Oooooo Tempora.......cum mai....zboară timpul......; mă uit prin pagina asta a Covasnei şi Comandăului..... şi văd că din 26.10.2013, de când am făcut ultimele postări, nimeni n-a mai avut de completat, cu nimic, această rubrică......
Privind, lung şi cu ură, la calendar, pentru fuga asta nebună a timpului, văd că este deja 26.07.2014 (sâmbătă), moment de la care peste o săptămână, va fi iarăşi mişcare la Comandău....... Ă
Ĺži Georg şi-a anunţat prezenţa pentru 02 şi 03.08 pentru a pune trenul în mişcare....motiv pentru care, el, sigur va fi prezent de vineri, 01.08 la "faţa locului" ....
Cu ceva timp în urmă, vă făcusem o promisiune, în a vă arăta ceea ce s-a mai "îmtâmplat" la Comandău şi cu ocazia "Zilelor Comandăului 2013", totul într-un "serial" dedicat zonei, după fiecare "vizită de lucru" făcută de mine acolo, la diferite momente........
A rămas, aşadar, să completez serialul cu ZILELE COMANDĂULUI 2013 şi să încep cu Vineri 02.08.2013........
Deci....Vineri 02.08.2013, proaspăt sosit acasă, dar cu planul făcut de două săptămâni, îmi iau soţia şi tot ce a pregătit ea şi, cap compas...Covasna...Comandău....... Ajungem la Covasna, unde fac o oprire la baza Planului înclinat.....
..........Nu se poate să treci pe aici şi să nu te opreşti la "micul triaj", de la baza planului..... M-am bucurat, când am văzut că "s-a mişcat ceva aici"...adică a început o "renovare" a vagoanelor de persoane şi nu numai....Dar deocamdată primele trei poze cu rezultatele muncii unor "inimoşi" locali......
......Las vagoanele de persoane şi dau fuga la fostul pod, din care au mai rămas numai cele două şine, peste apă...... şi natura care recucereşte ceea ce am încercat în anii trecuţi, la vreme de iarnă, să punem barieră pentru a nu mai permite vegetaţiei să reia în stăpânire ceea ce se mai poate păstra pe traseul planului......
.......De la podul amintire, o întoarcere de 180 grade a obiectivului şi avem......patru "truck"-uri revopsite......
Cu astea văzute fiind, pornim pe DJ 121H, cale de 12 km, de la baza planului la intrarea în Comandău, unde e şi bifurcaţia spre
Gura Teghii, bifurcaţie unde am luat-o spre Gura Teghii şi m-am oprit pe dreapta drumului, aproape de apa Holomului, la vreo 20m mai sus de podul de peste Bâsca, pod după care Bâsca se uneşte cu Holom-ul la 15 m mai jos de pod...... Era şi este locul "ideal" de campare, pentru că aici se termină cursele scurte ale trenului....aici se face rebrusarea...... Aşa că din oră-n oră aveam vizitatori...pe malul dinspre pădure !!!!
Dar fiindcă abia am ajuns la Comandău, până să mă duc la locul de "hodină" am dat o raită prin gara Comandău.....
...... Aşaaaa, de la bifurcaţia cu Gura Teghii, am mai făcut 1,7 km până-n gara Comandău (distanţele le-am măsurat pe bune şi reverificat cu ocazii ulterioare, serviciul "trimiţându-mă" acum două luni din nou acolo).......unde am regăsit "venerabila" 764.243 sub presiune şi "micuţul" pe care-l vedeţi învăţase să imite fluierul locomotivei.....poate va deveni un viitor iubitor de trenuri...!!!!
.......
Reîntors din gară, m-am "stabilit" la locul de hodină, dar ce să te "hodineşti"....am lăsat soţia cu despachetatul şi pregătirea cinei şi-am trecut apa şi "hopa" pe terasament....unde se muncea în draci la pregătirea liniei pentru utilizarea de-a doua zi....... Ce să mai zic de Georg....era peste tot....., dar şi oamenii lui...nu erau mai prejos.....!!!!
......Deşi e început de August....seara vine "neiertătoare".....se mai fac "manevre" (adică împins de vagon), ...se pregăteşte terenul pentru "tirarea" la "cina cea de taină" şi bine-meritata odihnă....(P.S. -în direcţia în care e împins vagonul este gara Comandău).
