Tramvaiele Tatra reprezinta o tranzitie ideala spre urmatoarea etapa si urmatorul loc geografic din colectia mea.
Tinta: Dresda! Acea Dresda unde in anumite parti nu mai ramasese piatra pe piatra in 1945, acel oras distrus salbatic si care, desi am suferit si eu acolo candva o drama personala, imi este foarte drag. Lumea feroviara din acea regiune am prezentat-o de curant, in mod superficial, aici: Expeditiile lui Horia: Unu plus unu egal patru - Partea a II-a - Valea Elbei si Elvetia Saxona
Incepem cu ceva care, in momentul in care am cunoscut pentru prima data Florenta de pe Elba la jumatatea anilor 1990 deja nu mai circula decat ocazional, ca tramvai de muzeu. Este vorba de T4D ale DVB in versiunea lor originala de la inceputul anilor 1970. Modelul este, la fel ca si cel al RATB de acum 23-24 de ani, un kit de la Hermann und Partner. Este construit "out of the box", a primit doar un pantograf Sommerfeldt cu patina caracteristica in locul celui de plastic din kit:
In Dresda tramvaiele solo erau extrem de rare. In general se circula in formula "Großzug" format din T4 + T4 + B4 sau macar T4 + B4.
Tinta: Dresda! Acea Dresda unde in anumite parti nu mai ramasese piatra pe piatra in 1945, acel oras distrus salbatic si care, desi am suferit si eu acolo candva o drama personala, imi este foarte drag. Lumea feroviara din acea regiune am prezentat-o de curant, in mod superficial, aici: Expeditiile lui Horia: Unu plus unu egal patru - Partea a II-a - Valea Elbei si Elvetia Saxona
Incepem cu ceva care, in momentul in care am cunoscut pentru prima data Florenta de pe Elba la jumatatea anilor 1990 deja nu mai circula decat ocazional, ca tramvai de muzeu. Este vorba de T4D ale DVB in versiunea lor originala de la inceputul anilor 1970. Modelul este, la fel ca si cel al RATB de acum 23-24 de ani, un kit de la Hermann und Partner. Este construit "out of the box", a primit doar un pantograf Sommerfeldt cu patina caracteristica in locul celui de plastic din kit:
In Dresda tramvaiele solo erau extrem de rare. In general se circula in formula "Großzug" format din T4 + T4 + B4 sau macar T4 + B4.