060DA Tillig - imbunatatiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Desi locomotiva are din constructie o stabilitate, sa zicem, limitata, cred ca am gasit un motiv pt care unele se comporta mai bine decat altele:

Dupa cum am mai spus, fiecare boghiu are cate o singura roata cu cauciuc de tractiune si 5 normale (pline). Daca cele 5 normale au circumferinta perfect circulara, nu acelasi lucru se poate spune despre a 6-a, al carei cauciuc poate fi asezat neuniform, determinand o roata cu raza variabila, care in miscare va imprima un usor balans boghiului.

Cu un ac am scos cauciucurile, apoi le-am reasezat cat mai uniform cu putinta. Rezultatul? Balansul a scazut dramatic :!:
Ma gandesc acum sa verific si celelalte locomotive cu cauciucuri care au probleme de balans... :cafea:
 
dac a spus:
Dupa cum am mai spus, fiecare boghiu are cate o singura roata cu cauciuc de tractiune si 5 normale (pline). Daca cele 5 normale au circumferinta perfect circulara, nu acelasi lucru se poate spune despre a 6-a, al carei cauciuc poate fi asezat neuniform, determinand o roata cu raza variabila, care in miscare va imprima un usor balans boghiului.

Asta este una din cauze de ce NU-Mi plac aceste cauciucuri.....
 
Atunci solutia ar fi simpla , am sa iau de la un KEG osiile fara cauciuc am sa inlocuiesc pe cele cu cauciuc de pe DA si am sa vad daca mai apare balansul . Fiind aceeasi locomotiva ar trebui sa se potriveasca perfect .
 
Posed 3 locomotive Trix, toate au cauciucuri pe cate 1 boghiu, dispuse in diagonala, pe cate 1 roata.

Nici o locomotiva nu balanseaza cat de putin, deci imi vine greu sa cred ca balansul e cauzat de cauciuc, intr-adevar il aranzeji si e posibil sa reduci din trepidatii insa nu asta este solutia.

Parerea mea este ca prinderea boghiului de sasiu este conceputa prost si acolo trebuie intervenit pentru a stabiliza in vreun fel locomotiva.

Ma indoiesc ca un cauciuc pozitionat acum pe roata nu isi schimba pozitia dupa ce locomotiva ruleaza o vreme la tractiune.
 
Florinn a spus:
Ma indoiesc ca un cauciuc pozitionat acum pe roata nu isi schimba pozitia dupa ce locomotiva ruleaza o vreme la tractiune.

Pai este posibil ca, in timp, sa se "aseze" si astfel sa se imbunatateasca rulajul :!: cine stie, poate ca asta este situatia cu locomotivele tale... :D

Ideea mi-a venit in timp ce "bibileam" la Class66 de la Mehano (achizitie recenta): initial rula excelent, dupa ce insa m-am "jucat" cu cauciucurile de tractiune (le-am dat jos ca sa le pun apoi la loc) am remarcat ca incepuse sa se baĂžâie groaznic :x A trebuit sa la dau jos din nou si sa le reasez cu grije...
 

Am reusit sa identific problema"tremuratului"in rulajul DA-ului CFR,priviti piesa vinovata(la baza reductorului)aceasta este prea libera in miscari pe toate planurile dar o sa-i limitez aceasta libertate
 
am observat un comportament ciudat la 060-DA atunci cand i se monteaza un decodor ESU LokPilot V3.0.in caz de apasarea a butonului
"Stop" (Lokmouse2),adica oprire de urgenta si revenirea la normal,locomotiva nu mai raspunde la comenzi ,ramane in continuare nemiscata.
daca o ridic si o pun iarasi pe linii,atunci merge :?: .am incercat cu alt decodor de acelsi tip,rezultatul fiind acelasi.am sa incerc un decodor Roco de cativa ani sa vedem ce se intampla...
 
cosmin78 a spus:
am observat un comportament ciudat la 060-DA atunci cand i se monteaza un decodor ESU LokPilot V3.0.in caz de apasarea a butonului
"Stop" (Lokmouse2),adica oprire de urgenta si revenirea la normal,locomotiva nu mai raspunde la comenzi ,ramane in continuare nemiscata.
daca o ridic si o pun iarasi pe linii,atunci merge :?: .am incercat cu alt decodor de acelsi tip,rezultatul fiind acelasi.am sa incerc un decodor Roco de cativa ani sa vedem ce se intampla...

