Au bani de aruncat probabil.
Au existat si tari care considerau ca de la 140 in sus e vorba de "mare viteza" si mareau distantele intre semnale. La italieni era vorba de 180km/h in anii1970.
In Europa Centrala (Germania, Austria, Elvetia) se face diferenta intre liniile vechi, adaptate la viteze de circulatie mari prin rectificari mici de traseu insa fara lungirea blocurilor-semnal (160km/h), liniile vechi reconstruite prin dublare / quadruplare, rectificarea traseului si lungirea blocului semnal (200-220km/h, ABS, Ausbaustrecken in Germania) si liniile de constructie noua special pentru mare viteza (200-220 km/h in Elvetia, 230 km/h in Austria, 330 km/h in Germania, numite NBS adica Neubaustrecke).
330 km/h viteza maxima inseamna maxim 300 in serviciu comercial (ramele 403 / 406 adica ICE 3), asa cum si ramele ICE 1 (401) "stiu" 280 insa merg comercial doar cu 250. In Franta e la fel, nu exista TGV care circula comercial cu vitezele de la record ci doar cu 200, 250, 280 sau 300 dupa caz, desi unele rame sunt autorizate la 350 km/h sau chiar mai mult :|
Franta e un caz aparte, aici s-a practicat inca din anii 1960 viteza de 200km/h pe anumite segmente de linie (si in Germania experimental München-Augsburg in 1965) prin adaptarea instalatiilor existente si apoi s-au creeal liniile specifice pentru mare viteza de pana la 380 km/h, folosite insa in serviciu comercial cu viteze maxime de 320 km/h).