SUA - Travel Town CA

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Griffith Park este o zona de recreere si agreement in Los Angeles. Este situat in extremitatea de est a muntilor Santa Monica, peste munte, in partea de sud este binecunoscutul semn HOLLYWOOD, emblema a orasului.

Una dintre atractiile parcului este Travel Town, muzeu feroviar si in acelasi timp spatiu de recreere, agreement si educatie tehnica.

Ideea de a aduce in Griffith Park “exponate tehnice” ii apartine lui William Frederickson Jr., Los Angeles “superintendent of recreation” care in 1947, realizand ca tinerii nu stiu cum arata in realitate un avion, a incercat sa aduca in parc avioane surplus din al 2 lea razboi mondial. Formalitatile au durat si pana au fost gata avioanele vizate nu au mai fost disponibile. Ideea insa a ramas si in 1952 Frederickson a adus in parc primul exponat donat de Southern Pacific CO., locomotiva nr.3025 tip Atlantic (221.000 sau 4-4-2), punand bazele Travel Town.

Este momentul sa subliniez ca, daca fiecare muzeu are dublul rol pastra/restaura exponatele si prezenta/educa publicul, in Travel Town educarea publicului si in special a tinerilor este pe primul plan.
Astfel, accesul este gratuit, echipamentul feroviar nu este imprejmuit in nici un fel, exista scari de acces in multe vagoane si marchize de locomotive. In plus cateva vagoane sunt amenajate ca spatiu de organizat intruniri de familie, pajistile sunt deschise pentru picnic, acestea in plus fata de spatial central de expunere si plimbarea cu trenuletul in jurul parcului (pentru numai $2,75/2 ture de parc).
Accentuarea laturii educative nu vine fara “costuri”; astfel echipamentul feroviar este expus in starea in care a fost donat, dupa zeci de ani de serviciu activ, cateodata cu deviatii fata de echipamentul corect din punct de vedere istoric.
Echipamentul este expus pe patru linii in aer liber si patru linii acoperite.
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
O privire asupra materialului expus in "gara", vazut dinspre intrare

si din partea opusa a "peroanelor"
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Paralel cu spatiul de expunere acoperit este inca o linie, ceva mai lunga, folosita pentru rotirea materialului expus

In mijlocul parcului se afla sala de expozitie si o trecere la nivel, ocazie de expunere a echipamentului de siguranta
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Un scurt film care prezinta spatiul de expunere exterior

https://www.youtube.com/watch?v=djZbyn2WiOg
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
In sala principala de expozitie sunt prezentate vehicole cu tractiune animala, autoturisme si camioane folosite in California.

https://www.youtube.com/watch?v=5UsV_5BfVd8&feature=youtu.be

In centrul salii sunt prezentate 2 vagoane de ecartament ingust, cu cutie de lemn, construite in 1890; un box car si un stock car (vagon transport animale).


Vehicolele cu tractiune animala au fost folosite de firme din zona

pentru transport ulei

lapte
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
caruta de circ, transportata, pe distante lungi, pe calea ferata

Calatoria cu autoturismul si transportul rutier sunt prezente prin;
Basculata Mack fabricata in 1918; a fost folosita la constructia observatorului solar de pe muntele Wilson, observator fondat in 1904

cu transmisie cu lant

Camion de pompieri, fabricat in 1918 de White Co., a fost donat de Shell Oil Co. A fost folosit pentru combaterea incendiilor pe campurile petroliere ale companiei.

Packard Sedan, 9th series:

1948 Nash Ambassador Sedan

International Harvester 1945
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Intr-un colt este expusa o drezina de mana, identica cu cele expuse la Muzeul CFR si Expozitia de la Sinaia


Parte din expozitie este dedicata "Children's Learning Center"

unde locul central este ocupat de o locomotiva "live steam" cu principalele echipamenta marcate cu etichete explicative:
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Tot aici membrii clubului East Valley Lines construiesc, sub privirile vizitatorilor, o diorama scara N:
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Interesant este ansamblul de linii - traverse care demonstreaza evolutia constructiei caii ferate intre 1865 si 2012, de la traverse din busteni neprelucrati la traverse din beton armat, de la cuie din fier la placi si elemente de fixare cu arc, linii de cale ferata care, in timp, preiau sarcini din ce in ce mai mari
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Echipamentele de securitate si macazele completeaza exponatele muzeului - parc.
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Pentru cei mici principala atractie o constituie plimbarea cu trenul in miniatura

al caii ferate "Crystal Springs & Cahuenga Valley"
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Trenuletul face inconjurul parcului, ocazie cu care pot fi admirate exponatele feroviare ale muzeului

https://www.youtube.com/watch?v=ZLnvWl-ytec&feature=youtu.be
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
In continuare, pentru cei pasionati de materialul feroviar american, cateva fotografii mai in detaliu.

ATCHISON, TOPEKA & SANTA FE #664 (2-8-0 / 140.000 Consolidation) construita de Baldwin in 1899, greutate 70 t., lungine 67 ft. 4” (20,5 m.), a folosit combustibil lichid.

A fost donata muzeului in 1953, cand inca se afla in serviciu.

Locomotiva nr. 664 a tractat garnituri de marfa pe reteaua Santa Fe.

Ca o paranteza, lucratorii feroviari ai Santa Fe s-au bucurat de un tratament diferit fata de feroviarii altor companii datorita concesionarii catre Harvey House dining, incepand cu 1888, a serviciului in vagoanele restaurant. Pe langa serviciul in vagoanele restaurant, Fred Harvey a dezvoltat, de-a lungul retelei Santa Fe, restaurante renumite prin ambianta familiala si curatenie, in care a oferit, inclusiv feroviarilor, masa de calitate.
Tenderul locomotivei

De remarcat asemanarea cu CFR 140.117 construita ceva mai tarziu si ajunsa in Romania.
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
In ordine alfabetica, ca sa nu le pierd sirul :-?

CALIFORNIA WESTERN #56, locomotiva diesel electrica de manevra model RS-12, construita de Baldwin-Lima-Hamilton Corp. in 1955, greutate 120 t., putere 1200 CP.
Au fost construite numai 2 exemplare, proiectate sa lucreze in tandem pentru McCloud River Railroad pe reteaua forestiera din nordul muntos al Californiei.
Locomotivele au schimbat mai multi proprietari pentru care au tractat garnituri de pasageri si de marfa.

In timp locomotiva nr. 55 s-a defectat si a fost folosita in continuare ca sursa de piese de schimb pentru nr.56.
Incepand cu 1992, nr. 56 a trecut la serviciul de manevra.
A fost adusa in Travel Town pentru trenuri de agrement pentru Crystal Springs & Cahuenga Valley Railroad care, cu ecartament normal, a rams numai in stadiu de proiect.
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
CAMINO-PLACERVILLE & LAKE TAHOE#2 construita de Lima in 1922.

Cazanul este asezat asimetric pentru ca sa faca loc cilindrilor motor

Formula rotilor este tip Shay cu 3 boghiuri, cantareste 65 t.
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
A fost donata de Michigan-California Lumber Co. in 1955.
Cateva detalii din cabina:
 

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iun 2014
252
17
RO & US
LOCATION
RO & US
Miscarea verticala a cilindrilor motori este transmisa, de-a lungul locomotivei, pe partea dreapta, prin angrenaje la 90 de grade si axe cardanice catre boghiurile din fata si din spate: