060-EA CFR MARFA 40-0832-2 - AF

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Locomotiva electrica 060-EA CFR MARFA, cu numarul 40-0832-2. Versiunea modernizata, pantograf asimetric. Epoca V/VI.
Disponibila din a 2-a jumatate a lunii mai.


foto Amintiri.Feroviare
 
1. Nuanta de albastru nu e cea care trebuie ( http://cfr.stfp.net/Pic/40/40-0832-2DcOM:1.jpg ) sau e de vina poza?
2. Pentru pretentiosi: amortizoarele va trebui sa fie innegrite acasa.
 
buna,

locomotiva este vopsita dupa nuantele RAL ale CFR Marfa, asa ca inainte sa criticam ar trebui sa intrebam...
 
Ca e vopsita dupa RAL e foarte bine... in realitate povestea sta altfel, asa ca oricum o iei trebuie sa o iei de buna caci sunt multi factori care afecteaza culoarea.
 
1. Nuanta de albastru nu e cea care trebuie ( http://cfr.stfp.net/Pic/40/40-0832-2DcOM:1.jpg ) sau e de vina poza?
asa ca inainte sa criticam ar trebui sa intrebam
Asta am facut, am intrebat, pentru ca nu e prima data cand ACME nu nimereste nuanta.
in realitate povestea sta altfel, asa ca oricum o iei trebuie sa o iei de buna caci sunt multi factori care afecteaza culoarea
De obicei o culoare se deschide, nu se inchide.
 
Asta am facut, am intrebat, pentru ca nu e prima data cand ACME nu nimereste nuanta.

Cum ar fi? Nu e prima data cand faci astfel de afirmatii dar te rugam sa ne dai niste exemple concrete insotite de codurile RAL nu doar o parere personala :wink:

Eu zic ca ar fi mai constructiv sa facem niste afirmatii documentate si corecte.

Eu ma uit spre exemplu cum Horia vine de fiecare data cu argumente si nu cu pareri personale, la fel si Florinn, lucru pentru care admir acesti oameni.
 
Nelutu, nu stiu de ce tii sa ma provoci de fiecare data cand ti se ofera ocazia.
Ma bucur ca ii admiri pe Horia si pe Florinn. Sincer si eu sunt de parere ca sunt oameni valorosi si sunt interesat de informatiile pe care le scriu. Si ca poate si eu sunt admirat de unii membri ai forumului (sau poate din contra, dispretuit), dar nu ma lupt pentru a castiga admiratia cuiva facand sau spunand lucruri care-i sunt pe plac dar care pe mine nu ma reprezinta! Nu sunt nici Iisus si nici Dumnezeu si nici nu incerc sa joc astfel de roluri.
Mai demult te-ai plans ca nu mai suporti sa citesti despre nemultumirea mea legata de nuanta de albastru a EA-ului 105 - deci stii un exemplu, nu trebuie sa il mai ceri. Ei bine, daca admiti ca intre 105 si 900 sunt diferente de nuanta de albastru, inseamna ca admiti ca undeva este o problema! Eu am stabilit ca problema este la 105 si nimeni nu m-a contrazis inca.
In ceea ce priveste documentarea si stabilirea codurilor RAL, nu este treaba mea. Eu nu sunt fabricantul, eu sunt cumparatorul. Platesc fabricantului atat pentru documentare cat si pentru executia propriu-zisa atunci cand cumpar un model. Si am si dreptul de a avea un punct de vedere - este la fel cu a spune ca ardeiul din mana ta este iute sau nu!
Nu stiu daca era cazul sa vorbim aici si acum lucrurile astea - eu am pus o simpla intrebare: "nuanta de albastru este corecta sau nu?" iar speranta mea este de a fi ceal pe care o pot vedea si in realitate pe locomotiva CFR. De ce discutam despre altceva?
 
Din poza nu se vede prea bine ...e cu faruri coltare ?
Da, are faruri in locasele pentru prizele de tractiune multipla. Se pot vedea bine in toate cele 4 poze, in vecinatatea tampoanelor. Nu sunt functionale.

