Colectia lui ALX

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.381
1.415
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Fain. Ar trebui o directie proportionala mai fina si mai "progresiva", asa cum exista la modelele realizate din metal de pasionatii de masini telecomandate 1/87.
 

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Octombrie 2016
623
352
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
este progresiva si se poate regla din telecomanda cat de tare sa se miste, dar tre sa iau o telecomanda cu joysticuri mai fine, ca ce am eu e un model mai vechi
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Imi aduc aminte cand mergeam cu autobuzul Ikarus pe linia 311 , trebuia sa stai pe varfuri cand trecea peste sinele de tramvai sau prin gropi ca altfel ti se dislocau rinichii sau faceai tasare de vertebre, plus toate geamurile zanganeau pe glisierele pe care erau montate de nu iti auzeai nici gandurile.
Eeeee................ tinerete, vremuri frumoase.:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
257
238
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu am mers toata perioada perioada liceului tot cu Ikarus, dar pe linia 313. Cred ca de acolo mi s-au tasat discurile :) :) :)
Are dreptate @GFN, a trecut ceva timp... :(
 
  • Like
Reacții: GFN

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Octombrie 2016
623
352
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
eu am mers la greu cu ikarusuri la sate pe la bunici, si bagau muzica populara de pe casete cu banda intinsa si prost copiata si sofer cu basca, era "senzatie" si exact asta vreau sa reproduc
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.192
166
galati
LOCATION
galati
Meah. Eu imi aduc aminte cum am mers ultima data agatzat de scara. Tu macar ai stat pe varfuri. Soferul a incercat sa convinga haita de lupi sa coboare sa poata inchide usile, statiile erau pline, asa ca scrantitul a plecat cu viteza a 5-a ca la raliu, a trecat fluierand pe langa vreo 3 statii si a oprit doar cand era gata gata sa ia bataie jumatate de autobuz striga STATIEEEEEE. Dupa ce am coborat, eram blocat de carcei, nu mi-a mai trebuit. De, cum zicea colegul mai sus, tinerete. Alergai la scoala sa iti faci un drum.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.192
166
galati
LOCATION
galati
Uite daca mai vrei. Sant mai multe modele.
[img=https://youtu.be/cVa8u1eIsHU]View: https://youtu.be/cVa8u1eIsHU[/img]
 

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Octombrie 2016
623
352
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
Am si dacia la 1/87:

[img=https://www.youtube.com/watch?v=8xmS9fFNU4M]View: https://www.youtube.com/watch?v=8xmS9fFNU4M[/img]
 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
267
617
Da, si eu am destule amintiri legate de Ikarus-uri. In liceu, inainte de 1989, mergeam cu IK 4 pe linia 176 care apoi a devenit 182. Daca prindeam un loc pe scara eram tare. Ma tineam de usa si mapa cu cursuri si caiete in dinti. Daca stateai la usa din fata nu mergea autobuzul cu usa deschisa. Daca stateai la usa 2 sau la usa 3 si era zloata pe jos te stropea pe pantaloni in timp ce te tineai de usa cu unghiile pana ti se albeau. Zapada amestecata cu apa lasa dare de jeg cand se usca pe uniforma. La ultima usa era asa de jos autobuzul incat pe la sinele de tramvai lovea cu fundul de asfalt. Uneori se simteau si vapori de motorina amestecati cu vapori de ,,Deo Parfum" de Cluj Napoca ai unuia care, pentru a fi ,,cel mai tare" se dadea cu el si pe haine dar fara sa se spele. Apa calda era un lux.
Uneori, cand venea IK 4 in statie, era asa de aglomerat pe scari incat toti cei care se incumetau sa se urce plonjau imediat cu mainile pe orizontala in speranta intalnirii cu o bara sau macar o portiune de usa. Desigur in aceasta ,,calatorie" spre un punct de ancorare mai intalneai si colege in sarafan cu matricola. Credeti-ma, era singura sursa de caldura pe tot drumul atarnat de usi pana la liceu, in decorul hibernal.
Da, imi amintesc si eu ca soferii suduiau permanent, aveau o caciula murdara cu doua urechi nelegate intre ele ce atarnau permanent. De caldura nu se punea problema. Era un moft. Oricum, mai multi colegi, poate mai norocosi ca mine pentru ca s-au urcat de la capat, imi spuneau ca in interior, cand era plin, daca ridicai picioarele nu cadeai. Tare !

Cand eram copil am calatorit cu aceste Ikarus articulate din Bucuresti. Nu pot uita niciodata roata de rezerva aruncata pe jos, inauntru, in interiorul burdufului, peste care trebuia sa sari, calcand sau nu, daca vroiai sa avansezi ori sa cobori. Iarna apa de la topirea zapezii de pe burduf ingheta in timpul noptii cand autobuzele stateau afara, in garaj. Dimineata, cand sareai pesta roata din burduf, de multe ori trageai si un cap in bolovanul de inghetat. Atunci ne distram ....

Troleibuzele Ikarus de azi din Bucuresti, desi au o varsta venerabila, sunt un lux fata de ceea ce era in vremea socialista pus la dispozitia cetatenilor care mergeau la locul de munca ori la liceu.
 

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
388
153
39
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dupa 99 prin liceu am prins doar Ikarusurile 280 pe 336, dar nu am prins asa aglomeratie pe ele. Imi aduc insa aminte si de IK4, dar nu am mers decat ocazional cu ele.
 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
267
617
Ar fi interesant daca cineva ar face si autobuzele IK 4 la scara H0.

De asemenea ar fi interesant daca ar face cineva si autobuzele Ikarus vopsite galben, cele care au circulat in capitala.
 

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Octombrie 2016
623
352
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
Am avut placerea sa curat si un motor de 060EA Mashima din generatia veche ptr un prieten, in filmare consumul inainte si dupa operatiune:

[img=https://www.youtube.com/watch?v=2qL-bVighWI]View: https://www.youtube.com/watch?v=2qL-bVighWI[/img]
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Buna treaba.
Imi imaginez ce era pe colector de consuma peste 400mA
 

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Octombrie 2016
623
352
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
E o problema generalizata, am intalnit-o la multi prieteni, rulatul fara ungere la modele vechi si/sau noi, fabricantii nu le ung bine ca sa nu curga aiurea in cutii, sau paramatrii K la decodoare pusi valori destul de ridicate si atunci se intampla faze cu murdaritul periilor.