Interesant,la mine nu am observat astfel de figuri(folosesc MultiMouse)
 
posibil sa fie de la lokmouse2,are vreo 6-7 ani la activ...

printre alte neajunsuri,am observat ca locomotiva este un pic mai inalta acolo unde nu trebuie...cuple,distanta intre
cutie si arcuri.de asemenea cuplele scurte Roco freaca pe "fereastra" din plug,impiedicand mecanismul de apropiere
al cuplei (execrabil executat) sa isi faca treaba.

acea piesa despre care vorbeste aulin, care faciliteaza balansul locomotivei are niste nervuri pe ambele fete,reducand
astfel suprafata de contact.daca se pilesc acele nervuri,lasand piesa plana,balansul se reduce simtitor,iar locomotiva "scade"
in inaltime cu aprox. 1 mm,reducand distanta intre pachetele de arcuri si cutia locomotivei,iar cuplele locomotivei(ma refer la
cuple scurte) se aduc astfel la aceeasi inaltime cu cuplele vagoanelor.



studiez posibilitatea montarii unei piese asemanatoare de prindere a boghiului pe locomotiva,mai subtire insa si cu o suprafata
mai mare de contact,astfel incat sa elimin balansul si sa reduc distanta intre arcuri si cutie.
se poate instala si o saiba intre acea piese si boghiu,pentru stabilitate,fara teama de a apare uzura dintre 2 materiale diferite,
aceasta uzura apare unde exista forte de frecare mari etc.daca desfaceti cadrul boghiului veti observa ca toate rotile dintate sunt
flancate de saibe din metal,probabil cu rol de distantoare.

 
cosmin78 a spus:
cuplele scurte Roco freaca pe "fereastra" din plug,impiedicand mecanismul de apropiere
al cuplei (execrabil executat) sa isi faca treaba.

Eu am"tesit"colturile de jos la cupla scurta Roco,ca sa nu se mai"impiedice" in fereastra plugului
 
am procedat la fel,alta solutie ar fi pilirea plugului in locul unde freaca,insa este mai comod sa pilesti cupla :p
 
Salut,

Am reusit si eu sa achizitionez si sa-mi montez un decodor Loksound V 3.5.

Toate bune si frumoase pina la probele pe sina cind am constatat ca peste sunetul motorului intervine un sunet identic ( sau aproape ) cu cel produs in curbe cind rotile se freaca de contrasina. Sa zic ca as fi trecut peste asta dar sunetul apare si atunci cind masina stationeaza....

S-a mai lovit cineva de aceasta situatie ?

DAC, am vazut ca tu esti mai avansat in setarea decodorului. Ai patit la fel ca si mine ?

Precizez ca sunetele au fost descarcate de pe situl ESU / KEG iar programarea a facut-o cel ce mi-a vindut decodorul.
 
Salut! Eu nu am intalnit aceasta problema dar cred ca in primul rand trebuie sa te adresezi vanzatorului. Banuiesc ca ai si garantie pentru decodor.
 
Acum citeva minute am primit un mail de la Xtro Club ( vinzatorul ) in care mi se spune ca a luat legatura cu DAC si acesta va transmite cel tirziu vineri ( multumesc DAC si sa nu ne uiti ) toate instructiunile necesare astfel incit simbata sa putem remedia situatia.

Sper sa iasa bine, ca am obosit....
 
dcm, decodorul tau nu are nici o problema; eu am pus sunetul 52479 KEG 2100 de pe site-ul esu pe mai multe decodoare si pe toate apare problema semnalata de tine. Se pare ca fiserul are o buba. Daca se poate remedia in vreun fel, nu stiu, iar daca stie cineva, il rog sa posteze.

Tot o problema de genul asta (dar mult mai grava) am patit-o cu sunetul de V100; in momentul in care puneam sunetul respectiv, in momentul in care dadeam drumul la sunet, locomotiva nu mai pleca de pe loc. In momentul in care am inlocuit fisierul de sunet, problemele au disparut.
 
Salut Andre(iul),


Sincer, nu stiu, de ce nu a fost semnalata aceasta problema pina acum. Clar nu este in regula. Personal nu ma pot impaca cu acest aspect. Nu am inteles de la DAC daca el s-a lovit sau nu direct de aceasta problema. Sunetul o fi real, numai ca nu este corelat cu nimic. Este pur si simplu deranjant de aleator. :(