Florrin12, nu vreau sa te superi pe mine, dar cred ca tu esti exact ce-si doreste Nelutu! O persoana interesata de ceva detalii despre model si nimic mai mult. Probabil de-aia nici nu a intervenit atunci cand am prezentat pe forum Rompetrol-ul cu farurile aprinse, cu botul "in flacari" si cu o crapatura in plafon! Aia n-a fost deloc pe placul lui!
 
buna,
Florrin12, nu vreau sa te superi pe mine, dar cred ca tu esti exact ce-si doreste Nelutu! O persoana interesata de ceva detalii despre model si nimic mai mult. Probabil de-aia nici nu a intervenit atunci cand am prezentat pe forum Rompetrol-ul cu farurile aprinse, cu botul "in flacari" si cu o crapatura in plafon! Aia n-a fost deloc pe placul lui!

Vali, te rog pe viitor sa porti asemenea monologuri polemice in alta parte, nu aici pe forum. aici se vine cu date concrete, nu cu gura mare.

privind modelul EA CFR Marfa, este evident pentru orice persoana care a vazut vreodata aceste locomotive ca fotografiile prezentate de Florinn in 1 sunt usor supraexpuse, atat rosul cat si albastrul si griul parand mai deschise ca in realitate.

locomotiva va aparea cu culorile identice cu cele ale prototipului real cu acelasi numar.

de altfel nu cunosc pana acum cazuri in care AF sa fi gresit culorile, ci doar cazuri in care acestea exista in realitate in mai multe variante (exemplu: rosu RAL3003 sau 3011 la cutiile de AVA200 21-90, sasiu negru RAL9005 sau gri RAL 7031 la vagonul de dormit WLABmee 71-31 tip MU'72-73).

culorile locomotivei in schema clasica aparuta cu doi ani in urma, asa de criticate de "expertii" de cafenea erau in conformitate cu cele ale locomotivei originale.

ca ti-ai dori sa arate altfel, pentru ca tie iti place altfel, e... altceva. :D
 
Horia_Radulescu a spus:
buna,

locomotiva va aparea cu culorile identice cu cele ale prototipului real cu acelasi numar.

Culorile de la locomotiva reala au fost luate cu paleta RAL.
In pozele primite de la AF albastru de pe model este mai deschis fata de albastru de pe locomotiva reala, cum locomotiva o sa apara saptamana viitoare( termen dat de AF) abia atunci am sa-mi dau cu parerea.
Poate e de la la poza, poate au gresit cei din China culoarea pe prototip, hai sa primim modelul acasa si apoi sa cautam defectele.
 
In general eu nu umblu dupa perfectiunea modelelor, pentru ca nu ma intereseaza acest aspect atat de mult.
Daca se doreste exactitate in redarea culorilor solutia este simpla, fotografiile care descriu in premiera un model ar trebui facute ca lumea, pentru ca in caz contrar apar probleme de interpretare a culorilor. Din acest motiv fotografia de produs reprezinta ceva care se studiaza si se exerseaza. In caz contrar este normal ca cineva care vede un model postat pe forum si constata diferente de nuanta sa puna eventuale intrebari.

Este oricum un lucru bun ca modelul apare, din pacate probabil pretul va fi cam acelasi ca la modelel precedente.
 
Draga Horia, nu exista "monologuri polemice", polemica presupune dialog, iar polemica de unul singur aduce a retorica! P.S. L-ai citat pe WeepingEye dar nu i-ai explicat omului cum e cu lumina care difuzeaza in carcasa locomotivei! si daca tot te apuci de explicat poate ne spui cum e cu cifra lipsa din inmatricularea ROMPETROLULUI
 
Horia, consider ca tonul tau agresiv (si folosit de la bun inceput) are ceva motive mai vechi - poate de la Fleischmann 1:100? Nu stiu daca e bine ca toti sa avem acelasi punct de vedere - diversitatea poate fi un avantaj, in ciuda discutiilor in contradictoriu. Dar poate ca e-mail-ul este un loc mai potrivit pentru subiectul asta.

Vreau totusi sa-ti multumesc pentru raspunsul tau, venit, e drept, cu intarziere:
fotografiile prezentate de Florinn in 1 sunt usor supraexpuse, atat rosul cat si albastrul si griul parand mai deschise ca in realitate.
locomotiva va aparea cu culorile identice cu cele ale prototipului real cu acelasi numar.
si sa ma declar linistit ca modelul va fi o reproducere exacta a locomotivei reale. Este greu sa mai crezi ca dupa 8 EA-uri (4 x CFR, 1 x BDZ si 3 x privati), fiecare cu bubele ei (cel putin cele de la mine din casa), va putea urma una mai rasarita. Iar a fi invitat sa fac munca voluntara de documentare pentru ACME este o obraznicie. Mesajul pe care il consideri "monolog" a fost adresat lui Nelutu, care nu stiu cum se face ca joaca cam des rolul de avocat al lui ACME. Am impresia ca mananca din painica cumparata cu banii dati de noi toti pentru modelele ACME achizitionate iar a recunoaste ca "e loc de mai bine" e o abordare mai corecta.
aici se vine cu date concrete, nu cu gura mare
Am facut o trimitere catre o fotografie cu locomotiva reala unde este evidenta diferenta de nuanta de albastru fata de cea din fotografiile cu modelul si am intrebat ce se intampla. Cred ca interpretezi gresit "gura mare"! Ti se pare o intrebare diferita de "are faruri coltare"?

