Ce am cumparat astazi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Tot de la T-A (azi)
- 2buc Zimo MX600P12
-1buc ToM 2 8 pini
-1 adaptor MTC21 de la ToM, al carui destin este acela de a deveni "placa de baza" PLUX 12/16.
 
BR 38 de la Piko și Trix. Ambele de pe ebay.
Cea PIKO arăta f. bine.
 

Atașamente

  • IMG_20201023_184853.jpg
    IMG_20201023_184853.jpg
    343,9 KB · Vizualizări: 24
  • IMG_20201023_182524.jpg
    IMG_20201023_182524.jpg
    326,6 KB · Vizualizări: 21
  • IMG_20201023_182030.jpg
    IMG_20201023_182030.jpg
    242,6 KB · Vizualizări: 20
  • IMG_20201023_182530.jpg
    IMG_20201023_182530.jpg
    438,3 KB · Vizualizări: 32
De la trains-addicted.ro am cumpărat setul de 3 vagoane CFR tip DWA de la Tillig, placi CFR fotodecupaj pentru cele 2 locomotive BR 38 și 2 decodoare.
 

Atașamente

  • IMG_20201026_134959.jpg
    IMG_20201026_134959.jpg
    227,6 KB · Vizualizări: 21
  • IMG_20201026_135008.jpg
    IMG_20201026_135008.jpg
    232,7 KB · Vizualizări: 26
Pentru decaluri trebuie facuta o poza clara cu instructiunile, facuta PDF, urcata in google docs (aplicatia similara Word), are pe undeva un modul OCR si apoi tradusa si tiparita.
Sau exista pe telefon aplicatii traducatoare instant de poze.
 
Salut

Sunt ca orice decaluri. Se decupeaza cat mai aproape de scris, se pun in apa, dupa ce se umezesc, se scot se pune hartia in zona unde trebuie aplicat si se gliseaza folia de pe hartie pe model in pozitia finala. Se tamponeaza usor cu un betiosor de urechi sau bucatica de textil ca sa traga apa. De preferat sa folosesti ceva solutii pentru lipirea/fixarea decalurilor, eu folosesc de la Mr. Hobby si AMMO.
Uite un tutorial pe youtube:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=Ujy0Q23VowE]View: https://www.youtube.com/watch?v=Ujy0Q23VowE[/img]
 
Eu am la îndemână o pensulă uscată pentru a îndepărta surplusul de apa de pe suprafața decalului sau/și pentru presarea și intinderea acestuia. Bețigașele alea au prea multe scame, mie îmi crește ritmul cardiac când lasă vreuna in urmă.

Folosirea "zemurilor" pentru aplicare este fundamentală, precum și pregatirea suprafeței unde se va aplica decalului.
 
De pe Aliexpress, foarte simpatice. Se adauga Daciei 1300 si Renault 12 din colectie.
Tare as vrea sa existe si un Oltcit la 1:87, am gasit ceva modele 3D pe net dar nu sunt sigur ca se poate obtine ceva cu imprimare 3D din ele...
20201030_095708.jpg
 
  • Like
Reacții: GFN
Nu le-am cumparat chiar azi, dar au venit de foarte putin timp si isi asteapta randul la "reimprospatare"- trecere in digital - interfata PLUX (ca incep sa fac alergie la manunchiuri de fire care nu isi au rostul, mai ales in spatii mici), lumini pe LED, reglaje, etc...
-Roco BR01-147 DB - o capsula a timpului, in stare noua (pachet complet)
-Roco BR01-123 DRG - are nevoie de cateva completari, dar este aproape nefolosita, cu un motor foarte silentios (desi e de tip vechi) - in curand apar si piesele respective (sunt pe drum)


