Vagoane de calatori expuse in Travel Town
ATCHISON, TOPEKA & SANTA FE (“AT&SF”) SNACK CAR #3355
Construit de Pullman Co. in 1928, lungime 70 ft. (21,3 m.), greutate aproximativ 80 t.
Donat de Santa Fe Railroad in 1956.
La inceputurile cailor ferate vagoanele de pasageri au fost construite cu caroseria de lemn. In caz de accident corpul vagonului nu oferea nici o protectie, fiind un real pericol datorita aschiilor de lemn si pericolului de incendiu de la sobele de incalzire cu lemne sau carbuni.
La inceputul secolului XX, datorita grijii crescande fata de securitatea pasagerilor si scaderii pretului otelului, s-a trecut treptat la construirea vagoanelor de pasageri cu caroserie din metal.
Vagonul AT&SF nr. 3355 este construit in aceasta perioada intr-o solutie numita “heavyweight” – sasiu din profile de otel, podea din lemn peste care este turnat un strat subtire de beton, pereti cu structura de rezistenta din profile de otel, foi de tabla nituita de structura catre exterior, cu izolatie termica catre interior.
Construit initial ca vagon de clasa, a fost transformat in 1948 in “snack car”, a transportat pasageri intre Los Angeles si San Diego.
Mobilierul vagonului a fost demontat si spatiul poate fi inchiriat pentru evenimente private.
OAHU RAILWAY & LAND COMPANY COMBINATION CAR #36
Construit in 1910 de Oahu Railway & Land Shops, greutate 11,5 t., lungime 42 ft. 10” (13 m.)
Donat in 1953 de Oahu Railway & Land Co.
Solutia “combination car”, vagon cu spatii separate pentru pasageri la un capat si bagaje/posta la celalalt, a aparut din dorinta de economie de resurse pe liniile secundare unde traficul nu justifica vagon separat de bagaje/posta.
Vagonul era atasat cu partea de bagaje catre locomotiva, spatiul pentru pasageri fiind ocupat, dupa vremuri, de diferite categorii de calatori “African Americans”, emigranti, pasageri de clasa a III a, fumatori, etc.