Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
"....
Vom construi 50 de vagoane de lux pân㒠la sfârşitul anului viitor, ce vor fi folosite în special în scop turistic în Cehia"

Am vazut la interior vagoanele pentru italieni, Arena Ways. Superbe.
Nu se compara cu vagoanele pentru CFR. Abia astept sa vad luxul din vagoanele cehesti.
 
Nu e stire si nici proaspata, ca e de ceva vreme, dar azi am gasit-o, e un articol de blog.

http://bloguri.dailybusiness.ro/valentin-gros/companii/minireportaj-cu-pericol-de-moarte-la-cfr-1413

Din ciclul 'traim in romania si asta ne ocupa tot timpul'. Nimic nou pe sine. Nimic nou sub soare.
 
Trifon :D :D

La cum arata prinderea aia, piulita s-a desfacut cu multa vreme in urma. Pacat. Nici nu au dat-o in folosinta bine ca deja a inceput sa se distruga...
 
pai nu se amanase parca scumpirea lor ?
si dupa ce-am vazut cu scumpirea metrorexului, care s-a facut cu capul, dar nu ala de sus (vezi abonament cu maxim 62 calatorii, cred ca e prima data cand aud de asa ceva), mi-e si frica sa ma intreb cu ce idei minunate vor veni cei de la chefere; si daca cei de la metrorex au un cat de cat monopol in bucuresti (ca vorba aia, ai alternativa ratb-ul, cu conditia sa ai si toata ziua la dispozitie pentru asta), in schimb cfr-ul nu prea se putea lauda cu mare succes si deja mai toata lumea se orienteaza din ce in ce mai mult spre transportul rutier, se cam duce cu viteza din ce in ce mai mare catre groapa
vreun articol cu scumpirea ? sau pur si simplu se maresc preturile cu 8% si atat, sistemul de plati ramane la fel ?
 
macleod a spus:
Nu e stire si nici proaspata, ca e de ceva vreme, dar azi am gasit-o, e un articol de blog.

http://bloguri.dailybusiness.ro/valentin-gros/companii/minireportaj-cu-pericol-de-moarte-la-cfr-1413

Din ciclul 'traim in romania si asta ne ocupa tot timpul'. Nimic nou pe sine. Nimic nou sub soare.

Sunt curios cum se va realiza interoperabilitatea acestei magistrale cu UE. In proiect, modernizarea liniei trebuie sa includa si implementarea ETCS level I. La fel cum este, (doar in acte), pe Bucuresti-Campina. Da, dimensiunea fraudelor in aceasta tara este mult mai mare dacat ne imaginam!
 
Macleod, nu ştiu ce problem㒠ai tu cu RATB-ul, dar dac㒠ştii traseele şi nu ţii morţiş s㒠ai autobuz/troleu/tramvai direct, te poţi descurca acceptabil. Nu ştiu ce monopol are Metrorexul (pe mine cartela de 10 că’lă’torii m㒠ţine 3 luni...), dar te asigur c㒠cel mai mare cartier al Bucureştiului nu are aşa ceva!
 
Nu am probleme cu ratb-ul, ca nu folosesc. Dar stiu ce inseamna transport la suprafata in bucuresti, mai ales cand ploua sau ninge sau e vreun eveniment care sa dea peste cap tot traficul. Acuma e inca bine, dar ma uit cu frica afara ca sta sa ploua, ceea ce inseamna ca maine va fi un mare dezastru. Si una din zonele cele mai nashpa din bucuresti o stii si tu, si o injur de fiecare data cand stau cel putin sfertul academic sa trec prin ea pentru ca a fost proiectat prost: se numeste razoare. Ideea e ca cu metroul poti merge mult mai repede si pe distante mult mai lungi, si nu iti pasa de ploaia, ninsoarea de afara. Astea sunt principalele atuuri ale metroului, ca in rest prin cartier tot per pedes sau cu ratb-ul se circula.
Oricum in principiu merg cu masina, ca nu se stie mai niciodata pe unde ajung in ziua respectiva, asa ca momentan nu ma loveste deloc scumpirea, dar intr-o buna zi s-ar putea sa trec din nou la transportul in comun, asa ca de bine de rau imi place macar sa fiu bine informat.
 
Apropos, am auzit ca de zilele bucurestiului sau ce a fost weekendul asta in Bucuresti, pe langa brambureala romaneasca cu mici si bere la preturi de neam prost (nu comentez mai multe ca data viitoare s-ar putea sa-mi iau ban) a fost si o parada de tramvaie de epoca, pe stefan cel mare.
Asta cel putin in program, ar fi trebuit sa fie sambata dimineata spre pranz. Din pacate am citit mult prea tarziu de asa ceva (sa-mi fie rusine ca nu sunt informat).
Intrebarea este: a fost cineva pe faza si a apucat sa faca ceva poze ? Ca mi-ar fi placut sa vad asa ceva, mai ales ca e de domeniul nostru. Macar si in poze, dar din ce-am sapat pe net pana acuma n-am gasit nimic legat de subiect.
 
Prin Ră’zoare trec cu tramvaiul, c㒠are linia separat㒠de trafic :) Deşi, în general, cobor la Vasile Milea s㒠merg spre Politehnică’.
Ca fapt divers, se circul㒠mult mai bine prin Cotroceni - Splai (semaforul de la Leul este mult mai bine fă’cut decât cele 14 semafoare diferite din giratoriul de la Ră’zoare) şi retur decât prin Ră’zoare - Academie. Asta e valabil pentru orice oră’.

Ziceai de tramvaie: http://transportbucuresti.trei.ro/tramvai/parada2010.htm
V-aş fi informat cu plă’cere din timp (pe site-ul RATB s-a scris de joi), dar eu nu pot vedea acest forum decât foarte rar, când celor de la RDS li se face mil㒠de mine.
 
Am gasit un articol si il postez integral:
CFR Că’lă’tori va majora luni preţul biletelor cu 8% şi va menţine facilită’ţile acordate navetiştilor, elevilor şi studenţilor, a anunţat compania.
"începând cu data de 20 septembrie 2010, tarifele din transportul feroviar de că’lă’tori se vor majora cu 8%. Facilită’ţile de că’lă’torie acordate de CFR Că’lă’tori pân㒠la acest moment se aplic㒠în continuare şi dup㒠majorare, menţinându-se principiile de protejare a că’lă’torilor care utilizeaz㒠frecvent trenurile de persoane, prin continuarea acordă’rii de reduceri de 50% din tariful integral la abonamente pentru navetişti şi de 75% la abonamente pentru elevi şi studenţi", se arat㒠într-un comunicat al companiei, citat de Mediafax.
Iniţial, scumpirea a fost anunţat㒠pentru 15 septembrie, îns㒠ulterior a fost amânată’.
Ultima modificare a preţurilor a avut loc în august 2010, când tarifele CFR au crescut cu 3,1%.
Åži Metrorex a majorat tarifele, sâmbă’tă’, cu 8%.
Guvernul s-a angajat faţ㒠de FMI c㒠va creşte tarifele practicate de zece companii publice care înregistreaz㒠cele mai mari pierderi, inclusiv de CFR Că’lă’tori şi CFR Marfă’, Metrorex, Termoelectrica şi Compania Naţional㒠de Autostră’zi şi Drumuri Naţionale

Alaturi de el e o poza , intrebarea mea e: acelea sunt vagoane AVA200 cum au aparut la H0, varianta fara dunga?

In legatura cu abonamentele CFR, pana in 2007 se puteau lua cu 30 de calatorii, valabile o luna calendaristica. Nu stiu de ce de atunci le-au anulat, putand acum lua doar cu numar nelimitat de calatorii care e normal, mai scump :-|
sogard_2003 a spus:
srazvi a spus:
Pai cred si eu ca au comenzi din moment ce au 2 elicoptere in curte :lol:
Ale lor ?
Unul al lor iar unul e inchiriat(daca nu l-au achizitionat si pe acela pana la urma)
 
Srazvi, referitor la acel vagon raspunsul este da, vagonul este AVA200 uite si poze cu modelul 1:87 www.hgd.ro/AF20010.html.

Mi-ar placea sa vad ce elicoptere au cei de la Arad. Pura pasiune.
 
@Dr2005: trist domne' trist, dincolo era mai vesel
sincer ma asteptam la macar un numar dublu de tramvaie, si chiar ma gandeam ca poate va fi un tramvai cu cai, macar nu mai imi dau asa cu pumnii in cap ca nu am participat la eveniment, desi chiar si asa cred ca ar fi fost interesant
dar deh, e an de criza (sau mai bine zis suntem noi romanii crizati), asa ca bine macar ca s-a facut si asa ceva, daca ii faceau si mai multa publicitate cu atat mai bine
mersi pentru poze, acum macar pot sa zic si eu ca am participat, ce-i drept post-factum, la eveniment
 
Colegul nostrgu Andrei Berinde - romrail a publicta iarasi in revista Historia nr. din 15 sept. 2010 un articol despre istoria garii Filaret.


E.
 
Bihor Express despre datoriile CFR la primarie si invers:

<r><U><s></s>Deşi Că’ile Ferate sunt datoare municipalită’ţii, aceasta nu poate face nimic, deoarece e şi ea datoare CFR.<e></e></U><br/>
<br/>
Primaria a renunţat s㒠mai execute silit Compania Naţional㒠de Că’i Ferate Române. La finele lunii trecute, Jurnal bihorean scria despre intenţiile Primă’riei de a vinde o clă’dire aparţinând CFR, situat㒠pe Bdul Åžtefan cel Mare, pentru a-şi recupera sumele pe care CFR i le datorează’, în valoare total㒠de 510.700 lei noi. Atunci, Tă’nase Miculescu, directorul economic adjunct al Primă’riei, ne spunea c㒠CFR a plă’tit că’tre PMO doar 38.350 RON în acest an.<br/>
<br/>
„înainte s㒠scoatem la licitaţie, am discutat cu directorul economic al Regionalei CFR Cluj. Ei ştiau dinainte c㒠e un bun ipotecat în favoarea Primă’riei Oradea îns㒠ne-au spus c㒠nu au bani. CFR e îns㒠cel mai mare datornic viabil al nostru. în sensul c㒠nu e în faliment”, ne-a declarat directorul Tă’nase Miculescu.<br/>
<br/>
<U><s></s>Åži-au cerut terenul<e></e></U><br/>
Iat㒠îns㒠c㒠socotelile Fiscului Primă’riei nu şi-au mai gă’sit acoperire în realitate. Aceasta pentru c㒠cei de la CN CFR au ştiut să’-i neutralizeze pe edilii neră’bdă’tori s㒠le ia imobilul. Că’ile Ferate şi-au adus subit aminte faptul c㒠Primă’ria are, la rândul să’u, o datorie funciar㒠faţ㒠de CFR, recunoscută’, de altfel, de că’tre municipalitate printr-o hârtie emis㒠în 2009. <br/>
Ieri Tă’nase Miculescu ne-a declarat că’, într-adevă’r, PMO are să’-i retrocedeze că’tre CFR un teren şi trebuie s㒠despă’gubeasc㒠Compania pentru un altul! în aceast㒠situaţie, Primă’ria Oradea a dat înapoi şi a renunţat la executarea silită’, pentru ca şi CFR s-o lase baltă’.<br/>
<br/>
Miculescu a gă’sit şi un alt motiv: „Nu am primit oferte pentru clă’direa respectiv㒠iar scopul nostru era s㒠ne recuperă’m banii prin vânzarea imobilului, nu să’-l vindem pe bani puţini”, ne-a declarat adjunctul Direcţiei Economice. Miculescu a mai ţinut s㒠ne anunţe c㒠între timp CFR a mai virat 40.000 lei noi că’tre PMO, în contul datoriei...</r>
 
Din pacate, realitatea:

http://www.ziare.com/economie/stiri-economice/romania-izolata-de-europa-din-cauza-starii-precare-a-cailor-ferate-1044887

E.
 
nimic nou sub soare ... desi uite spre exemplu cred ca inca mai suntem deasupra grecilor (sincer am ramas socat acum cateva luni cand am vazut ca toata reteaua lor feroviara inseamna 2 magistrale mari si niste ramurele pe acolo)
dar in schimb salonic atena (cel putin pe unde am vazut) arata de plangeai (sincer socul a fost nu neaparat cand am vazut linia respectiva, ca doar deh, ziceam ca sunt in Grecia, tara civilizata, ci mai mult cand am vazut ca aia era cam singura linie a lor)
dar se pare ca nu prea le pasa grecilor, sunt foarte multumiti cu drumurile lor (am avut ocazia anul asta sa vad si ce-a de-a doua autostrada, salonic - turcia, si aia autostrada - si culmea, era si pe gratis, nu cum m-as fi asteptat)
si bulgarii ne-au luat probabil de mult, asa ca ... asteptam provincia, o sa vedem noi tgv in romania in filme poate