SUA - Travel Town CA

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Griffith Park este o zona de recreere si agreement in Los Angeles. Este situat in extremitatea de est a muntilor Santa Monica, peste munte, in partea de sud este binecunoscutul semn HOLLYWOOD, emblema a orasului.
Griffith%20Park1_zps30bl02hn.jpg

Una dintre atractiile parcului este Travel Town, muzeu feroviar si in acelasi timp spatiu de recreere, agreement si educatie tehnica.
Griffith%20Park2_zpsczfsctkx.jpg

Ideea de a aduce in Griffith Park “exponate tehnice” ii apartine lui William Frederickson Jr., Los Angeles “superintendent of recreation” care in 1947, realizand ca tinerii nu stiu cum arata in realitate un avion, a incercat sa aduca in parc avioane surplus din al 2 lea razboi mondial. Formalitatile au durat si pana au fost gata avioanele vizate nu au mai fost disponibile. Ideea insa a ramas si in 1952 Frederickson a adus in parc primul exponat donat de Southern Pacific CO., locomotiva nr.3025 tip Atlantic (221.000 sau 4-4-2), punand bazele Travel Town.
IMG_3902_zpsiqaewcy1.jpg

Este momentul sa subliniez ca, daca fiecare muzeu are dublul rol pastra/restaura exponatele si prezenta/educa publicul, in Travel Town educarea publicului si in special a tinerilor este pe primul plan.
Astfel, accesul este gratuit, echipamentul feroviar nu este imprejmuit in nici un fel, exista scari de acces in multe vagoane si marchize de locomotive. In plus cateva vagoane sunt amenajate ca spatiu de organizat intruniri de familie, pajistile sunt deschise pentru picnic, acestea in plus fata de spatial central de expunere si plimbarea cu trenuletul in jurul parcului (pentru numai $2,75/2 ture de parc).
Accentuarea laturii educative nu vine fara “costuri”; astfel echipamentul feroviar este expus in starea in care a fost donat, dupa zeci de ani de serviciu activ, cateodata cu deviatii fata de echipamentul corect din punct de vedere istoric.
Echipamentul este expus pe patru linii in aer liber si patru linii acoperite.
IMG_3903_zpsuuterwt0.jpg
IMG_3904_zpsgst7oywu.jpg
IMG_3846_zpscm0n7jmx.jpg
 
O privire asupra materialului expus in "gara", vazut dinspre intrare
IMG_3939_zpsqbidrxp0.jpg
IMG_3940%20-%20Copy_zpskaoymxky.jpg
IMG_3938_zpswk02q8xw.jpg
IMG_3937_zpskj8nbfap.jpg

si din partea opusa a "peroanelor"
IMG_3941_zpsqh2rd0zn.jpg
IMG_3942_zpsxletunw7.jpg
IMG_3943_zpsg3zdguow.jpg
IMG_3944_zps4orqpvg0.jpg
IMG_3945_zpssps6lpnk.jpg
 
Paralel cu spatiul de expunere acoperit este inca o linie, ceva mai lunga, folosita pentru rotirea materialului expus
IMG_3840_zpshxpo2mer.jpg
IMG_3836_zpstr68ikgw.jpg

In mijlocul parcului se afla sala de expozitie si o trecere la nivel, ocazie de expunere a echipamentului de siguranta
IMG_3897_zpseexxus35.jpg
IMG_3898_zpsclhhux3s.jpg
IMG_3899_zpsx8nkertt.jpg
 
Un scurt film care prezinta spatiul de expunere exterior

https://www.youtube.com/watch?v=djZbyn2WiOg
 
In sala principala de expozitie sunt prezentate vehicole cu tractiune animala, autoturisme si camioane folosite in California.

https://www.youtube.com/watch?v=5UsV_5BfVd8&feature=youtu.be

In centrul salii sunt prezentate 2 vagoane de ecartament ingust, cu cutie de lemn, construite in 1890; un box car si un stock car (vagon transport animale).
IMG_3877_zpsoavsarwk.jpg
IMG_3876_zpsapulha1g.jpg


Vehicolele cu tractiune animala au fost folosite de firme din zona
P1010195_zpsqyointwt.jpg

pentru transport ulei
P1010187_Oil%20Delivery%20wagon_zps13o2jzkh.jpg

lapte
IMG_5142_milk%20delivery%20van_zpsf1zkueho.jpg
 
caruta de circ, transportata, pe distante lungi, pe calea ferata
P1010165_Circus%20Wagon_zpswqmmzqrd.jpg

Calatoria cu autoturismul si transportul rutier sunt prezente prin;
Basculata Mack fabricata in 1918; a fost folosita la constructia observatorului solar de pe muntele Wilson, observator fondat in 1904
P1010176_zpsvltsnkdb.jpg
IMG_5154_zpsz5otgqm3.jpg

cu transmisie cu lant
IMG_5155_zpsa9qg3bjr.jpg
IMG_5156_zpsfk1gg6qy.jpg

Camion de pompieri, fabricat in 1918 de White Co., a fost donat de Shell Oil Co. A fost folosit pentru combaterea incendiilor pe campurile petroliere ale companiei.
IMG_5152_zpsgrb7fzmj.jpg

Packard Sedan, 9th series:
IMG_5144_Packard%20Sedan%209th%20series_zpsqvzndnsz.jpg

1948 Nash Ambassador Sedan
IMG_5143_1948%20Nash%20Ambassador%20Sedan_zpsdf7vlpqt.jpg

International Harvester 1945
IMG_5151%201945%20Int%20Harvester_zps4omekrie.jpg
IMG_6262_zpsptljtsc0.jpg
 
Intr-un colt este expusa o drezina de mana, identica cu cele expuse la Muzeul CFR si Expozitia de la Sinaia
IMG_5017_zps6sonm5mw.jpg
IMG_3878_zpsibjqpfva.jpg


Parte din expozitie este dedicata "Children's Learning Center"
IMG_5126_zps47utfcbc.jpg

unde locul central este ocupat de o locomotiva "live steam" cu principalele echipamenta marcate cu etichete explicative:
P1010197_zpsksabgvcg.jpg
IMG_5128_zpsiw9fng8s.jpg
IMG_5129_zpssqvmihc5.jpg
 
Tot aici membrii clubului East Valley Lines construiesc, sub privirile vizitatorilor, o diorama scara N:
IMG_5140_zpshotpjbra.jpg
IMG_5139_zpsvfdake5d.jpg
IMG_5135_zpsyy440idu.jpg
IMG_5137_zpsidvf584s.jpg
IMG_5138_zpsbtp1fppw.jpg
IMG_5141_zpsdmhnltis.jpg
IMG_5134_zpswozddpgm.jpg
IMG_5132_zpsh9ar5lyh.jpg
IMG_5131_zpsppqlhrxh.jpg
 
Interesant este ansamblul de linii - traverse care demonstreaza evolutia constructiei caii ferate intre 1865 si 2012, de la traverse din busteni neprelucrati la traverse din beton armat, de la cuie din fier la placi si elemente de fixare cu arc, linii de cale ferata care, in timp, preiau sarcini din ce in ce mai mari
IMG_3894_zpsfhaqyzme.jpg
IMG_5064_zpsqxa4blet.jpg
IMG_5062_zpskmokzwzs.jpg
IMG_5063_zps4z3w410b.jpg
 
Pentru cei mici principala atractie o constituie plimbarea cu trenul in miniatura
IMG_5058_zpsd6vudpev.jpg
IMG_5057_zpsqtkfaqrm.jpg
IMG_5056_zpsfqdeqyf8.jpg

al caii ferate "Crystal Springs & Cahuenga Valley"
IMG_3891_zpsgxxzylzi.jpg
IMG_3890_zpshduzv9c9.jpg
 
Trenuletul face inconjurul parcului, ocazie cu care pot fi admirate exponatele feroviare ale muzeului

https://www.youtube.com/watch?v=ZLnvWl-ytec&feature=youtu.be
 
In continuare, pentru cei pasionati de materialul feroviar american, cateva fotografii mai in detaliu.

ATCHISON, TOPEKA & SANTA FE #664 (2-8-0 / 140.000 Consolidation) construita de Baldwin in 1899, greutate 70 t., lungine 67 ft. 4” (20,5 m.), a folosit combustibil lichid.
P1010140_zpsoq9tsl5u.jpg
IMG_4917_zpswhuovavc.jpg

A fost donata muzeului in 1953, cand inca se afla in serviciu.
IMG_4918_zpsg9f58ibp.jpg
P1010143_zps2kuqeds4.jpg
IMG_4919_zpsaaz8yw7r.jpg

Locomotiva nr. 664 a tractat garnituri de marfa pe reteaua Santa Fe.
IMG_4920_zpsazfyfz1i.jpg
P1010146_zpsgujf1ypo.jpg

Ca o paranteza, lucratorii feroviari ai Santa Fe s-au bucurat de un tratament diferit fata de feroviarii altor companii datorita concesionarii catre Harvey House dining, incepand cu 1888, a serviciului in vagoanele restaurant. Pe langa serviciul in vagoanele restaurant, Fred Harvey a dezvoltat, de-a lungul retelei Santa Fe, restaurante renumite prin ambianta familiala si curatenie, in care a oferit, inclusiv feroviarilor, masa de calitate.
Tenderul locomotivei
IMG_3867_zps44yg1b3k.jpg
IMG_4922_zpsdi3yv54m.jpg
IMG_4927_zps2fjc7cje.jpg
IMG_4923_zpswtoxyijk.jpg
IMG_4921_zpsusyik3yu.jpg

De remarcat asemanarea cu CFR 140.117 construita ceva mai tarziu si ajunsa in Romania.
 
In ordine alfabetica, ca sa nu le pierd sirul :-?

CALIFORNIA WESTERN #56, locomotiva diesel electrica de manevra model RS-12, construita de Baldwin-Lima-Hamilton Corp. in 1955, greutate 120 t., putere 1200 CP.
Au fost construite numai 2 exemplare, proiectate sa lucreze in tandem pentru McCloud River Railroad pe reteaua forestiera din nordul muntos al Californiei.
Locomotivele au schimbat mai multi proprietari pentru care au tractat garnituri de pasageri si de marfa.
IMG_3835_zpsvw2s1ihb.jpg
P1010216_zpsnx84k3iz.jpg

In timp locomotiva nr. 55 s-a defectat si a fost folosita in continuare ca sursa de piese de schimb pentru nr.56.
Incepand cu 1992, nr. 56 a trecut la serviciul de manevra.
A fost adusa in Travel Town pentru trenuri de agrement pentru Crystal Springs & Cahuenga Valley Railroad care, cu ecartament normal, a rams numai in stadiu de proiect.
 
CAMINO-PLACERVILLE & LAKE TAHOE#2 construita de Lima in 1922.
IMG_3863_zpsyrq86mwr.jpg
IMG_3864_zpsebaxuuz1.jpg

Cazanul este asezat asimetric pentru ca sa faca loc cilindrilor motor
IMG_4896_zpsnwxowiwb.jpg
IMG_4903_zpsn6sgp7f1.jpg
IMG_4904_zpsbeiq2jts.jpg

Formula rotilor este tip Shay cu 3 boghiuri, cantareste 65 t.
IMG_4905_zpsvqdrwf0h.jpg
IMG_4913_zpstmi2uhyn.jpg
 
A fost donata de Michigan-California Lumber Co. in 1955.
Cateva detalii din cabina:
IMG_3905_zps9nhwarx4.jpg
IMG_3906_zps8fywmhs1.jpg
IMG_3907_zpsjhqeqr2l.jpg
 
Miscarea verticala a cilindrilor motori este transmisa, de-a lungul locomotivei, pe partea dreapta, prin angrenaje la 90 de grade si axe cardanice catre boghiurile din fata si din spate:
IMG_4906_zpso80arufh.jpg
IMG_3860_zpsd7emxu0i.jpg
IMG_4908_zpsxekzinag.jpg
IMG_3861_zpsivfl8veg.jpg
IMG_4910_zpsxoabrq4r.jpg
IMG_3862_zpsvgt1t4ed.jpg