucat de strans vehicule 1/64 sa am o masina cu scara Aerialscope a FDNY in colectie, insa nu una recenta pe sasiu Seagrave ci una din anii 1980-90 pe sasiu Mack CF. Acestea au fost produse numai de Code 3 in doua versiuni si in ziua de azi nu mai poti pune mana pe ele. In plus au un mare dezavantaj, scara telescopica este fabricata din masa plastica (ABS) si la 95% din modele sufera de "galbejeala". Iar cele care inca n-au ingalbenit ajung la 3-400€ pe Ebay si nu le poti scoate din cutie.

Pana la urma am avut oarecum noroc si am gasit una "ingalbenita uniform" la un pret convenabil. De ce spun "oarecum" va voi explica mai jos.

Asa arata in configuratia de drum:

64-FDNY-Mack-CF-Ladder-41-1.jpg


Dupa cum se vede, detalierea e la nivel de Code 3. Nimeni nu a facut mai bine pana acum la scara asta. In cabina avem pana si panoul de comanda intern pentru scara telescopica:

64-FDNY-Mack-CF-Ladder-41-5.jpg
 
Evident, am dorit s-o vad si in pozitie de lucru, cu bratele de stabilizare extinse si scara telescopica intinsa, adica cam asa:

64-FDNY-Mack-CF-Ladder-41-2.jpg


Sau la celalalt capat asa:

64-FDNY-Mack-CF-Ladder-41-4.jpg


Adica de fapt asa: :)

64-FDNY-Mack-CF-Ladder-41-3.jpg


Problema e ca atunci cand am inceput sa trag de ea partea de plastic a magaoaiei a inceput sa se faca la propriu farame. :(

A urmat o sesiune de 3-4 ore de lipit piese la loc (platforma argintie se rupsese in 8 piese diferite, bratele "albe" in sase locuri diferite), plus o baie in peroxid de hidrogen pentru "revitalizare" si apoi o sesiune de 2-3 ceasuri de pregatire pentru vopsire si una de un ceas si jumatate de vopsire intr-o nuanta de bej similara cu cea a pieselor ramase intacte ca sa nu se vada nimic. Pe cand am terminat ceasul bisericii de alaturi incepea sa bata (bate regulat la sfert de ora de la sapte dimineata la zece seara) iar subsemnatul era un munte de nervi.

Fotografiile au fost facute dupa aceea, asa ca ce vedeti e bratul telescopic reparat, nu cel in starea initiala. Nu ar trebui insa sa vedeti mare lucru ca diferenta. :)
 
Inainte sa revin la prezentarea in ordine a colectiei, mai fac o mica paranteza.

Nu ma dau in vant dupa masini de epoca. Insa la doua noutati de luna trecuta de la Racing Champions Mint nu am putut sa rezist. Amandoua sunt roadsteruri mari, cu caroserii facute special si motoare cu multi cilindri: un Cadillac V16 Cabriolet din 1931 de culoare cafenie si un Duesenberg SSJ Speedster gri din 1935:

64-RC-Duesenberg-SSJ-Speedster-1935-Cadillac-V16-Cabriolet-1931-1.jpg


Cadillac-ul avea motor de 16 cilindri in V, Duesenberg-ul doar opt insa in linie (faimosul Straight 8). Un Duesenberg de competitie cu motor Straight 8 a "fugit" si in Romania si se afla acum, in stare cam precara, e drept, la Muzeul Tehnic Leonida din Bucuresti.

Iata si motoarele:

64-RC-Duesenberg-SSJ-Speedster-1935-Cadillac-V16-Cabriolet-1931-2.jpg
 
Iata si masina de la Leonida, fotografiata de subsemnatul acum aproape 4 ani la ultima vizita facuta acolo impreuna cu @Gam3 :

DSC_9210_kl4cea35eb5d056121.jpg


Alaturi se remarca si automobilul aerodinamic Persu si in dreapta o masina NAG de la inceputul secolului.
 
In aceasta seara revin la raftul cu autoturisme de peste ocean si anume cu partea sa din mijloc:

64-US-11-Cars-1.jpg


E mai usor sa le prezint pe randuri decat pe coloane. Pe langa "americane" mai sunt si cateva europeene si japoneze insa care isi au locul acolo din motive personale. :)

De la stanga la dreapta in randul din fata avem un VW Rabbit de prin 1977 de culoarea cuprului de la Greenlight (ruda americana a Golf-ului I) cu detaliile specifice, apoi un Nissan Terrano R3M de la sfarsitul anilor 1980 (TLV Neo), apoi un BMW 2002 ti portocaliu de la Schuco. Acesta este un model pre-1972 si va fi "americanizat" prin aplicarea de lumini coltare (barile de protecte supradimensionate au fost introduse in SUA dupa 1972). In dreapta lui avem o Honda Civic CRX pre-1989 albastra-argintie (TLV Neo), urmata de un Datsun 200 SX de la jumatatea anilor 1980 de asemenea intr-o schema de vopsire in doua culori albastra-argintie (tot TLV Neo). Ultimul pe rand este un Chevy Caprice din 1989-90 in configuratia taxi, opera subsemnatului despre care am vorbit deja.

