OAHU RAILWAY & LAND COMPANY, COACH #
Construit aproximat1iv in 1900 de Oahu Railway & Land Shops, greutate 12,5 t., lungime 43 ft. (13,1 m.)
Donat in 1953 de Oahu Railway & Land Co.
Construit ca vagon de pasageri cu grije pentru estetica si detalii – panouri interioare din mahon, decorate cu picturi. Este dotat cu WC cu descarcare pe linii denumit “water closet”, un con de tabla cu colac de lemn peste o gaura in podea, solutie cunoscuta pasagerului CFR.
PENNSYLVANIA RAILROAD (“PR”) DINING CAR #4418
Construit aproximativ in 1925 de PR, greutate 85 t., lungime 83 ft. 3” (25,4 m.)
Donat in 1958 de PR.
Inainte de aparitia vagoanelor restaurant pasagerii trebuiau sa-si aduca mancarea sau sa serveasca masa, in timpul scurtelor opriri, la restaurantele din gari, unde mancarea nu era variata sau de cea mai buna calitate.
Primele vagoane restaurant au aparut in 1870, pe liniile Chicago & Alton Railroad, fiind destinate pasagerilor “cu dare de mana” care se asteptau sa serveasca masa cu servicii de portelan pe fete albe de masa. Desi vagoanele restaurant nu erau avantajoase din punct de vedere financiar, fiind grele si scumpe, ele au fost adoptate treptat de caile ferate pentru ca sa ramana competitive.
Pullman Co. a construit primul vagon restaurant numit “Delmonico”, dupa numele restaurantului din New York. Vagonul avea doua compartimente de servit masa cu bucataria la mijloc. In anii 1880 s-a adoptat solutia actuala cu bucataria la un capat.
Vagoanele aveau un personal de pana la 16 bucatari, ospatari si personal de serviciu, putand servi pana la 80 de feluri de mancare.
In timp vagoanele restaurant au fost partial inlocuite de “buffet & snack cars” mai economic de mentinut in serviciu.
PR nr. 4418 a fost exploatat pe trenuri rapide de pasageri “Broadway Ltd.” si, mai tarziu, “Spirit of St. Louis”
Vagonul este amenajat pentru organizarea de evenimente private
Construit aproximat1iv in 1900 de Oahu Railway & Land Shops, greutate 12,5 t., lungime 43 ft. (13,1 m.)
Donat in 1953 de Oahu Railway & Land Co.
Construit ca vagon de pasageri cu grije pentru estetica si detalii – panouri interioare din mahon, decorate cu picturi. Este dotat cu WC cu descarcare pe linii denumit “water closet”, un con de tabla cu colac de lemn peste o gaura in podea, solutie cunoscuta pasagerului CFR.
PENNSYLVANIA RAILROAD (“PR”) DINING CAR #4418
Construit aproximativ in 1925 de PR, greutate 85 t., lungime 83 ft. 3” (25,4 m.)
Donat in 1958 de PR.
Inainte de aparitia vagoanelor restaurant pasagerii trebuiau sa-si aduca mancarea sau sa serveasca masa, in timpul scurtelor opriri, la restaurantele din gari, unde mancarea nu era variata sau de cea mai buna calitate.
Primele vagoane restaurant au aparut in 1870, pe liniile Chicago & Alton Railroad, fiind destinate pasagerilor “cu dare de mana” care se asteptau sa serveasca masa cu servicii de portelan pe fete albe de masa. Desi vagoanele restaurant nu erau avantajoase din punct de vedere financiar, fiind grele si scumpe, ele au fost adoptate treptat de caile ferate pentru ca sa ramana competitive.
Pullman Co. a construit primul vagon restaurant numit “Delmonico”, dupa numele restaurantului din New York. Vagonul avea doua compartimente de servit masa cu bucataria la mijloc. In anii 1880 s-a adoptat solutia actuala cu bucataria la un capat.
Vagoanele aveau un personal de pana la 16 bucatari, ospatari si personal de serviciu, putand servi pana la 80 de feluri de mancare.
In timp vagoanele restaurant au fost partial inlocuite de “buffet & snack cars” mai economic de mentinut in serviciu.
PR nr. 4418 a fost exploatat pe trenuri rapide de pasageri “Broadway Ltd.” si, mai tarziu, “Spirit of St. Louis”
Vagonul este amenajat pentru organizarea de evenimente private