 
Ultima editare:
Locomotivele Roco International mi se par de departe cele mai reusite, fiabile si serios lucrate. Am si eu cateva din acea vreme si sunt indestructibile. Lucrate cu simt de raspundere, fara virgule, fara bavuri, fara plastic casant facut din orez si bine lestate. Dupa aceasta etapa locomotivele Roco mi se pare ca au decazut din mai multe puncte de vedere. Am un 150 X de la SNCF, de exemplu pe langa altele, adica un fost BR 44 german ramas in tara lui De Gaulle, cu cauciucurile de aderenta din vremea aceea cand muncitorul fauritor de astfel de locomotive venea la serviciu cu Opel Rekord fara plastice. Nu purta masca si avea si loc de parcare, nu parca pe iarba din fata firmei cu 2 roti in noroi. Locomotiva arata impecabil, functioneaza perfect, nu are nici cel mai mic defect si este cu mult metal si lest din plumb. Trage de rupe, nu cum stiu un BR 52 de Roco din zilele noastre care desi trage si cu locomotiva si cu tenderul, nu poate urca cu 4 vagoane unde BR 44 urca cu 11 vagoane. 150 X - ul are lestul din plumb (acest material excelent dar hulit) si, desi nu am facut lestul o acadea, iata ca o am de 15 ani, nu am patit nimic, functioneaza foarte bine si arata ca in prima zi. Asadar, sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea (ele), merita, chiar daca nu are priza de decodor. Eu la locomotivele vechi, fara prize, am pus decodoare simple si am lipit firele pe direct. La unele a fost nevoie sa mai pilesc din lest, neputand sa pilesc din decodor. E o locomotiva pe care te poti baza oricand, oriunde.
 
  • Like
Reacții: GFN și anvo5555
Multumesc pentru urari! Am avut dubii cand am cumparat BR01-147, dar vanzatorul nu a exagerat cu nimic in anunt, dimpotriva. Cat despre BR01-123 DRG, am mai avut una acum cativa ani, in stare perfecta, pe care am vandut-o si mi-a parut foarte rau dupa aceea (mai ales ca nu a avut o soarta prea buna, din ce am aflat ulterior). Asa incat, daca tot mi-a aparut in cale, am zis ..”de ce nu ?”, fiind o ocazie de a mai spala din pacate (vanzarea) prin readucerea acesteia in stare noua (sau aproape noua) si pastrarea ei in micuta colectie, mai ales ca va beneficia de companies altor locomotive din epoca ei (chiar si de cateva vagoane adecvate).
Radeam de unul singur ieri, dupa ce am readus in simtiri BR042 (topicul dedicat) - am hotarat sa alcatuiesc o collective moderna- cu toate astea, la momentul actual, aproximativ o treime din micuta colectie este formata din locomotive clasice (Ep. II , III).
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu
Am un 150 X de la SNCF, de exemplu pe langa altele, adica un fost BR 44 german ramas in tara lui De Gaulle

Numai ca mentiune, cele mai multe locomotive din seria DRG/DRB 44, la SNCF 150 X ramase in Franta dupa 1945 erau construite de uzine franceze in perioada Ocupatiei. Adica de fapt au ramas in tara de origine.
 
  • Like
Reacții: anvo5555
Cineva a comis-o de luni....

TRIX H0 22144 - BR03-2202-4 DR Ep. IV - din descriere si imagini pare noua. Din site-ul oficial reiese si faptul ca are din fabrica HLA (high-performance-motor), iar din schite pare ca are deja loc pentru difuzor inclus in tender - transmisia si motorul sunt in cazan, dupa traditia MaTrix.
Atasez imaginile din anuntul de vanzare, pentru moment.









 
Am fost slab si am cedat tentatiei...din nou :) :) :) ( un pic mai demult, cand am facut rezervarea pentru o piesa din lotul actual, in primavara nu mai prins pe stoc - s-au vandut extrem de repede). Epoca VI - arata foarte bine in schema asta de culoare.
In cateva zile ar trebui sa ajunga la mine.


Sursa: Piko


Sursa: modelleisenbahn.com

Dotata din fabrica cu lumini in camera motoarelor, in cabine, etc. Va face echipa buna cu sora ei din colectie (Piko 52762) si cu verisoara de la Roco.
 