.......Micul "Diesel" este ultimul care va pleca cu cei "din urmă" la culcare....sau....poate la un mic şi-o bere..... Persoana din faţa "diesel-ului" (tricou negru cu inscripţie pe piept şi "bermude" albastre) este un tip din fosta DDR, din zona BAD MUSKAU (unde şi la ei funcţionează o mocăniţă / am un pliant de la ei), împreună cu cel din stânga imaginii, căruia i se vede bine mâna stângă.......
......Cum spuneam mai devreme, înserarea nu iartă.......se duce tot mai adânc în noapte, dar mă lasă să mai văd o beţie de culori.......până ce întunericul se adânceşte.....şi aduce trecera zilei de vineri în sâmbătă.......
.....După cum eram eu campat, pe dreapta era pădurea cu linia mocăniţei, iar pe stânga (ceea ce vedeţi voi în cele două imagini, luate la o mică distanţă de timp), e drumul spre Gura Teghii......Dimineaţă de august,
suntem deja în 03.08.2013 şi cu ceaţa ce a vrut a fi vizibilă, am avut senzaţia că e un scenariu al lui Hitchock.....ceaţă şi apoi soare.........!!! Pentru mine , era a doua zi de uitare, de părăsire, de detaşare, de relaxare......
Mă durea fix la pedală, de toate belele.....Adică, măcar acum să-mi spăl şi eu "intelectul" de stres şi alte măgării ale vieţii cotidiene...!
......Aşa se face, că soarele biruind totul, am o privelişte numa' bună te pus pe card.....Am apucat să-mi despăienjensc ochii şi să trec la starea normală de funcţionare şi încălţat cu Gummistiefel....adică cizme de cauciuc....trec Holom-ul şi mă caţăr pe terasament, de unde vă "împărtăşesc" aceste imagini, ale şantierului, deocamdată liniştit.
......Poza "1"...vine micuţu' "hărnicos" diesel către mine..... Poza "2"..."hărnicosul" a trecut de mine..... Poza "3", se face descărcarea "sculelor".....pentru ultimele retuşuri la line.....curând va veni trenul cu "călători"....
........Nu după mult timp, după "micu' diesel" apare "venerabila", dar la fel de sprintenă 764.243....în poza primă, vine......apoi în următoarea a trecut de mine !
Noooo, apăi, când "bătrâna" o făcut pauză, c-o ajuns la "şantier", eu (adică ieu) atât de nesâmţit, mi-am băgat "ochiul" sub poalele "bătrânei" ca să-i văz "încheieturile".........priviţi mai jos.....
.....Este partea din spate a locomotivei; ceea ce se vede este sistemul de "axă liberă/dansantă", axă ce-i permite locomotivei să ia curbe "strânse"....poza este luată prin spate, pe sub frem, la axa a 4-a (sub marchiză) !!
...Aici este vorba de acelaşi sistem de axă liberă/oscilantă/dansantă (cum vreţi s-o luaţi) din faţă de sub "camera de fum", pozată prin degajarea din partea frontală a fremului.
........Muncă......muncă....muncă multă, sărăcia omului......Sau, cine munceşte,.... n-are timp să câştige !! :aplauze: :aplauze: :aplauze: :aplauze:
...."Omul şi lopata"......a pus printre şine o cupă întreagă de excavaror......aşa, liniştit, şi fără frică de lopată....!!
..... A sosit primul tren al zilei pentru rebrusare...... mai sunt câteva detalii de terminat unde chiar "şeful" e cu sudura la şină (poza doi)....
.....prima trecere cu supraveghere maximă !!! totul e ok !!
.....Oooooooopsssss, trece copacul ????
....Se termnă rebrusarea.....dar mai e ceva.....
......Trăiască aburul, dar cu un pic de benzină, moto-pompa este de-un real ajutor! în poza 3, cel din faţa locomotivei şi cel din extrema dreaptă a pozei, sunt cei doi "trenulişti" din ex DDR, de la Bad Muskau.....
