Caile Ferate "Irish Railways"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Da, ai dreptate Vali, daca e un model Tri-Ang s-ar putea sa fie mult mai valoros nemodificat.

Este exact ca si dilema lui Horia apropo de vagonul "Credi-ul minier", un vagon care ar trebui sa ramana in forma lui initiala nemodificata fiind mai valoros astfel.

Irish Railways, incearca sa cauti pe net cu ajutorul Google informatii despre modelul pe care il detii. Sunt sigur ca pe forumurile englezesti vei gasi detalii edificatoare. Vali are dreptate. daca este un model valoros ar fi pacat sa-i scazi valoarea prin modificari neinpirate!
 
Trebuie sa recunosc ca, si daca nu stralucesc prin precizia reprezentarii, asa cum ar fi de asteptat de altfel la niste modele vechi, sunt totusi foarte interesante modelele tale! Ma refer spre exemplu la tampoanele acelea unde se vede bavura in locul unde au fost unite cele doua laturi ale matritei. Probabil ca ai putea sa pui pila pe ele sa le aranjezi, insa atunci ai strica patina si aerul autentic al modelelor vechi, asa ca mai bine lasa-le asa cum sunt!

Ultimul (vagonul bufet) pare englezesc, la felul cum arata.

Primul vagon nu stiu, faptul ca scrie "frein" poate sa te induca in eroare, in definitiv o limba foarte asemanatoare ;-) se utilizeaza in zona valona din Belgia, in Luxembourg, ca si in zona de limba franceza din Elvetia!

Constat ca ai o colectie de modele interesante si rare, insa foarte amestecata. Ar fi destul de greu sa gasesti un loc anume unde ar fi normal sa intalnesti material rulant din toate tarile "reprezentate" in colectia ta.

Sau botezi pur si simplu locul respectiv "Europa" si atunci nu mai conteaza! :D
 
Multumesc victorian pentru aprecieri. Intr-adevar sunt niste modele vechi, majoritatea englezesti. Nu le-am pus pe toate pentru ca de cateva m-am apucat sa le restaurez (sunt desfacute) si am sa le pun pe forum de indata ce vor fi gata.
Ai dreptate cand spui ca e o colectie amestecata dar cu timpul fiecare isi va gasi "locul"... unele vor pleca... altele vor veni. Dupa cum am precizat cand m-am prezentat, intentionez sa imi formez o colectie cu precadere la scara H0. Din pacate sau nu... in Anglia scara cea mai intalnita este 00.

Daca tot ai amintit de vagonul Buffet care intr-adevar e englezesc, mai am un vagon cls 1 cu iluminare care face parte din aceeasi garnitura.




Vagonul acesta are o caracteristica interesanta pe seama careia m-am amuzat impreuna cu MPU. Priviti !!!



Roti metalice ambutisate !
 
Doamne! Roti ambutisate ca la jucariile facute de firma de renume mondial "Metaloglobus" ce se mai gaseau pe la tarabe cand eram eu mic!

In fine, nu conteaza cum le-au facut, de aratat pe dinafara arata ca niste roti normale.
Da nu pricep totusi cum se realizeaza izolarea electrica la rotile astea, ca axa pare metalica. Sau culoarea aceea nu este rugina, ci doar un plastic de culoare castaniu-rocata?
 
victorian a spus:
Doamne! Roti ambutisate ca la jucariile facute de firma de renume mondial "Metaloglobus" ce se mai gaseau pe la tarabe cand eram eu mic!

In fine, nu conteaza cum le-au facut, de aratat pe dinafara arata ca niste roti normale.
Da nu pricep totusi cum se realizeaza izolarea electrica la rotile astea, ca axa pare metalica. Sau culoarea aceea nu este rugina, ci doar un plastic de culoare castaniu-rocata?

Axa ESTE metalica dar rotile din plan apropiat (opuse celor ambutisate) sunt din plastic. Interesant, nu?
 
buna,

ca scurta informatie, primele vagoane de pasageri (cele rosii cu gri) sunt intr-adevar franceze, si anume faimoasele vagoane Grand Comfort care reprezentau versiunea franceza a standardului UIC Z1 (in 1969-70) (spun versiunea franceza intrucat nu erau dupa Z, avand doar 25,5m lungime)

modelele Lima dateaza de la jumatatea anilor 1970, fiind de un standard calitativ tipic pentru aceasta perioada... :(

am avut ocazia sa mai merg cu asa ceva pe linia Strasbourg-Paris Est in 1998, intr-o garnitura completa de GC in culori GC si trasa de o BB 15000 tot in culori GC... ca intr-o poza din 1975! :D
 
Sunt in masura sa va prezint aspecte din timpul montarii de LED-uri in locasurile farurilor cu care este dotata simpatica V80-cea-cu-doua-osii :). Locomotiva este acum iesita din operatie si se simte excelent 8).
Cu grija, am perforat carcasa acolo unde era vorba ca se afla farurile rosii. Fiindca n-am reusit sa gasesc LED-urile care mi-ar fi fost ideale si n-am avut chef sa tai / slefuiesc varfurile a 6ase LED-uri galbene si 4atru LED-uri rosii, am improvizat niste distantiere dintr-o pasta de pix. Inainte de a monta & lipi LED-urile in locasurile lor, le-am verificat cu un ohmmetru si am marcat vizibil catozii cu un marker negru. Iata aici un detaliu:

LED-urile sunt lipite cu Picatura. Conexiunile sunt simple: LED-urile de aceeasi culoare sunt inseriate, iar rezistentele de balast sunt doua, una comuna celor doua "ghirlande" si una inseriata numai cu LED-urile rosii. Nu am apelat la binecunoscuta schema cu LED-urile in antiparalel, ci am proiectat schema cu trei conexiuni: PLUS comun (albastru), "inainte" (alb) si "inapoi" (galben).
 
Am pregatit sasiul in vederea realizarii conexiunilor. Anume, am creat plusul comun prin intermediul a doua diode cu catozii legati impreuna si cu anozii conectati la culegatoarele de tensiune:

Cu un marker rosu am notat bornele unde vor veni lipite firele alb (inainte) si galben (inapoi), in conformitate cu "boturile" locomotivei numerotate 1 (inainte) si 2 (inapoi). Firul albastru va veni la conexiunea celor doi catozi.
 
Dupa aceea am facut de proba conexiunile dintre carcasa si sasiu ca sa verific concordanta dintre sensul de deplasare si culorile farurilor - verificasem eu teoretic, dar mai trebuia si practic :D. Totul fiind OK, am dezlipit firele, le-am scurtat adecvat, le-am strecurat pe dupa motor si le-am re-lipit la locurile stabilite. Ultima operatiune a fost re-asamblarea carcasei pe sasiu. Asta a fost tot! 8)
 
Good job, felicitari Mircea!

Ca sa fie totul restaurat complet, mai trebuie pilit locul in care au fost tampoanele, data o gaura acolo si puse niste tampoane noi metalice. Cred ca se gasesc tampoane noi ca piese de schimb. Si... mi se pare mie sau locomotiva n-are cupla?

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Recunosc ca am uitat complet de tampoane :fluierat:. Poate ca reusim sa rezolvam ceva pe plan local.
Cat despre cupla de la botul 1, asa este, are doar locasul unde ar putea fi montata una noua - daca as sti cum sa fac rost de ea :D. Sau poate ca ii voi monta cuple Piko; sa vad ce inspiratie voi mai avea :idea:
 
Problema cuplelor trebuie discutata cu proprietarul cailor ferate, in functie de ce alte cuple mai sunt in parcul feroviar, ca sa ramana compatibile intre ele. In extremis, ar putea sa ramana "cuplabila" doar pe o parte, desi fiind locomotiva de manevra nu cred ca ar fi recomandabil.

Tampoanele sigur se gasesc ca piese de schimb, m-am tot impiedicat de ele pe net. In extremis, pot fi realizate si din alama, la strung, nu-i asa o mare filosofie.

Inca o sugestie: daca te mai incumeti sa demontezi locomotiva inca o data, strecoara-i o bucatica de tabla subtire de aluminiu intre cele doua leduri, (rosu-galben) ca se cam transmite lumina de la unul la altul!

D
 
...si in final nu inteleg de ce atata munca pentru o jucarie???? In afara de carcasa ce este un V80 DB (fara nici un detaliu), nu are nici o treaba cu o locomotiva reala!!!!

PDI