Ultima editare:
Vă salut,

Moş Crăciun din Cluj-Napoca
A plecat prin Europa.
După drum lung şi obositor
Hotărâtă-sa să facă
Un popas mic şi uşor.
Pe o insulă din zare
A văzut într-un oraş
Oameni primitori şi un mic sălaş.
Adăpost contra vânturi
Şi cu butii pline de cidru !
Ahoy !
Thanks #TrainsAddicted !
Thanks #DPD.
Cheers,
Marius.

PS:
În pachet avem :
-una bucată Desiro Cfr cu sunet ce rămăsese de mult prin Atelierele TA .
-2 x decodoare ToM cu 6 pini
-1x programator ToM ( am zis să îl încerc şi eu să îl văd cum este ( totuşi eu am prelucrat acum ceva ani plăcile PCB, aplicând inclusiv SolderMask negru în atelierele fabricii din Timişoara unde lucram atunci....aşa că trebuia să văd dacă am făcut sau nu treabă bună ;))
-2x tunuri Rivarossi
-...and the marvel of all Marvels: THE Roco DB crane.
 

Atașamente

  • 20201128_140315.jpg
    20201128_140315.jpg
    398,7 KB · Vizualizări: 19
  • 20201128_140946.jpg
    20201128_140946.jpg
    248,8 KB · Vizualizări: 20
  • 20201128_140951.jpg
    20201128_140951.jpg
    230,7 KB · Vizualizări: 20
  • 20201128_140953.jpg
    20201128_140953.jpg
    253 KB · Vizualizări: 23
  • 20201128_141006.jpg
    20201128_141006.jpg
    235,1 KB · Vizualizări: 27
Ultima editare:
@GFN ,
Salut,
Am reusit sa ma joc cu minunea...
Am descoperit un lucru ciudat, un bug as putea zice:
Daca ii activez F20, functia care ii permite macaralei sa isi intrerupa rotatia la capat de cursa , atunci mie NU mi se pozitioneaza cum trebuie ci mai are un mic gap de vreo 2 mm.
( este perfect vizibil ca macaraua se aseaza ...un pic de-a curmezisul ... )
Voi face ceva poze / video si voi posta si aici si trimite si la Roco...dar rabdare si tutun intai....

Trebuie sa apas functia STOP de urgenta si sa ii dau din nou, abia atunci se aseaza cum trebuie.
Am incercat in ambele directii, se intampla la fel.
Da, mi s-a intamplat sa mi se aseze si corect, dar no...nu imi bat capul cu asta.
O sa incerc sa o curat asa cum scrie la manual, posibil sa aiba vreo bavura , ceva din fabrica ramas acolo in lagar....
Cum Z21 black nu am, nu pot sa ii fac update asa cum spun cei de la Roco.

Interesant cum cei de la Roco s-au gandit la switch-ul acela de siguranta pentru carlig...

Sunetul general e ok, NU se prea aud goarnele cand sunt activate...sunetul general le cam acopera...

In rest, macaraua face ce zice la advertorial....nu am ridicat inca nimic, doar am ridicat bratul sus-jos, am rotit-o , ridicat / coborat carligul, mers inainte -inapoi.
Btw, are tractiune doar pe o osie...ciudata abordarea Roco.

Oricum, putini dintre noi o vom folosi sa ridicam constant ceva, deoarece procesul de montare a calelor este laborios si ...time consuming.
Cred ca macaraua asta va fi cel mai mult tractata intr-un ansamblu de vagoane de lucru + o locomotiva adecvata si va fi folosita mai mult ca si gadget cu efect de show :
ridicat - coborat bratul si carligul...si cam atat !

Pretul NU cred ca se justifica pentru macaraua asta.
Pretul se justifica, in opinia mea, doar la plugul de zapada Roco. acolo e un raport bun calitate-functionalitate-pret, la macaraua asta NU.
Marius.