Sigur Vali, exista aceste informatii.
Vreau doar sa fac mentiunea ca datele de mai jos sunt valabile pentru Vechiul Regat, Ardealul si Banatul avand alte tipuri de sina.
Pentru liniile din Regat se comandau special fabricilor producatoare (printre care si Resita) segmente de linie in conformitate cu specificatiile din caietul de sarcini. Motiv pentru care fiecare linie avea propriile specificatii. Foarte tarziu, la sfarsitul sec XIX au incercat o standardizare cat de cat. Am o situatie cu fiecare linie si ce tip de sina avea in 1919 (intocmita dupa razboi pentru evaluarea corecta a situatiei CFR in Romania Mare).Ti-o pot trimite in zilele urmatoare daca te intereseaza.
Concluzia: o mare diversitate de tipuri/lungimi de sina.
Cateva exemple: la prima linie construita de inginerii romani (Buzau-Marasesti) inaugurata 1881 au comandat sina de tipul 32 de 6 m lungime, din otel, livrata de Societatea John Cockerill din Belgia.
Pentru liniile secundare construite prin programul 1890-1900, liniile de interes local:
Targu Ocna-Moinesti;
Targoviste-Baile Pucioasa;
Pitesti-Curtea de Arges;
Piatra-Tarcau;
Buzau-Patarlagele;
Targu Ocnei-Baile Slanic;
Focsani-Odobesti;
Oltenita-Bucuresti;
Dorohoi pe Valea Jijiei la Iasi
au comandat sina la Gebruder si Stumm, sine din otel cu lungimi de 6m, 5.95m, 5m si 4m de tip 24. La liniile de garare au folosit sine de fier de la uzina Rhymney tot de tipul 24 cu lungimi de 5.1m, 6.1m si 7 m.
Prin Ardeal si pe liniile vechi din Regat se folosea sina si mai usoara de tip 17 in cupoane mici de 5m, 3m...etc.....etc...
Modalitatea de imbinare este cea descrisa de tine, sudura aparand foarte recent (raportat la epocile dragi noua). Am gasit in drumurile mele cupoane de sina din 1880 impreuna cu sistemul de prindere, in special ramase inglobate in cladiri sau rampe de marfa (erau folosite ca structura de rezistenta).
Uite aici cupon de sina din 1880 (are inscriptia SJC XI 77 BC) tip 24 si 6.1m lungime, incastrata intr-o rampa de marfa:
sau, cupon de sina Krupp de tip 30, uzinat 1891 comandat de CFR pentru liniile principale de atunci, la o trecere de nivel: