Caile Ferate "Irish Railways"

Irish_Railways

Active Member
Trenulist
29 Februarie 2008
189
0
Oradea
www.mariusbulzan.com
WEBSITE
http://www.mariusbulzan.com
LOCATION
Oradea
Trebuie sa recunosc ca un aport la alegerea numelui "Irish Railways" il are concitadinul si prietenul mpursu caruia ii multumesc pt sfaturi si suport.
CF IR au luat fiinta in urma cu 20 de ani cand tatal meu mi-a facut cadou un start set foarte dorit la acea vreme: Setul Lugoj format dintr-o locomotiva si doua vagoane cls 2 de culoare verde. Desigur, fiind o fire curioasa si pusa pe fapte mari, garnitura nu a rezistat prea mult aceasta ajungand sa fie distrusa in proportie de 100 %. Desigur ca si acum regret ceea ce s-a intamplat dar pun totul pe seama copilariei si lipsei de discernamant.
Peste mai mult de un deceniu, profitand de faptul ca ma aflam intr-o tara occidentala (Anglia iar mai apoi Irlanda), mi-am adus adus aminte de unde pornisem si am hotarat sa imi rascumpar greselile copilariei cumparandu-mi cateva modele de la un batranel care hotarase sa se scape de ele. (nu cunosc motivul). Asa am ajuns ca CF IR sa numere 2 locomotive diesel, 8 vagoane de calatori, 3 vagoane de marfa si un numar considerabil de sine. (dar insuficiente pentru diorama la care visez). Cateva sunt la scara 00 iar celelalte la scara H0. Toate aceastea vi le voi prezenta in continuare...
 



Locomotiva diesel Tri-Ang R357
Aceasta este Bo-Co (00): nume dat de mpursu in urma vizitei facute la Caile Ferate "La Ursu". Are un boghiu motor cu 2 osii si un boghiu cu 3 osii. Nu este functionabila dar sper sa se poata repara. In momentul de fata este retrasa in Depoul CF La Ursu pentru reparatii... Revin cu vesti!
 



Locomotiva V80 Lima (H0) cu doua osii. Am cumparat-o in starea care se vede. In curand va primi leduri si piesele lipsa. De asemenea este retrasa in Depoul CF La Ursu pentru reparatii... Revin cu poze dupa "transformare".
 
La fel de mirat am fost si eu cand am vazut-o. Si eu stiam la fel ca tine Cosmine. In orice caz sunt mandru ca am ceva nemaintalnit ;-)
 
Salutare,
Sigur ca V80 Lima pe 2 osii e ceva fantezist-a facut parte dintr-unul din start seturile care se gaseau acum 8-10 ani prin benzinarii.Am avut si eu asa ceva.Ba mai mult,mi l-a facut cadou sotia mea acum 10 ani ,ocazie cu care m-am (re)apucat de acest hobby.
Nu-i problema,e chiar interesanta.Mai interesanta este BoCo ,eu cel putin as vrea mai multe poze cu ea.Bineinteles dupa ce vine de la atelierele "Stapinului bielelor" :lol:
s
 
sandy a spus:
...Mai interesanta este BoCo ,eu cel putin as vrea mai multe poze cu ea.Bineinteles dupa ce vine de la atelierele "Stapinului bielelor" :lol:
s

Cred ca este Bo-Co intre ghilimele. Probabil ii lipseste o osie. Din poze, boghiurile par a fi identice.

Daca nu ma insel face parte din clasa 31.
 
Irish_Railways a spus:
Aceasta este Bo-Co (00): nume dat de mpursu in urma vizitei facute la Caile Ferate "La Ursu". Are un boghiu motor cu 2 osii si un boghiu cu 3 osii.
Parerea mea este ca aici cineva a scos o osie,deoarece boghiele sunt identice.Iata un model de locomotiva C-Liner cu 5 osii:

Salve
 
Chiar asa, m-am uitat si eu destul de mirat la poza, si eu vad ca boghiurile sunt identice si pare sa fie totusi Co-Co. Poate ca niste poze de detaliu ne-ar lamuri. Cred ca de altfel MPU ii spune astfel cu ghilimelele de rigoare, dandu-si seama ca ii lipseste pur si simplu o osie.

De altfel seamana cu una englezeasca uzuala despre care stiu ca-i Co-Co, am vazut-o in poze; din pacate nu va pot da detalii fiindca nu ma pricep la asa ceva!
 
