[Topic dedicat posesorilor de DA060 Tillig - interzis carcotasilor :!: ]
Dupa o saptamana de studiu intens al balansului lateral - ruliu - si diverse incercari de eliminare a problemei, am ajuns la concluzia ca nu este de facut mare lucru...
Locomotiva nu este instabila, dar sensibilitatea ei la denivelari unilaterale ale sinelor este mai mare decat a celorlalte locomotive, cauzele fiind, asa cum am mai spus, in numar de trei:
- existenta unei osii asimetrice cu un singur cauciuc de tractiune (situatie intalnita si la locomotivele piko, la care utilizarea acestor osii duce tot la cresterea ruliului). In masura in care Tillig va oferi osii de schimb fie fara, fie cu ambele roti cu cauciucuri, merita schimbate;
- jocul osiilor in lagarele boghiului metalic;
- lungimea mica de sprijin lateral a boghiului pe carcasa. Aici ar putea fi facut ceva, intrucat boghiul are niste brate laterale care ar putea sa sprijine carcasa; totusi, testele mele arata ca nu s-ar obtine o imbunatatire substantiala a stabilitatii.
Si totusi...
daca sinele sunt corect asezate, fara denivelari unilaterale, locomotiva se deplaseaza PERFECT stabil, singurele tremuraturi fiind in dreptul inimilor macazelor. Avand in vedere ca si alte locomotive (de la case mai mari :!: ) se comporta la fel, pot conchide ca situatia este acceptabila
Mai departe:
Gasesc ingenios modul de realizare a luminilor: 3 albe inseriate (smd superflux) pt. lumini fata si un singur led rosu smd cu ghid dublu pt. lumini spate vizibile prin aceleasi faruri (fata + spate). Mie mi se pare cam prea puternica luminozitatea farurilor DA comparativ cu toate celelalte locomotive; prin urmare recomand inlocuirea rezistentelor inseriate cu ledurile astfel:
- lumini fata - de la 820 ohmi la 5600 ohmi,
- lumini spate - de la 1000 ohmi la 2700 ohmi.
Pentru cei care au instalat un decodor cu sunet ESU Loksound :lautar: , am sa postez si valorile CV-urilor optimizate pt. DA.
Dupa o saptamana de studiu intens al balansului lateral - ruliu - si diverse incercari de eliminare a problemei, am ajuns la concluzia ca nu este de facut mare lucru...
Locomotiva nu este instabila, dar sensibilitatea ei la denivelari unilaterale ale sinelor este mai mare decat a celorlalte locomotive, cauzele fiind, asa cum am mai spus, in numar de trei:
- existenta unei osii asimetrice cu un singur cauciuc de tractiune (situatie intalnita si la locomotivele piko, la care utilizarea acestor osii duce tot la cresterea ruliului). In masura in care Tillig va oferi osii de schimb fie fara, fie cu ambele roti cu cauciucuri, merita schimbate;
- jocul osiilor in lagarele boghiului metalic;
- lungimea mica de sprijin lateral a boghiului pe carcasa. Aici ar putea fi facut ceva, intrucat boghiul are niste brate laterale care ar putea sa sprijine carcasa; totusi, testele mele arata ca nu s-ar obtine o imbunatatire substantiala a stabilitatii.
Si totusi...
daca sinele sunt corect asezate, fara denivelari unilaterale, locomotiva se deplaseaza PERFECT stabil, singurele tremuraturi fiind in dreptul inimilor macazelor. Avand in vedere ca si alte locomotive (de la case mai mari :!: ) se comporta la fel, pot conchide ca situatia este acceptabila

Mai departe:
Gasesc ingenios modul de realizare a luminilor: 3 albe inseriate (smd superflux) pt. lumini fata si un singur led rosu smd cu ghid dublu pt. lumini spate vizibile prin aceleasi faruri (fata + spate). Mie mi se pare cam prea puternica luminozitatea farurilor DA comparativ cu toate celelalte locomotive; prin urmare recomand inlocuirea rezistentelor inseriate cu ledurile astfel:
- lumini fata - de la 820 ohmi la 5600 ohmi,
- lumini spate - de la 1000 ohmi la 2700 ohmi.
Pentru cei care au instalat un decodor cu sunet ESU Loksound :lautar: , am sa postez si valorile CV-urilor optimizate pt. DA.