Pe randul al doilea avem masini full-size, intre care si multe asa numite "coupé-uri de lux personale". Primul este un break Buick Century Caballero Estate din 1957 (Neo Scale Models) din rasina, apoi un Cadillac Eldorado model 1975 verde metalizat (Lido Green) de la Auto World, apoi un Cadillac Coupé DeVille model 1972 rosu-metalizat cu capota acoperita cu scai crem de la Neo Scale Models (rasina). In mijloc avem tot un Cadillac Coupé DeVille insa model 1976 (Die Cast Auto World) negru, urmat de un Cadillac Coupé DeVille model 1972 identic cu primul insa de culoare albastru metalizat (Neo Scale Models). Masina aurie este un Lincoln Continental Mark V din 1977 tot din rasina si de asemenea de la Neo Scale Models. Tot de acolo provine si ultima masina. Randul se incheie asa cum a inceput, cu un autoturism din 1957. Este insa cu totul alta clasa si anume un (Chrysler) Imperial Crown 4-Door Southampton de culoare neagra (Neo Scale Models, rasina).

In spate avem un AMC Matador model 1971 al Politiei orasului Yonkers, NY. Urmeaza doua Chevy Caprice de la jumatatea anilor 1980 albastre cu dunga galbena ale Politiei Statului New York. Toate trei modelele sunt de la Greenlight. Urmatorul este de la Auto World si anume un break Buick Estate Wagon din 1974, un urmas al celui din rasina din randul de mijloc. Urmeaza un minibuz scolar Ford Club Wagon model 1968, un alt break Mercury Grand Marquis Colony Park visiniu din 1985 (ambele Greenlight), apoi inca un break Buick Century Caballero Estate din 1957 (Neo Scale Models) insa albastru deschis metalizat si in final un Chevy Caprice model 1986 in versiunea de lux cu acoperisul de vinil roscat (Greenlight).

Cu alte cuvinte, de toate pentru toate gusturile si de fapt si toate portofelele. :) Fascinante sunt proprotiile masinilor: Honda CR-X sau Rabbit-ul sunt nu numai ca lungime insa si ca latime cam jumatate dintr-un Lincoln Continental sau Cadillac deVille...
 
Pentru "necredinciosi", "negationisti" si alte bazdaganii :) iata si o fotografie la scara 1:1, facuta de tatal meu in anul de gratie 1976 pe fereastra dormitorului sau la Brookhaven, Long Island, NY:

BNL-13-klab27dba665daefdf.jpg


In spate se vede un Ford Econoline portocaliu, dupa care se ascunde VW-ul "broasca" al unui coleg. De remarcat cauciucurile cu flancuri albe ale VW-ului. Un alt coleg (daca-mi amintesc bine de origine suedeza) avea un Datsun galben iar Plymouth Fury-ul model 1974 alb apartinand laboratorului fusese imprumutat de tatal meu. Datsun-ul pare sa fie la scara 1/2 comparat cu Plymouth-ul insa isi arata si el cu mandrie farurile duble - doar suntem in America. :D
 
Dupa o absenta de cateva saptamani din motive profesionale revin cu "sfarsitul" raftului dedicat modelelor de autoturisme din SUA, adica partea din stanga:

64-US-12-Cars-2.jpg


Pe randul din fata avem, de la dreapta la stanga, VW Rabbit-ul prezentat anterior de culoarea cuprului. Urmeaza un Ford Mustang de prin 1988 galben de la Greenlight, un Plymouth Reliant (K-Car de la Mopar, "frate" cu Dodge Aries) din 1983 (Motormax/Fresh Cherries), apoi un Chevy Citation din 1981 albastru metalizat de la Johnny Lightning (o versiune americana a modelului cunoscut la noi ca Opel/Vauxhall Ascona). Urmeaza Chevy Silverado K10 din 1978 alb/rosu de la AW prezentat mai sus si randul se incheie cu un Jeep DJ-5 de la U.S.Postal Service in culorile anilor 1980-90 (Greenlight).

In spatele lor avem Cadillac-ul Eldorado model 1975 verde metalizat AW deja cunoscut, apoi break-ul Buick Century Caballero Estate din 1957 (Neo Scale Models) din rasina. Dupa spatiul gol rezervat unui Ford LTD de politie care a sosit intre timp vine un Ford Bronco din 1993 al US Customs / Border Patrol (Greenlight) si apoi doua LLV (long life vehicle) de la Grumman, masinile standard ale postei americane de la jumatatea anilor 1980 si pana azi. Sunt gandite pentru o viata extrem de lunga, cu caroserii din materiale inoxidabile si pe cele mai multe din ele s-au schimbat pana acum o duzina de motoare.

In randul din spate avem doua Chevy Caprice model 1990 ale New York State Police in schema tipica albastru inchis cu banda galbena pe lateral. Urmeaza un AMC Matador din 1971 al politiei orasului Yonkers, NY alb/negru, apoi pe jumatate ascuns un Ford Custom 500 al New Jersey State Police din 1967. Langa el, aproape complet ascuns este un Ford LTD Crown Vic de prin 1983-84 tot al New Jersey State Police, singurul model Matchbox din colectie. A fost o serie speciala pentru Statele Unite si se gaseste extrem de rar. Ultimul din rand, de asemenea aproape complet ascuns, e un Plymouth Fury din 1977-78 alb/negru pe care il voi modifica usor pentru a reprezenta o masina a politiei orasului Lafayette, IN (Greenlight).

In episodul urmator atacam "europeenele". :)