In ceea ce priveste "expertul de cafenea", nu stiu cum sa fac sa ma conving ca nu te-ai referit la mine! E o jignire ieftina pe care publicul tinta nu cred ca o agreeaza.

Punctul meu de vedere referitor la 105 il stie toata lumea, sunt si persoane care mi-au dat dreptate, chiar daca nu au scris pe forum, dar nu am defilat ostentativ cu asta. Despre Rompetrol nu am zis nimic, am pus doar fotografiile, cred ca "No comment" este singurul comentariu. Cred ca si traversa frontala de la 900 (Mihai Eminescu) te cam lasa fara cuvinte! Decat sa-i luam in brate pe cei de la ACME si sa-i purtam ca pe niste eroi, mai bine le aratam unde gresesc si le spunem ca vrem mai mult! Pretul nu este mai mic daca modelul are probleme!
 
buna,

Vali, afirmatiile tale:
consider ca tonul tau agresiv (si folosit de la bun inceput) are ceva motive mai vechi - poate de la Fleischmann 1:100
In ceea ce priveste "expertul de cafenea", nu stiu cum sa fac sa ma conving ca nu te-ai referit la mine! E o jignire ieftina pe care publicul tinta nu cred ca o agreeaza.

fata de o persoana pe care nu o cunosti personal ci doar prin mesajele la care a avut bunavointa de a-ti raspunde, pe teme destul de inaccesibile fara o bibliografie si o cultura feroviara bogata nu fac decat sa intareasca opinia mea ca tu esti o buna exemplificare pe acest forum a ceea-ce in Germania se cheama "Meckerer" - adica unul niciodata multumit, care are pretentii foarte ridicate insa uita sa puna lucrurile la locul lor si este superficial in toate. nu trebuie sa o iei ca o jignire personala, pentru ca nu este asa, ci doar opinia mea despre tine pe baza a ceea-ce am citit aici in decursul anilor.
Decat sa-i luam in brate pe cei de la ACME si sa-i purtam ca pe niste eroi,
de ce ai face asta? pentru ca sunt primii care au realizat cu matrite originale modele romanesti care merita acest nume? nuuuuuu...
Cred ca si traversa frontala de la 900 (Mihai Eminescu) te cam lasa fara cuvinte!
nu, pentru ca este vorba de o locomotiva care costa doar 150€, ba chiar si mai putin si cu toate acestea are o matrita modulabila cu multe versiuni de cutie. daca era Roco sau Fleischmann ar fi costat 250€ si acolo pesemne ca n-ar mai fi criticat nimeni, pentru ca "ne baga Modelleisenbahn GmbH in seama".

argumentele de genul "150€ in Romania sunt o groaza de bani" nu-si au locul. priviti preturile in restul lumii la modele echivalente de locomotive si vagoane si daca vi se par scumpe, puteti colectiona si capace de bere. costa mai putin si mai acopera si setea.

asa ca sunt de parere ca si aici trebuie "lasata biserica in sat" (expresie germana), adica trebuie avut rabdare pana ce modelele se vor afla in magazin si dupa aceea se va putea critica destul. asa cum am spus si eu si Florin, vopsirea s-a facut dupa cea a locomotivei reale cu acelasi numar.

acestea fiind spuse restul de comentarii la adresa persoanei mele le astept pe PM, va rog sa pastrati acest topic numai pentru discutii la obiect si anume asupra modelului locomotivei 40-0832-2 a CFR Marfa. multumesc pentru intelegere.
 
buna,

mesajele fara legatura cu subiectul au fost sterse.
pentru a evita asemenea situatii pe viitor, va rog sa va limitati la comentarii privind modelul AF / EA CFR Marfa in limita bunului simt.

multumesc pentru intelegere.
 
stati voi linistiti ca o primeste Weeping Eye pe a lui si sa vezi acolo lista de 6 pagini de defecte

Raspund cu intarziere provocarii lui Horia lansata aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4579&postdays=0&postorder=asc&start=795

Sunt neplacut surprins ca orice vorba despre neconformitatile produselor ACME este privita ca o blasfemie de catre modelisti si este perceputa ca un afront personal. Daca ascundem mizeria sub pres nu inseamna ca am scapat de ea.