.........Poza 1) Am uracat în tren şi merg spre gară...... Poza 2) Privind la cuple....mamăăă ce vitezăăăă... Poza 3) Pompa de ungere lcrează "în draci".... Poza 4) Am ajuns la bifurcaţia ce duce peste pod la "Staţia de Sus" a planului....Oare când va veni vremea să schimbăm macazul spre "Staţia de Sus" ???? Poza 5) La triunghiul de întoarcere, ne apropiem de gară !! Poza 6) Tot mai aproape de gară....
....De pe margine, cu pălăria de cercetaş, Andris, iar cu hayonul în cap este....Szilard......
....Pregătiri de plecare în "tura lungă".......în bermude , cu tricou gri, Szilard.......
.... mecanicul Miky, cel care a mai dat şi la pensulă, vagoanele de la Covasna/Valea Zânelor/baza Planului înclinat.
......Piiii hhhaaaaaa, ce scrie pe acest geam...... Vă mai aduceţi aminte de "Geamuri Mediaş", adică "Fabrica de Sticlă-Mediaş" (sticlă/cristale/lentile/parbrize/etc.) ???? Avem aici "relicve" ale unei fabrici renumite, care azi, unde mai este ????
......Poza 1 şi 2, am pornit în "tura lungă"...., Poza 3, mai tragem cu "ochiul".... (de la stânga la dreapta)!!
......de la stânga, Poza 1) Georg la locul de rebrussare.....numai că noi mergem mai departe.... Poza 2) Miky se uită în "reactorul nuclear" al bolidului nostru....
.......Aici facem o pauză, în drumul spre capătul liniei, pentru a mai face presiune...... Panta este destul de mare, iarba aşijderea, fapt pentru care patinajul este groaznic de mare, dar încet, încet va fi răzbit.....
.......Voie bună în vagonul descoperit, iar în poza 3 (cea din dreapta) deja unii au rămas pe jos, pentru poze.....
.....cele 4 poze, imagini de la "capătul liniei", nu capătul lumii....!!!!!
....taoată echipa de bord, cu "şeful" împreună !!!
......De la "Capătul Lumii" / liniei, am pornit spre gara Comandău.......
.....Eu am coborât, vis-a-vis e locul meu de campare, iar trenul continuă către gară, sunetele lui estompându-se încet-încet......semănând cumva cu partea finală a poeziei "Acceleratul".......
..... Stânga: pregătesc focul pentru noapte.... Mijloc: am parte de un nou apus splendid...... Dreapta: Cina, la foc de tabără.......
.....începe a treia zi la Comandău, sunt zorii zilei de Duminică 04.08.2013.........
......Apă de munte şi un "mic dejun", în zorii zilei de duminică 04.08.2013....
........Activitate reluată, pe linie, cu seriile de "plimbăreţi"........
.......e "activitate pe linie"...., dar e şi "activitate pe cer"..... Ne mai bâzâie avioanele.....
...... Georg şi echipa, fac curat în zonă....resturile de materiale şi traverse sunt luate.
încet, încet îmi trâng "calabalâcul" şi o iau cătinel către "Fest-Platz"-ul Comandăului..... Ajuns la gară, am ocazia să privesc mai de aproape vagonul pe care cu vreo patru ani în urmă, o mână de cunoscuşi, ne-am chinuit să-l mai reparăm-recondiţionăm şi constat că a devenit un ...."vagon-terasă", cu acoprişul refăcut, banchetele originle din lemn înlocuite cu băncuţe şi mese.......pe margini era ornat cu frumoase ghivece cu flori...... priviţi-l în pozele de mai jos :
Cu oarecare părere de rău, mă despart de gara Comandău şi pentru că timpul începe să ajungă la limită, mai dau o "raită" pe la locul de desfăşurare al "Zilelor Comandăului", pe terenul dedicat manifestării, de unde priviţi şi voi câteva instantanee..........(pozele de jos):
în cele din urmă....fără a stârni multă panică, uşurel şi "pâş-pâş" o iau frumos şi cuminte către casă, părăsind Comandăul.....unde voi reveni, când mă v-a aduce "norocul" sau dorinţa de plimbare pe motor......
De azi într-o săptămână va fi ultima zi a festului pe 2014 la Comandău...... Cât timp m-am trudit cu postarea, s-a făcut deja Duminică.......
Tuturor sănătate şi numai bine!!!! :bye: :bye: :bye: