Stimabililor, am plecat intr-o deplasare pentru a acoperi linia 703 si linia 600portiunea Faurei -Tecuci, insa din mai multe cauze nu am reusit. In linii mari calatoria a decurs astfel:
Am plecat din Timisoara cu IC 532, vagon salon, clima, calatori putini.Nu am studiat mersul de tren asa ca am ramas putin surprins sa constat ca trenul opreste in toate statiile ,,mari " de pe traseu inclusiv, Strehaia si Videle.
Cu 55 de minute inainte de IC pleaca A 1692 care de asemenea opreste peste tot.Nu ar fi fost firesc ca IC sa aiba mult mai putine opriri? de ce sa platesc mai mult pentru o calatorie mai scurta cu 25 de minute? Nu gindeste nimeni la CFR?
Trenul a prezenta 25 de minute intirziere la sosire, banuiesc eu ca s-au datorat restrictiilor neincluse in mersul de tren, de la Armenis si Balota. Las la o parte ca inainte si dupa Rosiori Nord abia se tirie.
La ora 17.00 am plecat din Bucuresti Nord cu IC 553.
Aici deja altele au fost ostilitatile, trenul era plin atit cu calatori cit si cu bagaje, prima intrebare care imi vine in minte: oare culoarul dintre scaune a fost gindit sa incapa cele mai mari trolere din comert sau cele mai mari trolere au fost limitate de dimensiunea dintre scaunele vagoanelor.
Desigur apar problemele unde sa isi puna oamenii trolerul, pai la capat e un loc rezervat, da dar doua trolere de-astea mari l-au umplut, apoi cei care n-au prea fost cu vagoanele astea nu gasesc unde e scris numarul locului, aaa uite-l e scris SUB panoul pentru bagaje tot e bine ca nu e scris sub scaune.
Inainte de IC 553 spre Iasi pleaca la 16.10 A 1661 care spre deosebire de cazul de la Timisoara descris anterior are mai multe opriri decit IC.
Ne punem in miscare si in curind atingem Ploiestiul unde o mare parte dintre calatori coboara, doar pentru a fi inlocuiti cu altii, dar pe traseu se iveste o problema, clima se pare ca pur si simplu nu face fata, pasagerii incep sa isi faca vint cu o carte, cu un ziar, e o mare problema parca am fi in cuptor.Apare seful de tren prezentam biletele si- normal- este rugat faca ceva cu clima. Acesta raspunde ca clima e pornita din Bucuresti altfel nu am rezista, dar ca sintem multi in vagon.
:roll:
Din Ploiesti Sud pe anumite portiuni viteza nu e foarte mare, apare seful de tren care ne anunta: Pregatiti legitimatiile de calatorie pentru control! In urma lui doua persoane cu un pix se uita la bilete si le trag o mizgaleala
Un student solicita legitimatia controlorilor. Aici incepe farmecul calatoriei.
Cel caruia i s-a cerut legitimatia nu ii arata legitimatia ci il cheama pe celalalt care era mai cu doua scaune mai in fata:
- cutarica hai aici ca domnu vrea legitimatia
- ce ma, ce legitimatie?
- domnu vrea sa vada
- ce domnule eu iti arat tie legitimatia?cum adica?
- domnule de unde stiu eu cine sinteti?
- ce vrei domnule? am aratat legitimatia sefului de tren, ce vrei sa o arat la toti din tren?
- domnule si eu am aratat biletul sefului de tren, nu stiu cine sinteti
Firesc avind creierii infierbintati de caldura calatorii tin partea studentului, trebuie avut in vedere ca in afara de studenti cu IC mai circula si idiotii formati de sistemul scolar romanesc conform lui Basescu.Toti acesti intelectuali incearaca sa explice controlorilor ca asa cum seful de tren are ecuson si ei trebuie sa aiba legitimatia la vedere,
In fine tipul ii flutura flegmatic un fel de document in fata tinarului, faza la care din multime se solicita rezolvarea problemei climei.
-eu vad ca aici e un ambient placut, ce nu va convine, ambientul e placut?
- dvs doar treceti pe aici normal ca vi se pare placut!
- am platit o gramada de bani si vrem conditii!!! vine raspunsul multimii
- ATI PLATIT CALATORIA NU AMBIENTUL, SINT SI TRENURI LA CARE SE DESCHID GEAMURILE!
La aceasta replica toti INGHEATA cu cuvintele pe buze sau si le inghit.In linistea creeata controlorii pleaca din vagon.
fiind deja fiert, ies la capatul vagonului si ii rog pe calatorii de acolo care nu mai incapeau in salon sa ma lase sa deschid usa.reusesc pe sistemul manual sa o deschid un lat de palma insa computerul incepe sa piuie si apare seful de tren care o inchide.
-Domle de sufocam eu ma duc cu patrata si deschid geamurile la salon.
- nu domle ca dai peste cap computerul, e bine ca merge si atit clima, daca nu mergea deloc ce faceai? e cald afara, dar din Bucuresti e reglata pe 24 de grade dar azi e mai plin trenul ca vezi ca sint doar trei vagoane,
- pai domle daca asa e problema de ce nu mai ataseaza un vagon sa fie mai putini oameni in fiecare vagon?
- pai eu stiu nu eu il formez
Cu 5 minute inainte de Buzau a deschis putin usa pe manual si s-a racotit capatul vagonului asa incit am inceput sa ma gindesc:
Daca platesc calatoria si trenul are opriri ca si acceleratul din fata lui de ce trebuie sa fie un tren IC si unul accelerat?????EU PLATESC CALATORIA NU AMBIENTUL astfel s-ar putea atasa la accelerat un vagon cu clima la care s-ar plati supliment de ambient.
Dar calatoria mai avea sa-mi rezerve si alte surprize pregatite de angajatii de la CFR care nu stiu ce trenuri au pe linie.Trebuie sa admit ca nici eu nu am studiat foarte bine internetul sa stiu cum circula sau mai bine zis care trenuri mai circula.
Ca fapt divers sa imi treaca plictiseala am notat compunerea din 06-08-2010 a acceleratului 1862 Iasi-Mangalia via Ciorasti:
65-0981-4 + 20 49 235 6+21 31 004+ 21 31 012+ 11 31 001+21 31 007+21 31 003+ 21 31 006+ 2068 001 2+36 16 001+36 16 019+44 31 010
As vrea sa vad un tren cu 14 vagoane fiecare avind alta serie(la intoarcere in Craiova am vazut 10 56 001 si 20-58-001 sau alta combinatie???? ca nu am notat inpreuna cu 26 -16 cu 20-49 si cu astea vechi albastre in compunerea unui personal de Turceni +Petrosani)
Imi iau bilet pina la Timisoara la R 664 si in continuare din Bucuresti la 10.45 spre Timisoara pentru ca nu am altul mai devreme IC 591 la 06-45 e anulat.
Da dar in Bucuresti observ la limita timpului as fi avut un tren pina in Caransebes la 07.11 iar de acolo cu un personal, as fi evitat sa stau atitea ore in gara.
Fiind presat de timp merg la case unde casiera imi spune ca nu mai e timp ca bla bla bla, trenul e afisat electronic si anuntat ca circulind pina la Drobeta Turnu Severin, pe tabla lui scrie Timisoara Nord, era multa lume nu am mai parlamentat cu nasul, l-am lasat sa plece.Dar oare pina unde circula pina la Severin sau pina la Caransebes, cum se poate sa fie afisate doua destinatii diferite in aceeasi gara?de ce in alte gari nu este data de sistemul informatic si aceasta posibilitate de a calatori pina la Caransebes si apoi sa schimbi cu un personal?
De ce nu a avut casiera posibilitatea sa ma intrebe daca nu vreau sa merg cu IC pina la Caransebes si de acolo cu personal?
In fine stind prin Bucuresti am vazut cite ceva: Sageti albastre sosind si plecind de la liniile care au peroanele inaltate asa incit atunci cind cobori din tren practic urci o scara la peron si invers la urcarea in tren de fapt cobori in el.
Personale si accelerate formate din vagoane etajate modernizate de-a valma.
Acceleratul de la Oradea prezinta 60 de minute intirziere prin urmare spre Constanta va prezenta aproximativ 75 de minute.Ne cerem scuze si va multumim pentru intelegere. Lumea vocifereaza pe peron. Degeaba, nu stie ca de fapt plateste calatoria nu ambientul si probabil prin extensie nu plateste nici timpul cit dureaza calatoria, odata ce tot la Constanta o sa ajunga.La plecarea mea din Bucuresti intirzierea acceleratului de Constanta la plecare era afisata 100 minute.
Acceleratul 1692 format din fostele vagoane de rapid(nu mai stiu seria) au pe hol o porcarie de geamuri unul se deschide 2 nu. La unele din cele care se deschid o minte de la CFR a fortat un holzsurub care sa le tina blocate. Dar si aici tot ambientul l-am platit nu?Macar circula mai bine pina la Rosiori Nord, probabil restrictia e pe firul din stinga.
La 10.37 soseste trenul de la Dragonul Rosu si repede apar citiva calatori cu sacose care se arunca intren si se intind pe banchete.Merg pina la Videle sau Rosiori. Ciudat ca am remarcat si existenta unui accelerat pina la Rosiori.Poate trebuie mai multe.
Trenul a prezentat 9 minute intirziere la sosire.
(off topic) ii rog pe cei care stiu sa detalieze la istoria CFR cazul tunelelor de la Iablanita cele 2 abandonate mi se par extrem de lungi.La iesirea din actualul tunel trenul trece pe un pod si pe dreapta se vede tunelul vechi si podul abandonat, in continuare linia este pe linga munte pina la intrarea in Iablanita unde se vede un portal abandonat rezulta ca de la podul abandonat pina acolo linia era printr-un tunel?)