Si pentru ca o fotografie face cat o mie de cuvinte, am facut o comparatie intre jucaria de la ACME si locomotiva 40-0832-2 apartinand CFR Marfa si fotografiata de mine in 27 Octombrie 2005 in Gara de Nord, cu ocazia unei expozitii de material rulant, si in 03 Decembrie 2005 in gara Isalnita, venita de pe Valea Jiului cu o naveta de carbune pentru Termocentrala Isalnita. Va rog sa tineti cont ca locomotiva reala este surprinsa la putin timp dupa incheierea lucrarilor de modernizare, deci uzura este redusa. De la bun inceput va spun ca orice comentarii legate de presupuse interventii asupra culorilor din fotografii nu-si au rostul – nu am facut asa ceva pentru ca nu asta este scopul.



Chiar daca fotografiile modelului si ale locomotivei reale sunt facute in conditii de iluminare diferite, imi pastrez convingerea ca nuanta de albastru nu este ce trebuie – in realitate vireaza putin spre violet iar pe model spre turcoaz. Mai mult decat atat, pe locomotiva reala pare a fi si un altfel de rosu, ceva mai stins. Tot in fotografiile locomotivei reale se observa ca autocolantul cu CFR MARFA este mult mai mat decat vopseaua – de fapt locomotiva reala luceste ca o cratita noua (vezi si fotografia de noapte de la sfarsitul mesajului). Acest detaliu putea fi realizat pe model prin folosirea corespunzatoare a vopselelor (in mod obisnuit producatorii de vopsele de modelism vand trei categorii: lucios, semimat si mat, ca sa nu vorbim de vopselele preparate pe comanda, unde posibilitatile sunt mult mai multe).



La inscriptionare, in afara de banda oblica alba care nu este prelungita si pe jgheabul de la plafon, asa cum a punctat Gam3, am observat ca inscrisurile de avertizare de pe usi sunt mai mici la model. Numarul de pe peretele frontal al cabinei rosii (postul I) este scris cu caractere mai ingrosate in realitate fata de model, dar observatia nu este valabila si pentru numarul scris pe peretele lateral (aici ACME a lucrat corect). Tampoanele cu care se imprima pe model numerele sunt diferite intre peretele lateral si frontal (vezi EA Rompetrol), deci diferentele puteau fi reproduse. Observ o diferenta fata de realitate la modul in care este scris numarul cabinei II (2 roman) – pe locomotiva reala inscriptia este formata din doua bare verticale cuprinse intre doua bare orizontale, in timp ce pe model sunt doar doua bare verticale cu terminatiile latite (similare unor coloane cu capiteluri).



Fiind vorba de o locomotiva cu faruri montate in locasele prizelor pentru tractiunea multipla, matrita folosita este cea corecta, cu traversa frontala coborata pentru a avea loc flansa rotunda. Amplasarea furtunelor si inscriptionarile presiunilor sunt aproape corecte (mici abateri la furtunele inferioare - vezi distanta dintre furtune si tesiturile oblice ale zonei "adanci" a traversei frontale). S-a respectat si faptul ca banda alba are o latime variabila data de neglijenta cu care s-a lucrat la locomotiva reala (vezi fotografia cu peretele frontal). Segmentele orizontale ale benzilor albe traverseaza si barele de la usi si de la capetele locomotivelor – la intersectie, barele sunt vopsite in realitate in alb, dar barele modelului sunt doar bicolore (rosu/gri sau rosu/alb). La usa de acces a postului I (cabina rosie), barele modelului sunt complet rosii, desi in realitate au capetele inferioare albe.
Pe plafon, in dreptul scaunului ajutorului de mecanic de la postul I (cabina rosie), langa carcasa condensorului de la instalatia de aer conditionat, se observa o carcasa argintie, semisferica, care nu este reprodusa pe model. Stie cineva ce se afla acolo?
Gratarul de protectie de pe plafon, din dreptul disjunctorului este vopsit corect in rosu. Corecte sunt si tablele antiderapante care asigura accesul la parbrize – sunt vopsite pe model in gri-metal. S-a respectat si culoarea bratelor stergatoarelor si a bratelor oglinzilor (gri sau rosu, in functie de fondul pe care sunt montate). Cutiile de sub sasiu difera intre model si locomotiva reala pe ambele parti.

Pentru detaliere, asa cum am spus si mai demult, se pot vopsi elementele de cauciuc si amortizoarele verticale in negru, izolatorii de pe plafon in negru (maro inchis?) si rosu si benzile albe pe bare. Nu este greu de adaugat si acea carcasa semisferica pe plafon. Locomotiva are pompa mecanica de uns buza bandajelor – pana acum STA (cine altcineva?) nu a anuntat ca va avea in vedere producerea acestui accesoriu (poate ca nici comenzi n-ar fi prea multe), dar pentru doritori cred ca se poate incropi ceva in casa, sau, alta varianta, exista un set de piese pentru boghiul locomotivei V119 la Piko, care contine si aceasta pompa (fara suport si fara biela).

Am vrut sa scot in evidenta diferentele dintre model si locomotiva reala iar prezentarea este facuta in baza fotografiilor. Poate ca daca as avea locomotiva in fata, situatia ar fi alta – poate as observa mai multe sau mai putine abateri. Nu toate cele amintite mai sus deranjeaza, sunt multe aspecte tolerabile si sunt printre ele inexactitati care s-ar gasi pe model indiferent de producator, dar de dragul adevarului am tinut sa le mentionez - este vorba despre ce se ofera la un pret de aproximativ 175 EURO. O parte sunt abateri date de folosirea matritelor initiale, nemodificate pentru a trata specificul unui anumit exemplar (vezi cutiile de sub sasiu) sau fara adaugarea de detalii, din nou specifice unei anumite locomotive (vezi carcasa semisferica de pe plafon). Altele sunt abateri date de neglijenta, cum ar fi nerespectarea nuantelor de culoare, caracterele necorespunzatoare pentru inscriptionarea numarului pe peretele frontal rosu, banda alba, oblica, necontinuata si pe jgheab sau micsorarea anunturilor de avertizare de pe usi. A treia categorie de abateri, cea care vizeaza detaliile lipsa (vopsirea amortizoarelor, pompa de ungere a buzei bandajului) tine de aspecte excluse de la bun inceput din proiect pentru a nu creste costurile de productie si implicit pretul de vanzare.

Din anumite motive, ma bucur de un model cu putine defecte si care ruleaza excelent (al doilea EA cu astfel de performanta din colectia mea). Printre putinele nemultumiri pe care le am se numara modul in care functioneaza pantografele (sunt intepenite si nu se ridica decat cu greu – sper sa fie din cauza vopselei in excess si nu din cauza unor deformatii ale elementelor care formeaza articulatiile), faptul ca vopseaua de pe roti se cojeste ingrozitor de rau si ca fata de alte EA-uri carcasa nu sta fix, ci are joc de aproximativ 1 mm si pe verticala, si pe orizontala (in lungul locomotivei).

Eu folosesc doar cuple scurte de la Roco. Pentru EA-uri, am constatat ca imi trebuie cuple putin mai lungi, asa ca am montat cuple cu reglaj pe verticala. Instructia de remorcare spune ca numai anumite vagoane pot sta imediat dupa un EA, pentru ca exista sansa ca la curbe acestea sa fie aruncate in exterior datorita rigiditatii mustatilor care joaca rol de arc de revenire pentru portcupla.



In intuneric, modelul este o poezie pe care eu nu vreau sa o comentez, dar va las pe voi sa o faceti!

 
Incercati sa intrati si pe alte forumuri de modelism, in special acolo unde se realizeaza machete la diferite scari (1/32, 1/47, 1/72).

Exista o teorie a RAL-ului in functie de scara -niciodata RAL-ul de pe modelele scara 1/1 nu se aplica pe o scara mai mica (1/87). Practic acelasi RAL difera de la scara la scara.
 
Exista o teorie a RAL-ului in functie de scara -niciodata RAL-ul de pe modelele scara 1/1 nu se aplica pe o scara mai mica (1/87)
Tata, ai grija ce spui ca de-indata te trimite Nelutu pe teren sa culegi RAL-ul si sa-l convertesti la scara! :lol: Iar daca discutam de conversii de culori, discutam de luminozitate datorita suprafetelor vopsite mult mai mici, nu de compozitia culorii.
Mesajul meu nu face referire doar la culori; o parte chiar importanta se refera la alte aspecte ale modelului, comparate cu locomotiva reala.