060 - EA - Amintiri Feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Gicu, nu te recunosc, mai nou esti foarte ceferist :D

Inca doua embleme, blazoane pe inmatriculari si poti sa faci o loko tip raliu :D
 
baieti, am nevoie de ajutor.

Introducere (sariti peste daca va grabiti)
m-am gandit sa incerc sa trec pe digital, ma incanta ideea de a controla independent 2 trenuri. asa ca am luat un multimaus roco si doua decodoare Uhlenbrock 76320 cu care sa ma joc (pretul la care le-am luat a fost decisiv in decizia de a trece pe digital si in alegerea respectivelor branduri; am facut aceasta completare ca sa evitam dscutii roco vs piko, diverse decodoare vs diverse decodoare, etc.). initial vroiam sa ma joc cu decodoarele pe doua locomotive mai "de sacrificiu", insa insemna digitizare de la 0 asa ca solutia rapida a fost sa infig decodorul in EA.

Problema
am infipt decodorul, am verificat pinoutul cu traseul si semnificatia firelor din manual, teoretic decodorul e infipt bine. cand sa testez, bag mausul, buteaza, imediat locomotiva scoate un scartait subtire scurt si se activeaza protectia la scurt/overload a multimausului (butonul de viteza al mouse-ului pus pe zero). verific sa nu apara scurt cu sasiul, testez (apas pe stop sa dezactivez protectia), acelasi lucru. incerc si recomandarea din manualul decodorului (oarecum stupida in acest context) si infig invers decodorul. acelasi rezultat ca mai sus. il pun la loc, nimic nou. la una din incercari locomotiva o ia la fuga de nebuna. dupa aceea revine la "simptomul normal". :roll:

incerc sa trec la chestii mai avansate, ca de exemplu scrierea cv-urilor. asa ca ma dau la CV 29, calculez valoarea astfel incat sa dezactivez recunoasterea automata dc/dcc (sa trec valoarea pentru dcc only). rezultatul: eroare cod 1. de pe net aflu ca inseamna Incompatibil pentru programare.

bon, ma gandesc ca poate am prajit decodorul in cadrul manevrei de infigere invers (recomandata in manualul lui, reamintesc), sau acesta era defect din start. asa ca incerc cu celalalt decodor. nimic nou sub soare, incercari repetate (dezactivare protectie overload, sunetul scartait, reactivarea protectie, toate cu incingerea decodorului).

deci..... ce nu merge?

ca p.s., decodorul mai are un al noualea fir de culoare mov-lila lasat in aer si habar nu am la ce foloseste, nu am gasit nimic in manual legat de el.
 
Decodorul sigur nu se strica daca il montezi invers, eu banuesc ca este defect...
- verifica cele 2 Mosfeturi de pe decodor IRF 7103 si IRF 7306
- dezlipeste firul orange sau gri, daca dispare scurtul atunci poate este un scurt in locomotiva sau chiar la conector
- aceste decodoare nu au functia F2 pt. firul mov, cel putin decodoarele pe care le am eu pe stoc
 
Scartaitul ala subtire si scurt aduce f. bine a scurt-circuit: il auzi la fel daca scapi o surubelnita pe sine...

Ca sa vezi unde e buba, deconecteaza decodorul si daca fenomenul persista ai scurt undeva in locomotiva. Daca apare numai cu decodorul montat, atunci aici e problema.
 
sa mai adaugam cateva info:

- am incercat cu dezlipitul firului gri, a disparut scartaitul (astfel m-am convins ca-l scoate motorul), overloadul se manifesta in continuare.
- cu decodorul scos si fara strapul din fabrica, nu se mai activeaza overload
- partea misto: am luat una din locomotivele de sacrificiu (tgv mehano hobby cu motor vai de steaua lui, fara volanta si cu zero electronica - nici macar leduri) si am digitizat-o cu decodorul de mai sus (ala la care am dezlipit firul gri). MERGE! bine, partial ca am la ea de remediat alte chestii - trebuie sa o curat ca a adunat in angrenaje tot praful din casa.

in afara de scos strapul din fabrica si bagat decodorul in mufa mama de pe placa de baza EA mai trebuia sa fac ceva? nu am identificat nimic altceva nici in manual nici pe ea (in afara de cele 3 switchuri, 2 pentru faza lunga si unul pentru alimentare prin pantograf). intr-o zi mai linistita trebuie sa puric traseele de pe placa de baza EA.... si bineinteles, sunt deschis la sugestii.
 
manlif2_0 a spus:
baieti, am nevoie de ajutor.

Introducere (sariti peste daca va grabiti)
m-am gandit sa incerc sa trec pe digital, ma incanta ideea de a controla independent 2 trenuri. asa ca am luat un multimaus roco si doua decodoare Uhlenbrock 76320 cu care sa ma joc (pretul la care le-am luat a fost decisiv in decizia de a trece pe digital si in alegerea respectivelor branduri; am facut aceasta completare ca sa evitam dscutii roco vs piko, diverse decodoare vs diverse decodoare, etc.). initial vroiam sa ma joc cu decodoarele pe doua locomotive mai "de sacrificiu", insa insemna digitizare de la 0 asa ca solutia rapida a fost sa infig decodorul in EA.

Problema
am infipt decodorul, am verificat pinoutul cu traseul si semnificatia firelor din manual, teoretic decodorul e infipt bine. cand sa testez, bag mausul, buteaza, imediat locomotiva scoate un scartait subtire scurt si se activeaza protectia la scurt/overload a multimausului (butonul de viteza al mouse-ului pus pe zero). verific sa nu apara scurt cu sasiul, testez (apas pe stop sa dezactivez protectia), acelasi lucru. incerc si recomandarea din manualul decodorului (oarecum stupida in acest context) si infig invers decodorul. acelasi rezultat ca mai sus. il pun la loc, nimic nou. la una din incercari locomotiva o ia la fuga de nebuna. dupa aceea revine la "simptomul normal". :roll:

incerc sa trec la chestii mai avansate, ca de exemplu scrierea cv-urilor. asa ca ma dau la CV 29, calculez valoarea astfel incat sa dezactivez recunoasterea automata dc/dcc (sa trec valoarea pentru dcc only). rezultatul: eroare cod 1. de pe net aflu ca inseamna Incompatibil pentru programare.

bon, ma gandesc ca poate am prajit decodorul in cadrul manevrei de infigere invers (recomandata in manualul lui, reamintesc), sau acesta era defect din start. asa ca incerc cu celalalt decodor. nimic nou sub soare, incercari repetate (dezactivare protectie overload, sunetul scartait, reactivarea protectie, toate cu incingerea decodorului).

deci..... ce nu merge?

ca p.s., decodorul mai are un al noualea fir de culoare mov-lila lasat in aer si habar nu am la ce foloseste, nu am gasit nimic in manual legat de el.

Primul lucru, alimenteaz㒠şinele fă’r㒠nici o locomotiva sau vre-un vagon pe ele. E OK asa? Mai ai scurt-circuit la staţia ROCO?
Daca da, vezi ca poţi avea un condensator de valoare mare ascuns în bornele de alimentare pentru şine.
 
@ mity:
statia merge ok, decodoarele merg ok (l-am pus pe alta locomotiva). cred ca totusi cand am desfacut EA-ul am bagat ceva in scurt (lipsa de experienta, e prima incercare :roll:). sa caut aparatul de masura sa incerc ce a zis hgdan.
 
manlif2_0 a spus:
@ mity:
statia merge ok, decodoarele merg ok (l-am pus pe alta locomotiva). cred ca totusi cand am desfacut EA-ul am bagat ceva in scurt (lipsa de experienta, e prima incercare :roll:). sa caut aparatul de masura sa incerc ce a zis hgdan.


Da, scuze, nu am citit mai sus un pic.

Ca se te ajutam, fa poze macro la cablajul locomotivei poate vedem ceva în neregula. :)
 
problema rezolvata. dupa ce am gasit intr-adevar un scurt intre sina si motor, la o inspectie mai atenta am gasit o mica bavura intre pinii 1 si 8 ai locomotivei, ceea ce inducea scurt intre alimentarea decodorului si iesirea pentru motor. din pacate ieri trebuia sa dezlipesc firul portocaliu, nu cel gri, ca sa pot vedea asta.

problema rezolvata, EA functionala 100%, va multumesc tuturor, mai ales lui hgdan.
 
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7547&postdays=0&postorder=asc&start=30
 
Ma bucur sa vad la ACME / AF o oarece relaxare (blazare) in ceea ce priveste noile editii de 060 EA. Nu mai este acea incrancenare, acea grija de a patrunde cu dreptul pe piata, poate ca si rasuflarea NMJ-ului care odata era aproape in ceafa, acum s-a departat suficient.
Faptul ca sunt singurii care pot produce orgasme consumatorilor de profil din Romania i-a facut sa o lase mai moale. Mecanica "Delfinului" seamana cu a celorlalte editii (mai putin cea cu cap rosu), recunosc usor smuciturile si caraieile de la MMV si clasica. Au renuntat chiar si la montajul tuturor accesoriilor traversei frontale (carlig si semiacuplari de aer), pacat ca unele nu se regasesc nci in punguta de accesorii. Probabil vorba "las' ca merge si-asa" i-a cucerit pe italieni!
Necesar de verificat daca farurile locomotivei reale sunt cu becuri sau cu LED-uri.
Forma pantografelor este un pas inainte, dar fragilitatea articulatiilor saniilor compenseaza cu usurinta acest avantaj.
In ceea ce ma priveste, nu am nici un deranj legat de vopsirea unica a locomotivei cap de serie. Putina vopsea neagra pe elementele de cauciuc ale suspensiei primare si secundare este aproape obligatorie, dar nu penalizez producatorul pentru asta, se poate face foarte simplu in casa.

Later edit: Am uitat sa pomenesc despre Pomul de Craciun: LED-urile rosii aprind tot botul locomotivei iar cele albe, superioare, zonele de sub primele trei grile laterale. Dar se pare ca asa stie ACME sa lucreze, neplacutul fenomen putand fi observat si la vagoane facute pentru case mai mari decat Romania si anume Austria.
 
Nimeni nu spune ca acest model este perfect, dar ca modelist ai ce modeli. :)

Imediat ce apare o versiune avansat㒠faţ㒠de cea prezentat㒠de AF eu voi face primul upgrade-ul. :evil:

Pân㒠atunci, am s㒠m㒠mulţumesc cu:
- Bobic fă’cut de mân㒠la Savin S.A.,
- 060DA fă’cut de Geconvm & Tillig,
- 060EA fă’cut de AF,
- ND2 fă’cut de mân㒠la Savin S.A.,
- ND2 fă’cut de TA.