Credeti-ma ca e Bo-Co. :-? "Stapanul Bielelor" va poate confirma. Am sa fac niste poze ca sa va lamuriti. Intr-adevar din pozele puse de mine acestea par identice dar la boghiul motor osia de mijloc este doar de decor, e fixa (imita osia originala). :-P Producatorul a ales sa faca astfel pt ca osia centrala nu are loc din cauza motorasului. De indata ce locomotiva va iesi din depou ii voi face nishte poze detailate. :grin:
 
OK ,am inteles care este treaba cu modelul.Din cauza motorului a trebuit renuntat la osia din mijloc.Dar locomotiva reala in mod sigur a avut toate 3 osile :-) .Stiu un exemplu la vestita locomotiva americana Alco PA ,care avea tractiune pe 4 osii ,cu toate ca avea boghie cu cate 3 osii.
Cele din mijloc erau doar pentru a putea "imprastia" greutatea de 139 tone mai bine.Asa s-a ajuns la o greutate de cca 23 tone per osie.
 
In realitate diesela verde are cate 3rei osii pe boghiu, deci s-ar numi Co-Co. Versiunea 00 a acestei simpatice locomotive are un boghiu ne-motor cu 3rei osii, iar boghiul motor are doar doua osii functionale, cea din mijloc fiind doar "simulata"; din acest motiv am botezat-o "Bo-Co". Sa fiu sincer, mai exista un motiv pentru acest "botez" :grin:: printre prietenii simpaticei locomotive cu aburi Thomas se numara si o locomotiva diesel foarte asemanatoare cu aceasta, numita chiar "Boco", dotata cu un boghiu cu doua osii (Bo) si cu unul cu trei osii (Co). Urmeaza imediat si poze.
Sa nu uit: locomotiva diesel verde este din nou functionala!!! 8) 8) 8)
 
pai in cazul asta este Co-Co,chiar daca osia aia este de decor.in realitate,prototipul
este Co-Co,deci solutia aleasa de fabricant nu influenteaza cu nimik tipul osiilor
 
Si in rest este goala in interior ?daca motorul este doar in boghiu,asa ca un Lima vechi de ex(care are motor rotund ca Fleischmann).Ce risipa de loc :-(
 
Bravo pentru "restaurare" MPU!

Deci iaca s-a lamurit misterul, este un prototip Co-Co devenit Bo-Co pe model, cu o "osie" falsa!

Uitandu-ma la botul locomotivei verzi cred ca i-ar trebui si niste faruri luminoase adevarate in locul acelor "butoni" din plastic, si la cum te stiu, mira-m-as sa nu pui la cale o oarecare smecherie cu leduri bicolore!

Si i-as mai face ceva: cu o pensula fina cu vopsea negru mat as vopsi partea interioara dintre piesele boghiului acolo unde cred ca la origine era un loc liber prin care ar fi trebuit sa se vada in interior, ca acest gol sa se vada mai autentic. Desigur, ar mai fi posibila teoretic si decuparea cu un traforaj a golurilor respective, insa asta ar putea sa slabeasca sectiunea pieselor in mod ingrijorator si nu-i recomandabil fara un studiu amanuntit inainte.

Salutari din Constanta,
Dorin
 
A avut niste mici probleme de ordin mecanic si electric, dar sunt acum rezolvate. Bineinteles ca va primi si ea celebrele mele faruri bicolore, dar asta numai dupa ce ma lamuresc cam pe unde trebuie sa se afle si cam cum ar trebui sa arate :grin:.
Si V80_cea_cu_doua_osii va primi faruri bicolore, numai sa gasesc LED-urile adecvate. Chiar asa, iata aici trei tipuri de LED-uri cu care am incercat aceasta actiune:

LED-ul din stanga are varful cilindric prea lung si iese prea mult in afara carcasei, cel din mijloc il are prea scurt si ramane "ingropat" in locasul farului, iar cel din dreapta este PERFECT 8) . Singura problema a acestuia consta in faptul ca... este numai unul si e galben, iar eu am nevoie de minimum 6ase galbene si 4atru rosii :grin:...
 
Multumesc MPU pentru lamuriri si poze. Oricat m-as fi chinuit nu as fi putut sa gasesc o exprimare mai tehnica (lipsa de experienta). :lol:
 
ATENTIE MARE!!!

Irish_Railways, s-ar putea sa fii in posesia unui model extrem de valoros, de pe vremea TRI-ANG. Inainte de a MODIFICA CEVA la locomotiva (lumini sau mai stiu eu ce nazbatii) DOCUMENTEAZA-TE, sa nu iti para rau mai tarziu!!!

Modelul tau este produs intre anii 1950 - 1970. S-ar putea sa fii in posesia unei locomotive extrem de valoroase. Valoarea ii va scadea enorm daca te apuci sa o modifici!