Desi locomotiva are din constructie o stabilitate, sa zicem, limitata, cred ca am gasit un motiv pt care unele se comporta mai bine decat altele:
Dupa cum am mai spus, fiecare boghiu are cate o singura roata cu cauciuc de tractiune si 5 normale (pline). Daca cele 5 normale au circumferinta perfect circulara, nu acelasi lucru se poate spune despre a 6-a, al carei cauciuc poate fi asezat neuniform, determinand o roata cu raza variabila, care in miscare va imprima un usor balans boghiului.
Cu un ac am scos cauciucurile, apoi le-am reasezat cat mai uniform cu putinta. Rezultatul? Balansul a scazut dramatic :!:
Ma gandesc acum sa verific si celelalte locomotive cu cauciucuri care au probleme de balans... :cafea:
Dupa cum am mai spus, fiecare boghiu are cate o singura roata cu cauciuc de tractiune si 5 normale (pline). Daca cele 5 normale au circumferinta perfect circulara, nu acelasi lucru se poate spune despre a 6-a, al carei cauciuc poate fi asezat neuniform, determinand o roata cu raza variabila, care in miscare va imprima un usor balans boghiului.
Cu un ac am scos cauciucurile, apoi le-am reasezat cat mai uniform cu putinta. Rezultatul? Balansul a scazut dramatic :!:
Ma gandesc acum sa verific si celelalte locomotive cu cauciucuri care au probleme de balans... :cafea: