CFR-ul de altadata

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
cred ca am mai vazut un vagon (intr-o stare nu prea buna) ca si cel postat de Dr2005 in statia Topolovat (ruta Timisoara-Lugoj, via Recas). ce mi-a sarit in ochi a fost acea sigla "roata cu aripi" CFR.
 
Sunt vagoane basculante seria KBasf cu frana nemoderabila la slabire. Au circulat pana prin anii 2000 poate si dupa ...ocazional.
Datorita problemelor legate de franare si nu numai ( se pare ca si la basculare) circulau in "marsrute" (tren inchis) numai insotite de lacatus de revizie care isi avea locul intr-un vagon seria Gbs (acoperit pe 2 osii - amplasat de regula la capatul garniturii) si avea conditii de circulatie 50 km/h linie curenta , 40 km/h pe linii directe in statii si 25 km/h pe linie abatuta ( si nu se puteau incrucisa pe linii duble cu trenuri de calatori).
Eu le-am prins pe vremea cand inca mai eram impiegat de miscare la Glogovat si circulau destul de frecvent...pana dupa revolutie cand odata cu scaderea traficului si solicitarile pentru acest tip de vagoane au scazut si au fost trase pe dreapta , nu s-au mai facut reviziile la zi si asa au iesit din uz...
Pentru cei interesati mai sunt in Timisoara Nord pe capatul Y un vagon si in statia Ronat Triaj - cred ca doua bucati....
 
bogdanra a spus:
Aha, stiu ca sunt aproape, dar erau locatii diferite. probabil ca a devenit mai importanta Stana de Vale. Intrebare din nou, te rog... Mai exista cladirea aceasta?

Cladirea exista, este in localitatea Lorau,iar in apropiere este Bulz

Imediat peste linie a fost un depozit de lemne care avea o remiza pentru LDH si linie ferata pina in statia Bulz.

Acuma nu am poze la indemina, dar cred ca si eu am una sau doua.

Aici la minutul 04.50

http://www.youtube.com/watch?v=PznVMgQvIvI

pe drumul acela care se vede dupa ce trece de halta era cindva indicatorul Lorau, doar pentru citeva case. pe partea opusa Bulzul incepe chiar de la pasajul acela limita pina la un punct fiind Crisul Repede. Se vede si fosta remiza.

http://maps.google.ro/maps?saddr=bulz&daddr=Augustin,+Bra%C8%99ov&hl=ro&ie=UTF8&ll=46.926754,22.649289&spn=0.003861,0.006899&sll=46.047436,25.543111&sspn=0.007849,0.013797&geocode=FbDVywIdff1ZASlt2RbmCJJIRzFnl-ANBRh8aw%3BFY6WvgIdze6FASmBf92NdEtLRzHkn0HQCmaBOg&t=f&mra=ls&z=17&ecpose=46.925672,22.64944599,701.07,-5.67,19.087,-0.017

Am scos o imagine de la APIA, dupa codurile SIRUTA se vad limitele de localitate. dupa codul SIRUTA este un numar BF, (bloc fizic)
de asemenea folosind aplicatia APIA am masurat distanta pina la delimitarea dintre Lorau si Bulz



De la fostul depozit de lemne era o linie ingusta care mergea pina la Remeti pe Valea Iadului.
 
De pe facebook:

946870_390953954350951_1241052503_n.jpg

"Valentin Ivanescu

Locomotiva diesel-electrica 060 -DA - 002 a doua masina din aceasta prestigioasa serie elvetiana sosita in Romania la finele anilor '50"
 
Salutare.Caut si eu niste poze cu locomotive cu aburi ce au circulat pe tronsonul ce deviaza de pe centura capitalei in militari, si se intersectau cu strazile valea cascadelor, valea lunga, moinesti si alimentau cu marfa depozitele din zona.Sinele nu au fost demontate inca (se auzea ca vo construi in locul sinelor un drum pentru masini de mare tonaj cel putin).garniturile nu mai circula de ceva vreme prin zona.
Se gasesc poze?
Multumesc!
 
Nu stiu precis locul de care vorbesti, am sa las deci oameni mai priceputi decat mine la caile ferate bucurestene sa iti raspunda. Daca insa intamplator calea ferata respectiva facea parte din calea ferata circulara ce deservea forturile capitalei, atunci una dintre locomotivele care facea treaba pe acolo era asta:

http://rumaniamilitary.files.wordpress.com/2012/05/linie-ferata-centura.jpg

Poza in sine este si ea o mica ciudatenie, fiindca locomotiva respectiva este fara indoiala o prusaca T3, insa poarta numele si placa locomotivei CALMATUIU. Detalii despre aceasta poza si despre locoomotivele cu aburi care deserveau linia forturilor poti gasi in cartea "Istoria tractiunii feroviare din Romania" autori Ilie Popescu, Serban Lacriteanu.
 
Locul precis se afla in pozele de mai jos.Deviaza din linia care trece pe centura capitalei prin vest.mai sus de intersectia cu prelungirea ghencea.Acum am aflat ca trecea si prin gara cotroceni...am vazut acum pozele de pe satelit si ajunge pana pe trafic greu linia.acolo se cam opreste.deservea depozitele din zona sector 6 banuiesc.cum nu stiu istorie feroviara, asa banuiesc si nu stiu mai multe.Poate se gasesc mai multe poze.







 
O sa incerc sa-ti raspund scurt pentru ca nu am acum foarte mult timp (si scuze pentru asta):

1. nu are legatura cu linia forturilor
2. linia dupa Razoare se intalneste cu vechea linie Gara de Nord-Filaret. Nu e una si aceiasi cu tronsonul care te intereseaza pe tine.
3. in cautarile mele de istorie feroviara nu am vazut nici o poza luata pe acel tronson care sa cuprinda si o locomotiva cu abur (nu aburi).

Linia a fost deservita cu masinile Buc.Marfuri adica in anii '60 de masini seria 50.100 si apoi de seriile diesel.
 
Inca o imagine veche:

Orsova, 1914

401311_305669002875553_1316976237_n.jpg


de pe facebook, "Romania de alta data"

Potrivit ITF, locomotiva MAV 459, construita de StEG, mai tarziu seria 459 CFR, fiind preluate 20 bucati dupa 1919.

M-a amuzat poza lucratorilor din stanga imaginii. :p
 
Intriganta poza. Uniforme MAV si totusi...de pe locomotiva au fost date jos placutele MAV-ului. Putem specula de ce insa mult mai interesanta e joaca celor din stanga: oamenii raman oameni indiferent de epoca :)
 
Salut!OrientExpress si 50.1 la Oradea in 1982:
www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6528988
 
Imagini superbe.....şi tragice.....Primele imagini sunt luate în gara Braşov (a vremii)....primele cadre par luate prin una din porţile rafină’riei de vis-a-vis de partea central㒠a gă’rii...... şi "Atelierele CFR" apoi imaginile sunt ale platformei IAR, din care astă’zi au mai ră’mas doar clă’dirile de pe aliniamentul str. Turnului, imediat din spatele actualei gari Braşov (clă’diri de administraţie de la "Tractorul"" si "Sala Culturală’" luat㒠azi de Univ. Spiru Haret). Locomotiva, dup㒠poziţia înalt㒠a cazanului şi "aşezarea marchizei arat㒠a 140.4x7 sau 3 ultima cifr㒠? (se poate citi ceva-ceva, cu mare greutate, pe plă’cile de pe locomotivă’....BR 56 ?).......
Spre exemplificare.........

......140.492 la Brasov, în 1929 poza din Colecţia Surdu Nicolae, prezentat㒠la ediţiile expoziţiei de fotografii inedite din colecţii particulare şi nu numai, " Braşovul Memorabil" expoziţie care va avea loc şi anul acesta, organizat㒠prin efortul unor inimoşi oameni ai Ordinului Arhitecţilor din România (Filiala Braşov).

.....140.487 (2518/1921) la Braşov în 1938, poz㒠din Colecţia Valentin Ivanescu, prezentat㒠public în cadrul aceleiaşi manifestă’ri......
Poate greşesc cu privire la locomotivă’, dar......rog corectură’, dac㒠este nevoie.
 
Salut!Foarte interesante imagini,multumim ca ni le-ati dezvaluit si noua. Locomotiva este intr-adevar 140.4 si pare a fi 140.463.